• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy

MKo, kk
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów. Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.

Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 MajaMapka w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.



Jak często jeździsz rowerem w celach innych niż rekreacja?

Wydzielona, bezpieczna i komfortowa droga dla rowerów wzdłuż ul. 3 Maja powstała w 2013 r. Kosztowała 2,9 mln zł, radykalnie poprawiając komunikację rowerową między Huciskiem a al. Zwycięstwa i pozwalając ominąć niewygodne i poszatkowane odcinki dróg rowerowych wzdłuż Podwala Grodzkiego po drugiej stronie torów kolejowych.

Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.

- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
  • Pasy rowerowe po obu stronach zwężonej jezdni i do tego wydzielona droga dla rowerów - tak teraz wygląda ul. 3 Maja w Gdańsku.
  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Wymalowany przejazd na skrzyżowaniu 3 Maja i Dąbrowskiego.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.

Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?



Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.

Jadąc od pl. Zebrań LudowychMapka, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. DąbrowskiegoMapka. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. GiełgudaMapkaDąbrowskiego przejazd już został wymalowany.

W rejonie kościoła pw. Bożego CiałaMapka trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem BłędnikMapka do Bramy OliwskiejMapka.

Przejazd powstał już na wysokości dworca PKSMapka, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.

Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta



  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Nowy pas rowerowy w kierunku Błędnika i al. Zwycięstwa.
  • Na wysokości sądu pasy zostały wymalowane na razie tylko po jednej stronie jezdni.
  • Na potrzeby nowych pasów dla rowerzystów jezdnia musiała zostać zwężona.

Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu RejonowegoMapka i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.

Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".

10:21 12 LISTOPADA 21

Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)

Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
MKo, kk

Opinie (379) 4 zablokowane

  • (1)

    "Śliczny" mamy ten dworzec PKS.

    • 6 1

    • Teren prywatny. Pisz do wlasciciela

      • 1 1

  • Po pierwsze nie trzy drogi rowerowe a jedna bo pasy to nie DDR. Po drugie Pan Marcin ma chyba długi przewód myślowy. Biegnąca wzdłuż linii tramwajowej DDR jest tylko tranzytowa. Od ulicy oddziela ją płot i wspomniana linia tramwajowa. Taka organizacja ruchu uniemożliwia dotarcie rowerem do Dworca PKS i pobliskich urzędów. Dlatego powstają te pasy by można tam bezpiecznie i legalnie dotrze
    dotrzeć rowerem . Wcześniej był tam po prostu chaos który w końcu zostanie uporządkowany.

    • 4 12

  • Zaplanowali, jak widać, ten pas dla rowerów jeszcze przed przeniesieniem Urzędu Pracy. A że go już nie ma., to inna sprawa. (1)

    Ciekawe też, skąd przypuszczenie, ze do Sądu ludzie jeżdżą na rowerach. Z doświadczenia sądów przy Nowych Ogrodach - to co najwyżej pracownicy

    • 8 1

    • No i wlasnie dla nich ten pas rowerowy

      • 2 3

  • (1)

    na ul.rajskiej są wyznaczone na jezdni pasy dla rowerów a barany jeżdżą po chodniku.

    • 6 2

    • a kto parkuje swoje samochody na chodniku? jakiej inwektywy użyjesz?

      rowerzyści pieszym na chodnikach, na których jest kropelkowy ruch pieszych, nie wadzą nikomu

      • 1 5

  • Nic nowego (1)

    Wzdłuż al. Hallera od Kościuszki do Brzeźna: 3 ścieżki rowerowe. Zero wyłącznego chodnika. Od Płażyńskiego powinien być zakaz jazdy po chodniku. Ulica spokojna, akurat dla rowerów. Pieszy na chodnikach w ogóle nie ma spokojnego przejscia.

    • 4 3

    • A skąd się biorą piesi po zachodniej stronie hallera (w kierunku morza)? Idą do swoich samochodów tam zaparkowanych. Kiedyś to była tylko ddr, obecnie to ciąg pieszo-rowerowy. Więc skoro piesi uzyskali tam dostęp, to rowerzyści jeżdżą teraz po wschodniej stronie, po chodniku.

      • 0 0

  • Hmm, trzy pasy rowerowe dziwią pana Marcina (7)

    Czy nie powinno nas dziwić również 9 pasów samochodowych Grunwaldzkiej pod Galerią Bałtycką? Czy nie powinno dziwić, że pod Zieleniakiem nie da się przejść przez siedmiopasmowe Wały Jagiellońskie? Lub to, że wiele przejść dla pieszych w Gdańsku przy skrzyżowaniach ma brakujący jeden sektor, tak, że trzeba przechodzić przez trzy jezdnie aby znaleźć się po drugiej stronie tej, którą chcemy przekroczyć?

    • 11 13

    • widział ktoś korki na drogach rowerowych? (5)

      bo na ulicach to norma

      • 5 4

      • korki są też i na tych z 20 pasami ( np. w Moskwie ) (4)

        więc ilość pasów nie rozwiązuje przepustowości ale może zwiększać liczbę możliwych kierunków jak np. tu!

        • 1 4

        • (3)

          To ciekawe. Średnica rury też nie zwiększa przepustowości przepływu cieczy? Gratulacje :P

          • 3 2

          • przepustowość sieci drogowej jest limitowana przepustowością skrzyżowań

            a nie liczbą pasów jazdy. Przypuszczalnie nie wiesz, że sieć ulic ma największą przepustowość im częściej stosowane są ronda i limit prędkości 30 km/h. Paradoksalne, ale prawdziwe. Myśl także o przepustowości sieci ulicznej dla ruchu ludzi, nie tylko dla samochodów.

            • 1 2

          • Jeśli na końcu rury masz ciągle taki sam zawór (czytaj skrzyżowanie) to nie zwiększa.

            • 1 0

          • Masz rację z tą rurą. Czyli im szersza rura, tym więcej aut przejedzie. Tylko problem jest taki, że miasto ma ograniczoną powierzchnię i powinna rozkładać się na wszystkich uczestników ruchu, a nie pielęgnować jedną wybraną, najbardziej szkodliwą grupę ludzi (czyt. samochody osobowe z jedną osobą na pokładzie).

            • 1 1

    • Wały Jagiellońskie przy Zieleniaku ??

      Zmiany były?

      • 1 1

  • Kogos porąbało

    i to mocno!

    • 6 2

  • poprawność

    zwalnia od myślenia

    • 6 2

  • 5 lat od zapowiedzi do realizacji.

    Zdążyli przenieść urząd pracy. Normalnie błyskawiczne tempo. Ale mimo wszystko dobrze, że te pasy powstają. To jak z obwodnicą i drogą lokalną - jedna i druga jest potrzebna do konkretnych celów.

    • 0 10

  • Tam parkingów brakuje, a nie potrójnych dróg rowerowych (1)

    • 13 4

    • tam jest nadmiar samochodów

      i nadmiar kierowców lekceważących limity prędkości. Zwężenie jezdni jest sposobem na oba problemy

      • 2 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum