Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy
Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 Maja w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.
Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.
- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?
Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.
Jadąc od pl. Zebrań Ludowych, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. Dąbrowskiego. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. Giełguda i Dąbrowskiego przejazd już został wymalowany.
W rejonie kościoła pw. Bożego Ciała trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem Błędnik do Bramy Oliwskiej.
Przejazd powstał już na wysokości dworca PKS, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.
Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta
Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu Rejonowego i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.
Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".
Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)
Opinie (379) 4 zablokowane
-
2021-11-09 08:42
(1)
"Śliczny" mamy ten dworzec PKS.
- 6 1
-
2021-11-09 09:00
Teren prywatny. Pisz do wlasciciela
- 1 1
-
2021-11-09 08:51
Po pierwsze nie trzy drogi rowerowe a jedna bo pasy to nie DDR. Po drugie Pan Marcin ma chyba długi przewód myślowy. Biegnąca wzdłuż linii tramwajowej DDR jest tylko tranzytowa. Od ulicy oddziela ją płot i wspomniana linia tramwajowa. Taka organizacja ruchu uniemożliwia dotarcie rowerem do Dworca PKS i pobliskich urzędów. Dlatego powstają te pasy by można tam bezpiecznie i legalnie dotrze
dotrzeć rowerem . Wcześniej był tam po prostu chaos który w końcu zostanie uporządkowany.- 4 12
-
2021-11-09 08:57
Zaplanowali, jak widać, ten pas dla rowerów jeszcze przed przeniesieniem Urzędu Pracy. A że go już nie ma., to inna sprawa. (1)
Ciekawe też, skąd przypuszczenie, ze do Sądu ludzie jeżdżą na rowerach. Z doświadczenia sądów przy Nowych Ogrodach - to co najwyżej pracownicy
- 8 1
-
2021-11-09 09:01
No i wlasnie dla nich ten pas rowerowy
- 2 3
-
2021-11-09 09:11
(1)
na ul.rajskiej są wyznaczone na jezdni pasy dla rowerów a barany jeżdżą po chodniku.
- 6 2
-
2021-11-09 12:20
a kto parkuje swoje samochody na chodniku? jakiej inwektywy użyjesz?
rowerzyści pieszym na chodnikach, na których jest kropelkowy ruch pieszych, nie wadzą nikomu
- 1 5
-
2021-11-09 09:14
Nic nowego (1)
Wzdłuż al. Hallera od Kościuszki do Brzeźna: 3 ścieżki rowerowe. Zero wyłącznego chodnika. Od Płażyńskiego powinien być zakaz jazdy po chodniku. Ulica spokojna, akurat dla rowerów. Pieszy na chodnikach w ogóle nie ma spokojnego przejscia.
- 4 3
-
2021-11-09 19:38
A skąd się biorą piesi po zachodniej stronie hallera (w kierunku morza)? Idą do swoich samochodów tam zaparkowanych. Kiedyś to była tylko ddr, obecnie to ciąg pieszo-rowerowy. Więc skoro piesi uzyskali tam dostęp, to rowerzyści jeżdżą teraz po wschodniej stronie, po chodniku.
- 0 0
-
2021-11-09 09:18
Hmm, trzy pasy rowerowe dziwią pana Marcina (7)
Czy nie powinno nas dziwić również 9 pasów samochodowych Grunwaldzkiej pod Galerią Bałtycką? Czy nie powinno dziwić, że pod Zieleniakiem nie da się przejść przez siedmiopasmowe Wały Jagiellońskie? Lub to, że wiele przejść dla pieszych w Gdańsku przy skrzyżowaniach ma brakujący jeden sektor, tak, że trzeba przechodzić przez trzy jezdnie aby znaleźć się po drugiej stronie tej, którą chcemy przekroczyć?
- 11 13
-
2021-11-09 09:47
widział ktoś korki na drogach rowerowych? (5)
bo na ulicach to norma
- 5 4
-
2021-11-09 15:43
korki są też i na tych z 20 pasami ( np. w Moskwie ) (4)
więc ilość pasów nie rozwiązuje przepustowości ale może zwiększać liczbę możliwych kierunków jak np. tu!
- 1 4
-
2021-11-09 16:24
(3)
To ciekawe. Średnica rury też nie zwiększa przepustowości przepływu cieczy? Gratulacje :P
- 3 2
-
2021-11-09 17:14
przepustowość sieci drogowej jest limitowana przepustowością skrzyżowań
a nie liczbą pasów jazdy. Przypuszczalnie nie wiesz, że sieć ulic ma największą przepustowość im częściej stosowane są ronda i limit prędkości 30 km/h. Paradoksalne, ale prawdziwe. Myśl także o przepustowości sieci ulicznej dla ruchu ludzi, nie tylko dla samochodów.
- 1 2
-
2021-11-09 19:21
Jeśli na końcu rury masz ciągle taki sam zawór (czytaj skrzyżowanie) to nie zwiększa.
- 1 0
-
2021-11-09 19:40
Masz rację z tą rurą. Czyli im szersza rura, tym więcej aut przejedzie. Tylko problem jest taki, że miasto ma ograniczoną powierzchnię i powinna rozkładać się na wszystkich uczestników ruchu, a nie pielęgnować jedną wybraną, najbardziej szkodliwą grupę ludzi (czyt. samochody osobowe z jedną osobą na pokładzie).
- 1 1
-
2021-11-09 09:53
Wały Jagiellońskie przy Zieleniaku ??
Zmiany były?
- 1 1
-
2021-11-09 09:19
Kogos porąbało
i to mocno!
- 6 2
-
2021-11-09 09:21
poprawność
zwalnia od myślenia
- 6 2
-
2021-11-09 09:25
5 lat od zapowiedzi do realizacji.
Zdążyli przenieść urząd pracy. Normalnie błyskawiczne tempo. Ale mimo wszystko dobrze, że te pasy powstają. To jak z obwodnicą i drogą lokalną - jedna i druga jest potrzebna do konkretnych celów.
- 0 10
-
2021-11-09 09:30
Tam parkingów brakuje, a nie potrójnych dróg rowerowych (1)
- 13 4
-
2021-11-09 12:21
tam jest nadmiar samochodów
i nadmiar kierowców lekceważących limity prędkości. Zwężenie jezdni jest sposobem na oba problemy
- 2 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.