• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy

MKo, kk
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów. Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.

Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 MajaMapka w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.



Jak często jeździsz rowerem w celach innych niż rekreacja?

Wydzielona, bezpieczna i komfortowa droga dla rowerów wzdłuż ul. 3 Maja powstała w 2013 r. Kosztowała 2,9 mln zł, radykalnie poprawiając komunikację rowerową między Huciskiem a al. Zwycięstwa i pozwalając ominąć niewygodne i poszatkowane odcinki dróg rowerowych wzdłuż Podwala Grodzkiego po drugiej stronie torów kolejowych.

Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.

- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
  • Pasy rowerowe po obu stronach zwężonej jezdni i do tego wydzielona droga dla rowerów - tak teraz wygląda ul. 3 Maja w Gdańsku.
  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Wymalowany przejazd na skrzyżowaniu 3 Maja i Dąbrowskiego.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.

Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?



Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.

Jadąc od pl. Zebrań LudowychMapka, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. DąbrowskiegoMapka. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. GiełgudaMapkaDąbrowskiego przejazd już został wymalowany.

W rejonie kościoła pw. Bożego CiałaMapka trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem BłędnikMapka do Bramy OliwskiejMapka.

Przejazd powstał już na wysokości dworca PKSMapka, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.

Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta



  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Nowy pas rowerowy w kierunku Błędnika i al. Zwycięstwa.
  • Na wysokości sądu pasy zostały wymalowane na razie tylko po jednej stronie jezdni.
  • Na potrzeby nowych pasów dla rowerzystów jezdnia musiała zostać zwężona.

Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu RejonowegoMapka i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.

Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".

10:21 12 LISTOPADA 21

Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)

Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
MKo, kk

Opinie (379) 4 zablokowane

  • (5)

    Ta jeszcze podsunę urzędnikom pomysły gdzie zrobić drogi rowerowe. Drodzy urzędnicy Armi Krajowej - tam jest za duuuuużo pasów, następna południówka z obwodnicą,Grunwaldzka i Marynarki Polskiej - zapomniał bym o Słowackiego z odcinkiem leśnym i do samego lotniska - będziemy mogli do samego lotniska dojechać wtedy na zaplanowany lot.... Z górrrrrry dziękuuuuujemy z resztą baaaaaardzo

    • 19 0

    • (1)

      Dorzuć jeszcze Trakt św Wojciecha do samego Pruszcza Elbląska do Przejazdowa i Niepodległości w Sopocie.

      • 3 0

      • I jeszcze więcej samogłosek dorzuć

        Im więcej samogłosek tym bardziej poważnie traktujemy twoje posty. Nieeeeeee maaaaaa zaaaaa cooooo.

        • 3 3

    • wzdłuż Słowackiego jest leśna droga rowerowa od ronda de la Salle przez Matemblewo (2)

      na lotnisko można śmiało dojechać rowerem z wielu stron. Można też wybrać PKM

      • 1 2

      • nie bądź śmieszny (1)

        na weekendowe wyprawy to jest super ale na codzienne dojazdy to się nie nadaje

        • 2 1

        • rozważ rower wspomagany elektrycznie

          • 0 2

  • A po co wzdłuż jednej ulicy kilka pasm jezdni? (2)

    Przecież wystarczy jedno.

    • 13 11

    • a jezdnia czemu ma dwa pasy w obu kierunkach? (1)

      • 2 2

      • nie każda jezdnia ma po jednym pasie w obu kierunkach

        bywają ulice dwukierunkowe o jednym pasie: to znakomicie dyscyplinuje kierowców: nie lekceważą na nich limitów prędkości (przykład: odcinki ul. Szarej w Gdańsku)

        • 0 1

  • proponuję panu marcinowi, żeby pożyczył od kolegi rower i spróbował (10)

    jadąc aktualną wydzieloną drogą rowerową dostać się do urzędu pracy albo na dworzec pks.
    do redakcji - czy ja też mogę napisać list, który opublikujecie, w którym będę pytał - po co kierowcom kolejna ulica, skoro już jedną mają - co prawda w inną stronę i w innym miejscu, ale niedaleko?

    • 28 39

    • (9)

      urzędu pracy już tam nie ma !!! A na dworcu PKS co masz zamiar robić przyjeżdżając na rowerze.

      • 19 8

      • (2)

        tym bardziej w sądzie :)

        • 15 6

        • A to sąd czymś się różni od innego biura czy urzędu?

          • 6 5

        • Miałem kilka rozpraw w sądzie, na polowe z nich przyjechałem rowerem. Czym niby sąd się różni od innych urzędów?

          • 4 5

      • (5)

        To samo co kierowcy którzy tam parkują. To już nie można przyjechać rowerem do pracy albo do sądu?

        • 11 15

        • kierowcy odbierają pasażerów z dworca, a rowerzyści ?

          • 13 9

        • (2)

          nie bo będziesz po prostu śmierdział

          • 8 10

          • Aha czyli schodzimy do starych sprawdzonych argumentów że "nie można rowerem do pracy" i "jeździj sobie po parku".

            • 4 5

          • miałem....

            w pracy paru takich śmierdzieli ,aż pękających z dumy ze swojego ekosmrodu ,ale odkąd na przerwie zaczęły ginąć im wentyle w końcu zrozumieli że ich smród jest nie do przyjęcia ;)

            • 4 4

        • no właśnie

          sami nowobogaccy

          • 1 4

  • skończcir z tymi chodnikami z dopuszczonym ruchem rowerowym !!! (1)

    i ciągami pieszo-rowerowymi. Są niebezpieczne dla pieszych a w jesienną pogodę jeszcze piesi zostają ochlapywani błotem spod kół rowerów.

    • 15 3

    • piesi są nagminnie ochlapywani błotem przez kierowców lekceważących limity prędkości

      więc nie ściemniaj

      • 0 1

  • To ja proponuję kolejne artykuły zaniepokojonego czytelnika (1)

    Po co kierowcom przejazd pod Forum, skoro mają Okopową? Po co Trakt Konny, skoro jest Zwycięstwa? Po co odcinek starej Słowackiego, kiedy obok jest nowa? To są pytania tej samej klasy...

    • 11 10

    • Przejazd pod forum jest akurat bez sensu dla kierowców a jedyny cel jej powstania to możliwość parkowania dostawczaków z towarem. A że ktoś tam akurat wjedzie to już jego problem.

      • 4 1

  • "Likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego" przed Dworcem PKS (7)

    Przecież tam ludzie odwożą/odbierają pasażerów z bagażami. Już teraz nie ma gdzie stanąć.
    Czy likwidacja skośnego parkowania i przywrócenie (ponoć) równoległego parkowania, nie spowoduje zmniejszenia ilości miejsc postojowych ?

    ad

    • 20 3

    • I właśnie o to chodzi (4)

      o zmniejszenie ilości miejsc postojowych i zwężenie drogi, a nie udogodnienia dla rowerzystów. To miasto ma po prostu taki cel - utrudnianie życia mieszkańcom

      • 8 2

      • Przecież tam przyjeżdżają m.in. autobusy PKS, Flixbusy, autobusy z Ukrainy (pasażerowie z ogromną ilośćią bagaży) (3)

        Gdzie stanąć żeby ich dowieźć, czy też odebrać?
        Tam już brakuje miejsc postojowych, a prawdopodobnie (tego info brakuje w artykule) tych miejsc będzie jeszcze mniej.

        • 9 2

        • kłopoty z parkowaniem wynikają głównie z nadmiaru samochodów i zbyt niskiego wskaźnika rotacji (2)

          na miejscach do parkowania. Mnożenie miejsc do parkowania nic na to nie pomoże, tylko restrykcyjna polityka parkingowa ma sens: wysokie opłaty i egzekwowanie limitów czasu postoju na parkingach typu Kiss and Ride.

          • 0 7

          • Co za bzdury. Jakie mnożenie miejsc parkingowych ? Tak trudno zrozumieć sens prostego artykułu ? (1)

            Tu jest mowa o likwidacji miejsc postojowych przed dworcem PKS.
            Po wprowadzeniu parkowania równoległego przy krawężniku (teraz jest skośne) zniknie kilkanaście miejsc postojowych, przed dworcem.

            • 3 1

            • i bardzo dobrze - dzięki temu problem nadmiaru samochodów ulegnie redukcji

              rozwiązanie polega na zwiększeniu rotacji miejsc parkingowych i zmniejszeniu skłonności mieszkańców do przyjeżdżania tam własnymi samochodami. Bez restrykcyjnej polityki parkingowej te rozwiązania nie będą nawet brane pod uwagę i problem zajęcia przestrzeni przez niepotrzebnie parkujące samochody będzie się tylko pogłębiał.

              • 0 2

    • To wy nie widzicie, że tam stoją pracownicy pobliskich urzędów? (1)

      Przecież jak się po kogoś przyjeżdża to stoisz max 20 min a tam te auta poparkowane są na 8h

      • 6 2

      • Bzdura. Miejsca postojowe przed Dworcem PKS są płatne.

        Kogo stać, na opłaty za parking codziennie przez 8 h.

        • 5 1

  • Dlaczego Górski do tej pory nie remontuje dworca pks? (4)

    Przeciez to miało ryszyc po Metropolii

    • 10 1

    • Protest

      • 0 1

    • Wyremontuje jak dworek w zakoniczynie

      • 1 1

    • Jezu, to niech on może nie remontuje

      Bo znowu ma zrobić dworzec a wyjdzie sklep meblowy z wystawą węży.

      • 3 1

    • Teren PKSu jest sprzedany i w rękach prywatnych. Podobno był tam planowany wyższy budynek hotelowy z pomieszczeniami dworcowymi i usługowymi na parterze i niżej

      • 0 0

  • Przy deszczu czy przy śniegu tych pasów nie będzie (3)

    widać.Wypadki murowane no i ten na nowo wyprofilowany przejazd przez tory.Porażka.

    • 44 12

    • Ale sa znaki pionowe

      • 4 8

    • A to nie wiedziałem, że akwarelką namalowali. (1)

      idź po mózg do lekarza.

      • 2 5

      • Jeździsz czasem jesienią w czasie deszczu samochodem?

        Pewnie nie

        • 3 0

  • szmelc jak zawsze

    To zdjęcie z kałużą na nowym pasie rowerowym cudo. Tak wyglądają wszystkie pomysły rowerowe w Gdańsku. Na odpierdziel aby ogłosić sukces, a że ani to funkcjonalne ani dobrze zrobione to już nikt się nie przejmuje. Czas na radykalną zmianę, bo tylko się cofamy.

    • 12 1

  • Droga rowerowa (6)

    Ciekaw jestem kto będzie zimą jeździł tą drogą? Tak się marnuje społeczne pieniądze ! Trzeba dać więcej pieniędzy do dyspozycji Urzędowi Miasta - oni doskonale wiedzą na co je wydać. Tak się troszczą o obywateli

    • 57 36

    • Ja (2)

      lepiej żeby rowery jeździły niż nic. 5m pasy tam nie są potrzebne. samochody tak szerokie nie są

      • 8 10

      • tam nie ma 5m pasów (1)

        tylko dodatkowy pas dla autobusów PKS do skrętu. Szeroko jest tylko przy Dąbrowskiego ale kto tam będzie jeź dził rowerem mając przejazd na eprost wzdłuż Błędnika

        • 5 3

        • każdy kto preferuje jezdnie bez świateł, a nie chodnik

          • 0 1

    • Ja

      Ale raczej "starą" drogą.

      • 1 2

    • Misiu pluszowy, po zimie przychodzi wiosna, lato jesień...

      Jest listopad, a ja jeszcze spoko śmigam rowerkiem

      • 5 3

    • Nie wiem jak jest w Gdańsku zimą

      Jeżdżę na rowerze po Pruszczu regularnie od września, jest listopad, poda od tygodnia, a rowerzystów wcale nie jest mniej, bardzo by mnie zdziwiło gdyby w Gdańsku było inaczej. Zresztą, z tego co pamiętam, jak funkcjonowało Mevo, a startowało to jesienią, a przez całą zimę był problem z dostępnością rowerów, więc chyba jednak ktoś na nich jeździł.

      • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum