• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy

MKo, kk
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów. Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.

Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 MajaMapka w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.



Jak często jeździsz rowerem w celach innych niż rekreacja?

Wydzielona, bezpieczna i komfortowa droga dla rowerów wzdłuż ul. 3 Maja powstała w 2013 r. Kosztowała 2,9 mln zł, radykalnie poprawiając komunikację rowerową między Huciskiem a al. Zwycięstwa i pozwalając ominąć niewygodne i poszatkowane odcinki dróg rowerowych wzdłuż Podwala Grodzkiego po drugiej stronie torów kolejowych.

Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.

- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
  • Pasy rowerowe po obu stronach zwężonej jezdni i do tego wydzielona droga dla rowerów - tak teraz wygląda ul. 3 Maja w Gdańsku.
  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Wymalowany przejazd na skrzyżowaniu 3 Maja i Dąbrowskiego.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.

Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?



Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.

Jadąc od pl. Zebrań LudowychMapka, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. DąbrowskiegoMapka. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. GiełgudaMapkaDąbrowskiego przejazd już został wymalowany.

W rejonie kościoła pw. Bożego CiałaMapka trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem BłędnikMapka do Bramy OliwskiejMapka.

Przejazd powstał już na wysokości dworca PKSMapka, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.

Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta



  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Nowy pas rowerowy w kierunku Błędnika i al. Zwycięstwa.
  • Na wysokości sądu pasy zostały wymalowane na razie tylko po jednej stronie jezdni.
  • Na potrzeby nowych pasów dla rowerzystów jezdnia musiała zostać zwężona.

Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu RejonowegoMapka i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.

Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".

10:21 12 LISTOPADA 21

Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)

Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
MKo, kk

Opinie (379) 4 zablokowane

  • (6)

    I to klasyczne narzekanie na zmiany "kosztem kierowców". Co tam piesi, rowerzyści, Pan Kierowca najważniejszy w całym mieście...

    • 14 43

    • No wlasnie, a pasy tam to po 5m były

      ale kierofczyk i tak nie chce sie podzielic.. To jego i tylko jego ma byc. Chodniki trawniki rowniez bo przeciez mało miejsc jest do parkowania

      • 9 16

    • Cicho biedaki, mnie stać i drogi sam dla mnie. Mam większy, droższy pojazd i płacę podatki żeby móc z tych dróg korzystać!

      • 6 5

    • "przecież jest szeroki chodnik obok" (1)

      • 2 1

      • a piwo to nie alkohol, panie władzo

        ech

        • 1 0

    • (1)

      Może i narzekanie. Ale powinno się robić z głową, a nie bezmyślnie. Tabelki i statystyki, to nie wszystko. Powinna być synergia, a nie wolna amerykaka. Wiadomo, że trzeba wszystkich pogodzić, a nie skłucać. To trudne, ale możliwe.

      • 0 1

      • trzeba zacząć przesuwać granice kompromisu w inną stronę niż dotychczas

        Przez kilkadziesiąt lat przesuwano kompromis na rzecz szybkich i wściekłych kierowców twierdzących, że jeżdżą "szybko ale bezpiecznie", tylko ulice są za wąskie a miejsc do parkowania brakuje. Teraz powoli się przebija refleksja, że może jednak warto poprawić warunki ruchu rowerzystów niekoniecznie kosztem pieszych, ale kierowców. I tego się będziemy trzymać

        • 0 1

  • Skoro w kasie miasta jest za dużo pieniędzy to niech kupią biletomaty do autobusów (3)

    Bardziej się przydadzą

    • 27 4

    • w dobie coraz szerszego dostępu do aplikacji mobilnych (2)

      należy dwa razy się zastanowić aby wydać kasę na biletomaty w komunikacji miejskiej.
      Ewentualnie rozwiązanie funkcjonujące na 210 tj. płatność zbliżeniowa kartą i odczyt przez kontrolera, że bilet został zakupiony w tej formie.

      • 2 6

      • (1)

        Smartfony nie są obowiązkowe. Zawsze wolę użyć kartę. Oraz maleńki telefon, a nie cegłę.

        • 3 1

        • Dokładnie, tyle mówią o przeciwdziałaniu wykluczeniu a z premedytacją wykluczają tych dla ktory smartfon jest zbędny do życia, ale gimnazja wszystko wymusza pod siebie.

          • 1 1

  • uwielbiam te bazgroły (3)

    na wąskich dziurawych niedostosowanych drogach, ktore tak szumnie nazywają rowerowymi...

    • 26 6

    • tam jest ładna jezdnia.

      bardzo dobrze sie tam rowerem jedzie. Przynajmniej windy nie ma na środku trasy :D

      • 6 4

    • co ty bierzesz koleś, że drogi rowerowe w Gdańsku wydają ci się za wąskie?

      okulistów u nas dostatek

      • 2 0

    • nie jeździsz rowerem, to się nie wypowiadaj

      • 1 1

  • W GD urzędach zatrudniani są ludzie którzy przyjechali z wiocha (4)

    kompletnie nie znają miasta. Nazw ulic i jak funkcjonuje miasto. Dzwoniąc do inżyniera miasta odbiera osoba która nie ma zielonego pojęcia o głównych ul w mieście. DNO

    • 116 21

    • A ty niby z miasta (1)

      • 10 12

      • gość ma rację, tak samo w zdiz. Akcja parkingi dzikie we wrzeszczu górnym, a kto na nich prakuje? Pracownicy zdiz.

        • 22 3

    • Może niekoniecznie.

      Fakt nie znają miasta, zamiast z portali przeznaczonych dla administracji czy z planów miasta korzystają z google maps. Moim zdaniem po prostu mieszkańcy im przeszkadzają w ich pracy podobnie jak Pannie Prezydentównie.

      • 5 1

    • Masz rację bo kto inny pójdzie do pracy za 2,5-3 w mieście gdzie metr mieszkania kosztuje

      11 za metr? Tam nie ma ambitnych ludzi tylko tacy co poszli do pracy, aby się napić kawy, zjeść śniadanie i posiedzieć w internecie przy okazji robiąc "udogodnienia" pewnej grupie mieszkańców, na 3 maja koło orlenu dziury w jezdni jak w serze szwajcarskim , a oni robią nowe pasy rowerowe xD

      • 5 1

  • Bez sensu (4)

    Sam jeżdżę często ścieżką rowerową na 3 Maja i uważam, że robienie kolejnych jest bez sensu.

    • 45 15

    • (2)

      A próbowałeś nią kiedyś dojechać do dworca pks?

      • 5 11

      • (1)

        A po co z rowerem mam się pchać do autobusu ?!

        • 11 6

        • Kto mówi że do autobusu? Góra gradowa, sąd, hewelianum, ludzie dojeżdżający do pracy na dworcu, to wszystko nic? Ale na komentarz "masz obwodnicę to nią jeździj a nie po mieście" będzie straszne oburzenie.

          • 6 10

    • A ja często ląduje po drugiej stronie, nie ma jak

      przejechać przez 3 maja do drogi rowerowej, po chodniku nie można, po ulicy strach, bo kierowcy zakładają, że przecież obok (tyle, że po lewej stronie) jest droga rowerowa.

      Te drogi rowerowe z jednej strony jezdni to nieporozumienie. Dodatkowe pasy bardzo się przydadzą.

      • 0 6

  • Ułomność (1)

    Jak byłem młody to nikt nie był ułomny i jeździł rowerem wszędzie bez specjalnie wyznaczonych ścieżek. Ot przewaga roweru nad innymi środkami komunikacji

    • 29 2

    • samochodów było kilka(naście) razy mniej niż teraz

      rozumiesz zależności przyczynowo-skutkowe czy tylko sobie pisujesz dla zabawy?

      • 1 0

  • Tak myślałem. Proszę to zlikwidować bo jest niepotrzebne. Natentychmiast!

    • 12 5

  • Przepalanie pieniedzy. Bo jest budzet a jak nie wykorzystaja to zabiora w nastepnym roku.

    • 22 4

  • Powolutku dorastamy Holandii (5)

    Oj narzekania są piękne, nie ma co marudzić weź pupę na rower i pojeździć trzeba zacząć czerpać przyjemność z jazdy i z życia.
    Przestań mordować tą planetę swoim autem, dołożyć swoją cegiełkę do świeżego powietrza. Dobry ruch Gdańsk

    • 22 57

    • (2)

      Zamiast podwajania dróg rowerowych można by ją było zrobić w innym miejscu...

      • 14 2

      • Tyle, że to często nie pieniądzy, (1)

        ale woli brakuje. Na Kołobrzeskiej na przykład czeka na realizację już dawno zatwierdzony projekt, ale obrońcy świętych miejsc parkingowych dzielnie go blokują.

        • 2 6

        • I dobrze

          • 4 1

    • (1)

      Mam w d.. świeże powietrze i twoje marzenia.

      • 1 2

      • ojoj chyba pigułki przestały działać

        • 0 0

  • Myślenie po Gdańsku (2)

    W tym serdecznym mieście nic mnie nie zdziwi. Ważne że kawa w urzędzie codziennie smaczna

    • 25 4

    • i co- poprawiłeś sobie nastrój?

      Ujawnij swoje stanowisko w tym sporze i przedstaw argumenty lub alternatywne propozycje. Po prostu marnujesz czas swój i innych osób.

      • 0 4

    • I za darmo

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum