Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy
Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 Maja w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.
Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.
- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?
Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.
Jadąc od pl. Zebrań Ludowych, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. Dąbrowskiego. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. Giełguda i Dąbrowskiego przejazd już został wymalowany.
W rejonie kościoła pw. Bożego Ciała trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem Błędnik do Bramy Oliwskiej.
Przejazd powstał już na wysokości dworca PKS, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.
Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta
Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu Rejonowego i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.
Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".
Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)
Opinie (379) 4 zablokowane
-
2021-11-09 07:48
Z tym wydawaniem wspólnych pieniędzy na drogi rowerowe to już jest jakieś wariactwo! (3)
- 15 8
-
2021-11-09 08:59
Z tym wydawaniem wspolnych pieniedzy na ulice dla kierowcow to juz wariactwo
- 7 4
-
2021-11-09 09:03
ale tam żadnej drogi rowerowej nie ma. powstały pasy ruchu za grosze
- 3 3
-
2021-11-09 12:30
wydatki przeznaczone na poprawę warunków korzystania z rowerów
cechują się najwyższymi wskaźnikami produktywności spośród wszystkich wydatków na infrastrukturę miejską: drogi, parkingi, pasy do skrętu w lewo, w prawo, estakady, tunele etc, etc. Jeśli ktoś uważa to za wariactwo, to się myli i to głęboko.
- 0 3
-
2021-11-09 07:48
Życzę,,,, (5)
Rowerzystom zdrowia, jeżdżąc blisko samochodowych rur wydechowych, wdychacie szkodliwe związki w otwarte płuca, bezpieczniejsza ścieżka jest nad torami kolejowymi.
W końcu to jest Gdańsk i naprawdę nie ma się czemu dziwić, zwłaszcza, że w grę wchodzą Nasze Podatników pieniądze- 21 5
-
2021-11-09 07:59
(3)
Wystarczy smokolizer i sprawdzenie drzewa płucnego np. spirometrycznie i okazuje sie ile w organiźmie takiego rowerzysty cząsteczek kancerogennych, kurzu i brudu.
Nie ma to jak podhodować raka.
A rowerzystom się wydaje, że zakładając nocnik na głowę i wsiadając na rower kupują sobie nieśmiertelność:)- 3 4
-
2021-11-09 08:43
lepiej zbadaj sobie żyły (1)
jakie masz zatłuszczone z braku ruchu ;)
- 2 5
-
2021-11-09 09:54
Są setki sposobów na zachowanie kondycji. Nie wymagamy jednak myślenia od kogoś kogo uciskają obcisłe gacie i nocnik na głowie.
- 3 2
-
2021-11-09 12:32
jakość powietrza wdychanego przez rowerzystę jest często wyższa niż jakość powietrza wewnątrz samochodów
nawet z zaawansowaną klimatyzacją.
- 0 5
-
2021-11-09 08:04
Jak ci skarpety śmierdzą to też się tym chwalisz?
Spróbuj dojechać tą ścieżką nad torami do dworca pks, ciekawe jak z niej zjedziesz przez płot i tory
- 2 6
-
2021-11-09 07:51
(3)
To nie jest bezpieczne rozwiazanie w tym miejscu. Pokazcie mi sciezke na ulicy w holandi przecinajaca wjazd i wyjazd na dworzec. Beda wypadki.
- 17 4
-
2021-11-09 12:33
nie potrafisz sobie uruchomić filmów na YouTube? (1)
wpisz np, Not Just BIkes i masz całą gamę możliwości obejrzenia okolic dworców kolejowych w Holandii, więc nie marudź.
- 2 1
-
2021-11-09 12:51
Prawie codziennie jeździłem pasem rowerowym idącym środkiem szerokiej jezdni
w Mainz, w Niemczech. Pas rowerowy jest na środku, bo z prawej jest buspas. I tam nikt nie marudzi.- 4 1
-
2021-11-09 19:27
Malują ddr - będą wypadki. Robią przejście przy Locie - będą wypadki. Przejście przy gumedzie - będą wypadki. Przejście na Podwalu - będą wypadki. Jak nie potraficie ogarnąć tak prostych rzeczy to jeździjcie sobie obwodnicą, tam nie ma przejść, nie ma ścieżek i nie ma wypadków.
- 0 1
-
2021-11-09 07:53
Ale brzydki jest ten barak PKS (1)
Nawet jak widzę to coś na zdjęciu muszę potem rozchodzić wstyd po pokoju
- 9 2
-
2021-11-09 18:10
to jest prywatny budynek.
- 0 0
-
2021-11-09 07:53
Jak po co jak wzięli pieniądze z Unii
to potem za 5 12 przed rozliczeniem robią ma rympał byle by się km zgadzały to samo w Gdynia najbardziej mi się podoba ta przy Cyganerii co przecina 10 lutego i leci pod prąd.ciekawy jestem kiedy tam jakiś śmiertelny wypadek się zdarzy
- 29 3
-
2021-11-09 07:53
ooo, to zupełnie tak jak bez sensu są 3-pasmowe ulice. (2)
Po co komu 3 pasy w jedną stronę?! Przecież wystarczy jeden.
- 16 13
-
2021-11-09 15:20
(1)
A w takich Stanach, czy Chinach są nezdnie po 5pasów w jednym kierunku i piesi nie narzekają, tylko gr, ecznie poruszają się tunelami i kładkami
- 1 1
-
2021-11-09 17:31
w Chinach narzekanie na decyzje władz grozi niebezpiecznymi konsekwencjami
jeśli tego nie rozumiesz, to znaczy że masz problem. W Stanach wiele miast decyduje się na stosowanie restrykcyjnej polityki parkingowej oraz na uwalnianie kolejnych ulic od nadmiaru jeżdżących i parkujących samochodów (vide np. Nowy Jork)
- 0 2
-
2021-11-09 07:55
(3)
Ja to bym całą 3Maja zrobił deeeeeeptakiem zamkniętym dla ruchu kołowego dorzucił bym jeszcze Podwale Grodzkie i byśmy mogli duuuuuużo spacerować,a jeszcze bym tramwaj zlikwidował i w miejscu torowiska postawił bym duuuużą wierzę widokową co takiego jak w Paryżu - dlaczego mamy być gorsi.
- 23 8
-
2021-11-09 08:53
(1)
Wczoraj proponowałem tu przenieść wysypisko z szadułek. Najlepsze wykorzystanie tego terenu.
- 2 2
-
2021-11-09 11:10
Bardzo dobry pomysł - po co ma długo smród docierać z Szadółek i się zastanawiać co tak śmierdzi przez chwilę ,jak będzie wysypisko na miejscu i zapach intensywniejszy
no i zaniedbany relikt komunistyczny przybrał by na kolorach-bo jak na razie straszy- 0 2
-
2021-11-09 17:31
komuś się wydaje że jest dowcipny
tylko współczuć
- 1 1
-
2021-11-09 08:05
Opinia (7)
Już dość wyrzucania pieniedzy podatników na d**ilne drogi rowerowe.
Może lepiej przeznaczyć na lepsze drogi w mieście. Dulkiewicz niech zacznie racjonalnie myśleć.- 22 12
-
2021-11-09 08:12
To właśnie jest lepsza droga w mieście (5)
Łatwiej dojechać rowerem do dworca, a kierowcy mają normalną przepisową drogę zamiast szerokiej autostrady
- 6 12
-
2021-11-09 08:17
(4)
i co będziesz robił z tym rowerem na dworcu ?
- 10 5
-
2021-11-09 08:23
(2)
To samo co kierowcy którzy parkują wzdłuż 3 maja
- 6 11
-
2021-11-09 08:35
(1)
chyba jednak nie, kierowcy odbierają przyjezdnych z dworca, a ty ?
- 9 4
-
2021-11-09 08:37
Naprawdę nikt tam nie pracuje? Naprawdę nikt nie załatwia spraw w sądzie? Naprawdę jedyny możliwy powód przyjechania w okolice dworca to odebranie kogoś?
- 4 10
-
2021-11-09 15:40
zostawie i pojade dalej autobusem gdzieś tam.
to chyba nie jest skomplikowane do zrozumienia
- 2 1
-
2021-11-09 12:37
Janie, zacznij myśleć i poszerz wyobraźnię
Wydatki na drogi rowerowe cechują się najwyższymi wskaźnikami produktywności we wszystkich miastach, w których są tworzone zgodnie z sensownie opracowanym planem zakładającym, że rowerzysta ma prawo czuć się bezpiecznie również poruszając się po jezdni. Przeznaczanie pieniędzy tylko na drogi w mieście nigdzie nie zapewniło wysokiej jakości życia mieszkańców. Wiele przewymiarowanych dróg w mieście w wielu miastach ulega przekształceniu w korytarze ruchu ludzi uwolnione od jeżdżących i parkujących samochodów. Ostatnio dotyczy to np. Paryża.
- 0 2
-
2021-11-09 08:09
[p]
A po co w ogole 3 pasy dla aut miedzy wrzeszczem a srodmiesciem? po co? pyta zaniepokojony komentator - pan
- 6 11
-
2021-11-09 08:10
akurat któryś z sadu dojeżdża tam rowerem (1)
szybciej jakimś lexem
- 20 2
-
2021-11-09 08:54
hahahahahahaha dokładnie. Parking na suvy a nie drogi dla rowerów.
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.