• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy

MKo, kk
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów. Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.

Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 MajaMapka w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.



Jak często jeździsz rowerem w celach innych niż rekreacja?

Wydzielona, bezpieczna i komfortowa droga dla rowerów wzdłuż ul. 3 Maja powstała w 2013 r. Kosztowała 2,9 mln zł, radykalnie poprawiając komunikację rowerową między Huciskiem a al. Zwycięstwa i pozwalając ominąć niewygodne i poszatkowane odcinki dróg rowerowych wzdłuż Podwala Grodzkiego po drugiej stronie torów kolejowych.

Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.

- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
  • Pasy rowerowe po obu stronach zwężonej jezdni i do tego wydzielona droga dla rowerów - tak teraz wygląda ul. 3 Maja w Gdańsku.
  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Wymalowany przejazd na skrzyżowaniu 3 Maja i Dąbrowskiego.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.

Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?



Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.

Jadąc od pl. Zebrań LudowychMapka, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. DąbrowskiegoMapka. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. GiełgudaMapkaDąbrowskiego przejazd już został wymalowany.

W rejonie kościoła pw. Bożego CiałaMapka trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem BłędnikMapka do Bramy OliwskiejMapka.

Przejazd powstał już na wysokości dworca PKSMapka, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.

Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta



  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Nowy pas rowerowy w kierunku Błędnika i al. Zwycięstwa.
  • Na wysokości sądu pasy zostały wymalowane na razie tylko po jednej stronie jezdni.
  • Na potrzeby nowych pasów dla rowerzystów jezdnia musiała zostać zwężona.

Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu RejonowegoMapka i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.

Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".

10:21 12 LISTOPADA 21

Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)

Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
MKo, kk

Opinie (379) 4 zablokowane

  • Z tym wydawaniem wspólnych pieniędzy na drogi rowerowe to już jest jakieś wariactwo! (3)

    • 15 8

    • Z tym wydawaniem wspolnych pieniedzy na ulice dla kierowcow to juz wariactwo

      • 7 4

    • ale tam żadnej drogi rowerowej nie ma. powstały pasy ruchu za grosze

      • 3 3

    • wydatki przeznaczone na poprawę warunków korzystania z rowerów

      cechują się najwyższymi wskaźnikami produktywności spośród wszystkich wydatków na infrastrukturę miejską: drogi, parkingi, pasy do skrętu w lewo, w prawo, estakady, tunele etc, etc. Jeśli ktoś uważa to za wariactwo, to się myli i to głęboko.

      • 0 3

  • Życzę,,,, (5)

    Rowerzystom zdrowia, jeżdżąc blisko samochodowych rur wydechowych, wdychacie szkodliwe związki w otwarte płuca, bezpieczniejsza ścieżka jest nad torami kolejowymi.
    W końcu to jest Gdańsk i naprawdę nie ma się czemu dziwić, zwłaszcza, że w grę wchodzą Nasze Podatników pieniądze

    • 21 5

    • (3)

      Wystarczy smokolizer i sprawdzenie drzewa płucnego np. spirometrycznie i okazuje sie ile w organiźmie takiego rowerzysty cząsteczek kancerogennych, kurzu i brudu.
      Nie ma to jak podhodować raka.
      A rowerzystom się wydaje, że zakładając nocnik na głowę i wsiadając na rower kupują sobie nieśmiertelność:)

      • 3 4

      • lepiej zbadaj sobie żyły (1)

        jakie masz zatłuszczone z braku ruchu ;)

        • 2 5

        • Są setki sposobów na zachowanie kondycji. Nie wymagamy jednak myślenia od kogoś kogo uciskają obcisłe gacie i nocnik na głowie.

          • 3 2

      • jakość powietrza wdychanego przez rowerzystę jest często wyższa niż jakość powietrza wewnątrz samochodów

        nawet z zaawansowaną klimatyzacją.

        • 0 5

    • Jak ci skarpety śmierdzą to też się tym chwalisz?

      Spróbuj dojechać tą ścieżką nad torami do dworca pks, ciekawe jak z niej zjedziesz przez płot i tory

      • 2 6

  • (3)

    To nie jest bezpieczne rozwiazanie w tym miejscu. Pokazcie mi sciezke na ulicy w holandi przecinajaca wjazd i wyjazd na dworzec. Beda wypadki.

    • 17 4

    • nie potrafisz sobie uruchomić filmów na YouTube? (1)

      wpisz np, Not Just BIkes i masz całą gamę możliwości obejrzenia okolic dworców kolejowych w Holandii, więc nie marudź.

      • 2 1

      • Prawie codziennie jeździłem pasem rowerowym idącym środkiem szerokiej jezdni
        w Mainz, w Niemczech. Pas rowerowy jest na środku, bo z prawej jest buspas. I tam nikt nie marudzi.

        • 4 1

    • Malują ddr - będą wypadki. Robią przejście przy Locie - będą wypadki. Przejście przy gumedzie - będą wypadki. Przejście na Podwalu - będą wypadki. Jak nie potraficie ogarnąć tak prostych rzeczy to jeździjcie sobie obwodnicą, tam nie ma przejść, nie ma ścieżek i nie ma wypadków.

      • 0 1

  • Ale brzydki jest ten barak PKS (1)

    Nawet jak widzę to coś na zdjęciu muszę potem rozchodzić wstyd po pokoju

    • 9 2

    • to jest prywatny budynek.

      • 0 0

  • Jak po co jak wzięli pieniądze z Unii

    to potem za 5 12 przed rozliczeniem robią ma rympał byle by się km zgadzały to samo w Gdynia najbardziej mi się podoba ta przy Cyganerii co przecina 10 lutego i leci pod prąd.ciekawy jestem kiedy tam jakiś śmiertelny wypadek się zdarzy

    • 29 3

  • ooo, to zupełnie tak jak bez sensu są 3-pasmowe ulice. (2)

    Po co komu 3 pasy w jedną stronę?! Przecież wystarczy jeden.

    • 16 13

    • (1)

      A w takich Stanach, czy Chinach są nezdnie po 5pasów w jednym kierunku i piesi nie narzekają, tylko gr, ecznie poruszają się tunelami i kładkami

      • 1 1

      • w Chinach narzekanie na decyzje władz grozi niebezpiecznymi konsekwencjami

        jeśli tego nie rozumiesz, to znaczy że masz problem. W Stanach wiele miast decyduje się na stosowanie restrykcyjnej polityki parkingowej oraz na uwalnianie kolejnych ulic od nadmiaru jeżdżących i parkujących samochodów (vide np. Nowy Jork)

        • 0 2

  • (3)

    Ja to bym całą 3Maja zrobił deeeeeeptakiem zamkniętym dla ruchu kołowego dorzucił bym jeszcze Podwale Grodzkie i byśmy mogli duuuuuużo spacerować,a jeszcze bym tramwaj zlikwidował i w miejscu torowiska postawił bym duuuużą wierzę widokową co takiego jak w Paryżu - dlaczego mamy być gorsi.

    • 23 8

    • (1)

      Wczoraj proponowałem tu przenieść wysypisko z szadułek. Najlepsze wykorzystanie tego terenu.

      • 2 2

      • Bardzo dobry pomysł - po co ma długo smród docierać z Szadółek i się zastanawiać co tak śmierdzi przez chwilę ,jak będzie wysypisko na miejscu i zapach intensywniejszy
        no i zaniedbany relikt komunistyczny przybrał by na kolorach-bo jak na razie straszy

        • 0 2

    • komuś się wydaje że jest dowcipny

      tylko współczuć

      • 1 1

  • Opinia (7)

    Już dość wyrzucania pieniedzy podatników na d**ilne drogi rowerowe.
    Może lepiej przeznaczyć na lepsze drogi w mieście. Dulkiewicz niech zacznie racjonalnie myśleć.

    • 22 12

    • To właśnie jest lepsza droga w mieście (5)

      Łatwiej dojechać rowerem do dworca, a kierowcy mają normalną przepisową drogę zamiast szerokiej autostrady

      • 6 12

      • (4)

        i co będziesz robił z tym rowerem na dworcu ?

        • 10 5

        • (2)

          To samo co kierowcy którzy parkują wzdłuż 3 maja

          • 6 11

          • (1)

            chyba jednak nie, kierowcy odbierają przyjezdnych z dworca, a ty ?

            • 9 4

            • Naprawdę nikt tam nie pracuje? Naprawdę nikt nie załatwia spraw w sądzie? Naprawdę jedyny możliwy powód przyjechania w okolice dworca to odebranie kogoś?

              • 4 10

        • zostawie i pojade dalej autobusem gdzieś tam.

          to chyba nie jest skomplikowane do zrozumienia

          • 2 1

    • Janie, zacznij myśleć i poszerz wyobraźnię

      Wydatki na drogi rowerowe cechują się najwyższymi wskaźnikami produktywności we wszystkich miastach, w których są tworzone zgodnie z sensownie opracowanym planem zakładającym, że rowerzysta ma prawo czuć się bezpiecznie również poruszając się po jezdni. Przeznaczanie pieniędzy tylko na drogi w mieście nigdzie nie zapewniło wysokiej jakości życia mieszkańców. Wiele przewymiarowanych dróg w mieście w wielu miastach ulega przekształceniu w korytarze ruchu ludzi uwolnione od jeżdżących i parkujących samochodów. Ostatnio dotyczy to np. Paryża.

      • 0 2

  • [p]

    A po co w ogole 3 pasy dla aut miedzy wrzeszczem a srodmiesciem? po co? pyta zaniepokojony komentator - pan

    • 6 11

  • akurat któryś z sadu dojeżdża tam rowerem (1)

    szybciej jakimś lexem

    • 20 2

    • hahahahahahaha dokładnie. Parking na suvy a nie drogi dla rowerów.

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum