• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy

MKo, kk
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów. Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.

Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 MajaMapka w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.



Jak często jeździsz rowerem w celach innych niż rekreacja?

Wydzielona, bezpieczna i komfortowa droga dla rowerów wzdłuż ul. 3 Maja powstała w 2013 r. Kosztowała 2,9 mln zł, radykalnie poprawiając komunikację rowerową między Huciskiem a al. Zwycięstwa i pozwalając ominąć niewygodne i poszatkowane odcinki dróg rowerowych wzdłuż Podwala Grodzkiego po drugiej stronie torów kolejowych.

Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.

- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
  • Pasy rowerowe po obu stronach zwężonej jezdni i do tego wydzielona droga dla rowerów - tak teraz wygląda ul. 3 Maja w Gdańsku.
  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Wymalowany przejazd na skrzyżowaniu 3 Maja i Dąbrowskiego.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.

Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?



Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.

Jadąc od pl. Zebrań LudowychMapka, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. DąbrowskiegoMapka. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. GiełgudaMapkaDąbrowskiego przejazd już został wymalowany.

W rejonie kościoła pw. Bożego CiałaMapka trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem BłędnikMapka do Bramy OliwskiejMapka.

Przejazd powstał już na wysokości dworca PKSMapka, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.

Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta



  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Nowy pas rowerowy w kierunku Błędnika i al. Zwycięstwa.
  • Na wysokości sądu pasy zostały wymalowane na razie tylko po jednej stronie jezdni.
  • Na potrzeby nowych pasów dla rowerzystów jezdnia musiała zostać zwężona.

Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu RejonowegoMapka i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.

Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".

10:21 12 LISTOPADA 21

Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)

Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
MKo, kk

Opinie (379) 4 zablokowane

  • Ola od Sopotu kupiła ziemie a od Gdynii zapas farby xD
    Cyrk i komedia na nowych ogrodach.

    • 8 2

  • HAHA

    Zabawny jest brak komentarzy na temat faktu, że przez środek miasta przebiegają trzy pasy ruchu dla samochodów w każdym kierunku. Zalew samochodów sprawia, że wygląda to jak zanieczyszczony, biedny, rozwijający się kraj, ale nie ma artykułów na ten temat.

    • 3 12

  • Opinia wyróżniona

    Dobra decyzja (35)

    I dobrze że te drogi powstały. Zawsze mnie denerwowało to że jeśli chce dotrzeć na dworzec czy do Sądu muszę albo przekroczyć nielegalnie torowisko albo od Huciska jechać jezdnią. Stara ścieżka będzie tranzytowa, coś jak rowerowa autostrada, a nowe pasy obsłużą lokalny ruch

    • 135 282

    • pasów nigdy za dużo (10)

      najlepiej przydałoby się urzędnikom marnotrawcom parę szybkich na gołą du**ę

      • 34 12

      • nakłady na poprawę warunków korzystania z rowerów w mieście wykazują się najwyższymi wskaźnikami (9)

        produktywności, więc jeśli piszesz o marnotrawstwie, to ma sens w odniesieniu do projektów budowy wielopoziomowych parkingów dla samochodów w centrum, które - jeśli są płatne - z reguły stoją puste, jeśli są pełne, zwiększają korki na dojazdach do centrum.

        • 13 27

        • a co ci po 3ch drogach rowerowych w jednym miejscu (1)

          gdy w innym i to już 50m dalej nie ma żadnej, nic, zero, null

          • 25 11

          • To mi da że mogę jechać w kierunku w którym chce , a nie gdzie prowadzi droga rowerowa

            • 8 5

        • Produktywności? (1)

          A co te drogi produkują?!

          • 16 8

          • ciastka

            • 1 2

        • jakimi wskaźnikami ??? (4)

          co to za bełkot nowomowy, jakiej produktywności ?!

          • 13 4

          • wskaźnik produktywności to iloraz: w liczniku: mierzalne korzyści finansowe, w mianowniku koszty (3)

            Niskie koszty budowy dróg dla rowerów dają wysokie korzyści dla mieszkańców: korzyść odnoszą również kierowcy samochodów, ponieważ jeżdżący na rowerach nie zabierają im miejsca ani na chodniku ani na parkingu, więc tracą mniej czasu i marnują mniej paliwa na szukanie miejsca do parkowania. W mieście są mniejsze korki, a osoby korzystające z rowerów są zdrowsze i bardziej produktywne w swoich miejscach pracy. Rzadziej chorują i wykazują się wyższą wydajnością w pracy fizycznej i umysłowej. Dzisiaj na Hucisku około godziny 15:00 licznik zanotował przejazd 758 rowerzystów: gdyby na tym skrzyżowaniu było od rana tyle samochodów więcej, to na pewno korki byłyby dłuższe. Wystarczy mieć trochę wyobraźni, by zrozumieć o co chodzi z tą produktywnością.

            • 8 10

            • (2)

              Proszę podać badania ( fakty ) które wykazały , że rowerzyści są bardziej produktywni w swoich miejscach pracy. Ja takich nie znam a wiem , że człowiek zmęczony jazdą na rowerze nie pracuje tak wydajnie jak pracownik wypoczęty.

              • 3 3

              • Zacznij się ruszać w jaki kolwiek sposób to będziesz miał najlepszy przykład tego że jednak jesteś wytrzymalszy i wydolnościowo

                • 1 2

              • przypuszczalnie podałbym nawet 10 tytułów tekstów na ten temat, ale byś nie uwierzył

                Sam sprawdź swoją produktywność po przejechaniu 5 km rowerem w ciągu 15 minut. To lepsze niż wypicie kubka kawy, z którego przypuszczalnie korzystasz dla obudzenia się.

                • 0 2

    • Do ,,Dobra decyzja,, (7)

      Proponuję, aby w Gdańsku zupełnie zlikwidować ruch pojazdów silnikowych. Gdy nagle zachorujesz błyskawicznie przybędzie po Ciebie pogotowie ratunkowe na rowerach.

      • 25 14

      • Przemyśl to, czy wolisz pomoc szybko, czy zawsze możesz poczekać bo chcesz być wieziony wygodnie? (5)

        Podpowiadam, że gdy świry zaatakowały i wymordowały redakcję Charlie Hebdo, na miejsce i na czas, mimo korków, dotarł JEDEN policjant. Doczytaj, wygooglaj jak nie wierzysz, ale to był glina na rowerze właśnie. Pozbawiony wparcia (gliny w samochodach tkwiły w korkach), bez broni długiej, przeciwstawił się pistoletem i bez kamizelki taktycznej terrorystom z kałasznikowami i zginął, miał potem państwowy uroczysty pogrzeb z obecnością pezydenta, a ironia losu, pogrzeb był mahometański, bo policjant też był mahometaninem, jak owi terrorysci.

        Jak masz zawał, jak krwawisz, jak cię ugryzła osa którą połknąłeś, wolisz poczekać, czy wystarczy ci "krasnoludek" z niedużą torbą i duża wiedzą? Nawet skuter nie zjedzie po schodach, nie przejedzie pod prąd chodnikiem, nie przejedzie przez grząski trawnik.... choć faktycznie to skuter może wieźć AED i większą torbę.

        • 12 20

        • (1)

          I na pewno wszystkich rannych i zabitych przewieźli rowerem do szpitali kostnicy. Ciołek

          • 10 9

          • czy ja to napisałem? napisałem, że gdy pospiech jest potrzebny rower bywa w centrum szybszy niż samochód. czego nie rozumiesz?

            ile pośpiechu trzeba by zwieźć zwłoki? jak trzeba się spieszyć z pacjentem zaopatrzonym i stabilnym? twoja argumentacja ad absurdum działa, bo większość ludków jest podobnie głupia, ale istnieją kraje, gdzie to dociera. i tak się skłąda, że to Polacy emigrują tam, a nie odwrotnie.

            • 4 0

        • Dawno takich oderwanych od rzeczywistości bzdur nie czytałem (2)

          Tak, dzięki zwężaniu ulic i malowaniu pasów rowerowych zapobiegamy zamachom terrorystycznym i ratujemy pokąsanych przez osy. Tylko jak u nas znaleźć policjanta mahometanina na rowerze?

          • 11 8

          • po co szukać policjanta mahometanina na rowerze?

            Wystarczy zauważyć, że nadmiar samochodów powoduje wiele przejawów agresji wewnątrz gatunkowej - między kierowcami pojawia się wku*w drogowy i pogarszają się relacje między ludźmi w zakorkowanym samochodami mieście. Rośnie liczba przypadków chorób układu krążenia i chorób emocjonalnych (psychicznych). Karetki nie mogą dojechać do szpitali z powodu zakorkowania miasta. Gdy są wzdłuż jezdni pasy dla rowerów, samochody z łatwością tworzą "korytarz życia" i karetki łatwiej docierają do wypadku lub do szpitala z rannymi. Jeszcze coś napisać, czy nadal będziesz mentalnie przyspawany do fotela samochodu i twierdził, że to rowerzyści blokują ruch?

            • 7 5

          • ty to pewnie nie umiesz do dziś dodawać bananów, bo nauczono cie tylko dodawać "japka"

            • 2 0

      • W niektorych miejscach wlasnie to powinno sie zrobic.

        • 1 0

    • (1)

      w 4 literach wam się przewraca

      • 9 7

      • pijesz do kierowców?

        • 5 2

    • (5)

      Lokalsów to tam jeździ max kilkunastu na dobę. Poza tym kilka tygodni temu pisano, że łuk od strony CPNu będzie przebudowany, jezdnia zwężona, na rzecz miejsc postojowych dla nowo powstającego centrum Hewwelianum w dawnych budynkach poszpitalnych

      • 5 3

      • Chodzi o to, by każdy lokals lub nie lokals jak ma jakąś sprawę do załatwienia w tym rejonie (4)

        nie miał wątpliwości, że jak wybierze rower to dojedzie bezpiecznie - często szybciej niż samochodem. Jak wybierze rower, samochody będą stały w mniejszych korkach, nawet korzystając z nieznacznie zwężonej jezdni.

        • 7 5

        • Gdzie ten rower zostawi (3)

          Jak już nawet koła kradną???

          • 2 1

          • jak kupisz U-locka, to ci nie ukradną (2)

            • 0 1

            • (1)

              albo byczy łańcuch

              a tanich rowerów nie kradną, tylko drogie, więc mi okradzionych nie żal

              • 1 2

              • Na pewno ?

                Mi ukradli rower za tysiaka. Raczej starych rowerów nie kradną. Powyżej 10 lat.

                • 0 0

    • (2)

      A czemu nielegalnie. Skoro się jest uczestnikiem ruchu, to pk, czy pieszych ruszamy się zgodnie z przepisami ruchu drogowego tak jak inni uczestnicy. No, ale jak ktoś nie zna przepisów. Powinno się przywróć egzaminy obowiązkowe na kartę rowerową. Wtedy, być może spadłby odsetek wypadków z rowerzystami, bo nie wszystkie to wina kierowców

      • 9 5

      • aby przekroczyć torowisko musisz przekroczyć pas zieleni (1)

        więc jest to nielegalne

        • 3 1

        • Bzdura.

          Równie dobrze, wiedząc jak prowadzi droga, możesz wybrać inną trasę - przejść tunelem od strony Podwala prowadząc rower. Możesz też przejechać do skrzyżowania na Hucisku i stamtąd się przemieścić pod sąd lub PKS. Możesz również wybrać inną drogę - bądź 3 maja przy placu zebrań, bądź zjechać koło Ateneum, następnie przejść przez przejście przy dawnym szpitalu Bożego Ciała a następnie kawałek się przespacerować. W ten sposób nie złamiesz żadnych przepisów. Chyba nie powiesz, że korona ci z głowy spadnie, jeśli kawałek będziesz musiał poprowadzić swojego rumaka i użyć nóg? No chyba, że obowiązek spaceru dotyczy tylko kierowców, wtedy uznam że jesteś hipokrytą.

          • 0 1

    • ile razy (tygodniowo / miesięcznie) jeździsz na dworzec czy do sądu? Rozumiem, że rozwiązanie jest dla pracowników sądu, urzędu i pks?

      • 3 1

    • Akurat jedziesz do Sądu rowerem ! Przestań p*****lić !

      • 4 2

    • Trochę nie rozumiem. (1)

      Rower tez pojazd, i ma prawo poruszać się po jezdni. Kolego z roweru - pamiętaj o tym i wiedz ze nie musisz mieć ani jednej ścieżki rowerowej żeby jechać rowerem. Wam tez kierowcy przypominam.

      • 3 2

      • To prawda ale przyjemniej się jedzie ścieżką niż drogą spychanym przez samochody

        • 1 1

    • I co z tego

      Ja nie mam nic do rowerzystów i ścieżek dla nich, wkurza mnie tylko że są one wydzialale z jezdni kosztem jej szerokości, ktoś bierze kasę nie robiąc nic...

      • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Dwie sprawy.

    1. Gdyby faktycznie w całym Gdańsku nie było problemu z drogami rowerowymi to bym rozumiał robienie kolejnej przy PKSie. Jedna czy nie można było spożytkować tych pieniędzy tam gdzie żadnej drogi rowerowej nie ma?

    2. Szkoda, że urzędnicy nie myślą również o udogodnieniach w dojeździe do dworca PKS również w przypadku komunikacji. Jeden tramwaj jeżdżący co 20 minut, ewidentnie pod godziny pracy Urzędu Miejskiego to trochę słabo. Zresztą rower to chyba jeden z ostatnich środków transportu o których myśli się w kontekście dojechania na autobus dalekobieżny.

    • 190 13

    • Ale do pracy już sobie nie. A że tłoczno to zbuduje sobie nową. A jeszcze mi mało? Dam trzecią. Na morenie też jakiś mózg zrobił burdel ale nikt się nie kwapi do reakcji - rada dzielnicy...

      • 11 4

    • może chodzi o taki a'la triatlon cygański

      wracasz na gd.uczelnię ze szkieledczyzny - patrzysz rower ... i zamiast z buta, to wygodnie rowerem na akademik podjeżdżasz ... i jeszcze spieniężyć na piwo go możesz /takie Gdańsk Wita/

      • 5 3

    • w wielu miejscach Gdańska nie ma problemu z drogami dla rowerów (3)

      w tym miejscu zwężenie pasów jazdy dla kierowców uspokaja ruch i poprawia bezpieczeństwo wszystkich. Dlaczego myślisz, że urzędnicy nie myślą o poprawie warunków dojazdu do dworca PKS komunikacją miejską? Niedługo do konsultacji społecznych będzie wyłożony Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w Gdańsku, tam zobaczysz, czy urzędnicy (eksperci?) myślą o tym, a jeśli nie myślą, to się wypowiedz na ten temat w konsultacjach. Te pasy dla rowerów będą służyły nie tylko dla osób chcących dojechać do dworca PKS, ale do wielu innych celów podróży w tym rejonie.

      • 4 17

      • Nie myślą bo zlikwidowali linię 11, 4 jeździ tylko w dni powszednie i to nie całe. Nie trzeba konsultacji, żeby założyć że komunikacja miejska przy dworcu PKS by się przydała i to przez 7 dni w tygodniu.

        • 17 1

      • Wypowiedziałem się (1)

        lata temu w takich konsultacjach w Ster. I co? I to.g..o z tego wyszło, a UM przytulił kasę.

        • 2 1

        • na podstawie projektu STER powstało wiele elementów sieci dróg rowerowych w Gdańsku

          wystarczy sprawdzić wybierając się na miasto

          • 0 2

    • (1)

      Niby masz rację z "rower to chyba jeden z ostatnich środków transportu o których myśli się w kontekście dojechania na autobus dalekobieżny." ale tylko dlatego ze mało widziałeś.

      1. Parę lat jeździłem na dyżury do Warszawy co drugi tydzień. Polskim busem. Na dworzec dojeżdżałem składakiem, w busie Astromega jechał złożony. Bardzo się przydawał w Warszawie. Nie wiem, jak teraz jest w Flixie, od czasu zmiany nazwy nie jeździłem.

      2. W tzw. krajach normalnych koło dworców autobusowych są zadaszone parkingi rowerowe, często stoją tam rowery długo właśnie dlatego, że właściciele wyjechali, ale wrócą. Właśnie by przeciwdziałać zalegającym rowerom wymyślono rowery publiczne. Bo inaczej te prywatne zalegają i potrzebne są gigantyczne parkingi.

      • 7 11

      • Aha i wyjeżdżając gdzieś na dłużej a nie na 1-2 dniową delegację,

        z tobołami ktoś przez pół miasta (albo i całe) będzie się tłukł na rowerze (może jeszcze składaku) z plecakiem na stelażu i torbą podróżną, bo jakimś rowerrakom z magistratu tak się wymyśliło?! Już na łby poupadaliście z tą "nowoczesnością".

        • 1 3

  • Zakorkowana 3maja (2)

    Gratulacje za tworzenie korków. Brawo

    • 7 4

    • poprawa warunków korzystania z rowerów w mieście przyczynia się do redukcji korków

      sam sprawdź. Jak wsiądziesz na rower, nie będziesz narzekał na korki.

      • 0 1

    • tak na pewno przez te pasy będą się korkować. kierowca to ewidentnie stan umysłu

      • 1 1

  • Gdańszczanie (1)

    2.9 miliona za co sie pytam ludzie skad wy takie ceny bierzecie co za obłęd

    • 5 2

    • ehh

      doczytaj może że to nie koszt nowej drogi tylko tej już istniejącej po drugiej stronie ulicy...

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Zamiast wyznaczać DDR powinni wyznaczyć buspas (14)

    Szczerze powiem, jako osoba korzystająca z roweru w zasadzie na co dzień, że brak dróg rowerowych nie jest tak naprawdę najpoważniejszym problemem. W zasadzie wystarczyłyby równe, szerokie, niezastawione samochodami chodniki z warunkowym dopuszczeniem ruchu rowerowego i żeby od czasu do czasu jakiś policjant przypilnował porządku: rowerowi wariaci mogą sobie jeździć szybko po ulicy, a ci spokojniej jeżdżący jeździliby sobie po chodnikach.

    • 102 43

    • właśnie chodzi o to, by osoba jadąca po jezdni nie była uważana za "rowerowego wariata" (5)

      tylko za normalnego mieszkańca, który korzysta ze swego prawa do poruszania się rowerem po jezdni, a nie po chodniku. Jeżeli jeździsz rowerem, to nie uważaj innych korzystających z tego środka lokomocji za wariata, tylko skup uwagę np. na kierowcach, którzy nagminnie lekceważą limity prędkości a tych, którzy przestrzegają tych limitów uważają za wariatów.

      • 16 16

      • Nie zrozumiałeś (1)

        Chodzi o to, żeby osoba zasuwająca 40 km/h nie jeździła slalomem między pieszymi, tylko cisnęła sobie ulicą.

        • 9 1

        • Ja to powtarzam od 20lat

          i dalej 90% inwestycji rowerowych to po prostu postawienie znaku nakazu jazdy rowerem po chodniku albo wyznaczeniu na nim śmiesznego różowego slalomu. To jak ma być dobrze?

          Miejsce roweru jest na jezdni. Można dopuścić warunkowo go na chodniku ale nie można stawiać wszędzie nakazów jazdy po chodniku. To chore patologiczne rozwiązanie

          • 4 2

      • (2)

        Ta, bo rowerzyści przestrzegają przepisów drogowych, każdy zatrzymuje się przed przejściami dla pieszych, przeprowadzają rowery przez przejścia i pod tunelami, zwalniają jak widzą pieszego. Biedni rowerzyści.

        • 14 9

        • nie udawaj nadopiekuńczego

          cykliści dają radę. Nawet jak niektórzy zachowują się tak jak opisujesz, (ściemniając) to i tak stwarzają nieskończenie mniejsze zagrożenie niż lekceważący nagminnie limity prędkości miszczowie kierownicy jeżdżący wg nich samych "szybko ale bezpiecznie".

          • 7 8

        • Zobacz jak wygląda ruch rowerowy w Amsterdamie

          Sporo jest miejsc, gdzie rower jedzie przy rowerze, często zmieniając kierunek swojej jazdy. Taki tłum ludzi, tylko na rowerach i nikt w nikogo nie wjeżdża, nie ma śmiertelnych wypadków itd. A u nas? Ciągle myślenie komunistyczne, że rower to 2 tonowe auto i musi się zatrzymać do zera przed przejściem, bo inaczej pieszy zginie. Ciągle przepisy dotyczące zakazu wyprzedzania i omijania przed przejściem dotyczą rowerów. Śmiech na sali. W Amsterdamie rowerzyści jadą pieszym po piętach i nikt nie ginie!

          • 6 3

    • (1)

      policjant pilnujący ruchu jest jak Yeti

      też ponoć niektórzy widzieli.

      • 5 0

      • spoko spoko - jak trzeba było wystawiać mandaty za brak masek to jakoś potrafili się zmobilizować

        • 3 1

    • Hahaha, bus pas...

      Przecież tam żadna linia autobusowa nie jeździ, nawet zlikwidowali przystanek autobusowy przy areszcie. Z kolei autobusy jadące na dworzec PKS i z niego wyjeżdżające też nie stoją tam w żadnych korkach.
      Że zapytam... W jaki celu miałby tam powstać buspas?
      Jest jakiś powód ?

      • 7 2

    • droga rowerowa (3)

      Totalna pomyłka z tą drogą rowerową na tak zatłoczonym odcinku drogi.

      • 5 5

      • przecież zwężony pas jezdni daje takie same możliwości jazdy samochodem jak przewymiarowany (2)

        piszesz po prostu nieprawdę

        • 6 5

        • on bokiem jeździ. nie zrozumie

          • 2 3

        • nie rozumiesz

          został zlikwidowany pas do skretu w lewo dla autokarów na PKS. teraz jak autokar będzie chciał skręcić w lewo to zablokuje całą droge a tak stał sobie na pasie do skrętu i nikomu nie przeszkadzał. a teraz dla kilku ped**arzy z sądu kierowcy będą stali tam w korkach które i tak s ą już spore w godzinach szczytu.

          • 5 1

    • Sam sobie

      Chodnikiem jedź. Nie każdy jest kaleką

      • 1 2

  • Trzecia droga nie jest potrzebna, problem jak przez torowisko dostać się na pierwszą

    przy dworcu PKS nie ma przejścia.

    • 4 1

  • Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy- dop. red.] czy też na dworzec PKS". Czyli udogodnieniem praktycznie dla nikogo.

    • 7 2

  • Ech, dużo tu frustratów którym nic nie pasuje.

    Jest dzisiaj taka piękna pogoda, zbieram się i idę trochę pojeździć na rowerku.
    Miłego dnia (zgorzkniałym i frustratom również)

    • 3 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum