• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy

MKo, kk
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów. Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.

Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 MajaMapka w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.



Jak często jeździsz rowerem w celach innych niż rekreacja?

Wydzielona, bezpieczna i komfortowa droga dla rowerów wzdłuż ul. 3 Maja powstała w 2013 r. Kosztowała 2,9 mln zł, radykalnie poprawiając komunikację rowerową między Huciskiem a al. Zwycięstwa i pozwalając ominąć niewygodne i poszatkowane odcinki dróg rowerowych wzdłuż Podwala Grodzkiego po drugiej stronie torów kolejowych.

Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.

- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
  • Pasy rowerowe po obu stronach zwężonej jezdni i do tego wydzielona droga dla rowerów - tak teraz wygląda ul. 3 Maja w Gdańsku.
  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Wymalowany przejazd na skrzyżowaniu 3 Maja i Dąbrowskiego.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.

Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?



Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.

Jadąc od pl. Zebrań LudowychMapka, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. DąbrowskiegoMapka. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. GiełgudaMapkaDąbrowskiego przejazd już został wymalowany.

W rejonie kościoła pw. Bożego CiałaMapka trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem BłędnikMapka do Bramy OliwskiejMapka.

Przejazd powstał już na wysokości dworca PKSMapka, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.

Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta



  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Nowy pas rowerowy w kierunku Błędnika i al. Zwycięstwa.
  • Na wysokości sądu pasy zostały wymalowane na razie tylko po jednej stronie jezdni.
  • Na potrzeby nowych pasów dla rowerzystów jezdnia musiała zostać zwężona.

Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu RejonowegoMapka i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.

Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".

10:21 12 LISTOPADA 21

Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)

Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
MKo, kk

Opinie (379) 4 zablokowane

  • a po co 3 pasy samochodowe na Grunwaldzkiej?

    • 3 3

  • blokowanie miasta na full wypasie ! Blokowanie przejazdu przez skręcające do dworca autobusy itp :/

    Jeśli podane wyjaśnienie urzędników jest takie jak na końcu artykułu to na pewno już nie mają mojego głosu. Żaden to argument, żeby ktoś miał udogodnienie do przejazdu do sądu czy urzędu, gdzie tam ilość pieszych czy rowerzystów w porównaniu do ilości aut jest znikoma. Teraz niech Ci rowerzyści czyli sami urzędnicy pokażą jak jeżdżą rowerami do urzędy nawet jesienią i zimą. Do marca może pare rowerów przejedzie, ale kasa zmarnowana kolejny raz jak na nową Hallera, która jest także zwężona. Mam wrażenie, ze na stołkach w tym mieście i tym kraju są same przyg..py :(
    A jeszcze poczekam jak autobusy będą skręcały na dworzec PKS i blokowały jedyny pas w stronę wrzeszcza :/

    • 4 3

  • ulica bez przejść, świateł, budynków (1)

    mogła by odciążyć ruch przed dworcem. Jest przerabiana na alejkę parkową. Geniusz naszych gryzipiórków porażający.

    • 4 2

    • Centrum, dość dużego miasta, bez przejść, budynków i świateł? xD To już samo zdanie brzmi kosmicznie. Należy natychmiast je zagospodarować na tereny miejskie a nie autostradę.

      • 1 0

  • Co za psychol to "wymyślił"??? (1)

    To zwężanie i usuwanie jezdni na rzecz ścieżek rowerowych to już zakrawa na jakąś zbiorową histerię! Jestem w stanie zrozumieć, że ktoś dopuścił jakiegoś wariata do stanowiska decyzyjnego. Ale o dewastacji dróg i jeszcze wydawaniu na to publicznych pieniędzy nie decyduje jeden wariat! Czyżby wszyscy urzędnicy dostali jakiegoś zbiorowego obłędu???

    • 5 4

    • dlaczego tyle osób przyspawanych mentalnie do foteli samochodów

      oskarża innych o chorobę wyobraźni? Dlaczego nie mogą zrozumieć, że im lepsze warunki ruchu rowerów (w tym rejonie akurat nie prowadzące do pogorszenia warunków ruchu samochodów) tym lepsze warunki korzystania z samochodów?

      • 1 3

  • kiedy Górski zlikwiduje ten dworzec?

    • 0 1

  • (1)

    A rowerami będą jeżdzić po chodniku.

    • 4 2

    • nikomu nie zagrażając

      włącz się w akcję likwidacji przypadków parkowania samochodów na chodnikach

      • 0 1

  • Czy rowerzyści korzystają z przynajmniej jednej z tych dróg rowerowych? (1)

    • 3 3

    • tak, potwierdzają to dane z liczników przejazdów rowerowych

      są one wyświetlane na bieżąco na skrzyżowaniu z ulicą Hucisko. Możesz je także sprawdzić na portalu rowerowygdansk.pl

      • 1 1

  • Bo to Trójmiasto

    • 1 1

  • to san umysłu urzędniczego (1)

    oraz lobby terrorystów tgz społeczników
    a miejsc gdzie się dubluje ścieżki rowerowe w Gdańsku jest dużo
    Czas zmienić to budyniowy na miasto dla wszystkich gdańszczan

    • 4 4

    • dokładnie tak, dla wszystkich gdańszczan i gdańszczanek, a nie tylko ani nie głównie dla kierowców

      • 0 0

  • Wywalanie kasy. Oby ktoś za to odpowiedział i zapłacił z własnej kieszeni.

    ...

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum