Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy
Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 Maja w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.
Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.
- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?
Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.
Jadąc od pl. Zebrań Ludowych, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. Dąbrowskiego. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. Giełguda i Dąbrowskiego przejazd już został wymalowany.
W rejonie kościoła pw. Bożego Ciała trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem Błędnik do Bramy Oliwskiej.
Przejazd powstał już na wysokości dworca PKS, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.
Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta
Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu Rejonowego i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.
Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".
Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)
Opinie (379) 4 zablokowane
-
2021-11-09 16:25
bez sensu (2)
kolejna bezsensowna decyzja i wyrzucenie pieniędzy w błoto... sztuczne robienie czegoś pod publikę, że Gdańsk taki pro rowerowy itp.... a cierpią na tym kierowcy... spójrzmy logicznie - który odważny rowerzysta będzie korzystał ze ścieżki wyznaczonej na drodze pomiędzy samochodami, a który skorzysta z dawnej ścieżki, gdzie nie musi się obawiać ewentualnej kraksy... przykład - wyznaczone ścieżki na Hucisku, czy jeżdżą tamtędy rowery (między autami, tramwajami itp.) ? ... raczej poruszają się po chodniku razem z pieszymi...
- 4 2
-
2021-11-09 17:07
Gdańsk to stolica rowerów gdyby nie MEVO haha:)
- 0 1
-
2021-11-10 18:05
co ty bierzesz koleś?
na Hucisku są tylko "sierżanty" rowerowe, warunki ruchu rowerów na chodniku uległy poprawie po likwidacji kilku miejsc do parkowania samochodów. Ruch pieszych i rowerzystów na chodniku, na którym dopuszczono ruch rowerów to normalne zjawisko w wielu krajach świata.
- 0 0
-
2021-11-09 16:36
Utrudnianie ruchu samochodowego w mieście to priorytet w działaniach miejscowej władzy (4)
- 5 3
-
2021-11-09 17:16
Kaszubie - kiedy wreszcie zrozumiesz, że to nadmiar samochodów jest głównym źródłem problemów (3)
wszystkich kierowców poruszających się samochodami w tym mieście?
- 0 3
-
2021-11-09 19:21
Zrozum, że urzędnicy głupimi pomysłami piętrzą korki (2)
- 1 1
-
2021-11-09 19:47
A jakie są mądre decyzje. Jaką decyzje może podjąć spółdzielnia lub wspólnota mieszkaniowa, w sprawie takiej, że na jedno mieszkanie przypada często po 3 samochody i pod blokiem brakuje miejsc postojowych. Sugerujesz, że mądrą decyzją będzie przeznaczenie parku lub placu zabaw na parking?
- 1 1
-
2021-11-10 18:07
te decyzje nie są głupie: stwarzają możliwość bardziej bezpiecznego poruszania się mniej terenochłonnymi pojazdami
im więcej ludzi zdecyduje się na rower, tym korki będą mniej uciążliwe. Proste jak konstrukcja cepa
- 0 0
-
2021-11-09 16:54
Zawężanie pasów to krok w dobrym kierunku, w celu uspokojenia ruchu. A przy okazji zyskają rowerzyści. Tak będzie na wszystkich ważniejszych ulicach, to tylko kwestia czasu.
- 2 3
-
2021-11-09 16:58
Jeden workiem trzepnięty wymyślił drugi zaakceptował
- 3 2
-
2021-11-09 17:02
ciekawe czy sami wpadki bo im jako rowerzystom brakowało tej ścieżki czy im to podpowiedziano? zapewne to drugie bo oni swoje d*pska wożą autami. proponuje aby zlikwidować parking przy urzędzie miasta na rogu 3 maja i nowych ogrodów, ewentualnie przerobić go na parking dla petentów.
- 2 3
-
2021-11-09 17:26
Sugeruję polską myśl kultorową
Samochody na chodniki, piesi na drogi rowerowe, rowery na jezdnie, a metro pod ziemią za dwieście lat.
- 3 1
-
2021-11-09 17:37
"udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony
PKS i rower? Do sądu rowerem? I co z nim tam zrobić? O Urzędzie Pracy napisał zaś sam pan redaktor. Brawo UM. Jeszcze raz brawo.
- 4 1
-
2021-11-09 18:00
???
Zamiast tylu ścieżek by lepiej odnowili dworzec PKS , wstyd miasto wojewodzie a tu taki syf
- 1 1
-
2021-11-09 18:14
Rowerem do Dworca Autobusowego ? Nieistniejącego Urzędu Pracy ? Sądu ? (1)
Doprawdy, trzeba być niezłym czubem, aby iść do sądu w stroju rowerowym. A jakie autobusy międzymiastowe przewożą rowery ?
Wniosek oczywisty - inwestycja nie ma żadnego sensu. Szkoda tylko wydanych pieniędzy !!- 4 1
-
2021-11-09 19:51
Te pasy były planowane, kiedy sens był większy
Ale realizacja, choć wydawała się prosta, trwała o wiele za długo
- 1 2
-
2021-11-09 18:21
Chore przez poufne
Na dojazd rowerem do Sądów, PKS, tunelu PKP w zupełności wystarczał chodnik. Co tu jest grane tak na prawdę?
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.