• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy

MKo, kk
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów. Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.

Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 MajaMapka w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.



Jak często jeździsz rowerem w celach innych niż rekreacja?

Wydzielona, bezpieczna i komfortowa droga dla rowerów wzdłuż ul. 3 Maja powstała w 2013 r. Kosztowała 2,9 mln zł, radykalnie poprawiając komunikację rowerową między Huciskiem a al. Zwycięstwa i pozwalając ominąć niewygodne i poszatkowane odcinki dróg rowerowych wzdłuż Podwala Grodzkiego po drugiej stronie torów kolejowych.

Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.

- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
  • Pasy rowerowe po obu stronach zwężonej jezdni i do tego wydzielona droga dla rowerów - tak teraz wygląda ul. 3 Maja w Gdańsku.
  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Wymalowany przejazd na skrzyżowaniu 3 Maja i Dąbrowskiego.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.

Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?



Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.

Jadąc od pl. Zebrań LudowychMapka, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. DąbrowskiegoMapka. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. GiełgudaMapkaDąbrowskiego przejazd już został wymalowany.

W rejonie kościoła pw. Bożego CiałaMapka trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem BłędnikMapka do Bramy OliwskiejMapka.

Przejazd powstał już na wysokości dworca PKSMapka, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.

Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta



  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Nowy pas rowerowy w kierunku Błędnika i al. Zwycięstwa.
  • Na wysokości sądu pasy zostały wymalowane na razie tylko po jednej stronie jezdni.
  • Na potrzeby nowych pasów dla rowerzystów jezdnia musiała zostać zwężona.

Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu RejonowegoMapka i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.

Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".

10:21 12 LISTOPADA 21

Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)

Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
MKo, kk

Opinie (379) 4 zablokowane

  • bez sensu (2)

    kolejna bezsensowna decyzja i wyrzucenie pieniędzy w błoto... sztuczne robienie czegoś pod publikę, że Gdańsk taki pro rowerowy itp.... a cierpią na tym kierowcy... spójrzmy logicznie - który odważny rowerzysta będzie korzystał ze ścieżki wyznaczonej na drodze pomiędzy samochodami, a który skorzysta z dawnej ścieżki, gdzie nie musi się obawiać ewentualnej kraksy... przykład - wyznaczone ścieżki na Hucisku, czy jeżdżą tamtędy rowery (między autami, tramwajami itp.) ? ... raczej poruszają się po chodniku razem z pieszymi...

    • 4 2

    • Gdańsk to stolica rowerów gdyby nie MEVO haha:)

      • 0 1

    • co ty bierzesz koleś?

      na Hucisku są tylko "sierżanty" rowerowe, warunki ruchu rowerów na chodniku uległy poprawie po likwidacji kilku miejsc do parkowania samochodów. Ruch pieszych i rowerzystów na chodniku, na którym dopuszczono ruch rowerów to normalne zjawisko w wielu krajach świata.

      • 0 0

  • Utrudnianie ruchu samochodowego w mieście to priorytet w działaniach miejscowej władzy (4)

    • 5 3

    • Kaszubie - kiedy wreszcie zrozumiesz, że to nadmiar samochodów jest głównym źródłem problemów (3)

      wszystkich kierowców poruszających się samochodami w tym mieście?

      • 0 3

      • Zrozum, że urzędnicy głupimi pomysłami piętrzą korki (2)

        • 1 1

        • A jakie są mądre decyzje. Jaką decyzje może podjąć spółdzielnia lub wspólnota mieszkaniowa, w sprawie takiej, że na jedno mieszkanie przypada często po 3 samochody i pod blokiem brakuje miejsc postojowych. Sugerujesz, że mądrą decyzją będzie przeznaczenie parku lub placu zabaw na parking?

          • 1 1

        • te decyzje nie są głupie: stwarzają możliwość bardziej bezpiecznego poruszania się mniej terenochłonnymi pojazdami

          im więcej ludzi zdecyduje się na rower, tym korki będą mniej uciążliwe. Proste jak konstrukcja cepa

          • 0 0

  • Zawężanie pasów to krok w dobrym kierunku, w celu uspokojenia ruchu. A przy okazji zyskają rowerzyści. Tak będzie na wszystkich ważniejszych ulicach, to tylko kwestia czasu.

    • 2 3

  • Jeden workiem trzepnięty wymyślił drugi zaakceptował

    • 3 2

  • ciekawe czy sami wpadki bo im jako rowerzystom brakowało tej ścieżki czy im to podpowiedziano? zapewne to drugie bo oni swoje d*pska wożą autami. proponuje aby zlikwidować parking przy urzędzie miasta na rogu 3 maja i nowych ogrodów, ewentualnie przerobić go na parking dla petentów.

    • 2 3

  • Sugeruję polską myśl kultorową

    Samochody na chodniki, piesi na drogi rowerowe, rowery na jezdnie, a metro pod ziemią za dwieście lat.

    • 3 1

  • "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony

    PKS i rower? Do sądu rowerem? I co z nim tam zrobić? O Urzędzie Pracy napisał zaś sam pan redaktor. Brawo UM. Jeszcze raz brawo.

    • 4 1

  • ???

    Zamiast tylu ścieżek by lepiej odnowili dworzec PKS , wstyd miasto wojewodzie a tu taki syf

    • 1 1

  • Rowerem do Dworca Autobusowego ? Nieistniejącego Urzędu Pracy ? Sądu ? (1)

    Doprawdy, trzeba być niezłym czubem, aby iść do sądu w stroju rowerowym. A jakie autobusy międzymiastowe przewożą rowery ?
    Wniosek oczywisty - inwestycja nie ma żadnego sensu. Szkoda tylko wydanych pieniędzy !!

    • 4 1

    • Te pasy były planowane, kiedy sens był większy

      Ale realizacja, choć wydawała się prosta, trwała o wiele za długo

      • 1 2

  • Chore przez poufne

    Na dojazd rowerem do Sądów, PKS, tunelu PKP w zupełności wystarczał chodnik. Co tu jest grane tak na prawdę?

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum