• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy

MKo, kk
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów. Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.

Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 MajaMapka w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.



Jak często jeździsz rowerem w celach innych niż rekreacja?

Wydzielona, bezpieczna i komfortowa droga dla rowerów wzdłuż ul. 3 Maja powstała w 2013 r. Kosztowała 2,9 mln zł, radykalnie poprawiając komunikację rowerową między Huciskiem a al. Zwycięstwa i pozwalając ominąć niewygodne i poszatkowane odcinki dróg rowerowych wzdłuż Podwala Grodzkiego po drugiej stronie torów kolejowych.

Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.

- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
  • Pasy rowerowe po obu stronach zwężonej jezdni i do tego wydzielona droga dla rowerów - tak teraz wygląda ul. 3 Maja w Gdańsku.
  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Wymalowany przejazd na skrzyżowaniu 3 Maja i Dąbrowskiego.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.

Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?



Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.

Jadąc od pl. Zebrań LudowychMapka, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. DąbrowskiegoMapka. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. GiełgudaMapkaDąbrowskiego przejazd już został wymalowany.

W rejonie kościoła pw. Bożego CiałaMapka trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem BłędnikMapka do Bramy OliwskiejMapka.

Przejazd powstał już na wysokości dworca PKSMapka, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.

Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta



  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Nowy pas rowerowy w kierunku Błędnika i al. Zwycięstwa.
  • Na wysokości sądu pasy zostały wymalowane na razie tylko po jednej stronie jezdni.
  • Na potrzeby nowych pasów dla rowerzystów jezdnia musiała zostać zwężona.

Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu RejonowegoMapka i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.

Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".

10:21 12 LISTOPADA 21

Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)

Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
MKo, kk

Opinie (379) 4 zablokowane

  • Urząd Pracy jest na Targu Maślanym więc to kolejny bełkot

    • 4 1

  • dobrzeby te ścieżki na przykład zamieść z liści

    na Wojska Polskiego slizgawica

    • 1 3

  • Konieczna wymiana kadr w ratuszu. (1)

    Urzędnicy, którzy zdecydowali o wydzieleniu kolejnych pasów dla rowerzystów powinni być zwolnieni z pracy za marnotrawstwo publicznych pieniędzy a w najlepszym przypadku za niekompetencję. Decyzje tego typu świadczą o konieczności gruntownej weryfikacji kompetencji kadry urzędniczej ratusza.

    • 10 3

    • W Nowym Jorku, mieście samochodów, na każdej ulicy są wyznaczone pasy ruchu dla rowerów, kosztem pasów dla aut.

      • 1 1

  • Czy DDR to skrót od Deutsche Demokratische Republik? (1)

    W Gdańsku wciąż marzą o Niemcach, nawet jeśli tylko tych wschodnich...

    • 8 3

    • także, ale tutaj to nie ma znaczenia

      • 0 0

  • Teraz trzeba zabrać kierowcom ten środkowy pas zjazdowy na PKS i zrobić na nim pieszą autostradę, a w weekendy hulajnogo-kontr-pas. Tak, to byłaby dobra przemyślana decyzja. A ten pod torami kolejowymi, autostrada dla rowerów, ale tylko wyczynowych (prędkość min 50 km/h).

    • 8 2

  • To jakiś rodzaj wyciągania pieniędzy z budżetu. Nie pierwsze takie miejsce, zarząd dróg i zieleni mówi że taka moda i dla bezpieczeństwa. Yhym, braku logiki i wprowadzaniu bałaganu mowimy nie

    • 5 2

  • Panie Marcinie!

    Jeżeli Pan tego nie rozumie to, mówiąc delikatnie, jest Pan niezbyt przenikliwy. Niech Pan spróbuje jadąc tą rowerową obwodnicą skręcić do jakiejkolwiek instytucji zlokalizowanej przy ul. 3 maja. Niech Pan spróbuje przejechać przez tory, trawnik i następnie wzdłuż po chodniku - niezbyt przyjemnie, niezbyt wygodnie, a jeszcze pana obdzwonią, obtrąbią, okrzyczą i dadzą mandat.

    • 1 10

  • ole, ole, oooolllllaaaaa! Brawo!!!

    marnotrawmy kasę dalej, tak jak nauczał Paweł

    • 6 1

  • kiedys malowano krwezniki

    a dzisiaj maluje sie ulice

    • 4 1

  • . (1)

    "Przejazd powstał już na wysokości dworca PKS,
    gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego" Serio? Przecież tam auta parkujące skosnie zajmują cały parking i nie ma gdzie zaparkować pod Dworcem. Jak będą parkować równolegle, tych samochodów zmieści się jeszcze mniej!

    • 6 1

    • i bardzo dobrze

      warto uwalniać miasto od nadmiaru samochodów

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum