Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy
Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 Maja w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.
Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.
- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?
Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.
Jadąc od pl. Zebrań Ludowych, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. Dąbrowskiego. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. Giełguda i Dąbrowskiego przejazd już został wymalowany.
W rejonie kościoła pw. Bożego Ciała trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem Błędnik do Bramy Oliwskiej.
Przejazd powstał już na wysokości dworca PKS, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.
Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta
Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu Rejonowego i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.
Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".
Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)
Opinie (379) 4 zablokowane
-
2021-11-09 10:25
Urząd Pracy jest na Targu Maślanym więc to kolejny bełkot
- 4 1
-
2021-11-09 10:36
dobrzeby te ścieżki na przykład zamieść z liści
na Wojska Polskiego slizgawica
- 1 3
-
2021-11-09 10:36
Konieczna wymiana kadr w ratuszu. (1)
Urzędnicy, którzy zdecydowali o wydzieleniu kolejnych pasów dla rowerzystów powinni być zwolnieni z pracy za marnotrawstwo publicznych pieniędzy a w najlepszym przypadku za niekompetencję. Decyzje tego typu świadczą o konieczności gruntownej weryfikacji kompetencji kadry urzędniczej ratusza.
- 10 3
-
2021-11-09 19:42
W Nowym Jorku, mieście samochodów, na każdej ulicy są wyznaczone pasy ruchu dla rowerów, kosztem pasów dla aut.
- 1 1
-
2021-11-09 10:39
Czy DDR to skrót od Deutsche Demokratische Republik? (1)
W Gdańsku wciąż marzą o Niemcach, nawet jeśli tylko tych wschodnich...
- 8 3
-
2021-11-09 17:21
także, ale tutaj to nie ma znaczenia
- 0 0
-
2021-11-09 10:53
Teraz trzeba zabrać kierowcom ten środkowy pas zjazdowy na PKS i zrobić na nim pieszą autostradę, a w weekendy hulajnogo-kontr-pas. Tak, to byłaby dobra przemyślana decyzja. A ten pod torami kolejowymi, autostrada dla rowerów, ale tylko wyczynowych (prędkość min 50 km/h).
- 8 2
-
2021-11-09 11:05
To jakiś rodzaj wyciągania pieniędzy z budżetu. Nie pierwsze takie miejsce, zarząd dróg i zieleni mówi że taka moda i dla bezpieczeństwa. Yhym, braku logiki i wprowadzaniu bałaganu mowimy nie
- 5 2
-
2021-11-09 11:21
Panie Marcinie!
Jeżeli Pan tego nie rozumie to, mówiąc delikatnie, jest Pan niezbyt przenikliwy. Niech Pan spróbuje jadąc tą rowerową obwodnicą skręcić do jakiejkolwiek instytucji zlokalizowanej przy ul. 3 maja. Niech Pan spróbuje przejechać przez tory, trawnik i następnie wzdłuż po chodniku - niezbyt przyjemnie, niezbyt wygodnie, a jeszcze pana obdzwonią, obtrąbią, okrzyczą i dadzą mandat.
- 1 10
-
2021-11-09 11:58
ole, ole, oooolllllaaaaa! Brawo!!!
marnotrawmy kasę dalej, tak jak nauczał Paweł
- 6 1
-
2021-11-09 12:18
kiedys malowano krwezniki
a dzisiaj maluje sie ulice
- 4 1
-
2021-11-09 12:51
. (1)
"Przejazd powstał już na wysokości dworca PKS,
gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego" Serio? Przecież tam auta parkujące skosnie zajmują cały parking i nie ma gdzie zaparkować pod Dworcem. Jak będą parkować równolegle, tych samochodów zmieści się jeszcze mniej!- 6 1
-
2021-11-09 17:15
i bardzo dobrze
warto uwalniać miasto od nadmiaru samochodów
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.