Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy
Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 Maja w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.
Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.
- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?
Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.
Jadąc od pl. Zebrań Ludowych, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. Dąbrowskiego. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. Giełguda i Dąbrowskiego przejazd już został wymalowany.
W rejonie kościoła pw. Bożego Ciała trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem Błędnik do Bramy Oliwskiej.
Przejazd powstał już na wysokości dworca PKS, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.
Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta
Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu Rejonowego i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.
Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".
Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)
Opinie (379) 4 zablokowane
-
2021-11-09 18:25
3 maja (2)
Nowa droga rowerowa. Oznaczony kawałek. Dalej na chwilę zanika i nagle znów się pojawia. I jadąc zastanawiasz się czy ona tu dalej jest i zmazal się kawałek oznakowania, czy może nie. Ch.. Owe oznakowanie. Czekamy na wiosnę i pierwsze wypadki jak tego ktoś nie poprawi
- 3 2
-
2021-11-09 18:57
nie rób z siebie ofiary losu (1)
jezdzij tramwajem jak jazda po jezdni cie przerasta
- 2 1
-
2021-11-12 12:04
Już domalowali
- 0 0
-
2021-11-09 18:30
Niegospodarność (1)
Przecież to jest niegospodarność w biały dzień. Na coś takiego powinien być paragraf. Mała Sycylia bawi się w najlepsze.
- 3 3
-
2021-11-10 18:01
niegospodarnością jest tworzenie darmowych parkingów dla samochodów za publiczne pieniądze
inwestycje w infrastrukturę rowerową mają najlepsze wskaźniki opłacalności spośród wszystkich inwestycji w infrastrukturę ulic miasta.
- 0 0
-
2021-11-09 18:58
co mamy tam:
jedną drogę pieszo-rowerową
i kierunkowe pasy ruchu dla rowerów w jezdni po jednej dla kierunku jazdy.
gdzie te trzy drogi rowerowe? ja tam nie widzę ani jednej!- 0 2
-
2021-11-09 19:10
tak to jest jak urzednicy miejscy są na smyczy u dredogłowych
co ten w dredach żąda to oni robią
- 1 1
-
2021-11-09 19:13
"Drogi rowerowe" po chodniku to nie drogi
Przy obecnych przepisach - jazda po chodniku z prędkością pieszego - wyznaczanie czy dopuszczanie jazdy po chodniku jest po prostu CHORE.
- 0 1
-
2021-11-09 19:25
Po co kierowcom jezdnia na 3 maja, skoro po drugiej stronie torów też jest jezdnia?! (3)
Dwie jezdnie obok siebie dla kierowców?!
- 2 4
-
2021-11-09 19:38
Tam są też jeszcze dwie ścieżki rowerowe, po co aż cztery ścieżki rowerowe w jednym miejscu ? (2)
- 1 2
-
2021-11-09 19:48
Bo dla pieszego czy rowerzysty 100 czy 500 metrów robi różnicę, w odróżnieniu od kierowców aut.
- 1 0
-
2021-11-09 21:38
i wszystkie są formalnie chodnikami
czyli nie ma nic
- 0 1
-
2021-11-09 19:50
Kolejny bubel (1)
Będzie jak z droga rowerową na Podwalu Przedmiejskim. Droga została wyznaczona na jezdni, odbierając jeden pas ruchu samochodów. Tyle było zachwytów, ile to "kieriwczyków" będzie o trudniej i siądzie na rower i... rowerzyści jeżdżą chodnikiem bo jest bezpieczniej. Ja również również wybieram chodnik. Brawo Wy co takie buble tworzycie!
- 2 3
-
2021-11-09 21:39
jeżdżą chodnikiem bo nie ma jak na te pasy wjechać i zjechac
trzeba poczekać az zrobią całość.
- 2 0
-
2021-11-09 19:57
A miejsca parkingowe? A postój taxi? (1)
Jeżeli jest zmiana sposobu parkowania to automatycznie będzie mniej miejsc parkingowych dla samochodów ,już teraz nie ma gdzie się zatrzymać, nawet taxi. Dlaczego nikt nie myśli o osobach poruszających się innymi środkami transportu niż rowery. Litości nie wszyscy mogą jeżdzić rowerami. A dworzec PKS to zapomniany relikt,a jednak jeszcze jeździmy autobusami i trzeba tam dojechać.
- 2 2
-
2021-11-10 18:03
przecież nadal będzie można tam dojechać samochodem
nie pisz dyrdymałów o tym, że o osobach poruszających się inaczej niż rowerem nikt nie myśli. To raczej ty nigdy dotychczas nie myślałeś, że w mieście warto tworzyć warunki do wygodnego poruszania się rowerem z dowolnego punktu A do dowolnego punktu B. Jak na razie te warunki jeszcze w Gdańsku nie zostały stworzone.
- 0 0
-
2021-11-09 20:03
Mmmmm (1)
Jaki przepiękny dworzec PKS. Taki z prawdziwej metropolii
- 2 1
-
2021-11-10 08:01
Ten dworzec jest wizytówka tego co z PKS-u zostało . Nie ma sensu budować pałacu dla upadającej firmy . Czas PKS-u dawno się skończył ze względów ekonomicznych
- 0 1
-
2021-11-09 20:46
Jeżdżę tą trasą zarówno rowerem, jak i samochodem. (1)
Rowerem jedzie się komfortowo i bez dodatkowych pasów. Samochody zawsze stoją w korkach, bo w kazdym kierunku jest po jednym szerokachnym pasie ruchu.. Może zamiast dwóch nowych pasów dla rowerów wydzielić jeden dodatkowy pas dla samochodów o ruchu zmiennym? Uruchamiać ruch na dodatkowym pasie w tę stronę, w którą natężenie ruchu jest większe (to jest okresowe). Rozładowałoby to korki, zmniejszyło ilość spalin w ścisłym centrum - a rowerzyści spokojnie poradzą sobie z tym, co juz jest. Nie uszczęśliwiajcie nas na siłę.
Raczej przydałaby się porządna ścieżka rowerowa wzdłuż Armii Krajowej.- 1 2
-
2021-11-09 21:42
człowieku ruch zmienny przy naszych kierowcach?
wypadek za wypadkiem by był. polski kierowca nie radzi sobie nawet z jazda prosto.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.