• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy

MKo, kk
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów. Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.

Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 MajaMapka w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.



Jak często jeździsz rowerem w celach innych niż rekreacja?

Wydzielona, bezpieczna i komfortowa droga dla rowerów wzdłuż ul. 3 Maja powstała w 2013 r. Kosztowała 2,9 mln zł, radykalnie poprawiając komunikację rowerową między Huciskiem a al. Zwycięstwa i pozwalając ominąć niewygodne i poszatkowane odcinki dróg rowerowych wzdłuż Podwala Grodzkiego po drugiej stronie torów kolejowych.

Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.

- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
  • Pasy rowerowe po obu stronach zwężonej jezdni i do tego wydzielona droga dla rowerów - tak teraz wygląda ul. 3 Maja w Gdańsku.
  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Wymalowany przejazd na skrzyżowaniu 3 Maja i Dąbrowskiego.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.

Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?



Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.

Jadąc od pl. Zebrań LudowychMapka, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. DąbrowskiegoMapka. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. GiełgudaMapkaDąbrowskiego przejazd już został wymalowany.

W rejonie kościoła pw. Bożego CiałaMapka trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem BłędnikMapka do Bramy OliwskiejMapka.

Przejazd powstał już na wysokości dworca PKSMapka, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.

Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta



  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Nowy pas rowerowy w kierunku Błędnika i al. Zwycięstwa.
  • Na wysokości sądu pasy zostały wymalowane na razie tylko po jednej stronie jezdni.
  • Na potrzeby nowych pasów dla rowerzystów jezdnia musiała zostać zwężona.

Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu RejonowegoMapka i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.

Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".

10:21 12 LISTOPADA 21

Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)

Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
MKo, kk

Opinie (379) 4 zablokowane

  • 3 maja (2)

    Nowa droga rowerowa. Oznaczony kawałek. Dalej na chwilę zanika i nagle znów się pojawia. I jadąc zastanawiasz się czy ona tu dalej jest i zmazal się kawałek oznakowania, czy może nie. Ch.. Owe oznakowanie. Czekamy na wiosnę i pierwsze wypadki jak tego ktoś nie poprawi

    • 3 2

    • nie rób z siebie ofiary losu (1)

      jezdzij tramwajem jak jazda po jezdni cie przerasta

      • 2 1

      • Już domalowali

        • 0 0

  • Niegospodarność (1)

    Przecież to jest niegospodarność w biały dzień. Na coś takiego powinien być paragraf. Mała Sycylia bawi się w najlepsze.

    • 3 3

    • niegospodarnością jest tworzenie darmowych parkingów dla samochodów za publiczne pieniądze

      inwestycje w infrastrukturę rowerową mają najlepsze wskaźniki opłacalności spośród wszystkich inwestycji w infrastrukturę ulic miasta.

      • 0 0

  • co mamy tam:

    jedną drogę pieszo-rowerową
    i kierunkowe pasy ruchu dla rowerów w jezdni po jednej dla kierunku jazdy.

    gdzie te trzy drogi rowerowe? ja tam nie widzę ani jednej!

    • 0 2

  • tak to jest jak urzednicy miejscy są na smyczy u dredogłowych

    co ten w dredach żąda to oni robią

    • 1 1

  • "Drogi rowerowe" po chodniku to nie drogi

    Przy obecnych przepisach - jazda po chodniku z prędkością pieszego - wyznaczanie czy dopuszczanie jazdy po chodniku jest po prostu CHORE.

    • 0 1

  • Po co kierowcom jezdnia na 3 maja, skoro po drugiej stronie torów też jest jezdnia?! (3)

    Dwie jezdnie obok siebie dla kierowców?!

    • 2 4

    • Tam są też jeszcze dwie ścieżki rowerowe, po co aż cztery ścieżki rowerowe w jednym miejscu ? (2)

      • 1 2

      • Bo dla pieszego czy rowerzysty 100 czy 500 metrów robi różnicę, w odróżnieniu od kierowców aut.

        • 1 0

      • i wszystkie są formalnie chodnikami

        czyli nie ma nic

        • 0 1

  • Kolejny bubel (1)

    Będzie jak z droga rowerową na Podwalu Przedmiejskim. Droga została wyznaczona na jezdni, odbierając jeden pas ruchu samochodów. Tyle było zachwytów, ile to "kieriwczyków" będzie o trudniej i siądzie na rower i... rowerzyści jeżdżą chodnikiem bo jest bezpieczniej. Ja również również wybieram chodnik. Brawo Wy co takie buble tworzycie!

    • 2 3

    • jeżdżą chodnikiem bo nie ma jak na te pasy wjechać i zjechac

      trzeba poczekać az zrobią całość.

      • 2 0

  • A miejsca parkingowe? A postój taxi? (1)

    Jeżeli jest zmiana sposobu parkowania to automatycznie będzie mniej miejsc parkingowych dla samochodów ,już teraz nie ma gdzie się zatrzymać, nawet taxi. Dlaczego nikt nie myśli o osobach poruszających się innymi środkami transportu niż rowery. Litości nie wszyscy mogą jeżdzić rowerami. A dworzec PKS to zapomniany relikt,a jednak jeszcze jeździmy autobusami i trzeba tam dojechać.

    • 2 2

    • przecież nadal będzie można tam dojechać samochodem

      nie pisz dyrdymałów o tym, że o osobach poruszających się inaczej niż rowerem nikt nie myśli. To raczej ty nigdy dotychczas nie myślałeś, że w mieście warto tworzyć warunki do wygodnego poruszania się rowerem z dowolnego punktu A do dowolnego punktu B. Jak na razie te warunki jeszcze w Gdańsku nie zostały stworzone.

      • 0 0

  • Mmmmm (1)

    Jaki przepiękny dworzec PKS. Taki z prawdziwej metropolii

    • 2 1

    • Ten dworzec jest wizytówka tego co z PKS-u zostało . Nie ma sensu budować pałacu dla upadającej firmy . Czas PKS-u dawno się skończył ze względów ekonomicznych

      • 0 1

  • Jeżdżę tą trasą zarówno rowerem, jak i samochodem. (1)

    Rowerem jedzie się komfortowo i bez dodatkowych pasów. Samochody zawsze stoją w korkach, bo w kazdym kierunku jest po jednym szerokachnym pasie ruchu.. Może zamiast dwóch nowych pasów dla rowerów wydzielić jeden dodatkowy pas dla samochodów o ruchu zmiennym? Uruchamiać ruch na dodatkowym pasie w tę stronę, w którą natężenie ruchu jest większe (to jest okresowe). Rozładowałoby to korki, zmniejszyło ilość spalin w ścisłym centrum - a rowerzyści spokojnie poradzą sobie z tym, co juz jest. Nie uszczęśliwiajcie nas na siłę.
    Raczej przydałaby się porządna ścieżka rowerowa wzdłuż Armii Krajowej.

    • 1 2

    • człowieku ruch zmienny przy naszych kierowcach?

      wypadek za wypadkiem by był. polski kierowca nie radzi sobie nawet z jazda prosto.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum