• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy

MKo, kk
9 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów. Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.

Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 MajaMapka w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.



Jak często jeździsz rowerem w celach innych niż rekreacja?

Wydzielona, bezpieczna i komfortowa droga dla rowerów wzdłuż ul. 3 Maja powstała w 2013 r. Kosztowała 2,9 mln zł, radykalnie poprawiając komunikację rowerową między Huciskiem a al. Zwycięstwa i pozwalając ominąć niewygodne i poszatkowane odcinki dróg rowerowych wzdłuż Podwala Grodzkiego po drugiej stronie torów kolejowych.

Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.

- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
  • Pasy rowerowe po obu stronach zwężonej jezdni i do tego wydzielona droga dla rowerów - tak teraz wygląda ul. 3 Maja w Gdańsku.
  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Wymalowany przejazd na skrzyżowaniu 3 Maja i Dąbrowskiego.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.
  • Prace toczą się też przy budowie łącznika z dotychczasową drogą dla rowerów. Będzie tędy można zjechać zarówno w kierunku al. Zwycięstwa, jak i Huciska.

Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?



Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.

Jadąc od pl. Zebrań LudowychMapka, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. DąbrowskiegoMapka. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. GiełgudaMapkaDąbrowskiego przejazd już został wymalowany.

W rejonie kościoła pw. Bożego CiałaMapka trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem BłędnikMapka do Bramy OliwskiejMapka.

Przejazd powstał już na wysokości dworca PKSMapka, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.

Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta



  • Nowe pasy rowerowe powstały wzdłuż ul. 3 Maja, gdzie od 2013 r. funkcjonuje wydzielona droga dla rowerów.
  • Nowy pas rowerowy w kierunku Błędnika i al. Zwycięstwa.
  • Na wysokości sądu pasy zostały wymalowane na razie tylko po jednej stronie jezdni.
  • Na potrzeby nowych pasów dla rowerzystów jezdnia musiała zostać zwężona.

Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu RejonowegoMapka i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.

Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".

10:21 12 LISTOPADA 21

Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)

Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
Jak można legalnie zjechać z ul. 3 Maja w kierunku błędnika i dalej na al. Zwycięstwa? Obecne malowanie na to nie powala ale zakazu wjazdu nie ma. Linia przerywana powinna być znacznie dłuższa, bo teraz trzeba przecinać ciągłą.
MKo, kk

Opinie (379) 4 zablokowane

  • Ale brzydki jest ten barak PKS (1)

    Nawet jak widzę to coś na zdjęciu muszę potem rozchodzić wstyd po pokoju

    • 9 2

    • to jest prywatny budynek.

      • 0 0

  • ???

    Zamiast tylu ścieżek by lepiej odnowili dworzec PKS , wstyd miasto wojewodzie a tu taki syf

    • 1 1

  • "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony

    PKS i rower? Do sądu rowerem? I co z nim tam zrobić? O Urzędzie Pracy napisał zaś sam pan redaktor. Brawo UM. Jeszcze raz brawo.

    • 4 1

  • Ułomność (1)

    Jak byłem młody to nikt nie był ułomny i jeździł rowerem wszędzie bez specjalnie wyznaczonych ścieżek. Ot przewaga roweru nad innymi środkami komunikacji

    • 29 2

    • samochodów było kilka(naście) razy mniej niż teraz

      rozumiesz zależności przyczynowo-skutkowe czy tylko sobie pisujesz dla zabawy?

      • 1 0

  • (6)

    I to klasyczne narzekanie na zmiany "kosztem kierowców". Co tam piesi, rowerzyści, Pan Kierowca najważniejszy w całym mieście...

    • 14 43

    • (1)

      Może i narzekanie. Ale powinno się robić z głową, a nie bezmyślnie. Tabelki i statystyki, to nie wszystko. Powinna być synergia, a nie wolna amerykaka. Wiadomo, że trzeba wszystkich pogodzić, a nie skłucać. To trudne, ale możliwe.

      • 0 1

      • trzeba zacząć przesuwać granice kompromisu w inną stronę niż dotychczas

        Przez kilkadziesiąt lat przesuwano kompromis na rzecz szybkich i wściekłych kierowców twierdzących, że jeżdżą "szybko ale bezpiecznie", tylko ulice są za wąskie a miejsc do parkowania brakuje. Teraz powoli się przebija refleksja, że może jednak warto poprawić warunki ruchu rowerzystów niekoniecznie kosztem pieszych, ale kierowców. I tego się będziemy trzymać

        • 0 1

    • "przecież jest szeroki chodnik obok" (1)

      • 2 1

      • a piwo to nie alkohol, panie władzo

        ech

        • 1 0

    • Cicho biedaki, mnie stać i drogi sam dla mnie. Mam większy, droższy pojazd i płacę podatki żeby móc z tych dróg korzystać!

      • 6 5

    • No wlasnie, a pasy tam to po 5m były

      ale kierofczyk i tak nie chce sie podzielic.. To jego i tylko jego ma byc. Chodniki trawniki rowniez bo przeciez mało miejsc jest do parkowania

      • 9 16

  • (3)

    Ja to bym całą 3Maja zrobił deeeeeeptakiem zamkniętym dla ruchu kołowego dorzucił bym jeszcze Podwale Grodzkie i byśmy mogli duuuuuużo spacerować,a jeszcze bym tramwaj zlikwidował i w miejscu torowiska postawił bym duuuużą wierzę widokową co takiego jak w Paryżu - dlaczego mamy być gorsi.

    • 23 8

    • komuś się wydaje że jest dowcipny

      tylko współczuć

      • 1 1

    • (1)

      Wczoraj proponowałem tu przenieść wysypisko z szadułek. Najlepsze wykorzystanie tego terenu.

      • 2 2

      • Bardzo dobry pomysł - po co ma długo smród docierać z Szadółek i się zastanawiać co tak śmierdzi przez chwilę ,jak będzie wysypisko na miejscu i zapach intensywniejszy
        no i zaniedbany relikt komunistyczny przybrał by na kolorach-bo jak na razie straszy

        • 0 2

  • ooo, to zupełnie tak jak bez sensu są 3-pasmowe ulice. (2)

    Po co komu 3 pasy w jedną stronę?! Przecież wystarczy jeden.

    • 16 13

    • (1)

      A w takich Stanach, czy Chinach są nezdnie po 5pasów w jednym kierunku i piesi nie narzekają, tylko gr, ecznie poruszają się tunelami i kładkami

      • 1 1

      • w Chinach narzekanie na decyzje władz grozi niebezpiecznymi konsekwencjami

        jeśli tego nie rozumiesz, to znaczy że masz problem. W Stanach wiele miast decyduje się na stosowanie restrykcyjnej polityki parkingowej oraz na uwalnianie kolejnych ulic od nadmiaru jeżdżących i parkujących samochodów (vide np. Nowy Jork)

        • 0 2

  • "Likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego" przed Dworcem PKS (7)

    Przecież tam ludzie odwożą/odbierają pasażerów z bagażami. Już teraz nie ma gdzie stanąć.
    Czy likwidacja skośnego parkowania i przywrócenie (ponoć) równoległego parkowania, nie spowoduje zmniejszenia ilości miejsc postojowych ?

    ad

    • 20 3

    • I właśnie o to chodzi (4)

      o zmniejszenie ilości miejsc postojowych i zwężenie drogi, a nie udogodnienia dla rowerzystów. To miasto ma po prostu taki cel - utrudnianie życia mieszkańcom

      • 8 2

      • Przecież tam przyjeżdżają m.in. autobusy PKS, Flixbusy, autobusy z Ukrainy (pasażerowie z ogromną ilośćią bagaży) (3)

        Gdzie stanąć żeby ich dowieźć, czy też odebrać?
        Tam już brakuje miejsc postojowych, a prawdopodobnie (tego info brakuje w artykule) tych miejsc będzie jeszcze mniej.

        • 9 2

        • kłopoty z parkowaniem wynikają głównie z nadmiaru samochodów i zbyt niskiego wskaźnika rotacji (2)

          na miejscach do parkowania. Mnożenie miejsc do parkowania nic na to nie pomoże, tylko restrykcyjna polityka parkingowa ma sens: wysokie opłaty i egzekwowanie limitów czasu postoju na parkingach typu Kiss and Ride.

          • 0 7

          • Co za bzdury. Jakie mnożenie miejsc parkingowych ? Tak trudno zrozumieć sens prostego artykułu ? (1)

            Tu jest mowa o likwidacji miejsc postojowych przed dworcem PKS.
            Po wprowadzeniu parkowania równoległego przy krawężniku (teraz jest skośne) zniknie kilkanaście miejsc postojowych, przed dworcem.

            • 3 1

            • i bardzo dobrze - dzięki temu problem nadmiaru samochodów ulegnie redukcji

              rozwiązanie polega na zwiększeniu rotacji miejsc parkingowych i zmniejszeniu skłonności mieszkańców do przyjeżdżania tam własnymi samochodami. Bez restrykcyjnej polityki parkingowej te rozwiązania nie będą nawet brane pod uwagę i problem zajęcia przestrzeni przez niepotrzebnie parkujące samochody będzie się tylko pogłębiał.

              • 0 2

    • To wy nie widzicie, że tam stoją pracownicy pobliskich urzędów? (1)

      Przecież jak się po kogoś przyjeżdża to stoisz max 20 min a tam te auta poparkowane są na 8h

      • 6 2

      • Bzdura. Miejsca postojowe przed Dworcem PKS są płatne.

        Kogo stać, na opłaty za parking codziennie przez 8 h.

        • 5 1

  • Sugeruję polską myśl kultorową

    Samochody na chodniki, piesi na drogi rowerowe, rowery na jezdnie, a metro pod ziemią za dwieście lat.

    • 3 1

  • (5)

    Ta jeszcze podsunę urzędnikom pomysły gdzie zrobić drogi rowerowe. Drodzy urzędnicy Armi Krajowej - tam jest za duuuuużo pasów, następna południówka z obwodnicą,Grunwaldzka i Marynarki Polskiej - zapomniał bym o Słowackiego z odcinkiem leśnym i do samego lotniska - będziemy mogli do samego lotniska dojechać wtedy na zaplanowany lot.... Z górrrrrry dziękuuuuujemy z resztą baaaaaardzo

    • 19 0

    • wzdłuż Słowackiego jest leśna droga rowerowa od ronda de la Salle przez Matemblewo (2)

      na lotnisko można śmiało dojechać rowerem z wielu stron. Można też wybrać PKM

      • 1 2

      • nie bądź śmieszny (1)

        na weekendowe wyprawy to jest super ale na codzienne dojazdy to się nie nadaje

        • 2 1

        • rozważ rower wspomagany elektrycznie

          • 0 2

    • (1)

      Dorzuć jeszcze Trakt św Wojciecha do samego Pruszcza Elbląska do Przejazdowa i Niepodległości w Sopocie.

      • 3 0

      • I jeszcze więcej samogłosek dorzuć

        Im więcej samogłosek tym bardziej poważnie traktujemy twoje posty. Nieeeeeee maaaaaa zaaaaa cooooo.

        • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum