Trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy
Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, wskazując na trwające prace przy wytyczeniu pasów rowerowych wzdłuż ul. 3 Maja w Gdańsku, a więc ulicy, wzdłuż której w 2013 r. miasto wybudowało wydzieloną drogę dla rowerów. Urzędnicy zasadność inwestycji tłumaczą udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego czy na dworzec PKS.
Wkrótce rowerzyści korzystający z 3 Maja zyskają... dwa kolejne pasy rowerowe. Powstają one wzdłuż jezdni, która na potrzeby nowej inwestycji została zwężona.
- Po co komu trzy drogi rowerowe wzdłuż jednej ulicy? - dziwi się pan Marcin, nasz czytelnik. - Myślę, że wydzielona droga wzdłuż torowiska w zupełności tam wystarczy. Naprawdę jest tam aż taki ruch jednośladów, by trzeba było, kosztem kierowców, wydzielać im dodatkową przestrzeń? Kompletnie tego nie rozumiem. Te pasy można było wydzielić w innych miejscach Gdańska, a przecież nie brakuje takich dróg, gdzie przydałyby się udogodnienia dla rowerzystów. Tutaj wydaje mi się to zbędne - ocenia nasz czytelnik.
Jak będą wyglądały pasy rowerowe wzdłuż 3 Maja?
Choć prace jeszcze trwają, to już widać zarys nowej organizacji ruchu w tym miejscu.
Jadąc od pl. Zebrań Ludowych, pas rowerowy zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. Dąbrowskiego. Do tego miejsca ruch jest dopuszczony po chodniku. Przez ul. Giełguda i Dąbrowskiego przejazd już został wymalowany.
W rejonie kościoła pw. Bożego Ciała trwają prace przy budowie łącznika pozwalającego wjechać na istniejącą drogę rowerową wzdłuż torów tramwajowych - zarówno w stronę Huciska, jak i pod wiaduktem Błędnik do Bramy Oliwskiej.
Przejazd powstał już na wysokości dworca PKS, gdzie przewiduje się też likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego - zgodnie z kształtem zatok postojowych. Planowana jest też likwidacja lewoskrętu.
Jak poruszać się rowerem? Rozwiązania rowerowe na ulicach Trójmiasta
Pasy rowerowe zostaną zakończone w rejonie budynków Sądu Rejonowego i od tego miejsca aż do Huciska przewidziano jedynie wymalowanie tzw. sierżantów rowerowych (znaków P-27 - "kierunek i tor ruchu roweru"), informujących kierowców o wzmożonym ruchu rowerzystów.
Dlaczego miasto zdecydowało się na wydzielenie dodatkowych pasów rowerowych, mimo że tuż obok przebiega wydzielona droga rowerowa? Jak tłumaczą urzędnicy, nowa organizacja ruchu w tym miejscu będzie "udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony na Targ Maślany - dop. red.] czy też na dworzec PKS".
Niepoprawne malowanie pasów na 3 Maja w Gdańsku (31 opinii)
Opinie (379) 4 zablokowane
-
2021-11-09 07:53
Ale brzydki jest ten barak PKS (1)
Nawet jak widzę to coś na zdjęciu muszę potem rozchodzić wstyd po pokoju
- 9 2
-
2021-11-09 18:10
to jest prywatny budynek.
- 0 0
-
2021-11-09 18:00
???
Zamiast tylu ścieżek by lepiej odnowili dworzec PKS , wstyd miasto wojewodzie a tu taki syf
- 1 1
-
2021-11-09 17:37
"udogodnieniem dla osób chcących dotrzeć m.in. do Sądu Rejonowego, Gdańskiego Urzędu Pracy [w zeszłym roku został przeniesiony
PKS i rower? Do sądu rowerem? I co z nim tam zrobić? O Urzędzie Pracy napisał zaś sam pan redaktor. Brawo UM. Jeszcze raz brawo.
- 4 1
-
2021-11-09 07:35
Ułomność (1)
Jak byłem młody to nikt nie był ułomny i jeździł rowerem wszędzie bez specjalnie wyznaczonych ścieżek. Ot przewaga roweru nad innymi środkami komunikacji
- 29 2
-
2021-11-09 17:36
samochodów było kilka(naście) razy mniej niż teraz
rozumiesz zależności przyczynowo-skutkowe czy tylko sobie pisujesz dla zabawy?
- 1 0
-
2021-11-09 07:26
(6)
I to klasyczne narzekanie na zmiany "kosztem kierowców". Co tam piesi, rowerzyści, Pan Kierowca najważniejszy w całym mieście...
- 14 43
-
2021-11-09 14:51
(1)
Może i narzekanie. Ale powinno się robić z głową, a nie bezmyślnie. Tabelki i statystyki, to nie wszystko. Powinna być synergia, a nie wolna amerykaka. Wiadomo, że trzeba wszystkich pogodzić, a nie skłucać. To trudne, ale możliwe.
- 0 1
-
2021-11-09 17:34
trzeba zacząć przesuwać granice kompromisu w inną stronę niż dotychczas
Przez kilkadziesiąt lat przesuwano kompromis na rzecz szybkich i wściekłych kierowców twierdzących, że jeżdżą "szybko ale bezpiecznie", tylko ulice są za wąskie a miejsc do parkowania brakuje. Teraz powoli się przebija refleksja, że może jednak warto poprawić warunki ruchu rowerzystów niekoniecznie kosztem pieszych, ale kierowców. I tego się będziemy trzymać
- 0 1
-
2021-11-09 09:57
"przecież jest szeroki chodnik obok" (1)
- 2 1
-
2021-11-09 12:46
a piwo to nie alkohol, panie władzo
ech- 1 0
-
2021-11-09 07:44
Cicho biedaki, mnie stać i drogi sam dla mnie. Mam większy, droższy pojazd i płacę podatki żeby móc z tych dróg korzystać!
- 6 5
-
2021-11-09 07:31
No wlasnie, a pasy tam to po 5m były
ale kierofczyk i tak nie chce sie podzielic.. To jego i tylko jego ma byc. Chodniki trawniki rowniez bo przeciez mało miejsc jest do parkowania
- 9 16
-
2021-11-09 07:55
(3)
Ja to bym całą 3Maja zrobił deeeeeeptakiem zamkniętym dla ruchu kołowego dorzucił bym jeszcze Podwale Grodzkie i byśmy mogli duuuuuużo spacerować,a jeszcze bym tramwaj zlikwidował i w miejscu torowiska postawił bym duuuużą wierzę widokową co takiego jak w Paryżu - dlaczego mamy być gorsi.
- 23 8
-
2021-11-09 17:31
komuś się wydaje że jest dowcipny
tylko współczuć
- 1 1
-
2021-11-09 08:53
(1)
Wczoraj proponowałem tu przenieść wysypisko z szadułek. Najlepsze wykorzystanie tego terenu.
- 2 2
-
2021-11-09 11:10
Bardzo dobry pomysł - po co ma długo smród docierać z Szadółek i się zastanawiać co tak śmierdzi przez chwilę ,jak będzie wysypisko na miejscu i zapach intensywniejszy
no i zaniedbany relikt komunistyczny przybrał by na kolorach-bo jak na razie straszy- 0 2
-
2021-11-09 07:53
ooo, to zupełnie tak jak bez sensu są 3-pasmowe ulice. (2)
Po co komu 3 pasy w jedną stronę?! Przecież wystarczy jeden.
- 16 13
-
2021-11-09 15:20
(1)
A w takich Stanach, czy Chinach są nezdnie po 5pasów w jednym kierunku i piesi nie narzekają, tylko gr, ecznie poruszają się tunelami i kładkami
- 1 1
-
2021-11-09 17:31
w Chinach narzekanie na decyzje władz grozi niebezpiecznymi konsekwencjami
jeśli tego nie rozumiesz, to znaczy że masz problem. W Stanach wiele miast decyduje się na stosowanie restrykcyjnej polityki parkingowej oraz na uwalnianie kolejnych ulic od nadmiaru jeżdżących i parkujących samochodów (vide np. Nowy Jork)
- 0 2
-
2021-11-09 08:36
"Likwidację parkowania skośnego i przywrócenie parkowania równoległego" przed Dworcem PKS (7)
Przecież tam ludzie odwożą/odbierają pasażerów z bagażami. Już teraz nie ma gdzie stanąć.
Czy likwidacja skośnego parkowania i przywrócenie (ponoć) równoległego parkowania, nie spowoduje zmniejszenia ilości miejsc postojowych ?
ad- 20 3
-
2021-11-09 08:44
I właśnie o to chodzi (4)
o zmniejszenie ilości miejsc postojowych i zwężenie drogi, a nie udogodnienia dla rowerzystów. To miasto ma po prostu taki cel - utrudnianie życia mieszkańcom
- 8 2
-
2021-11-09 09:01
Przecież tam przyjeżdżają m.in. autobusy PKS, Flixbusy, autobusy z Ukrainy (pasażerowie z ogromną ilośćią bagaży) (3)
Gdzie stanąć żeby ich dowieźć, czy też odebrać?
Tam już brakuje miejsc postojowych, a prawdopodobnie (tego info brakuje w artykule) tych miejsc będzie jeszcze mniej.- 9 2
-
2021-11-09 12:28
kłopoty z parkowaniem wynikają głównie z nadmiaru samochodów i zbyt niskiego wskaźnika rotacji (2)
na miejscach do parkowania. Mnożenie miejsc do parkowania nic na to nie pomoże, tylko restrykcyjna polityka parkingowa ma sens: wysokie opłaty i egzekwowanie limitów czasu postoju na parkingach typu Kiss and Ride.
- 0 7
-
2021-11-09 14:56
Co za bzdury. Jakie mnożenie miejsc parkingowych ? Tak trudno zrozumieć sens prostego artykułu ? (1)
Tu jest mowa o likwidacji miejsc postojowych przed dworcem PKS.
Po wprowadzeniu parkowania równoległego przy krawężniku (teraz jest skośne) zniknie kilkanaście miejsc postojowych, przed dworcem.- 3 1
-
2021-11-09 17:27
i bardzo dobrze - dzięki temu problem nadmiaru samochodów ulegnie redukcji
rozwiązanie polega na zwiększeniu rotacji miejsc parkingowych i zmniejszeniu skłonności mieszkańców do przyjeżdżania tam własnymi samochodami. Bez restrykcyjnej polityki parkingowej te rozwiązania nie będą nawet brane pod uwagę i problem zajęcia przestrzeni przez niepotrzebnie parkujące samochody będzie się tylko pogłębiał.
- 0 2
-
2021-11-09 09:23
To wy nie widzicie, że tam stoją pracownicy pobliskich urzędów? (1)
Przecież jak się po kogoś przyjeżdża to stoisz max 20 min a tam te auta poparkowane są na 8h
- 6 2
-
2021-11-09 09:29
Bzdura. Miejsca postojowe przed Dworcem PKS są płatne.
Kogo stać, na opłaty za parking codziennie przez 8 h.
- 5 1
-
2021-11-09 17:26
Sugeruję polską myśl kultorową
Samochody na chodniki, piesi na drogi rowerowe, rowery na jezdnie, a metro pod ziemią za dwieście lat.
- 3 1
-
2021-11-09 08:12
(5)
Ta jeszcze podsunę urzędnikom pomysły gdzie zrobić drogi rowerowe. Drodzy urzędnicy Armi Krajowej - tam jest za duuuuużo pasów, następna południówka z obwodnicą,Grunwaldzka i Marynarki Polskiej - zapomniał bym o Słowackiego z odcinkiem leśnym i do samego lotniska - będziemy mogli do samego lotniska dojechać wtedy na zaplanowany lot.... Z górrrrrry dziękuuuuujemy z resztą baaaaaardzo
- 19 0
-
2021-11-09 12:23
wzdłuż Słowackiego jest leśna droga rowerowa od ronda de la Salle przez Matemblewo (2)
na lotnisko można śmiało dojechać rowerem z wielu stron. Można też wybrać PKM
- 1 2
-
2021-11-09 15:41
nie bądź śmieszny (1)
na weekendowe wyprawy to jest super ale na codzienne dojazdy to się nie nadaje
- 2 1
-
2021-11-09 17:24
rozważ rower wspomagany elektrycznie
- 0 2
-
2021-11-09 08:56
(1)
Dorzuć jeszcze Trakt św Wojciecha do samego Pruszcza Elbląska do Przejazdowa i Niepodległości w Sopocie.
- 3 0
-
2021-11-09 09:21
I jeszcze więcej samogłosek dorzuć
Im więcej samogłosek tym bardziej poważnie traktujemy twoje posty. Nieeeeeee maaaaaa zaaaaa cooooo.
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.