• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia stworzy plan spójnej sieci dróg rowerowych

Michał Sielski
12 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Koniec drogi i co dalej? Koniec drogi i co dalej?

Koniec pustych obietnic i tłumaczeń, że nie udało się z "przyczyn niezależnych od urzędu". Gdynia za unijne pieniądze przygotuje konkretną rozpiskę rowerowych inwestycji. Jeśli nie powstaną w terminie, będzie można pożegnać się z unijnymi dotacjami.



"Sieć" dróg rowerowych w Gdyni jest daleka od doskonałości. "Sieć" dróg rowerowych w Gdyni jest daleka od doskonałości.
Mała ilość dróg rowerowych to jedno, ale rozstrzelenie i całkowity brak ciągłości już istniejących to również istotny problem. Dziś praktycznie nie ma dróg, łączących kilka dzielnic ze Śródmieściem, a standardem są trasy, które kończą się nagle i nie bardzo wiadomo jak jechać dalej - wąskim chodnikiem czy uczęszczaną ulicą?

- M.in. dlatego wdrażamy audyt polityki rowerowej, czyli dokument, który jasno wskaże strategię i plany miasta. Ważne jest to, żeby w tym roku zrobić projekty, które będą likwidować nieciągłości. W budżecie miasta mamy 180 tys. zł na to działanie, a dokument powinien być gotowy do czerwca - mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.

Czy Gdynia ma sensowną politykę rozwoju dróg rowerowych?

Nie będzie to jednak kolejny dokument, nad którym najpierw przez miesiące będą głowić się urzędnicy, a potem trafi do szafy, gdzie będzie tylko zbierał kurz. Audyt wyznaczy konkretne terminy na realizację ściśle określonych celów, z których urząd będzie rozliczany.

- Będzie to analiza aktów prawnych, procedur, dokumentów strategicznych, ale również diagnoza rozwoju rowerowego i audyt tras, którymi nie zawsze są drogi rowerowe. Sprawdzenie będzie w niektórych miejscach polegało wręcz na przejechaniu z jednego miejsca do drugiego i sporządzeniu listy rzeczy do poprawienia. Raport z konkretną listą działań w konkretnym czasie - mówi Rafał Studziński z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

W tworzeniu audytu wezmą udział nie tylko urzędnicy. Naciskają na to m.in. społecznicy, skupieni wokół Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.

- Udział społeczeństwa jest istotny. Zachęcam, by w badaniu zapytać przede wszystkim rowerzystów, którzy wiedzą czego im brakuje - podkreśla Jakub Furkal, wiceprezes stowarzyszenia.

Jak ważny będzie to głos, przekonać się można choćby na przykładzie "zdublowanej estakady". Jest droga, niechciana przez rowerzystów, którzy wskazywali inne, ważniejsze realizacje, a do tego wciąż zamknięta z powodu błędów projektowych.

- Na pewno postaramy się, by jak najwięcej osób mogło wziąć w tym udział. Dzięki temu uzyskamy przecież najszerszy obraz oczekiwań, a także o to w tym badaniu chodzi - zapewnia Rafał Studziński.

Opinie (250) ponad 10 zablokowanych

  • Są ważniejsze potrzeby od ścieżek, z których korzysta garstka rowerzystów!! (27)

    • 66 313

    • moja opinia (16)

      Ludzie nie mają pracy, młodzi muszą emigrować i pracować na wyspach, a tu jakiś urzędnik chce jeszcze zabierać nasze podatki (tzw. środki unijne to nasza składka) na projektowanie jakiś ścieżek. To jest wielki SKANDAL!

      • 13 105

      • (2)

        ludzie nie maja pracy, benzyna jest droga, mlodych nie stac na utrzymanie samochodu a do slabo platnej pracy trzeba dojechac. potrzeba wiecej drog rowerowych!

        • 94 9

        • ? (1)

          Masz wysoką gorączkę, że takie głupoty piszesz?

          • 4 71

          • w porównaniu do ciebie używa mózgu

            • 26 1

      • nawet jakby praca byla (1)

        i to dobrze platna to mnostwo i tak by wyemigrowalo. Ja z pewnoscia, bo jak widze co te patalachy z wiejskiej wyprawiaja to az mnie sie w jednej kieszeni noz otwiera a w drugiej drobne nie zgadzaja. No i jeszcze ten cholerny Katyn w co drugiej gazecie i wiadomosciach!!! Jezusie Nazarenski czy naprawde nie ma o czym mowic albo pisac w pomrocznej, przeciez to panstwo co ma milion problemow wazniejszych niz jatrzenie w kolko tego samego.Tak, oczywiscie to jest straszna tragedia bez dwoch zdan ale na milosc, zycie toczy sie dalej! (wybaczcie, brak polskich znakow)

        • 24 13

        • ta sprawa powinna być po pierwsze WYJAŚNIONA, a następnie zamknięta

          niestety ciągle do tego daleko, więc wlecze się i wlecze, nie wiem do kogo ty masz pretensje, poza tym w gazetach i innych mediach masz różne tematy, również jak zrobic tipsy itp., każdy wybiera to co go interesuje.

          • 4 7

      • Nie podpisuj się Gdynia, bo obrażasz inteligencje zbiorową miasta. (6)

        Rower jest alternatywnym i najtańszym środkiem transportu. Patrz bardziej rozwinięte aglomeracje miejskie. Z postu wnioskuje, ze zatrzymałeś się na poziomie (samochód najwyższym dobrem obywatela).

        • 27 6

        • odp. (4)

          Rower jest może i fajny na wycieczkę, ale na pewno nie (w znakomitej większości przypadków w naszym, klimacie) jako środek transportu do pracy. No chyba że się pracuje gdzieś gdzie wygląd nie ma znaczenia, gdzie przepocony człowiek nie robi na nikim wrażenia. Sorki, ale dojazdy do normalnej dobrze płatnej pracy, gdzie trzeba wyglądać jak człowiek każdego dnia i o każdej porze to czysta fikcja. Nawet jak widzisz w telewizji radnych czy wojewodów dojeżdżających do pracy rowerem, to i tak na miejscu czeka służbowe autko którym się potem poruszają po terenie. Bazując na własnych doświadczeniach z tego typu eksperymentu mogę śmiało stwierdzić iż nie ma takiej opcji by przez 356 dni w roku korzystać z roweru. Da się przemieszczać rowerem w drodze do pracy, ale tylko do biura w centrum (niestety w ciągu dnia do klienta trzeba już podjechać autkiem) i tylko przez kilka tygodni w roku.

          • 4 21

          • mów za siebie (1)

            dobrze że jadąc do pracy w lśniącej koszuli w zatłoczonym autobusie się nie pocisz... jeżeli piszesz o dobrze płatnej pracy czyli pewnie poważna firma w której skożystanie z prysznica nie jest problemem. Do tego koszulę, garnitur możesz zostawiać w pracy i się przebierać. Znam kilka osób które tak robią i nie mają z tym problemu. Nikt nie twierdzi że masz 365 dni w roku śmigać na rowerze, ale każdy dzień na rowerze to plus przede wszystkim dla Ciebie, poprawa zdrowia, oszczędność... nie mówiąc o mniejszym ruchu na ulicach. W takiej Holandii dużo lepszy klimat od naszego nie jest a mimo to przemieszczanie się po mieście na rowerze jest popularne. Prawda jest taka że jesteśmy sto lat za murzynami i szał na samochody, palenie itp w krajach zachodnich mija, zaczyna stawiać się na zdrowie, a u nas dopiero nastały czasy lenistwa. Zresztą z nikąd się nie biorą najgrubsi 11-sto latkowie w Europie...

            • 21 4

            • Nie mów mi jak mam żyć, bo tego nie lubię jak ktoś próbuje siłą narzucić mi swoje idee.

              • 2 18

          • (1)

            polecam sprawdzić jaka rowerowa kultura istnieje w krajach skandynawskich, gdzie klimat często ostrzejszy od naszego.najprościej wejdź na blog cph cycle chic. a co do wymówek, to można je znaleźć na wszystko.

            • 12 1

            • a to już potrzebne są wymówki 'dlaczego nie jadę rowerem do pracy ?'. Komuś propagowanie myli się ze zmuszaniem.

              • 4 5

        • I przedłużeniem p...sa!

          • 1 2

      • dać ludziom pracę!!!

        Żeby każdy miał na chleb i wakację pod gruszą, a po 20 latach dostał przydział na mieszkanie.
        Niech siedzą na tyłkach, a nie po jaichś wyspach sobie jeżdzą.
        Skandal!

        • 3 4

      • Ja mam pracę (2)

        Ja mam pracę, i zawsze ją będę mieć. Płacę tutaj, w Gdyni, podatki i oczekuję aby z tych właśnie podatków powstała ścieżka rowerowa. Bo po pracy, lubię się relaksować na rowerze!

        • 18 3

        • (1)

          z Twojego podatku to za wiele tej ścieżki nie wybudują. Po za tym relaksujesz się po pracy jeżdżąc na rowerze po mieście, to trochę dziwne.

          • 2 11

          • Dla Ciebie miasto to tylko zabudowa mieszkaniowa, centra handlowe, drogi i korki ?? Jakbyś zdjął/zdjęła klapki z oczu, to może dałoby się zauważyć Park Krajobrazowy (to to miejsce, gdzie jest dużo drzew, dla niewtajemniczonych - las) Kamienna Góra, Bulwar nadmorski, Orłowo. Tak, odpoczywam w mieście, bo potrafię znaleźć miejsca, które są dla mnie interesujące, nie wydaje mi się to dziwne...

            • 6 0

    • ja korzystałem (1)

      chętnie dojeżdżałem rowerem do pracy, za parking trzeba płacić i to słono, a w perspektywie 12 ha przed kompem, mi bardzo to pasowało, poza tym polityka wprowadzania opłat za parkowanie powinna umożliwić poruszanie się innymi środkami transportu

      • 29 1

      • Pomimo, że mamy z żoną po jednym aucie

        chętnie w okresie od wiosny po jesień jeżdżę do pracy na rowerze, pokonując codziennie niezłe przewyższenia, bo z Gdańska Osowy aż do Gdańska Głównego. Zajmuje mi to równie tyle co samochodem, jednak zdecydowanie koszty są mniejsze. Nie płacę ani za benzynę, ani za parking. Od czasu do czasu odświeżę rower, nasmaruję to i tamto, ale koszty utrzymania roweru są zdecydowanie mniejsze. Po drodze robię drobne zakupy, a gdy w sakwach waga nie przekracza kilku kilo, jest to prawie nieodczuwalne. Po więcej jadę autem. W zeszłym roku w taki sposób zaoszczędziłem na niezłe wakacje, oczywiście we dwoje.
        Spróbujcie ;)

        • 42 3

    • Jakie??

      Już wiem, głód na świecie, albo ocieplenie klimatu?
      Niech sie zajmują właśnie takimi, z pozoru małymy rzeczami, które znacznie poprawiaja komfort zycia.

      • 4 9

    • TROLL

      • 2 3

    • Jak będą ścieżki to rowerzystów przybędzie,. Jeżdzę na trasie Pustki-Sopot

      Dużo osób chce jeździc al esię boi, bo jest ścieżka, a za 10 m już jej nie ma, albo jest po drugiej stronie ulicy oddalona o 200 m i to tylko jakaś niewidoczna biała linia!

      • 24 2

    • Tylko, że... (1)

      ta kasa jest na ścieżki i na nic innego. Bierzesz forsę i robisz ścieżki, albo nie dostajesz wcale... ciężko pojąć co?

      • 11 2

      • Tylko nie róbcie więcej ścieżek na chodnikach ... chodniki dla pieszych !!

        • 12 3

    • są ważniejsze potrzeby (1)

      są - owszem - edukować chore społeczeństwo, któremu rower kojarzy się z biedą a nie rozumnym myśleniem. Eliminować patologię z ulic - jaką są setki aut z
      kierowcą tylko. (patrz - puste przebiegi)
      Ludzie cierpią biedę bo żłopią etylinę.

      • 15 2

      • może zrób Prawo Jazdy. To będzie dla ciebie dobra edukacja. Edukacja dobra rzecz.

        • 1 14

    • O taaaaak! Infobox.

      Tam Szczurek może pokazać co "zrobił"! Paranoja! Kasę wydawać na taki pierdoły w takim miejscu.

      • 2 1

  • Tylko niech ten samozwańczy przedstawiciel rowerzystów... (11)

    ...Łukasz Bosowski, nie wypowiada w tej sprawie.

    • 70 34

    • Dokładnie. Też mam taką nadzieję, ze pan Bosowski (3)

      nie będzie wypowiadał się w imieniu rowerzystów z Gdyni:( Ale wypowiedziec sie kazdy moze co tez mam zamiar uczynić. Nie mam z sobą super ważnego stowarzyszenia więc mój głos pewnienic nie bedzie znaczył. Szkoda ze pan Kochanowicz nie jest z Gdyni. O wiele bardziej pasują mi jego wypowiedzi.

      • 16 15

      • Z całym szacunkiem dla Pana Kochanowicza: rajdy rowerowe i wycieczki robi fajne, ale to sportowiec a nie urbanista czy specjalista od infrastruktury drogowej i zrównoważonego transportu drogowego, a takich ludzi tu trzeba.

        • 20 7

      • Działaj śmiało (1)

        Osób do pracy jest niewiele, więc śmiało, na tej drodze nie ma tłoku ;-). Napisać komentarz jest łatwo. Jednak często, żeby coś załatwić trzeba stworzyć spójny dokument, sensownie argumentować, pilnować spraw, a czasem niestety osobiście latać po urzędach - zwykle niestety w godzinach gdy większość osób pracuje.

        A jak Ci się znudzi samotne załatwianie spraw to zapraszam do Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia. Jedna osoba coś zrobi, druga dokończy, a trzecia np. będzie pilnować sprawy i latać po urzędach. To ostatnie ma najmniejsze wzięcie (i jest głównie domeną Łukasza), więc jeśli masz na to chęć, to tym bardziej zapraszam :-).

        • 7 1

        • Nie podobają mi się 'sprawy', które sobie załatwiacie. Latacie do urzędu i męczycie urzędników o nowe ścieżki rowerowe często kosztem pieszych. Może przestańcie latać i załatwiać, będzie milej w mieście.

          • 0 4

    • ciekawe, co ci daje prawo do recenzowania działalności innych? (2)

      gdyby nie Łukasz Bosowski, to w Gdyni w dalszym ciągu wydawanoby pieniądze na nietrafione (nienajbardziej produktywne) inwestycje rowerowe (por. słynna estakada rowerowa).

      • 7 8

      • cześc łukasz b.

        • 6 6

      • Łukasz Bosowski, specjalista od rozpędzania pieszych na deptaku , a fe

        • 6 10

    • Ech, serce rośnie, że nie ja jeden uważam go za szkodliwego (także, a może zwłaszcza, dla idei zrównoważonego pedałowania ;) ) świrusa. Niech żyje zdrowy rozsądek! A ścieżki sensowne w Gdyni się przydadzą, oj tak.

      • 5 7

    • Popieram inicjatywy oddolne! Pasjonatów i społeczników! Nawet jak nie zgadzam się z częścią ich postulatów i działań! (2)

      Dlaczego? Bo wszystkim wydaje się "jak łatwo być społecznikiem" - ŁATWO ALE NA 5 min. PRZY kompie!

      • 10 1

      • (1)

        Niektóre inicjatywy oddolne są zwyczajnie głupie, no cóż ..

        • 1 7

        • napisał, że nie wszystkie

          • 6 0

  • polityka transportowa (1)

    Rowery to ważny element polityki transportowej w mieście i nie można tego rozważać w oderwaniu od tematyki transportu samochodowego i komunikacji publicznej. To musi być jedna sieć zrównoważonego transportu. Dobrze ze Gdynia w końcu przejrzysta trochę na oczy i mam nadzieję, że będzie czerpać z dobrych wzorców (i nie piszę tu o Gdańsku), bo to, jak do tej pory wyglądało tworzenie infrastruktury rowerowej w tym mieście to była kpina i temat na śledztwo w sprawie niegospodarnosci i marnowania publicznych pieniędzy.
    Pozdrawiam Rowerową Gdynia, patrzcie urzędnikom na ręce!

    • 71 12

    • Pominąłeś pieszych ;-)

      ...ale poza tym się zgadzam :-). To niby banał, ale czasem jakby się zapomina, że najważniejsi są w tym po prostu ludzie. Niezależnie czym i jak się poruszamy, w końcu porzucamy środek transportu i spotkamy się pieszo. Musimy przy tym mieć miejsce by się spotkać, które powinno być ciekawe, a środek ulicy nie jest do tego najlepszym miejscem ;-). Dlatego warto myśleć o całej przestrzeni i łączeniu różnych miejsc tak by nie zapomnieć, że połączenia nie są celem samym w sobie.

      • 7 0

  • Wspomogli by głodujące dzieci (8)

    w domach dziecka i rodzinach zastępczych,
    a nie wyrzucali kasę w błoto.

    • 32 136

    • Dostaniesz dużo lajków (4)

      Dzieci są najważniejsze

      • 10 19

      • pewnie, że najważniejsze, dlatego właśnie nie powinny wdychać spalin (a nos mają niżej niż dorośli) ani być zabijane przez samochody i powinny mieć możliwość swobodnego i bezpiecznego jeżdżenia do szkoły na rowerach.

        • 29 6

      • Z liścia dostanie.

        Za populizm.

        • 13 6

      • dowożenie dzieci samochodami do szkół i przedszkoli to zabieranie im prawa do normalnego rozwoju (1)

        dzięki audytowi polityki rowerowej można liczyć, że w Gdyni będą warunki na to, by dzieci mogły bezpiecznie samodzielnie chodzić do szkoły - w ten sposób korki w godzinach porannego szczytu będą mniejsze - co wyraźnie się zauważa choćby w okresie ferii zimowych.

        • 10 2

        • no i też nauczą się normalnej interakcji z miastem, a nie zza szyby auta rodziców

          a potem kaleka komunikacyjna

          • 7 0

    • a moze by nie wspomogli?

      zbieram na merca

      • 8 3

    • dzieci tam NIE GŁODUJĄ

      Co za bzdury wypisujesz? Moze im brak miłości, ale na pewno nie jedzenia!

      • 11 0

    • Mam propozycję dla ciebie...

      Przesiądź się na rower i wszystko co normalnie wydałbyś na benzynę przeznaczaj na dzieci w domach dziecka i rodzinach zastępczych. Wyjdzie to na dobre i dla dzieci i dla Twojego zdrowia, a na pewno podbudujesz trochę samopoczucie :-).

      • 6 0

  • Więcej roślinności w mieście (2)

    a nie taki szajs rowerowy.

    • 33 97

    • (1)

      Jedno drugiego nie wyklucza. Wystarczy wywalic z centrum część samochodów i się zrobi miejsce.

      • 31 7

      • Dokładnie...

        ...i szajs i rower działają pozytywnie na roślinność ;-]. Im więcej rowerów tym mniej samochodów, świeższe powietrze, więcej miejsca na parki zamiast parkingów itd.

        Oczywiście bez przesady. Czasem - zwłaszcza z daleka - samochodem też fajnie by było móc gdzieś dojechać...

        • 6 0

  • (8)

    Zamiast wydawać miliony zlotych na lansowanie się garstki ludzi lepiej wybudować przedszkole albo wyremontować szpital.

    • 32 97

    • Przed wszystkim wybudować żłobki, bo te Cegielska zlikwidowała...

      • 8 5

    • nie, lepiej wywalić 100 milionów zł na lotnisko dla awionetek! (2)

      z którego nie będzie mógł korzystać nawet najmniejszy turbośmigłowy ATR42 Eurolotu! Potem wywaliś kolejne ~50 mln złotych by samoloty kodu C mogły tam operować... 150 mln za drugie lotnisko. Pryzpomnę, że do Gdyńskiego lotniska nie dokłąda się UE (ani nikt inny) bo uznała budowanie dwóch lotnisk oddalonych od siebie o 8 długości pasa startowego za absurd! Inwestycja w całosci finansowana z budżetu miasta Gdynia, a więc właśnie z niewybudowanych dróg osiedlowych, z niewyremontowanej Morskiej, z sypiącej się Estakady, z niewybudowanego szpitala, przedszkola, zlobka itd! Głosujcie dalej na tą bandę! I nie bój się o te miliony złotych na ściezki rowerowe - patrząc na skuteczność bandy Słońca Skweru - Mistrza Bajeru wybudują całe 50 metrów ściezki rowerowej i ogłoszą to wielkim sukcesem!

      • 29 4

      • (1)

        tak, masz rację, ale w tym artykule chodzio ścieżki rowerowe. wątek o lotnisku będzie jeszcze nie raz więc można się czasami powstrzymać

        • 3 3

        • tak samo ja wątek o przedszkolach ;-]. Do których nawiasem mówiąc też fajnie by było móc dojechać rowerem :-).

          • 3 1

    • to nie jest lansowanie ludzi

      ale spokojna dyskusja nad reorientacją polityki komunikacyjnej i przestrzennej.

      • 6 3

    • ??? (1)

      Owszem, tyle że z Unii dostajesz pieniądze na konkretny cel, w tym przypadku na ścieżki rowerowe. Więc nie możesz ich przeznaczyć na co Ci się podoba. Tak ciężko to zrozumieć? Pomyśl zanim coś napiszesz...

      • 4 0

      • Unia nie finansuje 100 % inwestycji. Trzeba mieć jeszcze środki własne i to niemałe. A to są pieniadze podatników. Jakim prawem przeznacza się je za zaspokajanie lansiarskich fanaberii garstki ekooszołomów zamiast przeznaczyć na naprawdę potrzebne rzeczy? Tak cięzko to zrozumieć? Pomyśl zanim cos napiszesz...

        • 1 8

    • Ty, dlaczego nie wierzysz PO? Pełno jest wszystkiego.

      • 0 1

  • Ścieżki są potrzebne, żeby pasażerowie mieli jak dojechać do portu lotniczego (9)

    • 65 10

    • Z którego i tak nic nie odleci (2)

      • 12 5

      • Kwestia czasu (1)

        Wszyscy twierdzą, że nic z tego nie będzie - czekam na ich miny, kiedy okaże się, że "Rębiechowo znów zamknięte z powodu mgły, więc lecimy do Gdyni" ;) Szczekaczki ujadają, a Gdynia jak się rozwija tak będzie się rozwijać ;)

        • 3 6

        • a pewnie

          "uwaga wszyscy trzej pasazerowie awionetki, Rębiechowo znów zamknięte z powodu mgły, więc lecimy do Gdyni"

          • 4 3

    • A tak wygląda dojazd rowerem na lotnisko w Kopenhadze (4)

      copenhagenize.com/2013/02/cycling-to-copenhagen-airport.html

      - droga rowerowa na całej długości
      - duży parking rowerowy na lotnisku

      Gdy Gdańsk budował drogę rowerowa wzdłuż Słowackiego do lotniska można było poczytać w internecie, że niepotrzebna - a jakoś nawet w lutym rano widuję tam regularnie ludzi dojeżdżających nią do pracy.
      I to pomimo tego, że miasto ma ją w sumie gdzieś i jej nie odśnieża.

      • 26 1

      • (3)

        a jak na tych rowerach wożą walizki?

        • 2 9

        • Podróżnicy z sakwami, z sakwami drogi kolego ;) (1)

          Wybierając się na wyprawę rowerową nie zabiera się walizek! Bagaż pakuje się w sakwy, a te wiezie się na bagażniku rowerowym lub extrawhell`u ;)

          • 10 2

          • samolotem ? Chyba jednak nie !

            • 1 5

        • na bagażnikach

          • 4 0

    • DDR-port lotniczy

      Na terenie portu lotniczego (jeszcze zamknięty) już jest droga rowerowa.

      • 1 1

  • kolejne zarty i kpiny... (3)

    sa wazniejsze rzeczy do zrobienia

    • 26 73

    • poczytaj posty na temat efektywności nakładów na rozwój ruch rowerowego (2)

      w stosunku do efektywności nakładów na budowę i utrzymanie ulic

      • 8 3

      • ? (1)

        Godzina 10.
        Budzą się gimnazjaliści. Nie bredź dzieciaku!

        • 1 9

        • nie obrażaj ludzi tylko prezentuj argumenty

          • 4 2

  • Gdynia (3)

    W mieście powinno się unikać obecności rowerów!

    • 26 91

    • miasto przyjazne dla rowerzystów (2)

      jest miastem przyjaznym dla mieszkańców i przyjezdnych. Chyba że "decydenci" uważają, że udogodnienia dla rowerów mogą powstawać wyłącznie kosztem chodników lub terenów zieleni (tak jak przez wiele lat było w Gdańsku). Ważnym elementem polityki transportowej poważnie uwzględniającej ruch rowerowy jest uspokajanie ruchu i zarządzanie popytem na parkowanie.

      • 16 4

      • ? (1)

        Co to za głupoty!?

        • 1 10

        • nie obrażaj ludzi tylko prezentuj argumenty

          • 7 1

  • Gdyńskie absurdy (4)

    Najlepsza ścieżka rowerowa powstaje przy ul. Polskiej na długosci ok. 500 m spójna jest jedynie z przychodnią zdrowia i Muzeum Emigracji. Kolejny gdyński absurd to wybudowanie niezgodnie z planem zagospodarowania ścieżki wzdłuż estakady Kwiatkowskiego w terenie przeznaczonym dla przemysłu.

    • 71 8

    • "Najlepsza ścieżka rowerowa " (3)

      ... wiedzie ul. Morską, skacze z lewej do prawej strony "morskiej" jak zając, zaliczając masę sygnalizacji świetlnej. Należy też wspomnieć o licznych samochodach zaparkowanych na w/w "ścieżce" , dziurach i wspaniałomyślnych pieszych.

      • 28 1

      • Może należy ufundować nagrodę Absurdu Rowerowego...

        ... i nagrodzić Prezydenta Szczurka w blasku fleszy. On taki łasy na nagrody. Pamiętam jak cieszył się z Żeglarskiej stolicy Polski. Jaki był dumny. Jak ktoś zna temat to wie, że żeglarski Gdynia to "wiocha". No ciut lepsza od Gdańska, Pucka, czy Sopotu. Ale nadal "wiocha".
        W infrastrukturze rowerowej "wiocha do sześcianu"

        • 19 0

      • Dla rowerów powinni pewnie estakade wybudowac w całym miescie... (1)

        po to byś mógł pomykać na swoim bicyklu, odziany w czarny kondom opinający Twe zacne 4 litery. Zero świateł, zero zmian kierunku jazdy, zero pieszych i zero aut... Rowerowy raj...

        Zejdź na ziemie chłopczyku...

        • 5 23

        • M74 - nie myl kolarzy z rowerzystami

          estakada z Oksywia z kładką zwodzoną nad kanałem portowym w stronę Muzeum Emigracji stworzyłaby znakomity skrót umożliwiający dotarcie z północnych dzielnic Gdyni do jej centrum

          • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum