• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia stworzy plan spójnej sieci dróg rowerowych

Michał Sielski
12 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Koniec drogi i co dalej? Koniec drogi i co dalej?

Koniec pustych obietnic i tłumaczeń, że nie udało się z "przyczyn niezależnych od urzędu". Gdynia za unijne pieniądze przygotuje konkretną rozpiskę rowerowych inwestycji. Jeśli nie powstaną w terminie, będzie można pożegnać się z unijnymi dotacjami.



"Sieć" dróg rowerowych w Gdyni jest daleka od doskonałości. "Sieć" dróg rowerowych w Gdyni jest daleka od doskonałości.
Mała ilość dróg rowerowych to jedno, ale rozstrzelenie i całkowity brak ciągłości już istniejących to również istotny problem. Dziś praktycznie nie ma dróg, łączących kilka dzielnic ze Śródmieściem, a standardem są trasy, które kończą się nagle i nie bardzo wiadomo jak jechać dalej - wąskim chodnikiem czy uczęszczaną ulicą?

- M.in. dlatego wdrażamy audyt polityki rowerowej, czyli dokument, który jasno wskaże strategię i plany miasta. Ważne jest to, żeby w tym roku zrobić projekty, które będą likwidować nieciągłości. W budżecie miasta mamy 180 tys. zł na to działanie, a dokument powinien być gotowy do czerwca - mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.

Czy Gdynia ma sensowną politykę rozwoju dróg rowerowych?

Nie będzie to jednak kolejny dokument, nad którym najpierw przez miesiące będą głowić się urzędnicy, a potem trafi do szafy, gdzie będzie tylko zbierał kurz. Audyt wyznaczy konkretne terminy na realizację ściśle określonych celów, z których urząd będzie rozliczany.

- Będzie to analiza aktów prawnych, procedur, dokumentów strategicznych, ale również diagnoza rozwoju rowerowego i audyt tras, którymi nie zawsze są drogi rowerowe. Sprawdzenie będzie w niektórych miejscach polegało wręcz na przejechaniu z jednego miejsca do drugiego i sporządzeniu listy rzeczy do poprawienia. Raport z konkretną listą działań w konkretnym czasie - mówi Rafał Studziński z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

W tworzeniu audytu wezmą udział nie tylko urzędnicy. Naciskają na to m.in. społecznicy, skupieni wokół Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.

- Udział społeczeństwa jest istotny. Zachęcam, by w badaniu zapytać przede wszystkim rowerzystów, którzy wiedzą czego im brakuje - podkreśla Jakub Furkal, wiceprezes stowarzyszenia.

Jak ważny będzie to głos, przekonać się można choćby na przykładzie "zdublowanej estakady". Jest droga, niechciana przez rowerzystów, którzy wskazywali inne, ważniejsze realizacje, a do tego wciąż zamknięta z powodu błędów projektowych.

- Na pewno postaramy się, by jak najwięcej osób mogło wziąć w tym udział. Dzięki temu uzyskamy przecież najszerszy obraz oczekiwań, a także o to w tym badaniu chodzi - zapewnia Rafał Studziński.

Opinie (250) ponad 10 zablokowanych

  • (7)

    Oczywiście będą to ścieżki rowerowe pełne designu, modernizmu i emanacji polskości.

    • 12 3

    • Asiu, wyjdź z getta (6)

      Nie chodzi o budowę ścieżek, ale o audyt polityki rowerowej, której ścieżki są jedną (nie najważniejszą) częścią. Polityka rowerowa z prawdziwego zdarzenia prowadzi do poprawy warunków funkcjonowania miasta z korzyścią dla wszystkich mieszkańców - nie tylko tych, którzy już jeżdżą rowerem, ale również wszystkich innych mieszkańców.

      • 2 5

      • polityka jest niepotrzebna do roweru (3)

        zdrowy rozsądek wystarczy

        • 1 2

        • (1)

          Tu się nie zgodzę. W gdańsku i sopocie rządzi PO a w Gdyni niezależny prezydent z 90% poparciem społeczeństwa. Dlatego osiągamy takie wspaniałe sukcesy. Nawet myślimy o secesji żeby nie być kojarzonym z resztą biednego Trójmiasta.

          • 1 2

          • i dlatego mamy statystycznie niższe pensje niż te pozostałe "biedniejsze" miasta Trójmiasta

            i dlatego duużo niższy budżet na inwestycję i kulturę. Za to gigantyczną kasę na PR

            • 4 1

        • polityka niejedno ma znaczenie

          chodzi o całościową koncepcję - do jej tworzenia potrzebna jest właśnie polityka.
          Polityka może oznaczać realizację jakiejś koncepcji bez stosowania przepychanek, tylko stosowanie perswazji i ważenie argumentów. Przy realizacji złożonych projektów zdrowy rozsądek może nie wystarczyć.

          • 1 0

      • (1)

        Getta to mają w gdańsku i sopocie (celowo z małej litery bo nie chcą z nami współpracować). W Gdyni mamy wszystko czego potrzeba. Wkrótce w każdej dzielnicy będzie infobox!!!

        • 6 2

        • z nami to znaczy z kim?

          • 1 0

  • Estakad rowerowa to kwintesencja rządów Szczurka i ekipy. Spuieprzyc, zbudować wbrew, otworzyć z hukiem i zamknąć.

    To samo czeka lotnisko Kosakowo

    • 16 3

  • Ekologia , rowery a w środku miasta osada 130 domostw z szambami !!!

    Urzędnicy lubią takie tematy rzeki ahahha zamiast wsiąść się za prawdziwa ekologie szamba , piece węglowe , wodociągi , kanalizacje a potem czas na przyjemność. A tu w środku miasta tyle bomb ekologiczny Panie Prezydencie i co Pan na to ?

    • 10 2

  • No nie, rekord świata

    Gdynia przyznaje, że nie miała planu spójnej sieci rowerowej ?!

    • 18 1

  • Gdynia XXIw.

    Życzę sukcesu ale znając gdyńskie realia to tylko presja publiczna wymusi na zasiedziałych włodarzach
    efektywne działania/broń Panie Boże efektowne !/.

    • 10 1

  • jedź na kilka dni do Amsterdamu, Hagi i Roterdamu i zobacz sobie

    cymbale jeden z drugim jak powinien wyglądać ruch rowerowy. Ten zaścianek jest pełen lewackich pijawek marnujących wdowi grosz zajumany z naszych emerytur. Tyle w temacie.

    • 8 4

  • Gdynia w PR to mistrzostwo swiata .... za niezlych debili nas maja

    • 16 4

  • rozpiskę

    "ROZPISKA" Co to za dziwoląg językowy?
    Władze Gdyni tylko udają, że tworzą sieć dróg rowerowych. Małe odcinki dróg które powstały nike są powiązane w jeden system, niedostatecznie oznakowane, budowane kosztem istniejących ciągów pieszych - są niebezpieczne dla rowerzystów i dla przechodniów. Przykładem tego jest ścieżka rowerowa wzdłuż A. marsz. Piłsudskiego oraz wzdłuż Bulwaru Nadmorskiego. A ulica Świętojańska nawet w czasie jej generalnej modernizacji nie doczekała się ścieżki rowerowej!!! Za to zainstalowano na niej paradne stojaki na rowery!!!
    Gdynia powinna brać przykład z Gdańska gdzie ścieżki rowerowe zostały wybudowane bardzo dużym wysiłkiem planistycznym, organizacyjnym i finansowym oraz osobistym zaangażowaniem Prezydentów Miasta: zapoczątkowana przez Pana Posadzkiego i kontynuowana przez Pana Adamowicza!

    • 13 3

  • (14)

    W krajach wysoko rozwiniętych życie planuje się z głowa. Najpierw zaspokajanie potrzeb mieszkańców a dopiero potem fanaberie.
    U nas jest odwrotnie. Dziurawe drogi, nieremontowane, niedoposażone szpitale i przychodnie, szkoły, gdzie dzieciaki ucza się na trzy zmiany w przepełnionych klasach i setki innych problemów ale wydaje się potężne pieniadze na scieżki rowerowe. To marnowanie pieniedzy podatników.

    • 8 19

    • tylko że ścieżka rowerowa jest tak samo potrzebna jak droga dla aut (13)

      fanaberie to festiwale, designy i inne pierd@oły. No i oczywiście dęta reklama miasta w mieście.żeby podatnicy głosowali..

      • 12 6

      • (12)

        Rozpedź się jeszcze bardziej i napisz, że scieżka rowerowa jest tak samo potrzebna jak zakup nowoczesnego sprzetu do szpitala lub wyremontowanie szkoły.

        • 8 8

        • sprzet w szpitalu zostanie szybko zmarnowany i wykorzystany prywatnie (11)

          tylko nieliczni bogaci skorzystaja a sciezki rowerowe beda przynajmniej dostepne dla wszystkicj i tych biednych bez aut poprawiajac infrastrukture komunikacyjna na czym zyskaja wszyscy a nie nieliczni jak ty chcesz

          • 4 5

          • (10)

            i wy się później dziwicie dlaczego mowia o was "ekooszołomy"?????

            • 5 4

            • to nie ma nic wspolnego z ekologia z inteligencja to tak ...... (9)

              mniej spalin ale to symboliczne nie o to chodzi

              • 3 2

              • (8)

                masz racje , oszołomstwo rowerowe nie ma nic wspólnego ani z ekologią ani z inteligencją

                • 4 4

              • z ekologia to tak przy okazji glownie z inteligencja i (7)

                rozumnym fajnym sposobem na ciekawe a nie zlosliwe i zgryzliwe zycie bywalcu

                • 2 1

              • (6)

                wg ciebie inteligentne jest przepędzanie pieszych na chodnikach, rowerzyści robią to nagminnie, bo uważają, że piesi powinni schodzić im z drogi, wg ciebie inteligentne jest przejeżdżanie na czerwonym świetle, przejeżdżanie na przejściu dla pieszych, bo przecież rowerzysta czekać na światło nie będzie, bo nie po to ma rower, aby czekać . Można by tak długo wymieniać 'inteligentne' zachowania rowerzystów, które z inteligencją nic wspólnego nie mają.

                • 1 4

              • sam sobie zaprzeczasz przepedzaja bo nie ma wlasnie drog (5)

                rowerowych ! z czerwonym to absurd bo piesi nagminnie przechodza na czerwonym przyznaj sie ile razy ty tak postapiles. Wymieniasz ogolne zachowania spoleczne. Inteligencja w tym wypadku to fajne zdrowe spedzenie czasu czesto polaczone z pozytecznym indywidualnie i spolecznie i ekonomicznie dojazdem do pracy itd.

                • 2 2

              • (4)

                nie ma usprawiedliwienia dla aroganckiego zachowania wobec innych ludzi, a rower to nie pieszy, to pojazd i na czerwonym świetle przejeżdżać nie ma prawa, tak jak każdy pojazd. Myli ci się arogancja z inteligencją.

                • 1 2

              • oczywiscie ze nie ma prawa tak jak pieszy przechodzic na czerwonym (3)

                gdyby wszyscy przynajmniej prawie byli normalni i wyrozumiali czy autem czy rowerem czy piechota nie byloby takich bezsensownych dyskusji

                • 1 0

              • (2)

                w wielu krajach pieszy ma prawo przechodzić na czerwonym świetle, tylko musi uważać. Rower i samochód nigdy nie ma takiego prawa, a u nas rowerzysta nie liczy się z nikim i niczym i jeszcze uważa się za osobę bardziej inteligentną od innych z tego powodu.

                • 2 2

              • wsrod rowerzystow jak i wsrod wszystkich zdarzaja sie glupki (1)

                co ty na tych rowerzystow , przeciez to zwykly przekroj spoleczny. Rowerzysta to pozniej kierowca pieszy itd. Owszem rowerzysta powinien bardziej uwazac na pieszych ale i kierowca tez powinien bardziej uwazac na pieszych i rowerzystow. Na zachodziesa oni traktowani jak swiete krowy bo tio ich dzieci wnuki i inni bezbronni do pojazdow ludzie.

                • 2 0

              • fakt, że wszędzie zdarzają się głupki, ale tylko rowerzyści swoje głupie pomysły tak lobbują, że nawet do Kodeksu Drogowego absurdy wpisują, że niby Konwencja Wiedeńska, chociaż w Konwencji Wiedeńskiej takich zapisów nie ma jak do naszego Kodeksu zostały wpisane. Okazuje się, że wystarczy głośno krzyczeć i się domagać, a nawet głupie i szkodliwe zapisy w KD można przeforsować.

                • 0 5

  • TO JEST HIT !!!! (2)

    Jadąc ładną ścieżką rowerową od strony Rumi ul.Dąbrowskiego a potem Hutniczą w stronę Gdyni nagle gdy mijamy znak informujący że kończy się Rumia a zaczyna MIASTO GDYNIA to kończy się ścieżka rowerowa , kończy się nawet stary chodnik a zaczyna dzicz. Pozostaje nam wędrówka wśród krzaków i łąk, wąziutką ścieżynką wydeptaną przez pieszych. Piękna wizytówka miasta Gdynia. Tak trzymać Panowie Urzędnicy.

    • 23 0

    • to samo od strony gdańska, na Klifie kończy sie cywilizacja rowerowa

      • 12 1

    • Gdynia jak dawny ruski zaborca?

      Rosja nie rozwijała kolei i dróg na swoich terenach ościennych, jakimi były tereny polskie podczas zaborów, żeby utrudnić ewentualnym wrogom dostęp do siebie w razie wojny. W tym przypadku zapewne chodzi o tamowanie ewentualnego naporu obcej Gdyni kulturowo nacji rowerzystów na miasto.

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum