Gdynia stworzy plan spójnej sieci dróg rowerowych
Koniec pustych obietnic i tłumaczeń, że nie udało się z "przyczyn niezależnych od urzędu". Gdynia za unijne pieniądze przygotuje konkretną rozpiskę rowerowych inwestycji. Jeśli nie powstaną w terminie, będzie można pożegnać się z unijnymi dotacjami.
Mała ilość dróg rowerowych to jedno, ale rozstrzelenie i całkowity brak ciągłości już istniejących to również istotny problem. Dziś praktycznie nie ma dróg, łączących kilka dzielnic ze Śródmieściem, a standardem są trasy, które kończą się nagle i nie bardzo wiadomo jak jechać dalej - wąskim chodnikiem czy uczęszczaną ulicą?
- M.in. dlatego wdrażamy audyt polityki rowerowej, czyli dokument, który jasno wskaże strategię i plany miasta. Ważne jest to, żeby w tym roku zrobić projekty, które będą likwidować nieciągłości. W budżecie miasta mamy 180 tys. zł na to działanie, a dokument powinien być gotowy do czerwca - mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.
- Będzie to analiza aktów prawnych, procedur, dokumentów strategicznych, ale również diagnoza rozwoju rowerowego i audyt tras, którymi nie zawsze są drogi rowerowe. Sprawdzenie będzie w niektórych miejscach polegało wręcz na przejechaniu z jednego miejsca do drugiego i sporządzeniu listy rzeczy do poprawienia. Raport z konkretną listą działań w konkretnym czasie - mówi Rafał Studziński z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
W tworzeniu audytu wezmą udział nie tylko urzędnicy. Naciskają na to m.in. społecznicy, skupieni wokół Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.
- Udział społeczeństwa jest istotny. Zachęcam, by w badaniu zapytać przede wszystkim rowerzystów, którzy wiedzą czego im brakuje - podkreśla Jakub Furkal, wiceprezes stowarzyszenia.
Jak ważny będzie to głos, przekonać się można choćby na przykładzie "zdublowanej estakady". Jest droga, niechciana przez rowerzystów, którzy wskazywali inne, ważniejsze realizacje, a do tego wciąż zamknięta z powodu błędów projektowych.
- Na pewno postaramy się, by jak najwięcej osób mogło wziąć w tym udział. Dzięki temu uzyskamy przecież najszerszy obraz oczekiwań, a także o to w tym badaniu chodzi - zapewnia Rafał Studziński.
Opinie (250) ponad 10 zablokowanych
-
2013-02-12 08:44
(7)
Oczywiście będą to ścieżki rowerowe pełne designu, modernizmu i emanacji polskości.
- 12 3
-
2013-02-12 08:52
Asiu, wyjdź z getta (6)
Nie chodzi o budowę ścieżek, ale o audyt polityki rowerowej, której ścieżki są jedną (nie najważniejszą) częścią. Polityka rowerowa z prawdziwego zdarzenia prowadzi do poprawy warunków funkcjonowania miasta z korzyścią dla wszystkich mieszkańców - nie tylko tych, którzy już jeżdżą rowerem, ale również wszystkich innych mieszkańców.
- 2 5
-
2013-02-12 09:08
polityka jest niepotrzebna do roweru (3)
zdrowy rozsądek wystarczy
- 1 2
-
2013-02-12 13:39
(1)
Tu się nie zgodzę. W gdańsku i sopocie rządzi PO a w Gdyni niezależny prezydent z 90% poparciem społeczeństwa. Dlatego osiągamy takie wspaniałe sukcesy. Nawet myślimy o secesji żeby nie być kojarzonym z resztą biednego Trójmiasta.
- 1 2
-
2013-02-12 13:47
i dlatego mamy statystycznie niższe pensje niż te pozostałe "biedniejsze" miasta Trójmiasta
i dlatego duużo niższy budżet na inwestycję i kulturę. Za to gigantyczną kasę na PR
- 4 1
-
2013-02-13 09:18
polityka niejedno ma znaczenie
chodzi o całościową koncepcję - do jej tworzenia potrzebna jest właśnie polityka.
Polityka może oznaczać realizację jakiejś koncepcji bez stosowania przepychanek, tylko stosowanie perswazji i ważenie argumentów. Przy realizacji złożonych projektów zdrowy rozsądek może nie wystarczyć.- 1 0
-
2013-02-12 09:13
(1)
Getta to mają w gdańsku i sopocie (celowo z małej litery bo nie chcą z nami współpracować). W Gdyni mamy wszystko czego potrzeba. Wkrótce w każdej dzielnicy będzie infobox!!!
- 6 2
-
2013-02-13 09:18
z nami to znaczy z kim?
- 1 0
-
2013-02-12 08:44
Estakad rowerowa to kwintesencja rządów Szczurka i ekipy. Spuieprzyc, zbudować wbrew, otworzyć z hukiem i zamknąć.
To samo czeka lotnisko Kosakowo
- 16 3
-
2013-02-12 08:51
Ekologia , rowery a w środku miasta osada 130 domostw z szambami !!!
Urzędnicy lubią takie tematy rzeki ahahha zamiast wsiąść się za prawdziwa ekologie szamba , piece węglowe , wodociągi , kanalizacje a potem czas na przyjemność. A tu w środku miasta tyle bomb ekologiczny Panie Prezydencie i co Pan na to ?
- 10 2
-
2013-02-12 08:53
No nie, rekord świata
Gdynia przyznaje, że nie miała planu spójnej sieci rowerowej ?!
- 18 1
-
2013-02-12 09:04
Gdynia XXIw.
Życzę sukcesu ale znając gdyńskie realia to tylko presja publiczna wymusi na zasiedziałych włodarzach
efektywne działania/broń Panie Boże efektowne !/.- 10 1
-
2013-02-12 09:06
jedź na kilka dni do Amsterdamu, Hagi i Roterdamu i zobacz sobie
cymbale jeden z drugim jak powinien wyglądać ruch rowerowy. Ten zaścianek jest pełen lewackich pijawek marnujących wdowi grosz zajumany z naszych emerytur. Tyle w temacie.
- 8 4
-
2013-02-12 09:06
Gdynia w PR to mistrzostwo swiata .... za niezlych debili nas maja
- 16 4
-
2013-02-12 09:15
rozpiskę
"ROZPISKA" Co to za dziwoląg językowy?
Władze Gdyni tylko udają, że tworzą sieć dróg rowerowych. Małe odcinki dróg które powstały nike są powiązane w jeden system, niedostatecznie oznakowane, budowane kosztem istniejących ciągów pieszych - są niebezpieczne dla rowerzystów i dla przechodniów. Przykładem tego jest ścieżka rowerowa wzdłuż A. marsz. Piłsudskiego oraz wzdłuż Bulwaru Nadmorskiego. A ulica Świętojańska nawet w czasie jej generalnej modernizacji nie doczekała się ścieżki rowerowej!!! Za to zainstalowano na niej paradne stojaki na rowery!!!
Gdynia powinna brać przykład z Gdańska gdzie ścieżki rowerowe zostały wybudowane bardzo dużym wysiłkiem planistycznym, organizacyjnym i finansowym oraz osobistym zaangażowaniem Prezydentów Miasta: zapoczątkowana przez Pana Posadzkiego i kontynuowana przez Pana Adamowicza!- 13 3
-
2013-02-12 09:24
(14)
W krajach wysoko rozwiniętych życie planuje się z głowa. Najpierw zaspokajanie potrzeb mieszkańców a dopiero potem fanaberie.
U nas jest odwrotnie. Dziurawe drogi, nieremontowane, niedoposażone szpitale i przychodnie, szkoły, gdzie dzieciaki ucza się na trzy zmiany w przepełnionych klasach i setki innych problemów ale wydaje się potężne pieniadze na scieżki rowerowe. To marnowanie pieniedzy podatników.- 8 19
-
2013-02-12 09:29
tylko że ścieżka rowerowa jest tak samo potrzebna jak droga dla aut (13)
fanaberie to festiwale, designy i inne pierd@oły. No i oczywiście dęta reklama miasta w mieście.żeby podatnicy głosowali..
- 12 6
-
2013-02-12 09:41
(12)
Rozpedź się jeszcze bardziej i napisz, że scieżka rowerowa jest tak samo potrzebna jak zakup nowoczesnego sprzetu do szpitala lub wyremontowanie szkoły.
- 8 8
-
2013-02-12 09:47
sprzet w szpitalu zostanie szybko zmarnowany i wykorzystany prywatnie (11)
tylko nieliczni bogaci skorzystaja a sciezki rowerowe beda przynajmniej dostepne dla wszystkicj i tych biednych bez aut poprawiajac infrastrukture komunikacyjna na czym zyskaja wszyscy a nie nieliczni jak ty chcesz
- 4 5
-
2013-02-12 10:17
(10)
i wy się później dziwicie dlaczego mowia o was "ekooszołomy"?????
- 5 4
-
2013-02-12 10:43
to nie ma nic wspolnego z ekologia z inteligencja to tak ...... (9)
mniej spalin ale to symboliczne nie o to chodzi
- 3 2
-
2013-02-12 10:47
(8)
masz racje , oszołomstwo rowerowe nie ma nic wspólnego ani z ekologią ani z inteligencją
- 4 4
-
2013-02-12 11:31
z ekologia to tak przy okazji glownie z inteligencja i (7)
rozumnym fajnym sposobem na ciekawe a nie zlosliwe i zgryzliwe zycie bywalcu
- 2 1
-
2013-02-12 11:37
(6)
wg ciebie inteligentne jest przepędzanie pieszych na chodnikach, rowerzyści robią to nagminnie, bo uważają, że piesi powinni schodzić im z drogi, wg ciebie inteligentne jest przejeżdżanie na czerwonym świetle, przejeżdżanie na przejściu dla pieszych, bo przecież rowerzysta czekać na światło nie będzie, bo nie po to ma rower, aby czekać . Można by tak długo wymieniać 'inteligentne' zachowania rowerzystów, które z inteligencją nic wspólnego nie mają.
- 1 4
-
2013-02-12 12:34
sam sobie zaprzeczasz przepedzaja bo nie ma wlasnie drog (5)
rowerowych ! z czerwonym to absurd bo piesi nagminnie przechodza na czerwonym przyznaj sie ile razy ty tak postapiles. Wymieniasz ogolne zachowania spoleczne. Inteligencja w tym wypadku to fajne zdrowe spedzenie czasu czesto polaczone z pozytecznym indywidualnie i spolecznie i ekonomicznie dojazdem do pracy itd.
- 2 2
-
2013-02-12 12:51
(4)
nie ma usprawiedliwienia dla aroganckiego zachowania wobec innych ludzi, a rower to nie pieszy, to pojazd i na czerwonym świetle przejeżdżać nie ma prawa, tak jak każdy pojazd. Myli ci się arogancja z inteligencją.
- 1 2
-
2013-02-12 13:11
oczywiscie ze nie ma prawa tak jak pieszy przechodzic na czerwonym (3)
gdyby wszyscy przynajmniej prawie byli normalni i wyrozumiali czy autem czy rowerem czy piechota nie byloby takich bezsensownych dyskusji
- 1 0
-
2013-02-12 13:21
(2)
w wielu krajach pieszy ma prawo przechodzić na czerwonym świetle, tylko musi uważać. Rower i samochód nigdy nie ma takiego prawa, a u nas rowerzysta nie liczy się z nikim i niczym i jeszcze uważa się za osobę bardziej inteligentną od innych z tego powodu.
- 2 2
-
2013-02-12 14:34
wsrod rowerzystow jak i wsrod wszystkich zdarzaja sie glupki (1)
co ty na tych rowerzystow , przeciez to zwykly przekroj spoleczny. Rowerzysta to pozniej kierowca pieszy itd. Owszem rowerzysta powinien bardziej uwazac na pieszych ale i kierowca tez powinien bardziej uwazac na pieszych i rowerzystow. Na zachodziesa oni traktowani jak swiete krowy bo tio ich dzieci wnuki i inni bezbronni do pojazdow ludzie.
- 2 0
-
2013-02-12 15:33
fakt, że wszędzie zdarzają się głupki, ale tylko rowerzyści swoje głupie pomysły tak lobbują, że nawet do Kodeksu Drogowego absurdy wpisują, że niby Konwencja Wiedeńska, chociaż w Konwencji Wiedeńskiej takich zapisów nie ma jak do naszego Kodeksu zostały wpisane. Okazuje się, że wystarczy głośno krzyczeć i się domagać, a nawet głupie i szkodliwe zapisy w KD można przeforsować.
- 0 5
-
2013-02-12 09:45
TO JEST HIT !!!! (2)
Jadąc ładną ścieżką rowerową od strony Rumi ul.Dąbrowskiego a potem Hutniczą w stronę Gdyni nagle gdy mijamy znak informujący że kończy się Rumia a zaczyna MIASTO GDYNIA to kończy się ścieżka rowerowa , kończy się nawet stary chodnik a zaczyna dzicz. Pozostaje nam wędrówka wśród krzaków i łąk, wąziutką ścieżynką wydeptaną przez pieszych. Piękna wizytówka miasta Gdynia. Tak trzymać Panowie Urzędnicy.
- 23 0
-
2013-02-12 09:55
to samo od strony gdańska, na Klifie kończy sie cywilizacja rowerowa
- 12 1
-
2013-02-12 23:05
Gdynia jak dawny ruski zaborca?
Rosja nie rozwijała kolei i dróg na swoich terenach ościennych, jakimi były tereny polskie podczas zaborów, żeby utrudnić ewentualnym wrogom dostęp do siebie w razie wojny. W tym przypadku zapewne chodzi o tamowanie ewentualnego naporu obcej Gdyni kulturowo nacji rowerzystów na miasto.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.