• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia stworzy plan spójnej sieci dróg rowerowych

Michał Sielski
12 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Koniec drogi i co dalej? Koniec drogi i co dalej?

Koniec pustych obietnic i tłumaczeń, że nie udało się z "przyczyn niezależnych od urzędu". Gdynia za unijne pieniądze przygotuje konkretną rozpiskę rowerowych inwestycji. Jeśli nie powstaną w terminie, będzie można pożegnać się z unijnymi dotacjami.



"Sieć" dróg rowerowych w Gdyni jest daleka od doskonałości. "Sieć" dróg rowerowych w Gdyni jest daleka od doskonałości.
Mała ilość dróg rowerowych to jedno, ale rozstrzelenie i całkowity brak ciągłości już istniejących to również istotny problem. Dziś praktycznie nie ma dróg, łączących kilka dzielnic ze Śródmieściem, a standardem są trasy, które kończą się nagle i nie bardzo wiadomo jak jechać dalej - wąskim chodnikiem czy uczęszczaną ulicą?

- M.in. dlatego wdrażamy audyt polityki rowerowej, czyli dokument, który jasno wskaże strategię i plany miasta. Ważne jest to, żeby w tym roku zrobić projekty, które będą likwidować nieciągłości. W budżecie miasta mamy 180 tys. zł na to działanie, a dokument powinien być gotowy do czerwca - mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.

Czy Gdynia ma sensowną politykę rozwoju dróg rowerowych?

Nie będzie to jednak kolejny dokument, nad którym najpierw przez miesiące będą głowić się urzędnicy, a potem trafi do szafy, gdzie będzie tylko zbierał kurz. Audyt wyznaczy konkretne terminy na realizację ściśle określonych celów, z których urząd będzie rozliczany.

- Będzie to analiza aktów prawnych, procedur, dokumentów strategicznych, ale również diagnoza rozwoju rowerowego i audyt tras, którymi nie zawsze są drogi rowerowe. Sprawdzenie będzie w niektórych miejscach polegało wręcz na przejechaniu z jednego miejsca do drugiego i sporządzeniu listy rzeczy do poprawienia. Raport z konkretną listą działań w konkretnym czasie - mówi Rafał Studziński z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

W tworzeniu audytu wezmą udział nie tylko urzędnicy. Naciskają na to m.in. społecznicy, skupieni wokół Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.

- Udział społeczeństwa jest istotny. Zachęcam, by w badaniu zapytać przede wszystkim rowerzystów, którzy wiedzą czego im brakuje - podkreśla Jakub Furkal, wiceprezes stowarzyszenia.

Jak ważny będzie to głos, przekonać się można choćby na przykładzie "zdublowanej estakady". Jest droga, niechciana przez rowerzystów, którzy wskazywali inne, ważniejsze realizacje, a do tego wciąż zamknięta z powodu błędów projektowych.

- Na pewno postaramy się, by jak najwięcej osób mogło wziąć w tym udział. Dzięki temu uzyskamy przecież najszerszy obraz oczekiwań, a także o to w tym badaniu chodzi - zapewnia Rafał Studziński.

Opinie (250) ponad 10 zablokowanych

  • Super! im więcej ścieżek tym więcej rowerzystów.

    Szkoda, że Gdynia nie idzie w kierunku zachodu gdzie dróżki rowerowe wytacza się na jezdni - jako dodatkowy pas ruchu. Jeżdżę codziennie rowerem i szybciej by się jeździło na takiej drodze niż na ścieżkach które są przecinana przez drogi. Dodatkowo taki pas mógłby być współdzielony z komunikacją miejską ew pojazdy uprzywilejowane.

    • 12 4

  • taaa wypier... całaą kasę na jakiś gów..niany wiadukt albo...

    inne badziewie i juz będzie po budowie spójnej sieci dróg rowerowych :)

    • 8 3

  • "zdublowanej estakady".

    A KTÓRĘDY TĘ TRASĘ POKONAĆ ROWEREM BEZPIECZNIE I NIE ŁAMIĄC PRZEPISÓW?

    • 2 3

  • już tyle razy prosiłem !- niech już ferajna szczurka niczego się nie tyka i nie marnotrawi naszej Kasy !

    • 5 1

  • pieknie, najpierw wydalo sie MILIONY PLN na estakade i drogi bez sensu

    A później planuje się sieć dróg... i urzedasy nadal dostają 13ki i 14ki?

    • 7 2

  • PYTAM

    PO CO ?
    przecież rowerem można wszędzie.....

    • 1 2

  • Ku...wa !- lizusy Szczurka - zacznijcie w końcu budować ten 300m. wysopości Posąg waszego guru !

    • 4 7

  • Przeciez w Gdyni wszyscy jezdza elektrycznymi ekologicznymi

    Mercedasami szerokimi tunelami i estekadami bez korkow , glowny kierunek to lotnisko gdzie dojezdza sie w 2 minuty i leci samolotem Gdansk .. Warszawa itd. Po co drogi rowerowe ?

    • 7 2

  • Hurrra! Są już plany powstania PLANÓW!

    • 14 2

  • DDR w Gdyni (1)

    Jesteś w Gdyni - kombinuj....

    • 9 0

    • I tu się zgodzę

      Byle kto rowerem po Gdyni nie pojeździ, bo tu na rowerze trzeba wykazywać się dużą inteligencją i sprytem. A do tego trzeba jeszcze mieć odwagę do podejmowania ryzyka. Pod pojęciem ryzyka rozumiem ryzyko utraty zdrowia, życia lub zapłaty mandatu, ponieważ przejechać rowerem przez miasto bez łamania przepisów drogowych się nie da..

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum