• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia stworzy plan spójnej sieci dróg rowerowych

Michał Sielski
12 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Koniec drogi i co dalej? Koniec drogi i co dalej?

Koniec pustych obietnic i tłumaczeń, że nie udało się z "przyczyn niezależnych od urzędu". Gdynia za unijne pieniądze przygotuje konkretną rozpiskę rowerowych inwestycji. Jeśli nie powstaną w terminie, będzie można pożegnać się z unijnymi dotacjami.



"Sieć" dróg rowerowych w Gdyni jest daleka od doskonałości. "Sieć" dróg rowerowych w Gdyni jest daleka od doskonałości.
Mała ilość dróg rowerowych to jedno, ale rozstrzelenie i całkowity brak ciągłości już istniejących to również istotny problem. Dziś praktycznie nie ma dróg, łączących kilka dzielnic ze Śródmieściem, a standardem są trasy, które kończą się nagle i nie bardzo wiadomo jak jechać dalej - wąskim chodnikiem czy uczęszczaną ulicą?

- M.in. dlatego wdrażamy audyt polityki rowerowej, czyli dokument, który jasno wskaże strategię i plany miasta. Ważne jest to, żeby w tym roku zrobić projekty, które będą likwidować nieciągłości. W budżecie miasta mamy 180 tys. zł na to działanie, a dokument powinien być gotowy do czerwca - mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.

Czy Gdynia ma sensowną politykę rozwoju dróg rowerowych?

Nie będzie to jednak kolejny dokument, nad którym najpierw przez miesiące będą głowić się urzędnicy, a potem trafi do szafy, gdzie będzie tylko zbierał kurz. Audyt wyznaczy konkretne terminy na realizację ściśle określonych celów, z których urząd będzie rozliczany.

- Będzie to analiza aktów prawnych, procedur, dokumentów strategicznych, ale również diagnoza rozwoju rowerowego i audyt tras, którymi nie zawsze są drogi rowerowe. Sprawdzenie będzie w niektórych miejscach polegało wręcz na przejechaniu z jednego miejsca do drugiego i sporządzeniu listy rzeczy do poprawienia. Raport z konkretną listą działań w konkretnym czasie - mówi Rafał Studziński z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

W tworzeniu audytu wezmą udział nie tylko urzędnicy. Naciskają na to m.in. społecznicy, skupieni wokół Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.

- Udział społeczeństwa jest istotny. Zachęcam, by w badaniu zapytać przede wszystkim rowerzystów, którzy wiedzą czego im brakuje - podkreśla Jakub Furkal, wiceprezes stowarzyszenia.

Jak ważny będzie to głos, przekonać się można choćby na przykładzie "zdublowanej estakady". Jest droga, niechciana przez rowerzystów, którzy wskazywali inne, ważniejsze realizacje, a do tego wciąż zamknięta z powodu błędów projektowych.

- Na pewno postaramy się, by jak najwięcej osób mogło wziąć w tym udział. Dzięki temu uzyskamy przecież najszerszy obraz oczekiwań, a także o to w tym badaniu chodzi - zapewnia Rafał Studziński.

Opinie (250) ponad 10 zablokowanych

  • nasze podatki (4)

    "Gdynia za unijne pieniądze..." TO SĄ NASZE PODATKI (składka unijna) a nie jakieś enigmatyczne środki unijne! LUDZIE NIE MAJĄ PRACY, młodzi muszą migrować na budowy i do barów na Wyspach, a wy tu piszecie o głupotach za nasze podatki ? Skandal!

    • 19 19

    • efektywność wydatków na rozwój ruchu rowerowego (3)

      jest kilkakrotnie wyższa niż wydatków na tworzenie udogodnień dla ruchu samochodów.

      • 4 2

      • minusy są, gdzie argumenty?

        • 1 1

      • (1)

        I co z tego, że tańsze? Będziemy się przerzucali argumentami typu 'młodzi będą jeździli rowerami do pracy'? A nie młodzi?

        I gdzie te ścieżyny mają powstać? Gdzie się nie spojrzy, to układ chodnik - pobocze (o ile istnieje) - jezdnia jest tak ciasny, że dróżkę tam zmieścić można tylko w jeden sposób; zabierając część jezdni, lub wzorem Wielkopolskiej, chodnika.

        • 1 2

        • kubusiu anonimowy, nie piszę, że tańsze, ale że bardziej efektywne

          nie piszę o tym, że młodzi będą jeździli rowerami do pracy, ani też o tym, że chodzi wyłącznie o ścieżyny. W większości ulic wystarczy uspokojenie ruchu, nie ma potrzeby nikomu niczego zabierać, tylko normalnie korzystać z sieci ulic z uwzględnianiem obecności i interesów innych użytkowników.

          • 1 0

  • usmiechnij sie jestes w Dyni (1)

    • 23 4

    • jak jadę gdyńskimi ścieżkami rowerowymi to myslę, że jestem w czarnej d*pie.

      Powrót z Gdańska z pracy - Gdańsk, przyjemnie i sensownie, Sopot był ok dopóki jakiś nie postawił 10 km/h... Gdynia - DRAMAT! raz ścieżka po lewej, raz po prawej, na niedostosowanych do ruchu pieszych i rowerzystów światłach więcej czasu tracę niż jadę... No ale takich sobie ludzi od lat wybieramy. CIe3kawe kiedy wywalą kolejne 100 mln złotych na trzecie lotnisko! Przecież to jest najważniejsze!

      • 16 2

  • Niech MASA KRYTYCZNA..

    pedałuje na Madagaskar.

    • 18 22

  • Gdzieś ty się podziewał Wołek? (1)

    Gdzieś ty k**wa był przez tych ~5 lat? Co roku "koniec pustych obietnic", co roku jedna spartolona inwestycja. NIE WIERZĘ w to ich gadanie, w UM jest ta sama ekipa od kilkunastu lat, im już nic się nie chce...

    • 29 4

    • Brawo

      Trzech synów zmajstrował...

      • 2 2

  • (2)

    Gdynia nie ma żłobków, nie ma przedszkoli ale bedzie budować ścieżki rowerowe za pieniadze podatników żeby się promil społeczeństwa mógł pokazać.

    • 19 19

    • A moze promil spoleczenstwa sie nie lapie do zlobkow?

      • 4 5

    • a drugie lotnisko za 100 mln zł z budżetu Gdyni Ci nie przeszkadza?

      i potem dotowanie go kilka mln zł rocznie? Bo mnie dużo bardziej martwi wydawanie publicznych pieniędzy na absolutnie niepotrzebną infrastrukturę i zakładanie sobie pętli na szyję na wiele lat.

      • 11 2

  • BRAWO!!! (4)

    Jak najwięcej dróg dla rowerów!!!
    Więcej rowerów = mniej samochodów na ulicach = mniejsze korki (bądź ich brak) = mniej spalin = zdrowsze miasto :))

    • 34 13

    • (3)

      Nie wiem, skąd ta pewność że więcej rowerów to mniej samochodów, ale życzę spełnienia mrzo-- marzeń.

      • 1 6

      • pewności nie ma (2)

        nie chodzi o liczbę samochodów, ale sposób i częstość korzystania z nich. Lepsze warunki korzystania z rowerów - większe możliwości korzystania z roweru na krótkie i średnie odległości - lepsza możliwość wyboru - większa liczba osób rezygnujących z korzystania z samochodu - lepsze warunki życia dla wszystkich pozostałych.

        • 1 0

        • (1)

          a ja chce mieć możliwość bezpiecznego chodzenia pieszo, ścieżki rowerowe na chodnikach mi to uniemożliwiają. Rowerzyści traktują je jak ulicę i pędzą ile sił w nogach. Od czasu jak rozprzestrzeniła się plaga ścieżek rowerowych na chodnikach zdecydowanie pogorszyły się warunki życia dla pieszych. Protestuję przeciwko tej inwazji i się na nią nie zgadzam.

          • 0 2

          • a ja protestuję przeciwko inwazji samochodów parkujących na chodnikach

            takie zachowania dużo bardziej utrudniają ruch pieszym i się na nie nie zgadzam.

            • 1 0

  • stworzy, zaplanuje, przewiduje... a efektów i tak nie bedzie! (3)

    Co ze ścieżką rowerową wzdłuż ulicy Morskiej panie Zygmuncie Zmuda Trzebiatowski? Miałeś Pan czas się jej przyjrzeć czy kilka lat pobierania diety radnego to za mało? Kiedy efekty?

    • 34 2

    • ciii, bo Bezstronny zaraz walnie elaborat wariata

      w którym udowodni że rower ma kwadratowe koła i to przez Gdańsk, który mu te koła skwadratowił

      • 12 3

    • moja opinia (1)

      ZZT szykuje się na prezydenta!

      • 1 2

      • nie kracz! bo się spełni

        a wtedy Gdynia odpłynie w krainę wiecznego absurdu

        • 3 2

  • lanie wody

    a będzie jak zawsze. spartolone projekty, drogie niepotrzebne inwestycje.

    • 23 2

  • HUTNICZA !!!

    Tam są taaaakie możliwości wybudowania ścieżki łączącej Grabówek, Leszczynki, Chylonię i Cisową z ... Rumią. Rumia ma więcej sensownych i ładnych tras rowerowych niż Gdynia. Tylko nie ma z nią połączenia

    • 30 3

  • Dlaczego nie stosuje się prostych rozwiązań? (3)

    • 9 3

    • bo lepiej udawać 3 lata, że nad czymś się pracuje

      a na koniec poronić taki pomysł, że rowerzyści, kierowcy samochodów i piesi nie bardzo wiedzą czy się śmiać czy już raczej płakać.

      • 8 1

    • zaproponuj kilka, zastanowimy się wspólnie

      • 3 0

    • Bo proste rozwiązania da się szybko i relatywnie tanio wprowadzić. Z politycznego punktu widzenia zrobienie sieci dróg czy ścieżek rowerowych w powiedzmy rok nie ma sensu, bo kadencja trwa trochę dłużej i nie ma czym się chwalić co roku.
      A tak, proszę państwa - przecież już od półtora roku Gdynia się modernizuje! Powstają nowe drogi (tylko nie są oddawane do użytku)! Stare są odnawiane (i pękają po miesiącu).

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum