• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego w rowerowej stolicy Polski brakuje rowerzystów?

Krzysztof Kochanowicz
3 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Zachęcamy do udziału w otwartej dla publiczności debacie pt. "Dlaczego w rowerowej stolicy Polski brakuje rowerzystów?", zorganizowanej przez Portal Polska na Rowery. Spotkanie odbędzie się w środę, 5 września w gdańskiej hali AmberExpo.



W debacie wezmą udział m.in.:

- Maciej Lisicki - zastępca Prezydenta miasta Gdańsk,
- Remigiusz Kitliński - pełnomocnik Prezydenta miasta Gdańsk ds. komunikacji rowerowej,
- Zygmunt Zmuda Trzebiatowski - pełnomocnik Prezydenta miasta Gdynia ds. komunikacji rowerowej,
- Łukasz Bosowski - Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia.

Celem spotkania będzie próba odpowiedzi na pytania: Jak się żyje trójmiejskim rowerzystom? Czy Gdańsk dba o potrzeby rowerzystów? Jak na rowerzystów reagują trójmiejscy kierowcy? Co zrobić by rowerzystom po trójmiejskich drogach jeździło się przyjemniej i bezpieczniej?

"Polska na Rowery" to akcja społeczna "Gazety Wyborczej" i  "Sport.pl". Od 2010 r. promuje rower jako środek transportu, sposób na aktywne spędzanie czasu oraz styl życia. Akcja angażuje się w promocję imprez rowerowych organizowanych w całej Polsce, w zachęcanie Polaków do przesiadanie się na dwa kółka, a także w działania zmierzające do poprawy stanu infrastruktury rowerowej w Polsce oraz przepisów rowerowych.

Miejsce debaty i godzina rozpoczęcia:

Centrum Wystawienniczo - Kongresowe "AmberExpo"
Gdańsk, ulica Żaglowa 11.
Początek debaty o godz. 18:00, wstęp wolny.

Debata poprzedzi III Kongres Mobilności Aktywnej, podczas którego m.in. Hep Monatzeder, Wiceburmistrz Miasta Monachium, przedstawi rowerową stolicę Niemiec. Kongres odbędzie się w dniach 6 - 7 września, w Centrum AmberExpo.


Więcej szczegółów o debacie na stronie Polska na Rowery.pl

Zapoznaj się również z programem III Kongresu Mobilności Aktywnej

Wydarzenia

Kongres Mobilności Aktywnej

konferencja

Opinie (245) 2 zablokowane

  • 1 punkt debaty (1)

    czy ograniczyc jazde rowerem do 5km/h? bedzie bezpieczniej

    • 3 2

    • jazda rowerem z natury nie jest niebezpieczna bo rzadko jest sybsza niż 18km/h

      zostawia dość czasu na uwzględnienie obecności innych ludzi w polu widzenia i odpowiednią reakcję. Jeśli ograniczać prędkość, to prędkość "pseudo kolarzy" trenujących lub lansujących się na drogach pieszo-rowerowych oraz kierowców rozpędzających się do ponad 40 km/h na ulicach osiedlowych po pokonaniu progu spowalniającego.

      • 2 1

  • Następna debata na temat (5)

    MIASTO WOLNE OD ROWERÓW!!!!!!!!!!!

    • 5 5

    • a może miasto wolne od agresji w internecie? (4)

      • 3 4

      • Moja wypowiedż (3)

        nie nosi znamion agresji. Za to widzę w realu jaką agresją i ignorancją wykazują się rowerzyści.

        • 5 3

        • kup sobie lusterko i przejrzyj się w nim

          • 1 0

        • (1)

          przecież każda wypowiedź nie po myśli rowerzystom ochrzczona jest przez nich agresją, pseudo problemem itp. Rowerzyści akceptują tylko tych, którzy przyklaskują ich pomysłom.

          • 4 4

          • ile agresji jest w sugestii zorganizowania debaty na temat agresji w internecie?

            • 1 2

  • Czas na obowiązkowe (8)

    ubezpieczenie OC, kartę rowerową i rejestrację z widocznym numerem!!!!
    Czas skończyć z anonimowością rowerwych szkodników.
    Widzę tu pewne pole do popisu dla min.Rostowskiego.Budowanie infrastruktury rowerowej , to kosztowna zabawa. Tak więc stosowny podatek płacony przez rowerzystów byłby mile widziany .Kierowcy płacą. Chodniki finansują wszyscy podatnicy bo wszyscy chodzą. W stosunku do całej reszty rowerzyści stanowią nikły ułamek procenta a chcą mieć wszystko za darmo i bez odpowiedzialności za swoje "wyczyny".

    • 5 9

    • czas na rejestrację pieszych (6)

      oni też stwarzają zagrożenie, a tylko niektórzy płacą podatki. Największe zagrożenie stwarzają niepełnoletni, zwłaszcza dziewczynki jeżdżące na rowerkach w strefach zamieszkania: tam stwarzają zagrożenie dla kierowców, którzy się spieszą do pracy by mnożyć Produkt Krajowy Brutto, który wzrasta dzięki nim nawet jak stoją w korkach!

      • 4 3

      • Piesi już są zarejestrowani. (3)

        Ewidencja ludności to nie Twój pomysł.

        • 2 3

        • ale może warto ich skłaniać do noszenia numerów rejestracyjnych (2)

          widocznych z odpowiedniej odległości?

          • 4 1

          • A może warto się skłonić (1)

            do myślenia nie tylko ze swojej perspektywy????
            Czas skończyć tą paplaniną . Szkoda czasu.

            • 0 3

            • pisujesz do siebie?

              jeśli zdarza ci się mówić do siebie, to wiedz, że to się leczy

              • 1 2

      • Cwaniaki rowerzyści jak zawsze próbują wymigiwać się od wszelkiej odpowiedzialności

        • 4 5

      • jestem rowerzyta i rozumiem cie ale niestety nie masz racji

        w strefie zamieszkania pieszy moze poruszac sie po dowolnej drodze, i nalezy zawsze ustepowac mu pierszenstwa, bez wzgledu na to jak sie porusza, to kierowcy aut czy rowerow sa tam goscmi, to ty masz zachowac ostroznosc i uwazac na to zeby dzieci ci pod kola nie wlazly...
        ale faktem jest ze puszczaqnie dziecii jak bydlo bez opieki tez jest durenstwem...

        • 0 2

    • a drogi pewnie budowane są z Twojej prywatnej kieszeni?? moje podatki także idą na drogi i kilka innym nie potrzebnych moim zdaniem rzeczy

      • 2 0

  • Potrzebuję ścieżki rowerowej (4)

    z domu do sklepu.Nie chce mi się chodzić po piwo!
    Natychmiast mnie tu ją wybudować!!!!!!!Bo ja tak chcę!!!!Zaznaczam że nie dam ani grosza bo mnie się należy.
    I cała reszta która ma inne zdanie jest w błędzie !!!
    Zaraz zawołam szwagra , sąsiada , kolegę ze złomowca i zrobimy DEBATĘ.
    I niech nam ktoś podskoczy!

    • 5 2

    • Acha ! Jeszcze jedno

      Od dzisiaj jestem OFICEREM ROWEROWYM a tamten to jakiś samozwaniec.

      • 4 2

    • Zróbcie Masę Krytyczną! (2)

      • 3 2

      • rowerowa jest robiona co miesiąc (1)

        możesz się wybrać: po co piszesz takie farmazony? samochodowa masa krytyczna codziennie rano i po południu - nie korzystam, bo czasami wybucha (zamienia się w reakcję łańcuchową zwaną karambolem)

        • 1 4

        • widać poranne zacietrzewienie jeszcze nie wywietrzało,

          I jak zablokowałeś kogoś podczas jazdy na zamek? Pokazałeś na obwodnicy że lewy pas jest do jazdy z max 110km/h. ech biedaku wyzuty z poczucia humoru, tylko Monty Python, czy Kabaretony, czy jak to się zowie... Widać nie wystarczy smarować łańcuch i humor też czasem możesz prysnąć "smarowidłem"...

          • 3 1

  • Ścieżki tanie nie są a i tak paradują po nich rodziny z dziećmi podczas gdy obok mają chodnik (1)

    w tym samym czasie rowerzysta jedzie po ulicy. Jeszcze niedawno ch**** mnie strzelał na to przedziwne zjawisko, parę razy zwróciłem uwagę. Dochodzę do wniosku, że nie ma sensu budować tych ścieżek bo społeczeństwo nasze to niestety banda półgłówków którzy wiedzą lepiej i mogą robić co im się podoba.
    Piesi, kierowcy i rowerzyści są siebie warci i będzie tak dopóki nie zmieni się kultura ludzi i przeświadczenie że każdy jest najważniejszy. Do tego czasu proponuję wstrzymanie budowy kolejnych ścieżek rowerowych czyli na jakieś 20-25 lat.

    • 6 4

    • kultura ludzi się zmienia prawie z dnia na dzień

      im więcej ludzi na rowerach, tym większy spokój w mieście

      • 2 0

  • Dwa dni temu . Ulica Chwarznieńska w stronę Wiczlina, Gdynia (2)

    Dopiero co zmodernizowana , wzdłuż której prowadzi piękna ścieżka rowerowa.
    Gość po 40 ruszający w podróż asfaltem, z trudem łapiący równowagę , chwiejący się niebezpiecznie na wszystkie strony..Nie wiem w jakim był stanie.Wyglądał raczej na trzeżwego.Omijany z najwyższą ostrożnością przez kierowców samochodów , skutecznie blokował ruch. Nikt debila nie posunął tak jak powinien.
    O czym to świadczy??

    • 3 4

    • nie blokował ruchu tylko go trochę spowolnił (1)

      pełnił rolę ruchomego progu spowalniającego ruch. Nadmiar samochodów też powoduje podobne skutki. Nikogo nie zabił, naraził się na ryzyko. Nie on jeden.

      • 1 2

      • I po co

        te bżdziny wypisujesz? Doskonale wiesz o co chodzi!!!Nie ośmieszaj się.

        • 1 1

  • Wypożyczalnie rowerów.

    Ja proponuję wprowadzenie uliczne "wypożyczalnie rowerów" jak są np. w Barcelonie czy Valencii w Hiszpanii. Każdy moze sobie założyć karte i powiedzmy pierwsze 30 min za darmo i dalej już mogą być pobierane normalne opłaty. np 2 zł od godziny . A jak ktoś rower zgubi z jego konta automatycznie zostanie pobrana jakaś wysoka kwota. To też na pewno mogłoby być traktowane jako promocja Gdańska jako eko miasto.

    • 3 0

  • UROBEK OSTANIEGO pół godziny (4)

    Dwóch chyba chorych umysłowo(bo jak usprawiedliwić) pędziłó z góry środkiem ul Polną w Sopocie , a na rondzie z Bitwy pod Płowcami przecięli je pod prąd , i pojechali w kierunku morza.Obok jest nowa ścieżka rowerowa!!!!!O mało nie wylądowali pod kołami.

    Aleja Zwycięstwa , skrzyżowanie z 3Maja. poranny ruch , gość paraduje rowerem środkiem Alei nie zwracając uwagi na światła. Obok też jest ścieżka.

    Ul Sopocka w kierunku Sopotu . Dwóch chyba nienormalnych na rowerach nie pozwala się wyprzedzić. Nadmieniam że jest ranek wszyscy jadą do szkół, pracy itd.A z naprzeciwka sznur samochodów.

    Panie Karnowski. !!!!! DEBILI TRZEBA TĘPIĆ , a ścieżki są niepotrzebne!!!Bo i tak nie dociera do pustych łbów do czego służą!!!!!!!
    Szjoda kasy! Dajcie ją policji aby mieli za co trochę ich utęperować!!!!

    • 3 4

    • Zrób test: usiądź sobie z piwkiem na dachu wieżowca z widokiem na jakieś bardziej ruchliwe skrzyżowanie i obserwuj ile wykroczeń kierowców zaobserwujesz w ciągu 30 minut. Zdziwisz się co ludzie wyprawiają.

      • 6 3

    • To prawda, podobnie jest wzdłuż Nowatorów (2)

      jest ścieżka, ale jeżdżą nią tylko "normalni", Ci w obcisłych i kolorowych oczywiście ulicą! TdBanino czy jak?!

      • 1 2

      • tak jest nie tylko w Polsce - jak jedziesz zgodnie z przepisami (poniżej 80 km/h) (1)

        to nie wyprzedzisz każdego kolarza jeśli jedzie z górki. Jazda szosowym rowerze po większości dróg rowerowych Gdańska nie jest ani wygodna ani nie daje możliwości rozwinięcia odpowiedniej prędkości. Nie marudź, że ci kolarze trenujący na szosie przeszkadzają - ich liczba poza weekendem jest na drogach pomijalnie mała - porównywalna z kombajnami i traktorami w czasie żniw - na nich się nie nerwujesz?

        • 2 3

        • To po coą są te ścieżki, zapomnijmy o nich, zróbcie MasęKrytyczną czy cośtam Debatę

          i wnieście, ze nie chcecie ścieżek w 3mieście i tyle. Porozwijacie prędkości i tyle

          • 2 2

  • Ja tam się cieszę, że rowerzystów jest stosunkowo niewielu

    Więcej miejsca na DDR-ach dla mnie - a głupki niech sobie stoją w korkach i się denerwują.

    • 4 0

  • to proste (1)

    Trójmiasto jest bardzo pofałdowane i tylko lekkoatleta jest w stanie wrócić ze śródmieścia gdańska na Morenę rowerem. Takich miejsc jest dużo. Dodajemy do tego niezwykle nieprzychylny klimat w Polsce i mamy odpowiedź. Nie trzeba organizować sympozjów. Niestety władze miasta tego nie widzą i nadal wyrzucają pieniądze, które mogłyby być przeznaczone na drogi dla samochodów albo nawet lepiej na szkoły, przedszkola w nowych dzielnicach.

    • 1 4

    • Ja wjeżdżam na Morenę na rowerze bez biegów i w butach na obcasie :D Lekkoatletką nie jestem. Człowiek to takie bydle, że kiedy się postara zawsze da radę. Wystarczy chcieć a nie szukać pretekstów :D
      Peace!

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum