• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego w rowerowej stolicy Polski brakuje rowerzystów?

Krzysztof Kochanowicz
3 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Zachęcamy do udziału w otwartej dla publiczności debacie pt. "Dlaczego w rowerowej stolicy Polski brakuje rowerzystów?", zorganizowanej przez Portal Polska na Rowery. Spotkanie odbędzie się w środę, 5 września w gdańskiej hali AmberExpo.



W debacie wezmą udział m.in.:

- Maciej Lisicki - zastępca Prezydenta miasta Gdańsk,
- Remigiusz Kitliński - pełnomocnik Prezydenta miasta Gdańsk ds. komunikacji rowerowej,
- Zygmunt Zmuda Trzebiatowski - pełnomocnik Prezydenta miasta Gdynia ds. komunikacji rowerowej,
- Łukasz Bosowski - Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia.

Celem spotkania będzie próba odpowiedzi na pytania: Jak się żyje trójmiejskim rowerzystom? Czy Gdańsk dba o potrzeby rowerzystów? Jak na rowerzystów reagują trójmiejscy kierowcy? Co zrobić by rowerzystom po trójmiejskich drogach jeździło się przyjemniej i bezpieczniej?

"Polska na Rowery" to akcja społeczna "Gazety Wyborczej" i  "Sport.pl". Od 2010 r. promuje rower jako środek transportu, sposób na aktywne spędzanie czasu oraz styl życia. Akcja angażuje się w promocję imprez rowerowych organizowanych w całej Polsce, w zachęcanie Polaków do przesiadanie się na dwa kółka, a także w działania zmierzające do poprawy stanu infrastruktury rowerowej w Polsce oraz przepisów rowerowych.

Miejsce debaty i godzina rozpoczęcia:

Centrum Wystawienniczo - Kongresowe "AmberExpo"
Gdańsk, ulica Żaglowa 11.
Początek debaty o godz. 18:00, wstęp wolny.

Debata poprzedzi III Kongres Mobilności Aktywnej, podczas którego m.in. Hep Monatzeder, Wiceburmistrz Miasta Monachium, przedstawi rowerową stolicę Niemiec. Kongres odbędzie się w dniach 6 - 7 września, w Centrum AmberExpo.


Więcej szczegółów o debacie na stronie Polska na Rowery.pl

Zapoznaj się również z programem III Kongresu Mobilności Aktywnej

Wydarzenia

Kongres Mobilności Aktywnej

konferencja

Opinie (245) 2 zablokowane

  • Budyńland nie jest żadną `rowerową stolicą' to tylko megalomania Owicza

    każe mu wymyślać kolejne bzdurne nazwy. Czym on już nie był,
    Cesarzem Metropolii a nawet
    Europejczykiem roku (tytuł dostał od firemki typu Amber-Gold)

    • 4 3

  • całe Szczęście że obok jest Gdynia a tam jest mniej ścieżek

    • 1 2

  • A gdzie działania w wyniku szumnego STER-U??? (3)

    @W Gdańsku juz odbyło sie setki debat zorganizowanych przez urzedasów !!Tylko dlaczego nadal nic nierobią!!

    Po co było pytać ludzi i kazać im wypełniać papiery, rysować projekty skoro to wszystko leży? Co zrobić należy:
    1. Przestać ściemniać i robić wielki szum medialny.

    2. Budować przy maksymalnym nakładzie środków finansowych. Dość przetargów za najniższe stawki i umów z firmami od sprzedaży śrubek.

    3. Budować ścieżki ODDZIELONE od ruchu pieszego (patrz Londyn).

    4. Zapewnić środki na profesjonalne zabezpieczenie rowerów na parkingach, poprzez moduły garażowe w 100% chroniące jednoślady.Taka propozycja została złożona oficerowi rowerowemu na Kongresie w zeszłym roku, jednak z braku funduszy mamy obietnice niepotrzebnych stojaków lub jest ich kilka i rowerzyści boją się tam zostawiać rowery. Bez tego rowerami będą zawsze jeździły jednostki.

    5. Pasów dla rowerów na ulicach Starówki już w zasadzie nie widać. Po co było malować cokolwiek w okolicy I Urzędu Skarbowego, tam potrzeba parkingów dla aut.Inwestycja znów po najniższych kosztach, w zasadzie jedynie medialna. Na farbę szkoda dobrą, a na Kongresy nie???

    • 12 3

    • budować ale co? (2)

      kolejne "bezkolizyjne" estakady dla ruchu samochodowego i drogi rowerowe kosztem chodników?

      Od samego budowania warunki życia w mieście się nie poprawią.

      • 2 0

      • (1)

        To co ludzie w Sterze uznali za trasy pierwszej potrzeby. Na pewno nie jest to trasa nad kanałem Radunii czy nad dworcem PKP

        • 0 3

        • trasa nad kanałem Raduni jest potrzebna

          trasa nad dworcem PKP była projektowana już w 2000 roku (była objęta projektem GEF). Jak się okaże, że jeździ nią dużo rowerzystów to na kolejną debatę też nie przyjdziesz?

          • 0 0

  • za 68 000 PLN wydane na Lenina, (4)

    można by np. ... pozamiatać drogi dla rowerów na zakrętach, załatać parę dziur, wyprostować parę garbów i bezsensownych progów, ale dla budyniowych urzędasów to pewnie za trudne.

    • 4 3

    • przyjdź na debatę i podaj listę miejsc, w których te progi występują (3)

      sama likwidacja takich progów niewiele pomoże w zwiększaniu liczby rowerzystów. Załóż portal w internecie, na którym będzie można takie progi zgłaszać.

      • 1 1

      • Był na zebraniach STER (2)

        Mówił o tym, podał listę takich miejsc wypełniał ankiety, rysował na mapach i co to dało?

        Beton urzędniczy i bełkot medialny zalały xd i trafił go szlak

        • 4 1

        • znaczy, mało jeździ rowerem i nie wystarcza mu cierpliwości (1)

          • 0 2

          • znaczy, że woli ten czas przenzaczyć na pierdzenie w siodełko niż na pierdzenie w fotele w centrum wystwaowym

            • 1 3

  • czytając wpisy na tym forum

    dochodzę do wniosku, że takie debaty są bardzo potrzebne - rowerzystów w Gdańsku byłoby dużo więcej i warunki życia w mieście by się znacznie poprawiły gdyby było więcej debat pokazujących, że prezentowanie różnych poglądów nie musi prowadzić do agresji, ale może służyć wypracowywaniu rozsądnych kompromisów. Nie jest ważne czy Gdańsk jest rowerową stolicą Polski (chociaż na wielu internetowych forach rowerowych w Polsce pojawia się wiele takich opinii), ale sensowne jest tworzenie bardziej przyjaznych warunków do korzystania z rowerów, na przekór malkontentom i niecierpliwym krytykom.

    • 6 3

  • odpowiedź na tytułowe pytanie (2)

    bo władza w 3m robi dużo hałasu i kiepsko działa ( dziury, garby i brud ), sieje niechęć do ludzi używających roweru ( 10km/h w Karnogrodzie ) albo robi estakady za gigantyczne pieniądze a poza jeszcze gorzej niż w Gdańsku

    • 2 2

    • podane przykłady dotyczą Sopotu i Gdyni

      a nie Gdańska, koleś.

      • 0 0

    • jak na razie to niechęć do ludzi sieje wiele trolli

      • 0 0

  • Polska na rowery o tym nie pisze (3)

    Bardzo dziwne, że gdański kongres i debata nie zostały wspomniane na stronie internetowej Polska na rowery. Widać oni nie wiedzą, że robią tak ważną dla Gdańska debatę.

    Kupa śmiechu i nic więcej.

    • 1 4

    • chyba masz kłopoty z klikaniem lub ze wzrokiem

      nie pisz jawnej nieprawdy - podałbym link, ale moderator takie rzeczy wycina

      • 1 0

    • Polska na rowery o tym pisze (1)

      Witam, piszemy stale w serwisie, w GW Trójmiasto oraz na FB.

      Zapraszamy do udziału.
      Lidia Krzemień



      https://www.facebook.com/pages/Polska-na-Rowery/102186793187156?sk=events

      • 2 0

      • faktycznie, sorry, nie zauważyłem

        • 0 0

  • jeszcze za mało tych rowerzystów?? (2)

    Dla mnie za dużo.

    • 4 8

    • Spoko, miesiąc - dwa

      a zostanie tylko garstka najbardziej sfiksowanych.

      Klimat w Polsce jest nieubłagany i żadne kampanie ani zaklinanie rzeczywistości nie zmienią tego.

      • 5 5

    • A dasz wiarę jak te tabuny pieszych mogą wkurzyć człowieka?

      Nawet porządnie, z piskiem opon nie można sobie wejść w zakręt, bo zaraz stadnie pchają się maskę. Nie dość że blachę pogniotą i reflektory potłuką, to jeszcze szybę zapaprzą! Do tramwaju, a nie szwendać się po chodnikach! Do roboty by się wzięli!

      • 1 0

  • Przestańcie się porównywać do Holandii i Skandynawii (4)

    Tam przede wszystkim wykształciła się KULTURA korzystania z roweru. Coś, czego u nas nie ma i jeszcze bardzo długo nie będzie. Ruch rowerowy w Polsce jest tym samym, co ruch samochodowy w Albanii, który dopiero niedawno się tam pojawił, więc odbywa się w warunkach totalnej anarchii.

    Z wyżej wymienionych powodów masowa roweryzacja Polaków nie rozwiąże problemów komunikacyjnych tylko przesunie je gdzie indziej i spowoduje pojawienie się nowych. Pytanie, czy władze są na to przygotowane i czy w ogóle mają tego świadomość?

    • 10 4

    • dobre pytanie na debatę

      • 1 1

    • debaty mają prowadzić i prowadzą (jeśli są dobrze prowadzone)

      do stworzenia kultury korzystania z roweru. Teza, że u nas to niemożliwe nie wytrzymuje próby czasu. Wyzwaniem dla promotorów komunikacji rowerowej jest nie tylko stanowisko i działania władz, ale sposób zachowań mieszkańców.

      • 2 0

    • (1)

      "Tam przede wszystkim wykształciła się KULTURA"

      zgadzam się w Polsce tego nie ma.
      Tu każdy się pcha i jest najważniejszy a temu b**wi to by pokazał...

      • 1 2

      • chyba dawno nie byłeś na mieście

        takie sytuacje się zdarzają, ale to mija. Daj dobry przykład ustępując pieszym jadąc czy rowerem czy samochodem. To pomaga.

        • 1 1

  • Jest taki kawał z brodą

    Po lekkiej modyfikacji może być podsumowaniem tego co może teraz lobby rowerowe.

    Kierownik wezwał 4 pracowników i mówi: są kłopoty, muszę kogoś z Was zwolnić, nie wiem kogo.
    - Mnie nie możesz zwolnić bo jestem afroamerykaninem. Zostaniesz posądzony o rasizm.
    - Mnie nie możesz zwolnić bo jestem Żydem. Zostaniesz posądzony o antysemityzm.
    - Mnie nie możesz zwolnić bo jestem gejem. Zostaniesz posądzony o homofobię.
    Czwarty myśli, poci się, w końcu się rozpromienił
    - Wczoraj kupiłem sobie rower ....

    • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum