• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dlaczego w rowerowej stolicy Polski brakuje rowerzystów?

Krzysztof Kochanowicz
3 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Zachęcamy do udziału w otwartej dla publiczności debacie pt. "Dlaczego w rowerowej stolicy Polski brakuje rowerzystów?", zorganizowanej przez Portal Polska na Rowery. Spotkanie odbędzie się w środę, 5 września w gdańskiej hali AmberExpo.



W debacie wezmą udział m.in.:

- Maciej Lisicki - zastępca Prezydenta miasta Gdańsk,
- Remigiusz Kitliński - pełnomocnik Prezydenta miasta Gdańsk ds. komunikacji rowerowej,
- Zygmunt Zmuda Trzebiatowski - pełnomocnik Prezydenta miasta Gdynia ds. komunikacji rowerowej,
- Łukasz Bosowski - Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia.

Celem spotkania będzie próba odpowiedzi na pytania: Jak się żyje trójmiejskim rowerzystom? Czy Gdańsk dba o potrzeby rowerzystów? Jak na rowerzystów reagują trójmiejscy kierowcy? Co zrobić by rowerzystom po trójmiejskich drogach jeździło się przyjemniej i bezpieczniej?

"Polska na Rowery" to akcja społeczna "Gazety Wyborczej" i  "Sport.pl". Od 2010 r. promuje rower jako środek transportu, sposób na aktywne spędzanie czasu oraz styl życia. Akcja angażuje się w promocję imprez rowerowych organizowanych w całej Polsce, w zachęcanie Polaków do przesiadanie się na dwa kółka, a także w działania zmierzające do poprawy stanu infrastruktury rowerowej w Polsce oraz przepisów rowerowych.

Miejsce debaty i godzina rozpoczęcia:

Centrum Wystawienniczo - Kongresowe "AmberExpo"
Gdańsk, ulica Żaglowa 11.
Początek debaty o godz. 18:00, wstęp wolny.

Debata poprzedzi III Kongres Mobilności Aktywnej, podczas którego m.in. Hep Monatzeder, Wiceburmistrz Miasta Monachium, przedstawi rowerową stolicę Niemiec. Kongres odbędzie się w dniach 6 - 7 września, w Centrum AmberExpo.


Więcej szczegółów o debacie na stronie Polska na Rowery.pl

Zapoznaj się również z programem III Kongresu Mobilności Aktywnej

Wydarzenia

Kongres Mobilności Aktywnej

konferencja

Opinie (245) 2 zablokowane

  • Stolica Kaszub to już słyszałem, ale Stolica Rowerowa ? Kolejna uzurpacja budyniowego departamentu PR ?

    • 8 5

  • Parking (1)

    oprócz niesprzyjającej pogody , problemem jest też brak miejsc gdzie można bezpiecznie pozostawić rower. Zjadę sobie spokojnie na Starówkę , chcę wejść do kawiarni i co mam rower zostawić przed lokalem. No chyba żeby wypić kawę w 10 minut to może byłaby szansa jeszcze swoim rowerem wrócić do domu;)

    • 12 3

    • czy naprawdę w historycznym śródmieściu Gdańska nie ma miejsca do przypięcia roweru?

      większość ogródków kawiarnianych lub piwnych ma metalowe ogrodzenia, do których widziałam wiele przypiętych rowerów.

      • 2 0

  • odpowiedzi na pytania postawione w tytule trzeba szukać wokół siebie

    a nie na posiedzeniach z darmową kawą i ciastkami.
    Przykład (subiektywny oczywiście ale w wielu dzielnicach będą podobne)
    Przez ile już lat nie można w miarę bezpiecznie i spokojnie zjechać z oruni górnej i dalszysch osiedli do śródmieścia ? Mieszka w tych okolicach kilkanaście tysięcy ludzi. buduje się tory rolkowe wokół pustego trawnika w Letniewie a nie starcza pomysłu na utwardzenie pobocza z Łostowic do Traktu św. Wojciecha co umożliwiłoby mniej wprawnym rowerzystom zdecydowanie się na korzystanie z roweru, gdyż nie każdy ma tyle umiejętności by zasuwać wśród samochodów (korki) lub tym co nazywa się poboczem (doły, piach, resztki gruzu z budów itp.)

    • 14 1

  • Gdansk jest zbyt gorzysty na rowery. (5)

    • 6 17

    • zastanów się (3)

      1. Np. Oslo równie górzyste, a bardziej rowerowe, i też z pożądnymi zimami,
      2. Istnieją rowery elektryczne

      • 6 2

      • górzysty? (1)

        hehehe to niby mają góry? :)

        • 2 3

        • może nie góry ale wzgórza

          i wystarczą żeby nie jednego załamać i doprowadzić na przystanek autobusowy

          • 0 2

      • a kogo te zimy pożądają?

        • 1 1

    • a moze zbyt piaszczysty ...

      • 0 2

  • Bo w normalnym świecie (8)

    wszyscy poruszają się samochodami i środkami komunikacji publicznej, a rower służy do rekreacji i sportu.Oczywiście w miejscach do tego przeznaczonych i bezpiecznych. Napewno nie jako żródło oszczędności na biletach tramwajowych.Współczuję tym którzy nie są na tyle zasobni aby zapakować rower na bagażnik i pojechać z nim np. na półwysep helski. Nie chcę mieć jednak na sumieniu zdesperowanego idioty który wpakuje mi się pod koła na ul Grunwaldzkiej.I powiem szczerze: Nie obchodzą mnie potrzeby rowerzystów. Są większe potrzeby niż zadowolenie kilku oszołomów.

    • 12 28

    • :)

      np. Amsterdam, Kopenhaga = bardzo nienormalny świat

      • 9 3

    • (4)

      współczuję 2godz. w korku na półwysep helski z rowerem na dachu

      • 15 3

      • Tam pisze NP (2)

        czyli nie tylko półwysep istnieje.

        • 1 3

        • rower nie tyko na dachu (1)

          istnieje

          • 4 0

          • Może być także na haku holowniczym,

            na tylnych drzwiach,na uchwytach, lub zwyczajnie w środku.
            Nie trzeba zbyt wielkiej wyobrażni aby przewozić rower.

            • 4 0

      • Stajesz w Władysławowie ,

        Wsiadasz na rower i jedziesz. 34 km w jedną stronę . Możesz kilka razy.
        A na paliwo jeszcze starcza????

        • 5 0

    • (1)

      a po co mi baranie jechać z rowerem na samochodzie skoro mam kondycję przejechać trasę na hel o własnych siłach?

      • 2 2

      • Kondycję to może i masz

        baranie. Ale wyobrażni zero.Cóż nie każdemu stwórca dał po równo.

        • 3 3

  • Gdańsk to stolica rowerowego oszołomstwa (10)

    Masowe zawłaszczanie chodników przez cyklistów. Zabór chodników na ścieżki rowerowe. Wypychanie pieszych z przestrzeni miejskiej. Nie ma się czym chwalić. Niedługo w Gdańsku będą tylko samochody i rowery. Dla człowieka miejsca nie ma.

    • 12 28

    • w Gdańsku stopniowo rośnie liczba ulic o uspokojonym ruchu i zasięg pieszej strefy (6)

      w rejonie zabytkowego śródmieścia. Im więcej rowerów w mieście tym więcej miejsca dla wszystkich, dotychczas bezrefleksyjnie przeznaczanego dla samochodów.

      • 6 3

      • (5)

        a w tej pieszej strefie rowerzyści jeżdżą jak chcą, przeganiają pieszych, czasami potrącą, czasami zgnoją .. fajna piesza strefa

        • 4 7

        • wsiądź na rower i daj dobry przykład

          • 4 0

        • a w pozostałych częściach miasta kierowcy Tirów jadą jeden za drugim

          tak że jak jeden hamuje, to drugi zjeżdża na lewy pas i prawie kasuje samochód redaktora Naskręta. Nie pisz farmazonów, tylko wsiądź na rower i daj dobry przykład jeżdżąc po jezdni - w ten sposób uspokoisz ruch samochodów na jakimś odcinku.

          • 4 2

        • A nierzadko piesi chodzą jak ubzdryngoleni, wchodząc pod koła rowerom. (2)

          Może byś, ze swoim zapałem misjonarza, w tej sprawie jakąś mała krucjatę rozwinął?

          • 0 1

          • (1)

            w strefie pieszej, piesi mają prawo chodzić jak ubzdryngoleni. To jest ich strefa. To rowerzysta musi uważać, aby nikogo nie potrącić.

            • 4 2

            • zwykle uważa

              jak nie uważa, ma kłopoty

              • 0 1

    • wyluzuj (2)

      Gdansk ma w wielu miejscach zabudowe post-PRLowska, ktora nie przewidywala dzisiejszego ruchu samochodowego czy rowerowego i trzeba jakis kompromis znalezc.

      Wedlug mnie (a po rowno chodze, jezdze rowerem i korzystam z komunikacji miejskiej) jest calkiem niezle to wywazone. Sa irytujace przewezenia, na przyklad Kartuska, ale budynkow nie przesuniesz a wydzielenie sciezki mimo to poprawilo szybkosc przemieszczania sie bo nie ma jednej zmieszanej masy pieszo-rowerowej jaka tworzyla sie przedtem.

      To ze cyklisci jezdza po chodnikach to niestety czasami smutna koniecznosc - brak sciezki i niebezpieczna ulica - ale czy z tego powodu od oszolomow warto wyzywac?

      • 9 0

      • (1)

        Szybkość przemieszczania się kogo ? Przypuszczam, że masz na myśli, że poprawiła się szybkość przemieszczania się rowerzystów. Na pewno masz rację. Ale równocześnie pogorszyło komfort poruszania się pieszym. Dla pieszych szybkość nie jest najważniejsza ale spokój i bezpieczeństwo i swoboda. A to właśnie pieszym zabrano i nikt się pieszych nie pytał czy się na to zgadzają.

        • 3 5

        • IMO zarowno pieszych jak i rowerzystow

          Dyskutant "jk" ma racje, ja tez pamietam jaki kociol byl czasami na tym chodniku i zatargi pieszo - rowerowe na wysokosci sadu czy policji.

          A skoro dla Ciebie wazne sa "spokój i bezpieczeństwo i swoboda" to jako pieszy zyskales 2 a minimalnie ucierpial Ci jeden z tych atrybutow (zauwaz ze sciezka kolo urzedu miasta jest poprowadzona w miejscu w ktorym staly donice wiec miejsca prawie nie zabrala), wiec powiniennes sie cieszyc, nieprawdaz?

          • 2 0

  • Ostatnio widziałem rodzinkę (7)

    On i ona plus dwoje jak na moje oko 4-latków jadących każdy na swoim rowerze wzdłuż ruchliwej ulicy którą jechały m,inn. potężne tiry. Jakim trzeba być debilem aby narażać zapewne swoje dzieci na takie niebezpieczeństwo???
    Czy do tego dążą ci wszyscy którzy propagują rowery??
    Przecież to namawianie do samobójstwa. Podobno jest na to paragraf.

    • 7 11

    • Jadący tir wytwarza takie (5)

      zawirowania powietrza , że może wciągnąć dziecko pod koła.
      Co z niego zostanie ????Chyba nie starcza "opiekunom" wyobrażni aby to przewidzieć!!!!

      • 4 5

      • (3)

        tak wciągnąć pod koła tak samo jak pociąg na stacji kolejowej to bzdura wielokrotnie obalana

        • 2 3

        • to nie bzdura ! Sam byłem w takiej sytuacji. Na wiadukcie. Nagle wytworzył się taki ciąg powietrza, że ledwo utrzymałem kierownicę. Zatrzymać się też nie mogłem bo by mnie wciągnęło. To było takie przeżycie, że już nigdy nie jeżdżę rowerem koło TIR-ów

          • 3 2

        • obalisz się

          ale pod koła . Jak nie jednego to następnego samochodu. A z twojej głowy zostanie krwawy placek.Nawet jak założysz ten śmieszny kask.

          • 3 2

        • Te "bzdury" to chyba ze szwagrem

          przy litrze czystej obalaliście i to wielokrotnie.Samochodem osobowym rzuca po przejeżdzie tira . A jak masz boczny wiatr do tego , to musisz dobrze trzymać kierownicę . I nie opowiadaj bzdur , że kierowca tira ma jechać 15 km/h bo jedzie jakiś palant bez wyobrażni.Jego nie powinno tam być!!!!!!

          • 1 1

      • Widać postanowili nie drażnić pieszych trolli. Oczywiście to przegięcie w drugą stronę,

        ale na ile przyczynili się do tego debile, którym na sam dźwięk słowa "rower" żółć uderza do głowy? Lepiej czepiaj się TIRowców, że jeżdżą po bandycku.

        • 3 1

    • przyjdź na debatę i dowiedz się o tworzeniu warunków do bezpiecznego ruchu rowerem

      po jezdniach większości ulic - co najmniej nietranzytowych

      • 1 2

  • "rowerowej stolicy Polski brakuje rowerzystów?" (6)

    Bo ścieżki wybudowano tam gdzie nie ma rowerzystów są natomiast ludzie z układu i znajomych królika.

    Mieszkając na czterdziestotys. Zaspie myślałem, że to konserwator zabytków postkomunistycznych zabronił - tak samo jak i usunięcia Lenina, a może rower stanowi zagrożenie ekologiczne dla Parku naszej ikony narodowej Jana Pawła II i nie wypada przed świętością na rowerze jeździć. Ot taka trochę zdewociała obywatelska troska. Władza chce chronić Park i Aleje JPII a nawet najjaśniejszej Rzeczpospolitej przed cyklistam,i rowerami i innymi podobnymi.

    Szanowni Władcy M. Gdańska zapytuje, jakiej populacji i w jakim czasie w naszym klimacie dotyczy transport rowerowy. Czy nazbyt Państwo nie dbacie o nasze zdrowie (wieczny i deszczowy klimat Zaspy), drogi przyjezdniowe i zagrożenie na hałas, spaliny i inne środki karcynogenne? O tym też każdy ekolog powinien wiedzieć, a nie pytać wokoło. Jaka pogoda, klimat i zatoka są i tego nie zmienimy
    Władze miejskie w innych dzielnicach świadomie promują użycie roweru, budując drogi i parkingi rowerowe, bo wiedzą, że tam jest małe nimi zainteresowanie więc posłużą - co się często zdarza za parkingi, place składowe w najgorszym wypadku na ich czterokrotne rozbieranie i odbudowywanie jak to miało miejsce np.we Wrzeszczu. A na takiej Zaspie no cóż jeździliby rowerzyści marudzili, że za ciasno a droga prosta to i szybkość można by odpowiednią przejechać nie 10 km/h jak w Sopocie.
    Już nie wspomnę o banale gdzie taniej wychodzi, kiedy mieszkańcy tej sypialni dobrowolnie zasuwają do pracy na rowerach, które nie trują, nie hałasują i nie wymagają parkingów(a w tej dzielnicy jest z nimi problem) i ulic za wiele milionów. Taka inwestycja się opłaca zawsze - chyba, że wymaluje się pół chodnika i podzieli na pieszy i rowerów i na tym będzie koniec a niech się kłócą a wypadki? Mają w końcu na miejscu szpital więc w czym problem?.

    Istnieje bezpośrednia zależność między gęstością sieci dróg rowerowych, a ilością podróży na rowerach. Te gdańskie drogi rowerowe nie są wolna od wad. Zaspa do tego nie ma silnego przedstawicielstwa więc i nie mamy na razie takiego wpływu na urzędników, aby trzymali się zaleceń, chyba, że pomogą nam dzielnice z którymi graniczymy a ich rowerzyści wybieraliby Zaspę jako dogodny tranzyt. Może powstanie dzięki temu zrąb sieci międzydzielnicowych dróg rowerowych, łączących osiedla i centrum miasta. Zaczyna się szkoła wystarczyłoby porozmawiać z młodzieżą o rowerach i ich dojazdach do szkół. Młodzież reaguje na to wspaniale, zaczęła jeździć do szkół na rowerach i zbierać podpisy pod petycją o doprowadzenie dróg rowerowych pod jej szkoły. Czy będzie też tak na Zaspie?

    Jestem przekonany, że nikt nie zamanipuluje Młodzieżą a wszyscy jednogłośnie zakrzykniemy przecież robimy dobrą robotę. Oczekuję, że panowie Kongresmeni z Mobilności Aktywnej obiektywnie przedstawią publicznie dowody swoich obywatelskich postaw, a nie dyskryminowania jednej z dzielnic, chociaż o Solidarnościowym rodowodzie i zaznaczą wątpliwości na temat niegospodarności przy planowaniu i budowie dróg rowerowych z ich ale i władz udziałem albo po prostu przeprosić zaspiańskich rowerzystów.

    • 8 5

    • chyba odstawiłeś tabletki (5)

      albo generalnie masz jakiś problem. Po Zaspie wielokrotnie jeździłem rowerem wzdłuż, wszerz i w poprzek. Przypuszczalnie wydaje ci się, że rowerem można jeździć wygodnie jedynie po specjalnie zbudowanych drogach rowerowych, których na Zaspie już trochę jest. Do tezy o wiecznym i deszczowym klimacie Zaspy się nie odniosę, bo nie wydaje mi się, by był gorszy (lepszy?) od klimatu innych dzielnic Gdańska.

      • 2 2

      • (4)

        Zaspa jest takim najgorszym gdańskim przykładem, gdzie nie tylko nic nie zrobiono, ale pogorszono życie pieszym, poprzez odebranie im połowy chodnika - pozostawiając tą gorszą np.przy żywopłocie(wprowadzając tranzytowych chamskich rozpychających się rowerzystów).

        I to zachowujących się w bezczelny sposób np. przy Szpitalu gdzie często ludzie chodzą schorowani, rekonwalescenci, niepełnosprawni o kulach, itd. Taki, nie dość, że na wybudowanym dla mieszkańców przez Gierka chodniku, a gdańska władza dodała swoją białą kreskę, pozwoliła im się panoszyć, wyzywając chorch lub ich poszturchują.

        To jawne złodziejstwo, czy zawłaszczanie przestrzeni publicznej spacerowiczom.

        • 2 6

        • weroniu, jak się czujesz jak idziesz chodnikiem a wjeżdża nań samochód by zaparkować (3)

          często nielegalnie? też się tak angażujesz społecznie na rzecz zmniejszenia liczby takich działań?

          • 3 2

          • (2)

            Jak widzisz, że ktoś kradnie coś ze sklepu, to ty też kradniesz i czujesz się usprawiedliwiony ? Bo jak on kradnie to ja też mogę

            • 2 2

            • jak ktoś kradnie i to widzę (1)

              to podejmuję próbę interwencji - pośrednio lub bezpośrednio korzystając z komórki. Gdybym miał interweniować widząc kierowców nie zachowujących przepisów o parkowaniu lub przekraczających prędkość, to bym się szybko zniechęcił, dlatego przyjdę na debatę by zmieniać system a nie pojedyncze przypadki.

              • 2 0

              • a tu jest kradzież

                przestrzeni publicznej przechodniów i robienie sobie ich kosztem poklaki

                • 0 2

  • Moje postulaty (14)

    Rowerem po Gdansku jezdze bardzo duzo. Obiektywnie patrzac infrastruktura jest na bardzo dobrym poziomie. Mieszkalem w wielu miastach i naprawde Gdansk jest przyjazny rowerzystom. Ale pare drobnych zmian by sie przydalo:

    1. Usuncie guziki do zielonych swiatel. Podczas jazdy rowerem ten wynalazek irytuje niemilosiernie, nie wiem co za pacan montuje to na niemal kazdym skrzyzowaniu wzdluz sciezki rowerowej.

    2. Dajcie barierki w okolicach dworca. Ludze z przystankow pakujacy sie na sciezke rowerowa i samochody wyprzedzajace po niej inne pojazdy zaparkowane przed budynkiem dworca stwarzaja wiele niebezpiecznych sytuacji.

    Dziekuje.

    • 14 4

    • budowa barier tworzy wiele niebezpiecznych sytuacji (6)

      no risk no fun

      • 1 1

      • (5)

        najlepiej drutem kolczastym owinąć ten przystanek ! Precz pieszymi ! Wtedy rowerzyści będą szczęśliwi ! Najlepiej w ogóle wprowadzić w Gdańsku zakaz chodzenia pieszo. Przecież rowerzyści potrzebują miejsce dla siebie !

        • 3 9

        • nie zapowietrzaj się

          • 4 0

        • nie trolluj (2)

          Na tym odcinku za niebezpieczne sytuacje odpowiadaja niestety bezmyslni piesi, ktorzy z walizami lataja na linii dworzec-przystanki bez rozgladania sie na boki.

          • 5 3

          • (1)

            no bo kto robi ścieżkę rowerową przecinającą trasę dworzec-przystanki ? Piesi już dawno powinni domagać się likwidacji ścieżki w tym miejscu bo to bardzo niebezpieczne

            • 5 2

            • SKM prowadzi przewoz rowerow i jakos sciezke trzeba bylo doprowadzic.

              Nie mieszkamy w miescie z gumy, budynki powstaly w czasach dorozek a teraz trzeba bylo tam upchnac kilkupasmowa jezdnie, dwa tory tramwajowe z peronami, chodniki z przystankami, postoj taxi / zatoczke dla samochodow i sciezke rowerowa. Niestety dojazd do dworca jest mozliwy tylko od jednej strony i dlatego jest chaos. Bez sciezki bylby wiekszy bo rowerzysci by jezdzili w miejscu gdzie wysiada sie z autobusow.

              • 3 1

        • A stolec był? Bo parcie na mózgownicę takie podejrzane...

          • 2 1

    • (3)

      usunąć wszystkie guziki i wszystkie światła. Rowerzysta ma mieć 'zawsze zielone' a wszyscy inni mają zawsze schodzić z drogi rowerzystom.

      • 4 3

      • (1)

        nie idioto należy wrócić do tego co było kiedyś równoległy pieszy czy rowerowy ma w tym samym czasie zielone światło co auta jadące do niego równolegle i załącza się automatycznie o czym ty kretynie mówisz?Nikt się nie domaga żadnego pierwszeństwa tylko używania mózgu przez tzw inżynierów po co sztucznie wstrzymuje siię ruch na przejazdach na głównym ciągu co?Po co wymaga się od rowerzysty stawania kiedy to nie jest niezbędne?

        • 4 0

        • o, wlasnie o to mi chodzilo w glownym poscie

          nie chce zadnego pierwszenstwa tylko przywrocenia normalnego funkcjonowania skrzyzowan ze zielone jest dla wszystkich w danym kierunku a nie na zadanie.

          • 5 0

      • Jak szukasz zaczepki, to nie w necie. Wyjdź na miasto i powiedz kolego z krótkim karkiem

        coś miłego.

        • 1 0

    • (2)

      naucz się w końcu, że koło dworca NIE MA ścieżki rowerowej, jest ciąg pieszo rowerowy na którym pierwszeństwo mają piesi, o tym mówią znaki, które najwyższy czas żebyś poznał.

      • 6 0

      • masz racje (1)

        Tylko ze tam pas rowerowy jest wytyczony a piesi wykonuja na nim czasami tak bezmozgie manewry biegnac na autobusy i pociagi ze wlasnie by bylo fajnie miec pelnoprawna, wydzielona sciezke.

        • 1 7

        • no i tłumacz rowerzystom, że przed dworcem piesi mają mieć pierwszeństwo. Oni i tak będą tępo powtarzać, że wina pieszych bo im wchodzą.Najlepiej postawić znak 'Zakaz jazdy rowerem' i niech przeprowadzają rower ten kawałek, może wtedy zrozumieją, że tu rządzą piesi.

          • 5 2

  • W Gdańsku juz odbyło sie setki debat zorganizowanych przez urzedasów !!Tylko dlaczego nadal nic nierobią!! (4)

    Jak widac maja to gdzies co ludzi im zadarmo przekazuja interesuje ich tylko paplanina i propaganda stwarzac pozory tego ze cos robia ("Jak krowa która duzo muczy mało mleka daje") Idealnie do nich pasuje!! Ciekawe ze na debacie niebedzie organizacji rowerowej z Gdańska od której wszystko sie czaczeło bo widocznie krytyko konstuktywna jest budyniowi niewygodna podobnie jak skompromitowanemu oficerowi rowerowemu.!! 6 - 7 września Wiceburmistrz Miasta Monachium pokaze jak to jest w Niemczech dlaczego niechca brac przykładów z miast zachodnich gdzie tam juz jest wszystko sprawdzone od 20 lat i wiecej!!Bo urzedasy z Gdańska chca tylko jezorem paplac a nie robic!!Ta kolejna debata to tylko pozory i sciema!!
    Milei zlikwidowac dziury na drogach rowerowych czyli kawałki cegły dziurawki i co tylko obiecanki!!To samo stojaki rowerowe w centum miasta niema gdzie zostawic roweru bo niema ani jednego i nadodatek zlikwidowali te co były zostały tylko te co prywatni własciciele postawili sami! To bardzo proste dlaczego nic nierobia bo maja to gdzies ludzie przyjda pogadaja i na tym sie skonczy .Aoni sie pytaja skoro sami niewiedza to niej sie zwolnia ze stanowiska skoro są niekompetentni!

    • 10 6

    • pies co dużo szczeka mało daje mleka (2)

      Nie sądź dnia przed wieczorem
      w Gdańsku odbyło się kilkadziesiąt rozmów i debat organizowanych przez różne struktury, również przez organizację organizującą doroczne przejazdy rowerowe. Nie ma przeszkód, by jej przedstawiciele przyszli na debatę i wyrazili swoją opinię. Jeśli będą twierdzić, że głównym problemem niedorozwoju ruchu rowerowego w Gdańsku jest łatanie ubytków na drogach rowerowych przy pomocy kostki brukowej to się rozczarują. Przestań się żołądkować na forum tylko przyjdź na debatę i posłuchaj aby zrozumieć.

      • 2 1

      • pies co szczeka mleko daje? Brawo gratulacje rozumowania identyczne jak urzedasów :) (1)

        • 0 2

        • gratuluję umiejętności czytania ze zrozumieniem

          • 0 0

    • ta debata jest akurat organizowana nie przez urzędników

      (nie obrażaj ludzi - urzędnik to też człowiek). Nie masz obowiązku przychodzenia na nią, tak jak wynikiem debaty nie będzie program zakazu jeżdżenia samochodami po Gdańsku, jak sądzą niektórzy jej potencjalni uczestnicy.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum