Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu
- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.
Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.
W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.
Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.
Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.
Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.
- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.
Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?
Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.
To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.
Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).
Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.
Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).
Miejsca
Opinie (494) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-24 12:12
Nic nie uratuje. To już nie jest projekt, a proteza protezy. (3)
Nie rozumiem, skąd ten maniacki upór na reaktywowanie tego trupa?
- 15 3
-
2023-05-24 12:27
(1)
Przekonasz się, :))))
- 5 0
-
2023-05-24 13:56
jak zobaczysz kwoty na fakturach
:(
- 5 0
-
2023-05-24 15:41
Bo tam jest kasa do wyjęcia, a lud Gdańska na to pozwala.
- 3 0
-
2023-05-24 12:12
"To rower o 26-calowej ramie" (1)
zgodnie z rysunkiem to koła mają średnicę 26 cali, rama 26 cali to dla wielkoludów rozmiar.
- 21 1
-
2023-05-24 12:27
oj tam oj tam :)))))
- 2 0
-
2023-05-24 12:13
Czas zaktualizować wersjonowanie?
Skoro mamy mieć trzeci model roweru i trzecią aplikację, to w praktyce mówimy już o Mevo 3.0?
- 12 1
-
2023-05-24 12:14
Coś mi się wydaje, że mocno przepłacimy za ten projekt grubo
Żeby tylko go włączyć
- 5 2
-
2023-05-24 12:19
MEVO i FALA (2)
Dwa bardzo udane projekty, prowadzone przez kompetentnych ludzi
- 27 3
-
2023-05-24 12:26
(1)
Zgadzam się :)))) będzie wiele korzyści, ludzie się szybko przekonają :))))
- 6 4
-
2023-05-24 13:58
konkretnie
tak z dwieście milionów korzyści. Niestety dla nilicznych
- 4 0
-
2023-05-24 12:21
40kg to czołg nie rower! Ważę 49kg jak mam sobie poradzić? (3)
Kolejny żart Olka?!
- 16 3
-
2023-05-24 12:25
Masz anoreksję, zgłoś się do lekarza :)))))))))
- 0 8
-
2023-05-24 12:26
poradzisz sobie, napęd elektryczny Ci pomoże
- 3 1
-
2023-05-24 12:30
Rower ma wspomaganie - nie odczujesz nawet tej wagi, o ile nie będziesz chciał/-a go nosić.
- 4 0
-
2023-05-24 12:22
Urzędnicy z UM pierwsi na rowery niech wskakują (1)
Dolcza ze swoimi bodyguardami i Grzelak czający się na jej stołek od lat
- 11 2
-
2023-05-24 12:26
Chciałbyś, co?? :)))))
- 1 1
-
2023-05-24 12:24
(1)
Ile? 40 kg? Rower o masie 25kg jest już odczuwalny i to znacznie. Nikt nie każe montować karbonowych ram i sztyc ale na Boga, nie przekraczajcie masy 25kg w zwykłym rowerze!
- 19 1
-
2023-05-24 12:26
Zwykły będzie lżejszy :)))) tylko ten z silnikiem cieżczy, no ale będzie jechał prawie za ciebie. Nawet nie poczujesz :)))))))
- 3 4
-
2023-05-24 12:25
Movo indolecja
Nie ma winnych fakapu mevo 1. Nie bedzie winnych mevo 2. Kasa sie rozejdzie. A beznadzieja na stolkach pozostanie. Budyniowi spadkobiercy.
- 10 2
-
2023-05-24 12:27
(1)
Wystarczyły by zwykłe lekkie rowery, a nie jakieś 40kg kloce.
- 14 2
-
2023-05-24 12:35
nie wystarczyłyby
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.