• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu

Maciej Korolczuk
24 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (494)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.

- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy start Mevo w sierpniu jest możliwy?

Zapowiedź uruchomienia systemu Mevo jeszcze w sierpniu to duże zaskoczenie. Jeszcze dwa tygodnie temu, gdy z dziennikarzami spotkał się Michał Glaser, prezes Obszaru i Jordi Cabanas, szef City Bike Global, padły deklaracje, że "wszyscy ciężko pracują, by system mógł ruszyć jeszcze w tym roku".

Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.


W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.

Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.

Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście



- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.

Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.

- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.


Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?



Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.

To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.

  • Nowe rowery Mevo dostarczy firma Segway.
  • Nowe rowery Mevo dostarczy firma Segway.

Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).

Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.

Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).

Miejsca

Opinie (494) ponad 10 zablokowanych

  • Nic nie uratuje. To już nie jest projekt, a proteza protezy. (3)

    Nie rozumiem, skąd ten maniacki upór na reaktywowanie tego trupa?

    • 15 3

    • (1)

      Przekonasz się, :))))

      • 5 0

      • jak zobaczysz kwoty na fakturach

        :(

        • 5 0

    • Bo tam jest kasa do wyjęcia, a lud Gdańska na to pozwala.

      • 3 0

  • "To rower o 26-calowej ramie" (1)

    zgodnie z rysunkiem to koła mają średnicę 26 cali, rama 26 cali to dla wielkoludów rozmiar.

    • 21 1

    • oj tam oj tam :)))))

      • 2 0

  • Czas zaktualizować wersjonowanie?

    Skoro mamy mieć trzeci model roweru i trzecią aplikację, to w praktyce mówimy już o Mevo 3.0?

    • 12 1

  • Coś mi się wydaje, że mocno przepłacimy za ten projekt grubo

    Żeby tylko go włączyć

    • 5 2

  • MEVO i FALA (2)

    Dwa bardzo udane projekty, prowadzone przez kompetentnych ludzi

    • 27 3

    • (1)

      Zgadzam się :)))) będzie wiele korzyści, ludzie się szybko przekonają :))))

      • 6 4

      • konkretnie

        tak z dwieście milionów korzyści. Niestety dla nilicznych

        • 4 0

  • 40kg to czołg nie rower! Ważę 49kg jak mam sobie poradzić? (3)

    Kolejny żart Olka?!

    • 16 3

    • Masz anoreksję, zgłoś się do lekarza :)))))))))

      • 0 8

    • poradzisz sobie, napęd elektryczny Ci pomoże

      • 3 1

    • Rower ma wspomaganie - nie odczujesz nawet tej wagi, o ile nie będziesz chciał/-a go nosić.

      • 4 0

  • Urzędnicy z UM pierwsi na rowery niech wskakują (1)

    Dolcza ze swoimi bodyguardami i Grzelak czający się na jej stołek od lat

    • 11 2

    • Chciałbyś, co?? :)))))

      • 1 1

  • (1)

    Ile? 40 kg? Rower o masie 25kg jest już odczuwalny i to znacznie. Nikt nie każe montować karbonowych ram i sztyc ale na Boga, nie przekraczajcie masy 25kg w zwykłym rowerze!

    • 19 1

    • Zwykły będzie lżejszy :)))) tylko ten z silnikiem cieżczy, no ale będzie jechał prawie za ciebie. Nawet nie poczujesz :)))))))

      • 3 4

  • Movo indolecja

    Nie ma winnych fakapu mevo 1. Nie bedzie winnych mevo 2. Kasa sie rozejdzie. A beznadzieja na stolkach pozostanie. Budyniowi spadkobiercy.

    • 10 2

  • (1)

    Wystarczyły by zwykłe lekkie rowery, a nie jakieś 40kg kloce.

    • 14 2

    • nie wystarczyłyby

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum