• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu

Maciej Korolczuk
24 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (494)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.

- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy start Mevo w sierpniu jest możliwy?

Zapowiedź uruchomienia systemu Mevo jeszcze w sierpniu to duże zaskoczenie. Jeszcze dwa tygodnie temu, gdy z dziennikarzami spotkał się Michał Glaser, prezes Obszaru i Jordi Cabanas, szef City Bike Global, padły deklaracje, że "wszyscy ciężko pracują, by system mógł ruszyć jeszcze w tym roku".

Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.


W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.

Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.

Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście



- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.

Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.

- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.


Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?



Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.

To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.

  • Nowe rowery Mevo dostarczy firma Segway.
  • Nowe rowery Mevo dostarczy firma Segway.

Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).

Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.

Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).

Miejsca

Opinie (494) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Te Mevo przypomina kampanię wyborczą (6)

    Obiecujemy! Obiecujemy! Damy! Damy!
    Taaaaaaaaa....

    • 88 10

    • Strasznie dziwne masz skojarzenia xD (3)

      mi to przypomina rower, nic więcej :)

      • 6 13

      • Serio? Rower, o którym każdy słyszał, a którego nikt nie widział?

        • 9 3

      • a mi to przypomina motocykl, lub raczej motorower, lub moped (1)

        miałem bardzo podobny moped, czeską Babettę, też miała 40 kg, raz mi się paliwo skończyło przy
        obwodnicy, w czasie powrotu z Osowej i dojechałem do domu do Oliwy kręcąć pedałami. to było
        traumatyczne, mimo że to w dół.

        lżejsze skutery elektryczne ważą dychę mniej (Gigi), a jeżdżąc nimi trzeba mieć
        tablice rejestracyjne, ubezpieczenie oc, kask i wypad z dróg rowerowych

        ok, motoryzacja postępuje i tylko eurofalandyzacja prawa robi z tych motorów - rowery.

        • 2 0

        • Ostatnio rowerzysta spowodował wypadek z dużymi stratami poszkodowanych i nie miał OC -długo roweru nie kupi !!!!!

          • 2 0

    • To jest Powska kampania wyborcza bo chca za wszelka cene by otwarcie mevo było przed samymi wyborami

      W stylu udało sie sa a teraz po wyborach mozna nawet klape kolejny raz ogłosic ale to juz wtedy bez znaczenia

      • 8 1

    • Ta kampanię Sasina

      • 1 3

  • (11)

    To się nie uda.Kogo będzie stać pożyczyć rower za 30zł/h?Ja kupiłem w ratach 0% rower za 1800zł,dużo jeżdżę ale ten miejski mnie nie przekonuje. Kiepski deal.

    • 69 24

    • Te 30zł/h to od Danki Koreanki z TVP dezInfo wziąłeś? (3)

      30zł to abonament ma kosztować trollu.

      • 24 16

      • I znowu Svencjusz kręcisz - jakbyś dużo jeździł na rowerze to by cię nie było non stop na tym portalu :)))))))))))))))))))))

        • 17 11

      • spadaj na drzewo z tą polityką

        • 8 5

      • trol wyzywa innych od troli bo niezadowolony ze ludzie prawde pisza To jak Marcin M co prowadził program w TVN24

        gdy zrezygnował i krytyczna prawdę o PO napisze to jest atakowany przez takich ruskich troli i wyznawcy Donalda mu wręcz groza

        • 6 3

    • (1)

      za 1800 to kupiłeś produkt roweropodobny

      • 6 16

      • taaa jasne on coś kupił xD nawet przy tak aktywnym trollingu wciąż zarabia na tym grosze

        • 1 1

    • Ten rower musi być dla operatora opłacalny (3)

      Jak będzie za tani to zbankrutuje !!!! Hulajnogi nie bankrutują bo przynoszą zysk, podobnie jak auta na wynajem. Takie są prawa ekonomii

      • 6 2

      • (1)

        I jakoś tajemniczo prywatne hulajnogi działają, a miejski rower nie. Albo fizyka czarnej dziury - albo czary.

        • 6 2

        • Hulajnogi nie działają. Przynoszą potężne straty.

          Tak właśnie działają startupy - wydoić ile się da od inwestorów, sprzedać na "nadmuchanej" górce i w długą.

          • 3 0

      • Meduza chce innych uczyc ekonomii a tylko w jedym zdaniu sobie sam zaprzecza !!

        Za 160 mln to te rowery powinny byc przez 2 lata za darmo dla mieszkanców by juz za nie zaplacilismy dzbanku.
        Hulajnogi doskonale zastapiły rowery id latego rower miejski jest juz nie potrzeby hulajnogami jezdza nawet niby najbiedniejsi Ukraińcy.

        • 2 4

    • jprl, 30 zl jest za miesiąc

      • 1 0

  • Farmazon+

    To jest koniec.Rowerow mevo.

    • 69 6

  • Serio pytam. (13)

    Pytanie na serio - czy ktoś poniesie jakiekolwiek konsekwencje tego cyrku większe niż upomnienie czy tam nagana? Przecież takiego cyrku to ze świecą szukać.

    • 135 9

    • Gdzie ty żyjesz? Jakie konsekwencje?

      • 19 3

    • Nie (3)

      Nie, nie poniesie.
      Są równi i równiejsi wobec przepisów prawa.
      Urzędnik, polityk jest ponadto. Natomiast ten polityk/urzędnik będzie bardzo surowo wytykał Ci Twoje błędy i za nie karał.
      I tu nie ma nic do rzeczy która partia rządzi (lokalnie czy krajowo) tylko o zgniliźnie panującej w tych sferach które stały się nową normą...

      • 20 3

      • No dobra, jakie prawo złamali urzędnicy? (1)

        • 8 9

        • żadnego nie złamali, ale po pierwsze nikt nie czyta warunków przetargu, a po drugie ktoś musi być winny a przecież nie firma, która upadła ani firma, która zaproponowała rowery, które się rozpadają

          • 1 0

      • I dlatego dobrze że jest opozycja

        Niech tylko ktoś im to zgłosi

        • 0 0

    • a ktoś poniósł za kozy przy Opływie Motławy albo za zakup rydwanu ? (1)

      • 11 2

      • Albo za palmę, która ukatrupiono, budując dla niej kokon, już niepotrzebny?

        • 1 0

    • konsekwencje za co konkretnie? (4)

      Jeżeli widzisz jakieś złamanie prawa to zgłaszaj do prokuratury.

      • 6 6

      • (3)

        Za niegospodarność można urzędników skazywać - chwila googlowania ci nic nie zaszkodzi

        • 3 3

        • (2)

          jaka niegospodarność, złotówki nie wydali

          • 5 3

          • nie a parkingi dla rowerów to kto przerabiał?

            • 1 0

          • Kto zapłacił za wyjazd służbowy do Sztokholmu ? Wydali pieniądze podatników i tyle

            • 2 0

    • tak, słyszałem że włosi dostaną klapsa od hiszpanów

      • 3 1

  • Mój chłopak mieszka w Sztokholmie. (7)

    Tam ciągłe problemy z tymi rowerami. A to ramy pękają, a to samozapłon. Strach na to wsiadać. Oby w Gdańsku tego nie było.

    Zosia

    • 59 15

    • Czytałaś w ogóle to co komentujesz?

      • 24 3

    • Znafca tyłów

      Zosia, czy regularnie przycinasz rogi?

      • 10 2

    • trust me bro (1)

      U nas będzie inaczej, na pewno

      • 7 1

      • Bro...

        • 0 0

    • Artykuł jest właśnie o tym, że tych rowerów nie będzie.

      • 8 0

    • Dlatego właśnie to nie będą te rowery. Gratulacje...

      ...komentujesz artykuł nie tylko bez jego przeczytania ale nawet nagłówka Ci się czytać nie chciało

      • 3 0

    • W Sztokholmie mieszka dużo dzikusów.

      Dlatego robią różne rzeczy z tymi rowerami. Stąd problemy.

      • 0 1

  • Tak właściwie cały czas mnie zastanawia pytanie po co jest to mevo? (29)

    Wydaje mi się, że zdecydowana większość ma swoje rowery. Czy jest to robione dla garstki osób? Przewał pieniędzy?

    • 118 25

    • zamiast mevo zrobiliby 3 miesiace letnie w roku - publiczny transport za darmo i wszytko by sie krecilo. (7)

      • 23 8

      • Ta i na rok tylko transport (3)

        Moim zdaniem jak i tak na te rowery wydaja 160mln to już lepiej dofinansowania do kupna rowerów. Dadzą 1000zł na 160 000 rowerów i dobrze. Tylko dostarczenie zaświadczenia, że kasa nie poszła na coś innego i taki sam efekt będzie jak te mevo.

        • 9 6

        • Zamiast budować parkingi w mieście, dajmy każdemu dotację na parking pod domem. (2)

          Ta sama logika :)

          • 2 9

          • (1)

            Dotacje na parking, który będzie można wziąc ze sobą. Tak :)

            • 5 2

            • A własny rower mogę wziąć ze sobą jak jadę komunikacją?

              • 0 1

      • Transport publiczny powinien być darmowy (2)

        Wtedy byłoby mniej samochodów w mieście

        • 13 4

        • Ty chyba na głowę uoadłeś jeśli tak myślisz

          • 1 3

        • Skoro ma być darmowy...

          ...to ktoś musi go za darmo obsługiwać. Będziesz za darmo prowadzić autobus, sprzątać go lub naprawaiać? Czy raczej proponujesz wylosować mieszkańców miasta którzy będą to robić przymusowo?

          • 0 1

    • ja nie mam roweru

      • 3 1

    • mam rowery, skorzystam z MEVO (7)

      mam 3 własne rowery i planuję korzystać z MEVO.
      Dlaczego? Bo jak będę chciał pojechać coś załatwić/zwiedzić do innego miasta, nie będę musiał wozić roweru pociągiem, tylko wsiądę na MEVO jak na swój i pojadę. Bez martwienia się czy jest napompowany, bez kombinowania z własnymi zapięciami i bez schodzenia do piwnicy.

      • 21 16

      • (3)

        Zejście do piwnicy to faktycznie wyzwanie;-)

        • 11 4

        • dla mnie to nie jest wyzwanie, ale chyba dla sporej grupy jest. Inaczej na osiedlach nie byłoby tyle samochodów służących często do przejechania 3km.

          • 8 6

        • (1)

          Dziwisz się? Mamy od lat bezpieczne i bezkolizyjne przejścia dla pieszych w tunelach ale paniczom się nie chce schodzić i wchodzić to budują im niebezpieczne i utrudniające płynność ruchu przejścia naziemne, w tym samym miejscu co już są

          • 4 5

          • Od lat są wygodne parkingi za miastem

            A jakoś kierowcy chcą parkować pod blokiem. Bez sensu kompletnie...

            • 1 3

      • Od tego donadlomatułku masz hulajnogi!!Ale ty roweru nie masz ani jednego w domu tylko jak kazdy trol bredzisz by (1)

        usprawiedliwić nieudolnosc niegospodarnosc urzedników szkodników w tym miescie

        • 4 4

        • Nieudolne to są Twoje wypociny

          • 1 1

      • Ja mam tak samo i też skorzystam. Czasem lepiej móc zostawić taki rower bez martwienia się jak o swój czy nie zmieni właściciela.

        • 1 1

    • Mam brać swój rower do pkm, skm i tramwaju?

      Rower miejski i prywatny nie mają ze sobą kompletnie nic wspólnego jeżeli chodzi o użycie.

      • 18 7

    • Większość osób ma też swoje samochody

      po co nam taksówki? Po co autobusy?

      • 25 5

    • "Wydaje mi się" jest kluczową częścią Twojej wypowiedzi.

      • 7 2

    • Mevo to taki Miś na miarę naszych czasów

      • 22 6

    • Celem roweru miejskiego nie jest zastąpienie roweru prywatnego w wycieczkach na Kaszuby, ale uzupełnienie komunikacji miejskiej (np. przy dojazdach do stacji SKM czy przystanków komunikacji miejskiej)

      • 18 8

    • (1)

      A rozważałeś taką oto sytuację? Jedziesz sobie na ten przykład na plażę i na tzw. piwko. Wsiadasz sobie na mevo, dojeżdżasz i zostawiasz nie martwiąc się co zrobić z rowerem.

      • 13 4

      • bo z prywatnym rowerwem nie mam co zrobić i martwię się o miejsce haha... macie szczęście że głupota jest bezbolesna

        • 1 7

    • (1)

      "- Powiedz mi, po co jest ten miś?
      - Właśnie, po co?
      - Otóż to, nikt nie wie po co, więc nie musisz się obawiać, że ktoś zapyta. Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skale naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu, i co się wtedy zrobi?
      - Protokół zniszczenia "

      • 6 2

      • Przerażające, jak wiele działań gdańskich urzędników pokazano w "Misiu"

        • 5 2

    • Oczywiście, że wałek.

      • 3 1

    • Jak to po co?

      To jest mevo na miarę naszch możliwości. My tym mevo otwieramy oczy niedowiarkom.

      • 0 0

    • Mevo jest super dla ludzi, którzy potrzebują rozszerzenia komunikacji. Swojego roweru nie weźmiesz do komunikacji bo Cię zaraz zwyzywają, na mevo można kawałek podjechać. Jest to wygodniejsze i przede wszystkim dużo bezpieczniejsze niż hulajnogi. Geometria hulajnóg jest taka, że szybka jazda często kończy się wypadkiem. Już nie wspominając o cenie hulajnóg w porównaniu z rowerem miejskim. Założenie jest dobre, tylko wykonanie takie sobie ¯\_(ツ)_/¯

      • 2 0

  • Powiem tak..... (1)

    Mam wrażenie że nie chodzi aby to działało ale aby sie mówiło i miało uzasadnienie do wydawania pieniędzy:)

    • 65 10

    • Bardzo bystry jesteś. Może kiedyś powiążesz to z wyborami gdańszczan.

      • 3 1

  • (1)

    "Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne."

    Rozumiem, że ekspertyzy dotyczące tych czerwonych rowerów mówiły że są niebezpieczne, a i tak zdecydowano się je wdrażać?

    Czy może mówiły, że są bezpieczne i najlepsze ich (ekspertyz) zastosowanie jest w toalecie?

    • 103 9

    • Kolor ramy to akurat drugorzędna sprawa. Tu zaprezentowany rower jest inny niż w Sztokholmie, i wcześniej opisywany w testach.

      • 4 4

  • W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października. Tiaa najlepiej niech ruszy zimą. (8)

    • 79 6

    • Mevopłaz

      Takie rowero-sanki

      • 11 2

    • (3)

      No muszą to zaplanować tak żeby jeździły maksymalnie miesiąc, dwa przed zimą bo jak podziałają dłużej to zaczną się psuć

      • 9 4

      • (2)

        Zimą można jeździć. Tylko zmarźluchy się boją

        • 4 5

        • (1)

          Baterie stojące w śniegu... hmmmm

          • 5 1

          • Wiadomo, wszystkie hybrydy na całą zimę się chowa do garażu :D

            Skąd Wy bierzecie te wszystkie mity o bateriach?

            • 1 3

    • To akurat dobrze. (2)

      Lepiej ruszać jak ruch jest mniejszy, potem zima na doszlifowanie systemu i porządny rozruch na wiosnę.

      • 6 6

      • (1)

        Optymista z Ciebie. Na wiosnę nie będzie już żadnego Mevo.

        • 6 2

        • jak prognoza się nie sprawdzi, jestem prawie pewien, że nie przyznasz się do błędu

          • 2 2

  • słomiane inwestycje to dewiza władz naszej sycylijskiej Metropolii (2)

    • 89 12

    • syfilijskiej to napewno - patrz idea zamkniecia fontann gdzie pchaja publiczne grunty za miliony.

      • 7 2

    • Od śmierci Adamowicza nie ma dużych fajnych projektów w tym mieście, niestety

      • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum