• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu

Maciej Korolczuk
24 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (494)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Tak mają wyglądać nowe rowery Mevo.

- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Czy start Mevo w sierpniu jest możliwy?

Zapowiedź uruchomienia systemu Mevo jeszcze w sierpniu to duże zaskoczenie. Jeszcze dwa tygodnie temu, gdy z dziennikarzami spotkał się Michał Glaser, prezes Obszaru i Jordi Cabanas, szef City Bike Global, padły deklaracje, że "wszyscy ciężko pracują, by system mógł ruszyć jeszcze w tym roku".

Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.


W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.

Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.

Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście



- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.

Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.

- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.


Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?



Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.

To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.

  • Nowe rowery Mevo dostarczy firma Segway.
  • Nowe rowery Mevo dostarczy firma Segway.

Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).

Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.

Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).

Miejsca

Opinie (494) ponad 10 zablokowanych

  • XD (1)

    40-sto kilowy rower. XDDD

    Powodzenia!!

    • 13 2

    • Dzięki :))))))))

      • 1 2

  • I po co? (1)

    Zbudujcie bezpieczne scieżki rowerowe a potem myślcie o rowerach elektrycznych. Obecnie gdziekolwiek dojechac bezpiecznie rowerem to masakra.

    • 15 0

    • Tak, masz rację :(((((

      • 0 2

  • 40kg rower? (2)

    I z czyich pie iedzy to pojdzie?!
    Jakie są cenniki? Jak bedzie wygladac koszt uzytkowania w kazdej mozliwej taryfie? Dlaczego to jest utajnione skoro idzie z naszych podatków???

    • 14 2

    • Wszystko jest jawne od dawna (1)

      wystarczy chcieć sprawdzić :))))))))))))

      • 0 2

      • Ty nie jesteś "czytelnik", tylko urzędnik a raczej - u**das

        • 2 0

  • A te bez wspomagania ile będą ważyły? (1)

    Bo o ile się nie mylę 25% ma być normalnych.

    • 6 0

    • Powinny około 20kg.

      • 0 0

  • Segway (1)

    To ciekawe bo sprawdziłem na stronie Firmy Segway i nie znalazłem w jej ofercie rowerów ze wspomaganiem elektrycznym.

    • 5 2

    • Nie ma oferty indywidualnej

      • 2 1

  • 40kg roweru (1)

    Hehe

    • 16 2

    • Napisz to jeszcze sto razy, jak ci mówiłem na skype :))))))))))

      • 0 2

  • (2)

    Po co tyle kasy się wywala bogaty Gdańsk

    • 10 1

    • (1)

      To nie kasa Gdańska :) Rząd ze swoich pięniędzy daje

      • 2 1

      • A rząd ma swoje pieniądze bo w wakacje zbiera truskawki w Reichu. Wcale nie zabiera z twojej kieszeni.

        • 0 0

  • Czyli co? (1)

    Pokazali kilka nowych, dobrych rowerów, a w dalszym tle stoi szmelc, który też wyjedzie na ulice?

    • 11 1

    • Nie, wraca do producenta :)

      • 1 0

  • Pytanie, które się nasuwa to czy rower Mevo w wersji 3.0 przekroczy 50kg? (3)

    Na marginesie mój 6-letni elektryk waży 23 kg i to już bywa uciążliwe. Te obecne 40 kg to jest postęp technologii? Chyba nie w tym kierunku, tym bardziej, że limit mocy 250W to nie jest dużo na trójmiejskie podjazdy.

    • 19 0

    • (1)

      Wystarczy 250W. Kwestia prędkości. Twój elektryk jeśli ma 23kg to nie ma większej mocy, a na pewno ma mały zasięg.

      • 0 2

      • Moje doświadczenie po blisko 8 tys. km elektrykiem jest inne

        bywa, że 250W to za mało. I nie o prędkość tu chodzi a o podjazdy. Nie bez powodu powstają rozwiązania 500 czy 1000W (nielegalne) albo chwilowe zwiększanie mocy powyżej 250W w fabrycznych konstrukcjach. W elektrykach liczy się też moment obrotowy zwykle zaledwie 40 Nm , w droższych rozwiązaniach bywa dwa razy większy. Do wygody szybko się przyzwyczajamy, co zrobić.

        • 3 0

    • Waga nie jest ważna - ważny jest kosz, bo od tego są prowizje urzędnicze

      • 2 0

  • Czemu nie wybrano tych rowerów pierwotnie? (2)

    "Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw." - czemu od razu nie zdecydowano się na rowery tego typu? Czyżby zwyciężyła cena, a dalsze problemy serwisu zostały by zrzucone na użytkowników?

    • 11 1

    • No tak, cena początkowa, a też może gotowość do dostarczenia szybko dużej ilości.

      • 0 0

    • zapytaj się firmy, która będzie obsługiwać Mevo

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum