Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu
- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.
Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.
W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.
Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.
Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.
Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.
- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.
Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?
Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.
To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.
Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).
Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.
Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).
Miejsca
Opinie (494) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-25 12:28
Przecież te ramy są identyczne.
- 0 0
-
2023-05-25 12:50
Oficer rowerowy.
- 0 0
-
2023-05-25 14:30
nextbike rzucił klątwę na Mevo
- 0 0
-
2023-05-26 06:24
Coś tutaj śmierdzi
Zalatuje zdechłą Mevą.
- 0 0
-
2023-05-26 06:25
Teatr
Żałosny spektakl.
- 0 0
-
2023-05-26 10:10
Sztokholm się wycofał i nagle znalazłey się rowery
Bardzo ciekawa zbieżność zdarzeń. Sztokholm się wycofuje i nagle pojawiają się rowery. No i te testy. 4 sztuki przyjechały przed majówką. Testy jak cholera.
- 0 0
-
2023-05-28 07:51
ale złom
Klamot , że hej i troche wieśniacko wygląda,
- 0 0
-
2023-05-29 15:08
mevo
mevo w trojmieście potrzebne je3st jak księdzu trypel
- 0 0
-
2023-08-08 20:31
Rower pancerny...
sama waga mówi o tym !!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.