Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu
- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.
Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.
W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.
Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.
Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.
Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.
- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.
Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?
Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.
To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.
Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).
Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.
Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).
Miejsca
Opinie (494) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-24 11:58
"W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października" - hahahahha
Czyli ruszy pewnie w listopadzie albo na początku grudnia i... po paru dniach śnieg i lód to wszystko zamrozi. A potem powiedzą, że trzeba je składować w jakiejś hali bo baterie się degradują. I cyk w marcu ogłoszenie Mevo 3.0. A najważniejsze to nie oddanie ludziom pieniędzy za Mevo 1.0. Dużo osób miało abonamenty i wszystko stracili.
- 23 1
-
2023-05-24 11:59
Rower waży 40 kg i ma korbę "na kwadrat"?
Pod górę bez wspomagania to będzie jak naciskanie na kapustę w wiadrze.- 32 1
-
2023-05-24 12:00
(2)
W końcu te rowery jakoś wyglądają, bez tej i**otycznej podkładki na laptopa z przodu. Oby były lepsze niż poprzednie i niech ten system wreszcie ruszy i działa poprawnie.
- 17 6
-
2023-05-24 12:16
Tak? No to gdzie ja teraz będę trzymał laptopa podczas jazdy? (1)
- 5 0
-
2023-05-24 12:32
W koszyku, który też w tym wydaniu nadaje się do przewożenia czegoś innego niż plecaka.
- 3 0
-
2023-05-24 12:00
Co jest większym przekrętem? (2)
Mevo czy Fala?
- 36 1
-
2023-05-24 13:55
kurde
trudne pytanie, hmmmm ...
- 2 0
-
2023-05-24 15:39
Fala. Miała ruszyć 1go kwietnia, podnieśli ceny biletów, zamontowali niedziałające czytniki, kupili dwa samochody i dalej cisza :)
- 5 0
-
2023-05-24 12:00
wszyscy decydenci dyscyplinarka
taki ciężki rower ! czy któryś z nich kupiłby coś takiego prywatnie NIGDY ale za nie za swoje to tak, drobna kobieta nawet GO nie podniesie- skandal i tyle
- 23 2
-
2023-05-24 12:00
Następny wałek poszedł.
- 19 2
-
2023-05-24 12:06
Ja (3)
Nie można dać po prostu zwykłych rowerów napędzanych siłą mięśni? W czym jest problem ze tak uparcie chcą tala liczbę tyłu elektrycznych
- 24 1
-
2023-05-24 12:14
(2)
Do pracy mam solidnie pod górkę, a w pracy brak możliwości skorzystania z prysznica. Taki to oto powód, na przykład.
- 4 9
-
2023-05-24 17:29
A ty myślisz że na 40 kg rowerze gdziekolwiek podjedziesz? Dlaczego rowery szosowe ważą 8-9 kg? Bo czym lżejszy rower tym łatwiej się wjeżdza pod górę,a tu napęd elektryczny nie zrównoważy tej monstrualnej wagi,więc życzę ci powodzenia w podjeżdzaniu
- 5 1
-
2023-05-24 20:49
tylko że rower miejski nie powinien być dla takich co jeżdżą do pracy
możesz sobie kupić elektryka a nawet turbosmigłowiec
albo niech ci firma dotuje twoje dojazdy- 2 0
-
2023-05-24 12:07
Po co
- 9 1
-
2023-05-24 12:09
No i spoko (3)
W końcu jakieś większe konkrety, powinno się udać, fajnie byłoby mieć już te rowerki
- 15 51
-
2023-05-24 12:20
40-kilowy rower to nie rower. (2)
- 11 4
-
2023-05-24 13:19
Bo tamte miały tylko 36 kg.... i to była twoja bajka
- 1 3
-
2023-05-24 13:48
W porównaniu do 2 t samochodu
Nadal rower jednak
- 0 1
-
2023-05-24 12:11
A oni uparcie brną w tą porażkę.
- 20 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.