• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rower Mevo nie wystartował 1 marca

Rafał Borowski
1 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach. Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach.

Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.



Zamierzasz korzystać z roweru Mevo?

Od samego rana do Raportu z Trójmiasta spływają liczne pytania naszych czytelników, dotyczące uruchomienia roweru Mevo. Planowane uruchomienie systemu tego alternatywnego środka transportu w coraz bardziej zakorkowanych miastach było bowiem zapowiadane na 1 marca.

- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.

- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.

Termin uruchomienia pozostaje nieznany



Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.

- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.

Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych



Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.

Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.

Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.

Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?

Trzecie opóźnienie



Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.

Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Zobacz nasz test roweru Mevo

Opinie (649) ponad 20 zablokowanych

  • Jak wszystko w Gdańsku ! TriStar podobnie . Narobili tych ekranów bit z mapami , tak z tym zwlekali , że technologia ich przerosła i wszyscy ludzie mają wszystko w smartfonach. Te rowery stoją i rdzewieją , tu chodzi tylko oto by ktoś kogoś wydoił z kasy . Kasa z Unii więc trzeba brać nie ważne , że wywali się w błoto ważne ,że kilka osób zarobi.

    • 10 1

  • Szczyt lenistwa Elektryczny rower (2)

    I jescze ich stojaki zajmują miejsca parkingowe Dla jedynego słusznego środka transportu Samochodu! I nie ma winnych buahahahha

    • 6 7

    • szczyt, to twoja roszczeniowa mentalność

      • 1 3

    • sa tylko zadziwieni..

      • 0 1

  • Z najnowszych informacji wynika, że umowa zostanie zerwana (2)

    § 19 pkt 5 pp5-6 upoważnia do takiego działania już od 18.XI.2018. Najpóźniej umowa daje czas na to do 1 września 2019. Pracownicy OM GGS już na razie nie testują, bo aplikacja zupełnie nie działa, tylko zabezpieczają dowody do sądu, wzywają rzeczoznawców na wszelki wypadek. Zależnie od postępów w usuwaniu usterek nowa panie prezes zastanawia się czy bardziej jej się opłaci rozpisać teraz nowy przetarg i wdepnąć w długotrwały spór przed sądem z obecnym zwycięzcą czy poczekać jeszcze na jakiś rozruch i nakładać tylko potem kary za wszystkie usterki (a w umowie są nawet za brudny sprzęt) a umowę rozwiązać w kolejnych latach ewentualnie jeśli będzie chciała walczyć o drugą kadencję. Wiadomo już że ta firma ma co roku jakieś poważne usterki w nowych systemach, np. w Szczecinie, więc wizerunkowo wygląda to ryzykownie.

    • 7 1

    • Nic nie zerwa (1)

      Gratisy skonsumowane to z czego oddadza?

      • 1 3

      • ze zbiorki pani Patrycji

        • 1 1

  • No i co z tego? Fajnie, że miasto w ogóle coś takiego zamierza zorganizować. Co za roszczeniowe pokolenie, tylko krytykujecie.

    • 2 7

  • Gdańsk drugiej kategorii

    Niestety tak jak w wypadku Traficar, skuterów elektrycznych blinkee tak w przypadku Mevo dzielnice Rudniki, Olszynka i część Orunii Dolnej to nie Gdańsk. Wg włodarzy miasta mieszka tam socjal którego nie stać na wypożyczenie roweru, pomimo tego że jest kilka szkół i jak najbardziej ludzie by z tego korzystali.

    • 8 1

  • Oooo

    Zobaczyłem 1 rower przy stojaku przed dworcem we Wrzeszczu. Ale podobno 1 jaskółka wiosny nie czyni.

    • 6 1

  • trzeba bylo nie wybierac niemieckiej firmy, to jakies dziadostwo

    • 5 2

  • rower

    Cholera znowu się nie udało , tak wyglądają rządy PO Adamowiczu.

    • 7 2

  • Tylko dulkiewicz

    A bedzie jak bylo nam dobrze miasto w zapasci

    • 5 2

  • te

    rowery tak samo obrzydliwe jak te jeszcze bardziej obrzydliwe stojaki. pewnie, tak samo jak kosze na śmieci, niemieckie byleco.

    • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum