• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rower Mevo nie wystartował 1 marca

Rafał Borowski
1 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach. Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach.

Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.



Zamierzasz korzystać z roweru Mevo?

Od samego rana do Raportu z Trójmiasta spływają liczne pytania naszych czytelników, dotyczące uruchomienia roweru Mevo. Planowane uruchomienie systemu tego alternatywnego środka transportu w coraz bardziej zakorkowanych miastach było bowiem zapowiadane na 1 marca.

- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.

- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.

Termin uruchomienia pozostaje nieznany



Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.

- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.

Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych



Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.

Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.

Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.

Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?

Trzecie opóźnienie



Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.

Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Zobacz nasz test roweru Mevo

Opinie (649) ponad 20 zablokowanych

  • Czy można bez smarkfona?

    Czy osoba nie posiadająca smarkfona albo innego podobnego gadżetu będzie mogła skorzystać z roweru mevo?

    • 3 2

  • kto z urzędasów odpowie za ten wybór i odda kopertę z 10-15% kwoty przetargu? (1)

    założe się, że NIKT. a frajerzy czekają na cięzkie dziadostwo

    • 1 1

    • juz nikt

      zabetonowal sie uklad.

      • 0 1

  • Będzie pieeekna katastrofa

    Zacytuję opinię obywatela Niemiec który na facebook przedstawia się jako Glassblower Refugee : „Śledzę ten projekt od dawna. W Pucku myślano, że te ebike będą prawdziwą atrakcją turystyczną. Ale jako Niemiec mam świadomość problemów, z którymi boryka się również nextbike. Głównym problemem jest to, że nie są w stanie dostarczyć uzgodnionej ilości rowerów i nie mogą zorganizować usługi, aby wprowadzić rowery na miejsce. Obecnie jest to dobrze udokumentowane na przykładzie Bonn, które ma mniej niż 10% wielkości obszaru projektu Trójmiejskiego. W Bonn mają "tylko" standardowe motocykle silnikowe. Problemy z baterią z pewnością przyczynią się na pewno do pogłębiania problemu. Żadna firma na świecie nie uruchomi się w ten sposób jak to robi Mevo. Zaczyna się w jednym miejscu i się rozszerza. 10% rowerów w Niemczech nie powróciło do prawidłowych pozycji, więc po pięciu dniach jesteś pusty, jak Mevo chce rozwiązać ten problem na obszarze tej wielkości, a 660 stacji dokowania pozostaje dla mnie zagadką. Co już nie działa w Bonn, powinno działać na 10x większym rozmiarze? Problemy z uruchomieniem są normalne, ale mamy dziś koniec lutego, kiedy start miał przypaść w listopadzie ubiegłego roku, jak powinno to wyglądać? 4.080 ebike na takim obszarze bez żadnego doświadczenia? Ryzyko jest wysokie, że ogólnie dobry pomysł zostaje pokonany przez zbyt wiele problemów początkowych . Jak już powiedziałem, żadna firma nie zrobiłaby tego w ten sposób. Wprowadziłem na Europę ponad 1000 marek i nigdy byśmy tego nie zrobili tego w ten sposób. Zwłaszcza w przypadku firmy, która ma już problemy na mniejszą skalę i nie jest nawet w stanie dostarczyć wystarczającej ilości rowerów dla Bonn .” Patrząc na porzucone "testowe" rowery w Gdyni to autor tego posta chyba ma rację. (może po prostu nie jest amatorem). Tylko kto zwróci wyrzucone 40mln złotych.

    • 3 1

  • a wystarczył tylko Gdańsk

    pierwszy termin listopad zeszłego roku...
    tylko w Gdańsku rowery.
    gminy z reszty świata niech się później dołączą.
    gdyby było na początku tylko w Gdańsku to już dawno te rowery by działały.
    to wszystko wina tego megalomana budynia

    • 0 2

  • dobrze, że budynia już nie rządzi. Bo niegdy byśmy nawt rowerów w hali nie zobaczyli

    • 2 2

  • 2020

    Może niech podadzą pewny termin np. wiosna 2020 zamiast mydlić oczy łudzącym się że będzie działać. Myślałem że największym problemem będą rowery a tu niespodzianka aplikacja. to mogło być testowana dużo wcześniej ale jak zawsze ktoś dostał kasę i zapomniał. Gorzej jak w Chinach!

    • 2 1

  • Wypowiedzenie umowy z winy wykonacy

    Już możemy spokojnie wypowiedzieć umowę i oprócz zagwrantowania sobie odszkodowania w wysokości 15- 20 mln wywalić z kolejnego przetargu tego Nextbika

    • 0 0

  • No Ok. Pierwsze rowery już są widoczne przy stojakach.

    • 0 0

  • Porazka (1)

    Po co rower elektryczny? Rower to rower. Są samochody jak ktoś nie daje rady rowerem. Poza tym wypożyczając rower na minuty muszę mieć na karcie 500 PLN na depozyt. Chore i bez sensu. Młodzież moldzi ludzie którzy najczęściej korzystają z rowerów wracając po imprezach wieczorami muszą angażować ponad 500 PLN żeby przejechać 3 km?!?!. Po przeczytaniu regulaminu zasad opłat odechciało mi się korzystania z tego udogodnienia a tak czekałem myśląc że nie będę musiał się tłuc autobusami już. Niech sobie te elektryczne motorki razem z 500+ wsadza w pufe i jadą do Kirgistanu. Porazka

    • 1 0

    • jakbyś uwaznie przeczytał regulamin, to wiedziałbys , ze chodzi tutaj o szybką rejestrację.

      • 0 0

  • pobudka

    mevo rusza 26tego, info z 14 MARCA
    czemu tego nie śledzicie? chcemy informacji !!!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum