• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rower Mevo nie wystartował 1 marca

Rafał Borowski
1 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach. Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach.

Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.



Zamierzasz korzystać z roweru Mevo?

Od samego rana do Raportu z Trójmiasta spływają liczne pytania naszych czytelników, dotyczące uruchomienia roweru Mevo. Planowane uruchomienie systemu tego alternatywnego środka transportu w coraz bardziej zakorkowanych miastach było bowiem zapowiadane na 1 marca.

- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.

- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.

Termin uruchomienia pozostaje nieznany



Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.

- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.

Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych



Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.

Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.

Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.

Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?

Trzecie opóźnienie



Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.

Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Zobacz nasz test roweru Mevo

Opinie (649) ponad 20 zablokowanych

  • mevo (2)

    co to za nazwa?

    • 6 1

    • Wołacz od seagula

      • 0 2

    • Mewa plus ooooo

      Bzdet

      • 1 2

  • hahahahahahahahahahhahahahahahahah

    Czy ktoś spodziewał się czegoś innego? :D:D:D:D:D:D

    • 1 2

  • Mewo srewo

    A ludzie od pół wielu w kosmos latają
    bauauauhah co za wałek...

    • 3 3

  • w Tczewie w w czwartek rowery ....

    Mevo widziałem na stojakach

    • 5 0

  • Prosta sprawa

    Zerwać umowę i niech sobie niedojda który wygrał przetarg zostanie teraz z tymi wszystkimi rowerami.

    Bo założę się że cały biznes kręci się na tym że ktoś znalazł tanie rowery w chinach i wydawało mu się że to już wszystko czego potrzeba.
    A tu się okazało że jeszcze system informatyczny, że aplikacja, że infrastruktura.
    A to już nie te czasy kiedy informatycy pracowali za 10k, a to niemały system i stworzenie to minimum zespół kilkunastoosobowy, przy dzisiejszych kosztach pracy informatyka na poziomie 250tys zł rocznie, a projekt spokojnie na rok + potem utrzymanie.
    Czyli kolejnych kilka milionów złotych.

    • 5 2

  • Oj tam oj tam (1)

    W końcu ruszy, tyle, że będzie daleki od ideału. Jak to u nas.
    Choćby tak jak z PKM-ką, która miała jeździć co kwadrans a jeżdzi co godzinę albo nowy system odbioru i segregacja śmieci, który wcale nie zmnieszył śmieci w lasach a ludzi zmusił do płacenia za śmieci od m2 mieszkania i wstawienia do kuchni 5 koszy do segregacji.
    Czy coś się zmieniło, że tym razem miałoby być inaczej?

    • 8 3

    • będzie lepiej niż się spodziewałeś

      wróćmy do tematu w czerwcu

      • 0 0

  • W całym mieście wybudowlane (1)

    doki dla rowerów. Gdybym ja chciał zająć taką powierzchnie drogi miejskiej musiałbym słono zapłacić.
    Jako podatnik miasta Gdańsk, żądam równego traktowania i obciążenia firmy do której należą doki parkingowe dla rowerów takimi samymi opłatami jak każdego!

    • 4 1

    • To miasto musiałoby sobie płacić, bo firma wykonuje stacje na zlecenie miasta

      • 2 0

  • pic na wodę

    fotomontaż, hehehe

    • 3 2

  • To są kpiny , panie prezydencie co pan na to .

    • 1 1

  • co za pomysł

    pieniądze wyrzucone w błoto. gdyby taki pomysł był opłacalny już dawno zrealizował by go prywatny inwestor. jak np Trafficcar. a tu marnuje się pieniądze podatników w imię jakiś chorych idei.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum