• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rower Mevo nie wystartował 1 marca

Rafał Borowski
1 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach. Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach.

Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.



Zamierzasz korzystać z roweru Mevo?

Od samego rana do Raportu z Trójmiasta spływają liczne pytania naszych czytelników, dotyczące uruchomienia roweru Mevo. Planowane uruchomienie systemu tego alternatywnego środka transportu w coraz bardziej zakorkowanych miastach było bowiem zapowiadane na 1 marca.

- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.

- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.

Termin uruchomienia pozostaje nieznany



Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.

- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.

Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych



Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.

Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.

Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.

Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?

Trzecie opóźnienie



Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.

Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Zobacz nasz test roweru Mevo

Opinie (649) ponad 20 zablokowanych

  • takie sprawy pokazują jedno jakich baranów i decyzyjnych impotentów trójmiejskie oszołomy wybierają od 30 lat do władzy nie da się.Linia trolejbusowa na Demptowo nie da się od roku, przekop pod torami na Puckiej nie da się od dekady, remont Dąbka nie da się od dwóch dekad, droga rowerowa wzdłuż al Kukowskiego nie da się, połączenie rowerowe Unruga-Hutnicza wzdłuż estakady kwiatkowskiego nie da się, kolej miejska na Obłuże i Oksywie nie da się, rower Mevo miał być w grudniu miał być w marcu dalej go nie ma.Brawo. Trzeba kolejny raz zagłosować tak jak dotąd

    • 8 1

  • Ile to kosztowalo? (2)

    I nadal kosztuje utrzymywanie czegos, czego nie ma?

    • 10 1

    • (1)

      Anka, przestań juz wrzeszczeć

      • 1 2

      • a co>ma sie drzec?

        • 0 1

  • oby wcale

    • 0 1

  • Nie bójta się (1)

    Dulkiewiczowej ogarnie.

    • 4 6

    • juz widac...

      • 1 0

  • Piętrzenie nieistniejących problemów (1)

    Lokalny dealer samochodów jest w stanie w pół roku uruchomić identyczną usługę (obejmującą jednak o wiele bardziej skomplikowane i cenne mienie), a tutaj co?

    • 11 1

    • lokalny dealer samochodów nie robi tego za państwowe pieniądze :)

      • 4 1

  • Co za ludzie (1)

    Tylko narzekają i tak zdecydowana większość by nie wsiadła na ten rower tego 1 marca ani 2 czy 3 ....

    • 5 5

    • Umowa to umowa a nie usprawiedliwianie rodem z piaskownicy kto by wsiadl

      • 3 1

  • Rozliczyć rozwiązać umowę obciążyć kara umowna od nie zrealizowanego kontraktu i wybrać nowego inwestora

    • 5 0

  • Jabłoniowa !! (1)

    Dlaczego na ul Jabłoniowej, Przywidzkiej itd ( Gdańsk - Południe) nie ma stacji postoju rowerów ? tyle nowych bloków i osiedli !!!???

    • 4 1

    • I co z tego same sloiki

      • 1 1

  • Rower Mevo (3)

    Niepotrzebnie wydane pieniądze z budżetu miasta.
    Zamiast tego, lepszym rozwiązaniem byłyby bezpłatne przejazdy środkami komunikacji miejskiej dla wszystkich.
    Zalety - ograniczenie ilości samochodów w śródmieściu, brak kosztów zakupu, serwisowania, utrzymywania i obsługi rowerów z których korzystać będą jedynie nieliczni.

    • 13 7

    • Ale nikt by nie przytulił 10-15%

      • 2 1

    • (1)

      Ile kosztuje komunikacja? O ile musiałaby ona zostać zwiększona, żeby nie była przepełniona? I co jest lepsze, mieć wybór rower-komunikacja czy komunikacja, która w pewnych miejscach jest dostępna co 30 - 60 min

      • 2 1

      • byla lepsza i tansza zanim sie budyniowcy nie przykleili

        • 0 1

  • winni

    wszyscy czyli nikt
    jak to w EU
    no chyba , że Mevo pracuje według kalendarza gregoriańskiego

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum