• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rower Mevo nie wystartował 1 marca

Rafał Borowski
1 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach. Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach.

Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.



Zamierzasz korzystać z roweru Mevo?

Od samego rana do Raportu z Trójmiasta spływają liczne pytania naszych czytelników, dotyczące uruchomienia roweru Mevo. Planowane uruchomienie systemu tego alternatywnego środka transportu w coraz bardziej zakorkowanych miastach było bowiem zapowiadane na 1 marca.

- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.

- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.

Termin uruchomienia pozostaje nieznany



Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.

- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.

Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych



Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.

Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.

Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.

Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?

Trzecie opóźnienie



Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.

Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Zobacz nasz test roweru Mevo

Opinie (649) ponad 20 zablokowanych

  • Errata

    Proszę o poprawienie tekstu. Nie 660 stacji, a 660 stojaków. Żeby zobaczyć stację rowerową, zapraszam do Warszawy, Poznania lub Paryża.

    • 8 1

  • To nie MEVO to Budynio-Grzelako rower

    • 9 3

  • (2)

    Jak mevo będą ładowane ? Jedynie z turbiny naszych mięśni ?

    • 7 1

    • (1)

      Serwis będzie jeździł autem i wymieniał akumulatory w rozładowanych rowerach.

      • 4 0

      • Czyli ekologię mają w poważaniu

        • 3 2

  • Pytanie techniczne do operatora i odpowiedzialnych za to urzędników. (2)

    Czy jeśli podczas użytkowania poziom baterii spadnie poniżej 20% to napęd elektryczny przestanie działać, i co wtedy zrobić z 33 kg rowerem w przypadku podjazdów pod górę, które w Trójmieście są częste ? Może któryś z redaktorów tego portalu u oficjeli się o to dopytać ? Przecież to podstawowa kwestia

    • 15 1

    • (1)

      Poniżej 20% raczej nie przestanie działać tylko nie da się go wypożyczyć. Jak będziesz jechał i rozładujesz do tego poziomu baterie to lepiej podmienić rower na inny, przy 20% powinno być kilka stacji w zasięgu

      • 2 1

      • Doładujesz ze smartfona

        • 4 1

  • -Ty wiesz co my robimy tym rowerem? Mówimy to jest nasz rower przez nas zrobiony i to nie jest nasze ostatnie słowo. A rower sobie zgnije do wiosny w hali Amber expo. I co my wtedy zrobimy?
    -Protokół zniszczenia.
    - Koniaczek?
    -Podwójny, stać mnie.

    • 2 2

  • Do Bydgoszczy bedę jezdził żeby pojeździć rowerem miejskim a tu nie bedę korzystał

    • 2 2

  • Moim zdaniem (3)

    Uważam, że to bzdura z tymi elektrycznymi rowerami. Budują system , którego nikt nie wymagał i ni oczekiwał. Zwykłe rowery wystarczyłyby w zupełności tak jak np w Warszawie czy Wrocławiu. Byłoby łatwiej, szybciej i bardziej ekologicznie.

    • 9 4

    • Kupiono towar, którego nie zamawiano

      Elektrycznych oczekiwano 10% ale jakis cwaniak uznał, że przy 100% badziewia wygra przetarg

      • 4 1

    • (1)

      Weź po uwagę, że np. Gdynia jest górzystym miastem i zwykły rower nie ma sensu. W rowerze chodzi, żeby ludzie przesiedli się na nie z samochodów a jak człowiek będzie zlany potem po dojeździe do pracy to nie będzie to zachęcające. Całoroczni rowerzyści nie będą z mevo korzystać, bo mają swój sprzęt.

      • 3 2

      • czyli kazdy moze kupic samemu rowniez

        autobusu juz nie kazdy

        • 0 1

  • Ciekawe ile zapier*** w ciągu 1 miesiąca ?? (1)

    • 6 1

    • Przecież to brzydkie i ciężkie

      • 1 0

  • Rowerek

    Wolę swoje rowery skoro takie cuda z tym się dzieją

    • 2 1

  • Głosujcie (1)

    To będzie dalej super!

    • 4 1

    • Zagłosowali na adamowicza i wyjechali.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum