• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rower Mevo nie wystartował 1 marca

Rafał Borowski
1 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach. Więkoszość rowerów Mevo stoi w hali AmberExpo i wciąż nie wiadomo, kiedy zobaczymy je na ulicach.

Po raz kolejny nie udało się uruchomić Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo. 1 marca to już trzeci termin, którego nie udało się dotrzymać. Co gorsza, na chwilę obecną nie sposób wyznaczyć następnego terminu. Opóźnienie jest spowodowane m.in. problemem z funkcjonowanie aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.



Zamierzasz korzystać z roweru Mevo?

Od samego rana do Raportu z Trójmiasta spływają liczne pytania naszych czytelników, dotyczące uruchomienia roweru Mevo. Planowane uruchomienie systemu tego alternatywnego środka transportu w coraz bardziej zakorkowanych miastach było bowiem zapowiadane na 1 marca.

- 1 marca 2019 r. miał zostać uruchomiony II etap Systemu Roweru Metropolitalnego. W związku z tym, że wykonawca nie uruchomił dotąd I etapu, termin ten ulega przesunięciu. Opóźnienie ma związek z niespełnieniem przez system wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia. Aktualnie trwają testy, po ponownym zgłoszeniu przez wykonawcę gotowości - informuje Dominik Makurat, specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego. - Mevo jest bardzo rozbudowanym projektem, w którym odbieramy nie tylko rowery ze wspomaganiem elektrycznym, ale także całe zaplecze informatyczne: aplikację, stronę internetową, system do nadzoru wykonawcy oraz infrastrukturę postojową. Budowa tak ogromnego systemu (największy system rowerów publicznych ze wspomaganiem elektrycznym w Europie) wiąże się więc z ogromem pracy. Zależy nam na tym, aby system spełnił oczekiwania mieszkańców i był na jak najwyższym poziomie.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.
  • Jak informują nasi czytelnicy, niektóre egzemplarze rowerów Mevo można już zobaczyć na ulicach Trójmiasta.

Jak wyjaśnia nasz rozmówca, problemy dotyczące niespełnienia wymogów postawionych w specyfikacji zamówienia dotyczą w wielkim uproszczeniu kwestii technicznych, m.in. aplikacji niezbędnej do korzystania z rowerów.

- Wcześniejsze problemy związane z pierwszym rozruchem testowym były związane z działaniem aplikacji (lokalizacje GPS, system płatności) czy systemem nadzoru. Z uwagi na to, że będą to rowery IV generacji (bezstacyjne), których działanie jest oparte w dużej mierze o system GPS, wszystko musi działać na 100 proc. - wyjaśnia Makurat.

Termin uruchomienia pozostaje nieznany



Kiedy można spodziewać się uruchomienia systemu Mevo? Niestety, na chwilę obecną to pytanie pozostaje bez odpowiedzi. Nie wiadomo nawet, czy wydłużenie terminu będzie liczone w tygodniach czy miesiącach.

- W tej chwili przeprowadzamy dokładne testy, aby nie mieć żadnych wątpliwości, że system będzie działał prawidłowo. Termin uruchomienia jest zależny od wyników tych testów. Prosimy o uzbrojenie się w jeszcze odrobinę cierpliwości, a jesteśmy pewni, że jakość systemu wynagrodzi czas oczekiwania. O terminie uruchomienia powiadomimy niezwłocznie po pozytywnym zakończeniu procedury odbiorowej - uzupełnia Makurat.

Ponad 4 tys. rowerów elektrycznych



Przypomnijmy: System Roweru Metropolitalnego Mevo ma być największym i najnowocześniejszym tego typu systemem rowerów publicznych w całej Europie. W jego skład ma wejść dokładnie 4080 sztuk jednośladów z napędem wspomaganym elektrycznie, które będzie można oddać przy jednej z 660 stacji.

Jak sama nazwa wskazuje, wspomniane stacje będą zlokalizowane na terenie aż 14 gmin w województwie pomorskim: Gdańska, Gdyni, Sopotu, Tczewa, Pruszcza Gdańskiego, Rumi, Redy, Pucka, Władysławowa, Żukowa, Kartuz, Stężycy, Somonina oraz Sierakowic.

Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej. Jednak główną zaletą roweru Mevo ma być niezwykle atrakcyjny cennik.

Czytaj również: Czy Rower Metropolitalny będzie atrakcyjny cenowo?

Trzecie opóźnienie



Natomiast pod koniec roku informowaliśmy o dwóch opóźnieniach uruchomienia tego systemu. Pierwszy termin, którego nie udało się dotrzymać przypadł 18 listopada, drugi - 16 stycznia. Jak już wspomniano na początku artykułu, kolejny termin został wyznaczony na 1 marca. Niestety, również i tej obietnicy nie udało się dotrzymać.

Czytaj również: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Zobacz nasz test roweru Mevo

Opinie (649) ponad 20 zablokowanych

  • Czy jest w tych rowerach wskaźnik naładowania akumulatora? (2)

    No bo przykładowo wsiądę gdzieś w Sopocie i będę chciał pokonać stromiznę na Karwiny. W połowie stanę w lesie i pedałuj pan taki klocek - ciężar pod górę... A widać ,ze to nie lekkie żelastwo...

    • 12 2

    • (1)

      Są trzy diody określające poziom baterii 100-50% , 50-20% i poniżej 20%

      • 1 1

      • Z tyłu na bagażniku, tylko trzeba uważać, żeby sprawdzając w czasie jazdy

        karku sobie nie skręcić.
        A co do stromizny, jak się stanie w połowie podjazdu, wystaczy zawrócić, żeby mieć z górki.

        W oczekiwaniu na start sami tworzymy zasady używania rowerów.

        • 1 2

  • Janusz bogacz z małej

    A ja kupiłem rower za 15 tys, elektryk a co ... bo taki jestem eko że teraz będę jadł węgiel żeby się zwróciło !! Obiecanki cacanki... jak chcecie za darmo rowery to jesteście frajery!!

    • 2 5

  • To tak jak neptycy b iorą się za biznes (1)

    Pewnie dostali granty z UE a aplikację robią półgłowki udajace programistów.

    • 8 2

    • ależ firma jest doświadczona i chyba największa w Europie

      • 1 0

  • (3)

    Ci boscy informatycy, co wyśmiewają UG i kierunki humanistyczne, że tylko politechnika, że zarabiają miliony bo są tacy zaje..iści, że biją się o nich na rynku pracy i w ogóle są tacy uzdolnieni i wspaniali - to oni nie potrafią zrobić programu dzięki któremu ruszy projekt? :D

    • 14 6

    • Potrafimy

      Ale tu wzieli programistow Januszy studentow ug

      • 3 0

    • (1)

      potrafią, ale chcieliby za to zarabiać przyzwoite pieniądze - a to może być problem dla takiego "biedaoperatora".
      Stworzenie takiego systemu autorskiego to koszt minimum kilku milionów złotych (10 informatyków przez rok), gotowe na rynku raczej nie są dostępne.

      • 1 1

      • jeses roszczeniowy bo nigdy nie pracowales

        • 0 0

  • Puścić. Firmę z torbami

    Zabrać możliwość obsługi mevo , znaleźć innego wykonawcę , naliczyć karę

    • 7 1

  • ...

    I dobrze. Niech uruchomia jak zima zniknie szkoda na poczatek dobijac te rowery.

    • 3 1

  • Skoro jest dopiero w fazie testów, to dlaczego w hangarze stoi odebranych ponad 4 tys. sztuk??????

    • 7 1

  • spokojnie, to tylko urzędnicy

    • 2 2

  • I co w tym dziwnego, że nie wystartował ?

    Przecież mamy XXI wiek

    • 4 1

  • Łiiiiii

    Sto lat za malpami

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum