• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Przyznajemy: Mevo działa źle"

ms
11 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza. Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza.

Rowery mają być bardziej dostępne i lepiej relokowane, baterie częściej wymieniane, naprawy mają trwać krócej a użytkownicy mają znowu móc doładowywać swoje konta - takie są zalecenia stowarzyszenia nadzorującego wdrażanie systemu Mevo na Pomorzu. Operator - firma Nextbike - musi się liczyć z karami umownymi.



Najważniejsze jest:

Rekordowa liczba wypożyczeń...



Mevo funkcjonuje od 26 marca, czyli od dwóch tygodni. W tym czasie rowery wypożyczono ponad 129 tys. razy. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Rowery Mevo są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach.

...ale błędy jak na dłoni



Przedstawiciele stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji (ponad 36 mln zł) nie owijają w bawełnę:

"Podobnie jak Wy mamy problem z powrotem do domu na Mevo - Rower Metropolitalny. Niestety operator systemu - spółka Nextbike Polska ma ewidentne problemy w zarządzeniu flotą 1200 rowerów. Prowadzimy ścisły nadzór nad różnymi parametrami funkcjonowania naszych Mew. Przedstawiamy Wam szczegóły planu naprawczego, zaproponowanego przez Nextbike'a.

Mamy nadzieję, że Operator szybko wycofa się z wyłączenia płatności oraz przywróci System na oczekiwany przez nas poziom dostępności. Uważamy, że kary umowne, które nakładamy na firmę, nie służą nikomu z nas."


- Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu Mevo. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości - mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot (OMGGS).

Lista rzeczy do poprawy



Stowarzyszenie OMGGS, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji, skierował do operatora, spółki NB Tricity, szereg uwag dotyczących funkcjonowania roweru metropolitalnego.

Chodzi przede wszystkim o:

1. Skrócenie czasu ładowania baterii i naprawy uszkodzonych rowerów

Praca zespołów serwisowych odbywa się 24 h na dobę, operator zamówił kolejne zapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana baterii odbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową (do 12 godzin), operator zobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych; jednym z najczęstszych problemów jest kwestia wyłamanych nóżek w rowerach, dlatego operator planuje jeszcze w tym tygodniu rozpocząć montaż dodatkowego wzmocnienia we wszystkich rowerach, dodatkowo powstaną dedykowane dla systemu szafy do ładowania baterii, co przyspieszy proces; operator wypożyczył od miasta Gdyni oraz sprowadził rowery cargo, które będą służyły do wymiany baterii głównie w pasie nadmorskim oraz w miejscach, gdzie utrudniony jest wjazd pojazdów serwisowych, rowery cargo w tej chwili są wykorzystywane do obsługi systemu w Tczewie, gdzie nie zauważamy problemów z wymianą baterii w rowerach;
Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo. Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo.

2. Zwiększenie liczby dostępnych rowerów

w Gdańsku jest już kolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacji dostosowujących je do funkcjonowania w systemie Mevo, operator zapewnia, że gotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszym czasie;

Dostawa nowych rowerów Mevo do Gdańska



3. Poprawienie relokacji rowerów

Rozmieszczenie rowerów na stacjach nie spełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operator zobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasie przewidzianym umową, między 3:00 a 5:00 rano, we wszystkich lokalizacjach znajdowała się odpowiednia liczba rowerów;
By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych. By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych.

4. Skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów

Wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych;

5. Przywrócenie dokonywania płatności

Wyłączenie możliwości dokonywania płatności, (co wiąże się z tym, że nowi użytkownicy nie mogą dokonać opłaty inicjalnej, by aktywować konto, a dotychczasowi użytkownicy po wykorzystaniu dostępnych środków nie mogą doładować nowych) było jednostronną decyzją operatora, na którą nie było zgody OMGGS. Wobec operatora zostaną wyciągnięte konsekwencje finansowe, wynikające z zapisów umowy.

Nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - przyznaje Rafał Federowicz, członek zarządu ds. operacji w Nextbike Polska

Rafał Federowicz Rafał Federowicz
Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej i najskuteczniej poprawić sytuację. W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będzie kilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmy zasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów.

Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjny w Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie strony zaangażowane - począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas są prekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasie kilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie z naszych usług.
ms

Opinie (705) ponad 20 zablokowanych

  • Zgodnie z zamowieniem (6)

    NB wystawia na zew. dane o:
    A. Rowerach dostepnych
    B. Rowerach zarezerwowanych
    A+B to ok 500 w nocy i tylko ok 300 w ciągu dnia.
    Omggs nie ma narzędzi do weryfikacji co dzieje się z resztą rowerów, bo nie zamówiło takiej usługi więc operator tych danych nie dostarcza. W ten sposób NB bezkarnie ukrywa faktyczną ilość rozładowanych czy nawet nieistniejących rowerów. Mogą twierdzić, że te rowery są wypożyczone a tak naprawdę stoją rozładowane lub nie ma ich wcale. I nie ma tego jak sprawdzić.

    • 24 0

    • To ma znajomiona oszustwa (2)

      I jeśli zachodzą takie przesłanki nalezy to zgłosić do prokuratury oszukiwanie systemu w celu osiągnięcie korzysci majatkowych kosztem miasta Gdańsk. Oszystwo jest do 5 lat plus przerwanie wycofanie się miasta z przetargu

      • 8 0

      • Niestety (1)

        nie ma na to dowodów, a NB nie bedzie tych danych publikował bo po pierwsze nie obliguje ich do tego umowa, a po drugie to "strzał w kolano"

        • 3 0

        • Czytając SIWZ chyba jednak dane powinny być wystawione na zewnątrz.

          • 0 0

    • Są specjalne strony (2)

      gdzie jest mevo i mevo watch dog.
      Dostępność systemu jest na poziomie 30-50%, średnio 40%. Myślę, że lepiej nie będzie bo spory procent rowerów zawsze będzie wymagał wymiany baterii, serwisu lub relokacji.

      • 3 1

      • Sęk w tym, że (1)

        nie da sie udowodnić operatorowi, że te brakujące 70% jest zepsute lub wyładowane.
        Zawsze mogą powiedzieć, że reszta jest "w ruchu".

        • 5 0

        • tracker

          Rowery w ruchu zawsze zostawiają ślad pozycji GPS wysyłając sygnał GSM/GPRS. Tak długo jak mają swoje (osobne) zasilanie.

          • 0 0

  • zadzwońcie na infolinię posłuchacie porad typu : (2)

    Oni problemu nie wiedzą należy szukać własnym samochodem kolejnej stacji rowerowej.
    To nie jest ich problem że baterie są rozładowane " po to jest rower żeby pedałować "
    Generalnie to o co Panu chodzi czytał Pan rególamin ? zwrotów nie ma i nie będzie może Pan napisać pismo do nas ale i tak pewnie zwrotu Pan nie dostanie. Sam Pan sobie jest winny że kupił Pan abonament było trzeba kupić własny rower. Na koniec usłyszałem " to Pana problem prosze jakoś sobie radzić a nie zajmować infolinię dowiedzenia "

    • 14 3

    • Najpjerw sie dodzwon...

      • 2 0

    • co to jest rególamin?

      • 1 0

  • lol (5)

    Ciekawe za dwa lata na czyj koszt te złomy i akumulatory kto będzie je naprawiał.?

    • 16 2

    • Na Twój, mój i społeczeństwa

      • 3 0

    • 300 cykli ładowania to złom po roku (3)

      Kto zapłaci

      • 2 0

      • Center (2)

        Te akumulatory nie zostały prawidłowo uformowane, więc nie dożyją 300 cykli.

        • 3 1

        • Nie musza (1)

          To baterie litowo jonowe

          • 1 0

          • service

            Nawet akumulatory litowo jonowe (wbrew opiniom) wymagają prawidłowego uformowania.

            • 0 0

  • cały problem bierze się z tego, że jest 100% elektryków

    Ktoś to napisał, żeby wygrać przetarg i ktoś w urzędzie to łyknął... i teraz jest jeden wielki problem z serwisowaniem (koszty utrzymywania ekip serwisujących) i ładowaniem. Trzeba było rzucić jakiś tam % elektryków i ludzie by na nie polowali. Ewentualnie można stopniowo zwiększać % elektryków.

    W ogóle śmieszne też jest jak Mevo pokazuje ile CO2 nie wprowadziłem do atmosfery używając Mevo. Tylko ile CO2 wprowadziły elektrownie produkujące prąd dla tych setek chodzących non-stop ładowarek? Albo te serwis busy zapiep**ające 24/7 po Trójmieście?

    • 21 0

  • gość sprzedaje rower warty 3 tys zł za 30 tys zł system leży (4)

    ludzie pokupowali abonamenty których nie mogą zwrócić o karach narazie cisza :)

    Gdzie można takie biznesey kręcić ? Gdańsk i Platofirma wał za wałem

    • 24 5

    • skąd te 30k za rower wziąłeś?

      36 milionów za 4080 rowerów, pomieszczenia serwisowe, ładowarki, baterie, obsługę IT przez 5 lat (to też swoje kosztuje)

      • 1 2

    • przeciez dostali juz 900tys kary (2)

      po co dezinformujesz

      • 1 1

      • Kasa z dotacji na kancelarię poszła na farmę trolli?

        • 0 0

      • Poproszę kopię przelewu.

        • 1 0

  • łamiące nóżki (4)

    Nie dziwi mnie, że nóżki się wyłamują - działają jakoś nienaturalnie. Nie wiem czy w każdym rowerze tak jest, ale jak ja jechałem to przy starcie te nóżki się chowają jak się zaczyna pedałować. A żeby nóżki postawić musiałem zakończyć wynajem. Jest to sprzeczne z odruchami użytkowników - sam napieprzałem w te nóżki żeby mi się zamknęły, a one stawiają opór. Więc mnie nie dziwi, że się łamią.

    • 14 4

    • (3)

      Podnosisz lekko ręką tył roweru i stawiasz wtedy nóżkę. Żaden problem, jest specjalny uchwyt ułatwiający podnoszenie z tyłu, tylko ludzie na chama próbują i wtedy wyłamują

      • 2 3

      • Podnieś lekko

        Waga: 15 kg na jedno koło.

        • 3 0

      • Zdaje się że jest to rower miejski???!!!

        ...nóżki powinny być pancerne a nie chiński szajs zrobiony z ryżu

        • 3 1

      • Nic nie trzeba podnosić. Polecam na yt zobaczyć jak stawia się motory na nóżkach. Tutaj zasada działania jest identyczna - blokujesz nogą od przodu lub tyłu nóżki i pchasz lub ciągniesz za kierownicę.

        • 2 0

  • NIe prawda!

    Mevo doskonale nie działa!

    • 7 0

  • Ale "włodarze "miast prezentowali sie na rowerach Meva okazale.

    • 21 0

  • Warto brać przykład z ludzi władzy i popatrzeć czym się przemieszczają..

    Odpowiedź jest jedyna słuszna: samochód.

    • 11 3

  • Nie kupujcie abonamentów

    Zwrotów nie ma nawet gdy system nie działa

    • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum