• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Przyznajemy: Mevo działa źle"

ms
11 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza. Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza.

Rowery mają być bardziej dostępne i lepiej relokowane, baterie częściej wymieniane, naprawy mają trwać krócej a użytkownicy mają znowu móc doładowywać swoje konta - takie są zalecenia stowarzyszenia nadzorującego wdrażanie systemu Mevo na Pomorzu. Operator - firma Nextbike - musi się liczyć z karami umownymi.



Najważniejsze jest:

Rekordowa liczba wypożyczeń...



Mevo funkcjonuje od 26 marca, czyli od dwóch tygodni. W tym czasie rowery wypożyczono ponad 129 tys. razy. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Rowery Mevo są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach.

...ale błędy jak na dłoni



Przedstawiciele stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji (ponad 36 mln zł) nie owijają w bawełnę:

"Podobnie jak Wy mamy problem z powrotem do domu na Mevo - Rower Metropolitalny. Niestety operator systemu - spółka Nextbike Polska ma ewidentne problemy w zarządzeniu flotą 1200 rowerów. Prowadzimy ścisły nadzór nad różnymi parametrami funkcjonowania naszych Mew. Przedstawiamy Wam szczegóły planu naprawczego, zaproponowanego przez Nextbike'a.

Mamy nadzieję, że Operator szybko wycofa się z wyłączenia płatności oraz przywróci System na oczekiwany przez nas poziom dostępności. Uważamy, że kary umowne, które nakładamy na firmę, nie służą nikomu z nas."


- Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu Mevo. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości - mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot (OMGGS).

Lista rzeczy do poprawy



Stowarzyszenie OMGGS, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji, skierował do operatora, spółki NB Tricity, szereg uwag dotyczących funkcjonowania roweru metropolitalnego.

Chodzi przede wszystkim o:

1. Skrócenie czasu ładowania baterii i naprawy uszkodzonych rowerów

Praca zespołów serwisowych odbywa się 24 h na dobę, operator zamówił kolejne zapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana baterii odbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową (do 12 godzin), operator zobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych; jednym z najczęstszych problemów jest kwestia wyłamanych nóżek w rowerach, dlatego operator planuje jeszcze w tym tygodniu rozpocząć montaż dodatkowego wzmocnienia we wszystkich rowerach, dodatkowo powstaną dedykowane dla systemu szafy do ładowania baterii, co przyspieszy proces; operator wypożyczył od miasta Gdyni oraz sprowadził rowery cargo, które będą służyły do wymiany baterii głównie w pasie nadmorskim oraz w miejscach, gdzie utrudniony jest wjazd pojazdów serwisowych, rowery cargo w tej chwili są wykorzystywane do obsługi systemu w Tczewie, gdzie nie zauważamy problemów z wymianą baterii w rowerach;
Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo. Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo.

2. Zwiększenie liczby dostępnych rowerów

w Gdańsku jest już kolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacji dostosowujących je do funkcjonowania w systemie Mevo, operator zapewnia, że gotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszym czasie;

Dostawa nowych rowerów Mevo do Gdańska



3. Poprawienie relokacji rowerów

Rozmieszczenie rowerów na stacjach nie spełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operator zobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasie przewidzianym umową, między 3:00 a 5:00 rano, we wszystkich lokalizacjach znajdowała się odpowiednia liczba rowerów;
By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych. By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych.

4. Skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów

Wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych;

5. Przywrócenie dokonywania płatności

Wyłączenie możliwości dokonywania płatności, (co wiąże się z tym, że nowi użytkownicy nie mogą dokonać opłaty inicjalnej, by aktywować konto, a dotychczasowi użytkownicy po wykorzystaniu dostępnych środków nie mogą doładować nowych) było jednostronną decyzją operatora, na którą nie było zgody OMGGS. Wobec operatora zostaną wyciągnięte konsekwencje finansowe, wynikające z zapisów umowy.

Nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - przyznaje Rafał Federowicz, członek zarządu ds. operacji w Nextbike Polska

Rafał Federowicz Rafał Federowicz
Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej i najskuteczniej poprawić sytuację. W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będzie kilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmy zasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów.

Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjny w Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie strony zaangażowane - począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas są prekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasie kilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie z naszych usług.
ms

Opinie (705) ponad 20 zablokowanych

  • (2)

    Na siłę uszczęśliwia się firmę /operatora systemu do dalszej obsługo tego programu choć jak widać ona sama wcale tego nie chce robi wszystko by nawalić na całego. Jeśli przez tyle czasu firma/operator nie daje rady trzeba umożliwić jej natychmiastowe rozwiązanie umowy, dodając nie kary umowne tylko kary które umożliwią następcom unikanie stawania do przetargów nie posiadając odpowiedniego doświadczenia. Przetarg jak każdy posiada odpowiednią specyfikację i wygląda na to że nikt nie sprawdził zdolności tej firmy do realizacji jej zapisów. Zerwać umowę wystawić kary, podpisać nową umowę z nową firmą unikając popełnionych błędów, dalsze brnięcie w błoto chyba nie ma już sensu.

    • 17 1

    • (1)

      Ale wtedy przez kilka lat w ogóle nie bedzie roweru

      • 0 3

      • Jak nue dali rady, to niech się przyznają

        • 0 0

  • (2)

    Mam pytanie do operatora- ile stacji ładowania baterii znajduje się w naszej metropolii ?

    • 6 0

    • (1)

      A o ilu stacjach chcesz usłyszeć? Ile potrzebujesz do zadowolenia?

      • 0 4

      • Do zadowolenia nie jest potrzebna mi ani jedna stacja ładowania baterii ;) A mówiąc poważnie - jeśli od Tczewa do Wejherowa była ponoć jedna, a obecnie trzy , to moim zdaniem jest to liczba niewystarczająca bo wychodzi na to, ze rowery zamiast na ulicach spędzają wiele czasu podczas transportu na pace samochodu.

        • 4 0

  • Z tymi rowerami będzie zawsze lipa. Nie nadają się na nasze nawierzchnie, przynajmniej w Gdańsku gdzie Stare Miasto, Wrzeszcz i parę innych dzielnic wyłożona jest kostką brukową. Rowery psują się na potęgę, jak się jedzie po nierównej drodze ,to ma się wrażenie że pojazd zaraz się rozpadnie.
    Pomysł jest fajny, ale kompletnie niedostosowany do warunków.

    • 10 2

  • (1)

    Dlaczego nie mozemy jeździć mevo rozładowany m ? Zalatwilo by polowe problemu..?

    • 6 5

    • Bo waży 30 kg i daleko byś bez wspomagania nie zajechal.

      • 2 0

  • macie niemiecka firme w akcji.

    • 6 1

  • i do tego jest szkaradny

    dobra robota !!

    • 9 1

  • rowery dla naiwnych

    • 6 0

  • A te baterie nie mogą się ładować podczas jazdy? (5)

    tak jak akumulator?

    • 0 17

    • (3)

      Bateria ma ulatwiac jazde, a nie utrudniac. Przynajmniej teoretycznie... ;)

      • 8 1

      • (2)

        A w czym przeszkadza akumulator? Te baterie mogłyby się ładować dodatkowo podczas pedałowania. Uważam, że to dobry pomysł.

        • 0 12

        • nie dałbyś rady jechać i ładować.

          • 5 0

        • Za rok matura

          To pomysł równie dobry jak perpetuum mobile.

          • 0 0

    • Na fizyce to się spało?

      • 7 0

  • Kiedy doniesienie do prokuratury? Kiedy do uokiku? Kiedy dymisje i rozwiązanie umowy? Kiedy kary i na jakiej podstawie skoro nie macie jak tego zmierzyć. Kpina!!!

    • 10 2

  • (2)

    To kiedy zwijają interes? xD

    • 10 0

    • I nasuwa się pytanie gdzie są odpowiednie służby tego kraju które zabrałyby się za sprawdzanie szczegółów kontraktu i jego nie wykonywanie.

      • 3 0

    • Niestety

      bardzo słuszne pytanie :(

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum