• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Przyznajemy: Mevo działa źle"

ms
11 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza. Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza.

Rowery mają być bardziej dostępne i lepiej relokowane, baterie częściej wymieniane, naprawy mają trwać krócej a użytkownicy mają znowu móc doładowywać swoje konta - takie są zalecenia stowarzyszenia nadzorującego wdrażanie systemu Mevo na Pomorzu. Operator - firma Nextbike - musi się liczyć z karami umownymi.



Najważniejsze jest:

Rekordowa liczba wypożyczeń...



Mevo funkcjonuje od 26 marca, czyli od dwóch tygodni. W tym czasie rowery wypożyczono ponad 129 tys. razy. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Rowery Mevo są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach.

...ale błędy jak na dłoni



Przedstawiciele stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji (ponad 36 mln zł) nie owijają w bawełnę:

"Podobnie jak Wy mamy problem z powrotem do domu na Mevo - Rower Metropolitalny. Niestety operator systemu - spółka Nextbike Polska ma ewidentne problemy w zarządzeniu flotą 1200 rowerów. Prowadzimy ścisły nadzór nad różnymi parametrami funkcjonowania naszych Mew. Przedstawiamy Wam szczegóły planu naprawczego, zaproponowanego przez Nextbike'a.

Mamy nadzieję, że Operator szybko wycofa się z wyłączenia płatności oraz przywróci System na oczekiwany przez nas poziom dostępności. Uważamy, że kary umowne, które nakładamy na firmę, nie służą nikomu z nas."


- Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu Mevo. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości - mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot (OMGGS).

Lista rzeczy do poprawy



Stowarzyszenie OMGGS, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji, skierował do operatora, spółki NB Tricity, szereg uwag dotyczących funkcjonowania roweru metropolitalnego.

Chodzi przede wszystkim o:

1. Skrócenie czasu ładowania baterii i naprawy uszkodzonych rowerów

Praca zespołów serwisowych odbywa się 24 h na dobę, operator zamówił kolejne zapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana baterii odbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową (do 12 godzin), operator zobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych; jednym z najczęstszych problemów jest kwestia wyłamanych nóżek w rowerach, dlatego operator planuje jeszcze w tym tygodniu rozpocząć montaż dodatkowego wzmocnienia we wszystkich rowerach, dodatkowo powstaną dedykowane dla systemu szafy do ładowania baterii, co przyspieszy proces; operator wypożyczył od miasta Gdyni oraz sprowadził rowery cargo, które będą służyły do wymiany baterii głównie w pasie nadmorskim oraz w miejscach, gdzie utrudniony jest wjazd pojazdów serwisowych, rowery cargo w tej chwili są wykorzystywane do obsługi systemu w Tczewie, gdzie nie zauważamy problemów z wymianą baterii w rowerach;
Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo. Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo.

2. Zwiększenie liczby dostępnych rowerów

w Gdańsku jest już kolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacji dostosowujących je do funkcjonowania w systemie Mevo, operator zapewnia, że gotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszym czasie;

Dostawa nowych rowerów Mevo do Gdańska



3. Poprawienie relokacji rowerów

Rozmieszczenie rowerów na stacjach nie spełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operator zobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasie przewidzianym umową, między 3:00 a 5:00 rano, we wszystkich lokalizacjach znajdowała się odpowiednia liczba rowerów;
By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych. By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych.

4. Skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów

Wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych;

5. Przywrócenie dokonywania płatności

Wyłączenie możliwości dokonywania płatności, (co wiąże się z tym, że nowi użytkownicy nie mogą dokonać opłaty inicjalnej, by aktywować konto, a dotychczasowi użytkownicy po wykorzystaniu dostępnych środków nie mogą doładować nowych) było jednostronną decyzją operatora, na którą nie było zgody OMGGS. Wobec operatora zostaną wyciągnięte konsekwencje finansowe, wynikające z zapisów umowy.

Nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - przyznaje Rafał Federowicz, członek zarządu ds. operacji w Nextbike Polska

Rafał Federowicz Rafał Federowicz
Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej i najskuteczniej poprawić sytuację. W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będzie kilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmy zasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów.

Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjny w Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie strony zaangażowane - począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas są prekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasie kilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie z naszych usług.
ms

Opinie (705) ponad 20 zablokowanych

  • federowicza powinni zwolnić z nextbike - moja sugestia dla Niemców - bo was kompromitują a sława pójdzie w świat (6)

    co do samochodu 'relokujacego' - pisałem o tym w innym miejscu

    dziwi mnie ze to jakaś firma z krakowa (taka ma rejestrację)

    parę dni temu widziałem ten samochód w Gdyni, niczego nie robili, stali przy pustym stojaku, nie 'dodali' do niego żadnego roweru, nie wymienili baterii (bo nie było w czym), po chwili odjechali

    ale co tam za 40 milionów naszej kasy można sobie pojeździć

    chodzę po Gdyni (centrum) i jeśli w ogóle na stojaku jest jakiś rower to jest rozładowany (czerwona dioda)

    czasem patrzę się na mapkę mevo i widzę same zera

    to świadczy, ze tych rowerów praktycznie nie ma - oczywiście czasem jakiś widzę na ulicy w ruchu, ale jak na taka (teoretyczną) liczbę, jaka niby ma być każdego dnia, to jest po prostu niemożliwe, chyba że nextbike używa pelerynek niewidek

    • 7 0

    • (5)

      W nextbike nie ma Niemcow... po sukcesie venturillo w Warszawie udzialy wykupila CAM Media....

      • 0 2

      • Nextbike – niemiecka sieć bezobsługowych wypożyczalni rowerów, działająca w 14 krajach (2015) (4)

        reszta na wiki

        • 0 1

        • (3)

          Sprawedz prosze na stronie larq - nextbike polska dziala na licencji nextbike gmbh ale wlascicielem jest larq czyli poprzednio cam media

          • 1 1

          • a co mnie interesuje Nexbike Polska? (2)

            marka to marka - coca cola też ma różnych operatorów na licencji, ale to marka amerykańska

            Auchan to Francuzi - i co z tego ze koło pióra robią im w Polsce Polacy (takiego syfu dawno nie widziałem) - ci którzy odwiedzają sklep w Polsce zniechecaja się do marki, mimo tego, że na zachodzie Auchan, to jeden z lepszych sklepów

            jeśli nextbike firmuje mevo jako nextbike, to ten blamaż przykleja sie do nextbike a nie do jakiegoś managera Polaka

            • 0 0

            • (1)

              tu chodzi o to kto bierze za co pieniadze... eh... no ale niech Ci bedzie ze Niemce sa temu winne....

              • 0 1

              • chyba nie potrafisz czytać ze zrozumieniem

                to Polacy zawalili sprawę a nie Niemcy

                tak ktoś (managerowie Polacy) biorą za coś (za spiep**ona robotę) kupę forsy - jak zwykle

                • 0 0

  • Nextbike dostarczył też 300 rowerów do Finlandii (2)

    wtedy mówili o sobie tak:

    Często w przetargach startują firmy, które deklarują coś na papierze. Tymczasem istnieje prosty sposób weryfikacji takich zapewnień. W Turku potwierdziło się, że naszym największym kapitałem jest funkcjonalność naszej technologii i bogate doświadczenie, zebrane także w polskich miastach. Ktoś, kto dopiero wchodzi do branży, może popełnić wiele szkolnych – z naszego punktu widzenia – błędów, które mamy już za sobą albo o których wiemy, że nie powinny się zdarzyć, bo jest to przewidywalne.

    • 4 1

    • haha dokładnie twierdzili ze maja doswiadczenie i sa fachowcami ,jak sie jednak okazuje jest zupełnie odwrotnie (1)

      • 2 0

      • ależ oni mają doświadczenie i to wieloletnie i w wielu miastach/krajach

        a jaki ja widzę tu problem?

        managerowie Mevo to Polacy - a wiadomo nasi rodacy mają w 4 literach przepisy, prawo, kontrakty, itd...

        a że firma nie ich, to nie wysilają się, by jej nie kompromitować

        • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Trzeba było zaproponoać zwykłe, funkcjonujące rowery zamiast 100% elektrycznej floty (5)

    Trzeba było zaproponoać zwykłe, funkcjonujące rowery zamiast 100% elektrycznej floty, i aspiracji do pioniera innowacji . Bardzo łatwo się domyśleć, ze tego włąsnie oczekują uzytkownicy - dostepnosci

    • 60 8

    • Takie były warunki zamówienia w przetargu (2)

      • 0 2

      • warunki nie narzucały (1)

        Dawały tylko dodatkowe punkty za % elektryków.. To nextbike uznał że jest w stanie dostarczyć 100% elektryków

        • 4 1

        • Ale te dodatkowe punkty ostatecznie doprowadziły do.wygranej Nextbike'a - bo jego oferta nie była najlepsza pod

          Zresztą różne wróble jeszcze przed rozstrzygnięciem ćwierkały, że tak będzie. Także na trójmieście.

          • 0 0

    • Karnoś chciał elektryków (1)

      żeby w końcu zobaczyć, jak to jest przekroczyć na rowerze 10km/h

      • 11 5

      • w sopoćkowie dalej tu i ówdzie to nielegal
        ok, ich zbójeckie prawo.
        ale mevowery powinny miec liczniki

        • 1 0

  • nextbike zachowuje się jak firma krzak (4)

    1) zbiera niepotrzebne szczegółowe dane
    2) pobiera opłaty, ale nie oferuje w zamian usługi
    3) nie przeprowadziła testów systemu
    4) nie wprowadziła poprawek (problemy z GPS jak były tak są)
    5) nie zapewnia odpowiedniej obsługi BOK
    6) nie policzyła nawet jak długo potrzeba ładować akumulatory i ile stanowisk do ładowania jest niezbędne
    7) nie zatrudniła odpowiedniej ilości osób do obsługi systemu
    8) nie wywiązuje się z obowiązku redystrybucji rowerów (słynne 80 wyłączonych z ruchu na jednej stacji przed biurowcem)
    9) cennik/regulamin na 100% zawiera klauzule niedozwolone, czym powinien zająć się UOKiK, przypomnę że jeśli ktoś was napadnie i ukradnie rower, firma obciąży was aż 12.000PLN

    a to wszystko po wielomiesięcznym opóźnieniu we wprowadzaniu systemu

    i dla przypomnienia - za 40 milionów naszych pieniędzy

    • 15 1

    • zgadza sie dlatego kazdy indywidualnie powinien pisac nanich skargi (3)

      • 0 0

      • tylko do kogo? (2)

        • 0 0

        • (1)

          Uokik, prokuratura, władze miast i gmin, marszałek województwa, instytucja przyznająca środki unijne i wiele wiele więcej.

          • 1 0

          • to pisz jak jesteś abonentem - ja znając bylejakość Polaków czekam i obserwuję

            a tego bajzlu można było się spodziewać

            prawdę powiedziawszy, gdyby coś w TYM kraju działało jak trzeba od początku, to bardzo bym się zdziwił

            • 0 0

  • A dlaczego nieudolne urzędasy, które wybrały najgorszy system grają na obsługującego, równie nieudolnego??

    Coś widzę, że kar nie będzie

    • 6 0

  • (1)

    Chcieli dobrze, a doświadczeni sprzedawcy kitu roztoczyli piękne wizje. Zabrakło kogoś kto spokojnie zapyta: Jak to możliwe? Przecież nie da się przemieszczać setek rowerów na puste stacje za pomocą busika. Nie da się wymieniać akumulatorów w Pucku, Kartuzach czy Pruszczu bez angażowania kierowców i samochodów. Tylko bardzo nietrzeźwo myśląca osoba mogła sądzić, że nie będzie tak wielu chętnych by za 10 zł jeździć przez miesiąc 90 minut dziennie. Reasumując miasto zatrudnia osoby, które są bardzo sprawne w wydawaniu środków na tristar, tramwaje wodne czy mevo na zasadzie: uruchomimy a co potem -nieważne. Easy come, easy go.

    • 5 0

    • Ładnie ujęte

      • 1 0

  • Kto miał zarobić, ten zarobił

    a resztę mają w d...

    • 4 0

  • a ja jestem bardzo zadowolony

    choć nie używam mevo, wole swój
    choc na drogach rowerowych tłok,
    choć mam kłopoty z chodnikowcami i innymi niedoświadczonymi rowerzystami na mevo

    bo kierowcy już teraz się ucywilizowali, bo rowerzystów więcej i sieją grozę ochronna prawną rowerów niemieckiej firmy

    gdyby mieli aplikację na BlackBerry, dawno bym ja miał...

    • 2 2

  • Mevo musi zrewolucjonizować miasto. (2)

    Mevo to coś nowego, inteligentnego, nowoczesnego - dlatego nie hejtujmy a dajmy czas na pełne wdrożenie.

    • 0 8

    • Nie będzie pełnego wdrożenia

      Muszą albo przebudować stacje na ładujące (i to już, czyli bez szans), albo dostarczyć resztę rowerów bez wspomagania a stacje ładujące tworzyć stopniowo w wybranych lokalizacjach (np. w Warszawie są tylko na Powiślu w okolicach skarpy). Albo won.

      • 2 0

    • Nikt tego nie robi i**oto dla idei tlko dla kasy!!I za za grube miliony!!Płacisz i wymagasz!

      A teraz zmuś się do myślenia pólmózgu i wyobraz sobie ze zamawiasz kablówke albo internet do domu przez 2 miesiące będziesz go miał kilka razy dziennie przez godzine.wtedy tez będziesz tak pisał ze trzeba im dac czas .Bo oni jak na razie miają półroczne opóźnienie tez będziesz czekał rok na internet?

      • 2 0

  • Trzeba już myśleć o przyszłym systemie - Mevo aut elektrycznych.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum