• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Przyznajemy: Mevo działa źle"

ms
11 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza. Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza.

Rowery mają być bardziej dostępne i lepiej relokowane, baterie częściej wymieniane, naprawy mają trwać krócej a użytkownicy mają znowu móc doładowywać swoje konta - takie są zalecenia stowarzyszenia nadzorującego wdrażanie systemu Mevo na Pomorzu. Operator - firma Nextbike - musi się liczyć z karami umownymi.



Najważniejsze jest:

Rekordowa liczba wypożyczeń...



Mevo funkcjonuje od 26 marca, czyli od dwóch tygodni. W tym czasie rowery wypożyczono ponad 129 tys. razy. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Rowery Mevo są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach.

...ale błędy jak na dłoni



Przedstawiciele stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji (ponad 36 mln zł) nie owijają w bawełnę:

"Podobnie jak Wy mamy problem z powrotem do domu na Mevo - Rower Metropolitalny. Niestety operator systemu - spółka Nextbike Polska ma ewidentne problemy w zarządzeniu flotą 1200 rowerów. Prowadzimy ścisły nadzór nad różnymi parametrami funkcjonowania naszych Mew. Przedstawiamy Wam szczegóły planu naprawczego, zaproponowanego przez Nextbike'a.

Mamy nadzieję, że Operator szybko wycofa się z wyłączenia płatności oraz przywróci System na oczekiwany przez nas poziom dostępności. Uważamy, że kary umowne, które nakładamy na firmę, nie służą nikomu z nas."


- Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu Mevo. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości - mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot (OMGGS).

Lista rzeczy do poprawy



Stowarzyszenie OMGGS, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji, skierował do operatora, spółki NB Tricity, szereg uwag dotyczących funkcjonowania roweru metropolitalnego.

Chodzi przede wszystkim o:

1. Skrócenie czasu ładowania baterii i naprawy uszkodzonych rowerów

Praca zespołów serwisowych odbywa się 24 h na dobę, operator zamówił kolejne zapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana baterii odbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową (do 12 godzin), operator zobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych; jednym z najczęstszych problemów jest kwestia wyłamanych nóżek w rowerach, dlatego operator planuje jeszcze w tym tygodniu rozpocząć montaż dodatkowego wzmocnienia we wszystkich rowerach, dodatkowo powstaną dedykowane dla systemu szafy do ładowania baterii, co przyspieszy proces; operator wypożyczył od miasta Gdyni oraz sprowadził rowery cargo, które będą służyły do wymiany baterii głównie w pasie nadmorskim oraz w miejscach, gdzie utrudniony jest wjazd pojazdów serwisowych, rowery cargo w tej chwili są wykorzystywane do obsługi systemu w Tczewie, gdzie nie zauważamy problemów z wymianą baterii w rowerach;
Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo. Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo.

2. Zwiększenie liczby dostępnych rowerów

w Gdańsku jest już kolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacji dostosowujących je do funkcjonowania w systemie Mevo, operator zapewnia, że gotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszym czasie;

Dostawa nowych rowerów Mevo do Gdańska



3. Poprawienie relokacji rowerów

Rozmieszczenie rowerów na stacjach nie spełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operator zobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasie przewidzianym umową, między 3:00 a 5:00 rano, we wszystkich lokalizacjach znajdowała się odpowiednia liczba rowerów;
By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych. By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych.

4. Skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów

Wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych;

5. Przywrócenie dokonywania płatności

Wyłączenie możliwości dokonywania płatności, (co wiąże się z tym, że nowi użytkownicy nie mogą dokonać opłaty inicjalnej, by aktywować konto, a dotychczasowi użytkownicy po wykorzystaniu dostępnych środków nie mogą doładować nowych) było jednostronną decyzją operatora, na którą nie było zgody OMGGS. Wobec operatora zostaną wyciągnięte konsekwencje finansowe, wynikające z zapisów umowy.

Nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - przyznaje Rafał Federowicz, członek zarządu ds. operacji w Nextbike Polska

Rafał Federowicz Rafał Federowicz
Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej i najskuteczniej poprawić sytuację. W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będzie kilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmy zasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów.

Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjny w Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie strony zaangażowane - począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas są prekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasie kilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie z naszych usług.
ms

Opinie (705) ponad 20 zablokowanych

  • Ludzie to Wasza wina ! Zamiast siedzieć w domu to jeździta! A tak by elegancko wszystko na spokojnie by rdzewiało przy stojaczku

    • 29 0

  • działa, nie działa (4)

    i tak z nich nigdy nie skorzystam, chciałbym, może nie bardzo chciałbym, ale tak jakoś, ale jest jedno zasadnicze ale - są pomalowane na tak wstrętny kolor (wam się podoba, no i fajnie, ja jak patrzę to mi się przedwczorajszy obiad unosi) wstrętny kolor ! bleee ! i fuj !

    • 8 6

    • wiadomix (1)

      czerwone jezdza szybciej

      • 4 2

      • kij z czerwonym, niech są niebieskie !

        ale nie wyblakłobłękitne

        • 0 0

    • Na rowerze nie widzisz roweru.

      Ludzie to mają problemy! Szczęściarze!

      • 0 0

    • Niebieskie z szarym

      Kolor niebieski z szarym w różnych odcieniach przyjął się w rowerach publicznych. Mevo i Veturilo są najbrzydsze, to fakt. Polecam obejrzeć:
      Bysykkel (Oslo), Blue Bikes (Nowy Orlean), Santander Bikes (Londyn), Veturilo (Warszawa), Velib (Paryż).

      • 0 0

  • Som

    Widzę 5 sztuk w Żukowie... Wsiadam w auto i jadę. Za pół godziny dojadę to sobie pojeżdżę...

    • 14 0

  • Znów Mevo

    No i znów temat Mevo wraca na salony. Skoro jeta tak duże zapotrzebowanie to może wprowadźmy na nasz rynek jeszcze jedna firmę wypożyczająca rowery w taki sposób? Będzie konkurencja, lepsze ceny,
    No i więcej rowerów

    • 10 3

  • Uwaga nie kupujcie abonamentów - nie ma zwrotów nawet gdy system nie działa (5)

    dzowniłem na infolinie Pan w bezczelny spsób powiedział że go nie interesuje że to nie działa . Czytał Pan rególamin ? tam jest informacja że nie ma zwrotów trudno - oznajmił .
    - To komu zależy żeby to działało przertarg rozliczony z kasy zwrotów nie ma nawet jak system nie działa hahahaha Ludzie porobieni w konia. Ludzie chcą oddać abonamenty i nie mogą jaja jakieś. Każdy zarobił do kieszeni i zamykamy sklep zwrotów nie ma .

    • 22 3

    • Trzeba być nierozsądnym, żeby teraz chcieć kupować abonament. Co prawda ja kupiłem w dniu uruchomienia, ale na moje potrzeby jest wystarczająca dostępność. Chyba raz czy dwa razy się zdarzyło, że roweru nie znalazłem w pobliżu.

      • 5 1

    • Podbijam do gory, bo to cenna informacja dla Wielu (2)

      • 3 1

      • trzeba było się kłócić (1)

        prawo w tej kwestii jest jasne za niewypełnienie warunków umowy można domagać się zwrotu

        • 3 0

        • Dokładnie, wypowiadasz umowę ze skutkiem natychmiastowym, za nieprawidłowe wykonanie umowy.

          • 2 0

    • Abonament jest za korzystanie z systemu MEVO. A korzystamy z niego chociażby żeby sprawdzić że rowerów dostępnych brak.

      • 1 0

  • Bezczelna ifolinia (2)

    Brak rowerów proszę Pana a jak są baterie są rozładowane co mam zrobić ?
    - proszę szukać kolejnej stacji nic Pani nie poradzę system działa jak powinien To Pan ma problem.
    A mogę prosić o zwrot abonamentu 150zł jak system nie działa ?
    Ale co Panu nie dziala proszę wsiąść w samochód i poszukać drugiej stacji

    jaja jakieś to ja mam samochodem szukać stacji rowerowych hahaha to jest jakieś nieporozumienie mam jechać samochodem żeby wsiąść na rower który jest rozładowany i jeszcze za to zapłacić :)))) Na infolinii oni problemu nie widzą :))

    • 23 4

    • a ma ci ten rower wyczarować?

      • 3 4

    • hmm

      Ja tu jestem kierownikiem tej szatni. Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi? Cham się uprze i mu daj. Skąd wezmę, jak nie mam!

      • 11 1

  • tak na marginesie (7)

    po co ten system został w ogóle wprowadzony?
    miał odciążyć komunikację, czy wyeliminować samochody z ulicy??

    • 21 4

    • Krótko, po żołniersku. (3)

      Nie. Miał umożliwić przejęcie 19 mln zł tytułem unijnych dotacji.

      • 12 2

      • Dokładnie

        Ja za PO - portal dla bezdomnych za pare milionów

        • 5 0

      • nie mierz wszystkich swoją pisowską miarą

        • 1 2

      • A ja podziwiam naiwność tych wszystkich którzy sądzą inaczej

        • 0 0

    • Tak i zrobił to (2)

      Sam przesiadłem się z auta na rower plus autobus gdy go nie ma.
      Póki co 7 razy jadę na rowerze, a 3 razy autobus w tygodniu.
      Czyli nie jest źle, choć musiałem zmienić godziny, bo wychodzę wcześniej.
      Jeżeli będzie więcej rowerów, to ludzie pracujący w biurach w dużej mierze zaczną się przesiadać. Zwłaszcza ci co mają 3-4km o biura a jechali autem.

      • 1 1

      • Naprawdę potrzebowałeś mevo, żeby przesiąść się na rower? Jeździj własnym, to będziesz miał 100% skuteczności

        • 2 0

      • Ja przesiadłem się ze swojego roweru na Mevo i ewentualnie autobus. Jak do tej pory z autobusu jeszcze nie skorzystałem.

        • 0 0

  • Niby nie działał (1)

    A wszędzie ich pełno?

    • 1 3

    • Chyba zer wszędzie pełno...

      • 3 0

  • Pan Fedorowicz ma żydowska brodę.... (2)

    • 17 9

    • rower warty 2-3 koła za 30 tys zł sprzedać i nie zrobić obsługi za którą skasował pieniądzę

      To tylko wybrani mogli tak zarobić coś w tym jest :)

      • 8 4

    • I jest cyklistą....

      • 3 0

  • W sumie - przy takiej przebite na rowerze, najlepiej byłoby podpisać (1)

    Protokół rozwiązujący umowę.

    • 10 1

    • No tak ale jak łapówki są rozdane to już nie ma wyjścia afera by się zrobiła i nikt by nie zarobił

      przecież chyba nie myślisz że o system chodzi :)

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum