• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Przyznajemy: Mevo działa źle"

ms
11 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza. Zleceniodawca systemu Mevo (Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot) wysłał do operatora systemu (Nextbike) listę wytycznych, które muszą być zrealizowane, by system był w pełni dostępny dla mieszkańców Pomorza.

Rowery mają być bardziej dostępne i lepiej relokowane, baterie częściej wymieniane, naprawy mają trwać krócej a użytkownicy mają znowu móc doładowywać swoje konta - takie są zalecenia stowarzyszenia nadzorującego wdrażanie systemu Mevo na Pomorzu. Operator - firma Nextbike - musi się liczyć z karami umownymi.



Najważniejsze jest:

Rekordowa liczba wypożyczeń...



Mevo funkcjonuje od 26 marca, czyli od dwóch tygodni. W tym czasie rowery wypożyczono ponad 129 tys. razy. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Rowery Mevo są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach.

...ale błędy jak na dłoni



Przedstawiciele stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk Gdynia Sopot, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji (ponad 36 mln zł) nie owijają w bawełnę:

"Podobnie jak Wy mamy problem z powrotem do domu na Mevo - Rower Metropolitalny. Niestety operator systemu - spółka Nextbike Polska ma ewidentne problemy w zarządzeniu flotą 1200 rowerów. Prowadzimy ścisły nadzór nad różnymi parametrami funkcjonowania naszych Mew. Przedstawiamy Wam szczegóły planu naprawczego, zaproponowanego przez Nextbike'a.

Mamy nadzieję, że Operator szybko wycofa się z wyłączenia płatności oraz przywróci System na oczekiwany przez nas poziom dostępności. Uważamy, że kary umowne, które nakładamy na firmę, nie służą nikomu z nas."


- Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu Mevo. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości - mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot (OMGGS).

Lista rzeczy do poprawy



Stowarzyszenie OMGGS, które zamówiło System Mevo i płaci za jego realizację z pieniędzy pomorskich samorządów oraz unijnych dotacji, skierował do operatora, spółki NB Tricity, szereg uwag dotyczących funkcjonowania roweru metropolitalnego.

Chodzi przede wszystkim o:

1. Skrócenie czasu ładowania baterii i naprawy uszkodzonych rowerów

Praca zespołów serwisowych odbywa się 24 h na dobę, operator zamówił kolejne zapasowe baterie i zwiększył liczbę ładowarek, dzięki czemu wymiana baterii odbywa się na bieżąco w czasie przewidzianym umową (do 12 godzin), operator zobowiązał się też do kilkukrotnego zwiększenia obsady ekip serwisowych; jednym z najczęstszych problemów jest kwestia wyłamanych nóżek w rowerach, dlatego operator planuje jeszcze w tym tygodniu rozpocząć montaż dodatkowego wzmocnienia we wszystkich rowerach, dodatkowo powstaną dedykowane dla systemu szafy do ładowania baterii, co przyspieszy proces; operator wypożyczył od miasta Gdyni oraz sprowadził rowery cargo, które będą służyły do wymiany baterii głównie w pasie nadmorskim oraz w miejscach, gdzie utrudniony jest wjazd pojazdów serwisowych, rowery cargo w tej chwili są wykorzystywane do obsługi systemu w Tczewie, gdzie nie zauważamy problemów z wymianą baterii w rowerach;
Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo. Gdyńskie rowery cargo pozwalają serwisantom rozwozić baterie do rowerów systemu Mevo.

2. Zwiększenie liczby dostępnych rowerów

w Gdańsku jest już kolejna partia nowych rowerów, które wymagają jednak jeszcze modyfikacji dostosowujących je do funkcjonowania w systemie Mevo, operator zapewnia, że gotowe rowery zostaną udostępnione użytkownikom w możliwie jak najkrótszym czasie;

Dostawa nowych rowerów Mevo do Gdańska



3. Poprawienie relokacji rowerów

Rozmieszczenie rowerów na stacjach nie spełnia oczekiwań użytkowników i nie jest zgodne z zapisami umowy; operator zobowiązał się do jak najszybszej poprawy tej sytuacji tak, by w czasie przewidzianym umową, między 3:00 a 5:00 rano, we wszystkich lokalizacjach znajdowała się odpowiednia liczba rowerów;
By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych. By Mevo działało sprawnie, w Trójmieście musi się pojawić więcej takich aut serwisowych.

4. Skrócenie czasu naprawy uszkodzonych rowerów

Wszystkie drobne usterki powinny być usuwane w ciągu 12 godzin, operator zobowiązał się do zwiększenia obsady ekip serwisowych;

5. Przywrócenie dokonywania płatności

Wyłączenie możliwości dokonywania płatności, (co wiąże się z tym, że nowi użytkownicy nie mogą dokonać opłaty inicjalnej, by aktywować konto, a dotychczasowi użytkownicy po wykorzystaniu dostępnych środków nie mogą doładować nowych) było jednostronną decyzją operatora, na którą nie było zgody OMGGS. Wobec operatora zostaną wyciągnięte konsekwencje finansowe, wynikające z zapisów umowy.

Nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - przyznaje Rafał Federowicz, członek zarządu ds. operacji w Nextbike Polska

Rafał Federowicz Rafał Federowicz
Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej i najskuteczniej poprawić sytuację. W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będzie kilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmy zasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów.

Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo - pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjny w Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie strony zaangażowane - począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas są prekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasie kilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie z naszych usług.
ms

Opinie (705) ponad 20 zablokowanych

  • Panie Dyrektor

    Trudne wdrożenie? To kogo wybraliscie? Kolegow brodaczy wyjadaczy? Robilem w zyciu wieksze i trudniejsze projekty i jakos dawalismy rade. A jacy to specjalisci u was pracuja? Jakos nie widzialem otwartej rektutacji wiec pewnie spady za zaslugi. Kary? Umowa przewiduje rozwiazanie umowy a to oznaczaloby wasz niebyt urzednikow nic nie nadzorujacych i to jest wytlumaczenie waszego udawania!

    • 41 5

  • 30 tys zł kosztował jeden rower.... to po co to ma działać zarobił kto miał zarobić (5)

    Kupił rower za 3 tys zł wziął za niego 30 tys zł i tyle. gdzie jest NIK 30 tys zł za 1 rower ????
    Przecież to chinach było kupowane po taniosci cięzkie to baterię byle jakie aby były.....
    Nie widzicie że to jeden wielki wał ? Narazie o karach cisza jakieś bedą ale niewiadomo jakie zaraz zacznie wszystko działać nagle stwierdzą że problemu nie ma . Miliony złotych poszły sobie do goscia z długą brodą który głupio tłumaczy się że to jednak pierwszy taki projekt hehe jaja to mało powiedziane oddajecie ludziom pieniądze za abonamenty. To nie jest tak że eprojekt jest nieprzemyślany on jest przemyślany bardzo dobrze tylko zrobiony tak żeby do łapy zostało jak najwięcej a jak najhmniej wydać dlatego wszystko robione aby było .... jeden wielki wał MEVO

    • 59 11

    • Haha

      Lewaki nie widzą bo mają tak skalowane mozgi że szok. Ktoś pójdzie siedzieć bo pomału prawica PiS zgarnie całą Polskę jestem tego pewien na milion procent. Juuupi

      • 6 11

    • gdybyś tak umiał liczyć (3)

      to 36 milionów za: 4080 rowerów, 660 stojaków z robotami budowlanymi (nie robionymi za "bóg zapłać"), ładowarki, samochody obsługi, lokale. Nagle robi się malutka kwota, rzędu 6 koła za elektryk.

      • 3 10

      • Jak hurtowo kupujesz w Chinach to rower kosztuje 30,$ as da

        • 1 6

      • widzę nasłani deb.ile minusują

        a jakby nie liczyć, to za same rowery 36mln/4080 nie daje 30k. To zorganizowana akcja pomówień, tylko czy to bezrobotny Kacper czy aktywista rogerowy?

        • 4 2

      • Jakie roboty budowlane przy stojakach?. Ile kosztuje dobra, chińska ładowarka 2A, - 5$ loco Gdynia?

        • 0 0

  • Ja pitolę, do obsługi rowerów wpuszczą na ulice jeszcze więcej samochodów smrodzących spalinami. (6)

    To komiczne, jak cała ta pseudo ekologia.

    • 57 4

    • Weź policz, tytanie umysłu, sułtanie matematyki, ile tych samochodów jest w stosunku do rowerow (4)

      I ile ludzi nie wsiada co dzień do samochodu, bo jest mevo. Pro tip - apka liczy ci również oszczędność w g co2 wiec będzie ci łatwiej wyciągnąć rewolucyjne wnioski.

      • 5 16

      • no właśnie nie wsiada...

        jeżeli muszę dotrzeć do pracy na określoną godzinę, to mevo jest akurat moim ostatnim wyborem, nie mam czasu na loterię znajdę/nie znajdę

        • 13 0

      • Ty tak na poważnie??

        • 3 0

      • A na jaki ma wzór na obliczanie tych oszczędności? (1)

        Przelicza CO2 ze spalin samochodowych na ten powstający w wyniku produkcji prądu w elektrowni węglowej służacego naładowaniu akumulatora? A dajmy na to, że ktoś pojechałby do pracy komunikacją miejską z pruszcza, a tak pojedzie rowerem, który później będzie musiał zostać specjalnie przywieziony doatawczym dieslem, bo umowa wymaga odpowiednią ilość pojazdów na stacji. Że już nie wspomnę o rozwożeniu baterii na teren całej metropolii z dwóch ich punktów ładowania. Ten rower nigdy nie będzie bardziej ekologiczny niż tradycyjny.

        • 1 0

        • nie mówiąc o samej produkcji tego plastikowego roweru i transporcie... z Chin!

          • 0 0

    • no dokładnie

      nie wiem, jak można taki system sprzedawać jako "ekologiczny"

      • 0 0

  • Ztm usprawniać komunikacje przy biurowcach, a nie wyręczać się mevo (1)

    Tylko tak powstrzymacie parkowanie wszystkich rowerów z miasta pod Obc

    • 13 2

    • Trzeba zlikwidować stację pod OBC i będzie OK.

      • 0 0

  • Co innego mnie ciekawi (3)

    Jak taki rower może kosztować 12000 zł ? Przecież za 2000 zł można i to bez żadnych promocji kupić hulajnogę elektryczną, a za 5000 zł skuter elektryczny.

    • 32 4

    • To jest kara a nie cena roweru (1)

      Wlicza się w nią koszt obsługi zdarzenia, czas czekania na nowy rower, koszt włączenia do systemu i dopiero na końcu koszt samego sprzętu. Poza tym ma to być czynnik odstraszający.

      • 7 6

      • To nie cena odstrasza... tylko wszystko pozostałe. A cenaz kapelusza.

        • 3 1

    • ten rower warty jest max. 3 tys zł

      Ten system cena rowerów to jeden wielki wał kupił gościu w chinach 3 tys rowerów wartych max 4 tys zł sprzedał za 30 tys zł. :) Ot biznes sprzedał i ma w D czy system działa czy nie .

      • 20 3

  • Błędne załozenia od samego poczatku

    raczej tego nie ogarną - no chyba ze będą mieli mnóstwo ludzi i ładowarek. Ale wtedy finansowo padną.

    • 32 0

  • Wyniki ankiety na tą chwile pokazują, że konstruktywnie chce działać 61% spoleczenstwa (5)

    Reszta - zawistne polactwo z mentalnością „nie udało im się to kopniemy ich w brzuch”

    • 16 41

    • To nie zawiść - to warunki umowy które firma podpisała. (3)

      Jak robisz remont samochodu, a zamiast wymiany turbiny mechanik wymieni ci powietrze w oponach to płacisz jak za turbo i nie "kopiesz w brzuch"?

      • 17 4

      • Nie. Chcę mieć naprawione, a nie puścić gościa z torbami, bo wtedy nie będę miał naprawione. (2)

        To jest czysta zawiść - system jest ogromnie popularny, popularniejszy niż w innych miastach i to widać. Widać też, że mamy ogromne korki i duże braki w komunikacji miejskiej i zasypuje tą dziurę właśnie mevo. Mimo tego tysiąc osób głosuje, żeby pogrążyć firmę w karach, a nie dać się jej rozkręcić, gdzie tu jest logika? Już nie wspominając, że pieniądze włożone w system na 5 lat są porównywalne co ceny remontu jednej ulicy.

        • 1 5

        • Dokładnie tak

          Mi na karach nie zależy. Wolę aby miasto ukarało Mevo np, że musi zwiększyć ilość rowerów, lub ładowarek w jakimś czasie.
          Kara pieniężna nic nie daje. System dalej działa źle, a operator nie ma kasy na jego usprawnienia. Kary powinne być korzystne dla ludzi korzystających z systemu, a nie dobijające operatora.

          • 1 4

        • Co innego byś gadał, gdyby to ekipa remontowa rozwaliła Ci całe mieszkanie i się ulotniła, a Ty zostałbyś z niemieszkalnym mieszkaniem. Owszem, chciałbyś jak najszybciej dokończyć remont, ale również naturalne wydaje się ukaranie niefachowych fachowców. Tym bardziej, że wiesz, że Ci fachowcy zarabiają rocznie na remontach miliony zł. Więc czemu mieliby się dorabiać na Tobie, Twoim kosztem?

          • 5 0

    • Sami się w tym poczuciu dobrobytu kopiecie po myśleniu logicznym, nawet nie trzeba was dorzynać na argumenty. Żal was takich ideowych nierealistow, ten projekt jest tak nieżyciowo realizowany w xxI wieku ze to jest hit dekady na Pomorzu.

      • 2 2

  • Przecież te Mevo specjalnie jest tak zrobione żeby firma która wygrała przetarg zgarnęła jak najwięcej

    Po taniości rower kupiony za 3-4 tys zł policzony po 30 tys zł obsługa zapłacona za 12 samochodów seriwsowych puszczone trzy żeby jak najwięcej do łapy zostało. Jeden wielki szwindel. O karach narazie cisza.... za chwilę powiedzą że kar jednak nie będzie damy szansę firmie albo dadzą 1 mln zł kary a firma zgarnęła 20 mln zł. Biznes Po Polsku tylko gdzie jest NIK ? prokuratura

    • 35 6

  • To nie przypadek że Mevo nie działa (3)

    Nikt nie kontrolował gościa który wygrał przetarg na miliony złotych.
    Gość myślał że zamiast puścić 10 wozów serwisowych puści dwa zamiast kuypić 100 baterii dodatkowych kupi 10 . Jak można rządać zwrotu abonamentów ???? kupiłem abonament na cały rok !!!!

    • 37 3

    • Uokik

      • 5 0

    • Niby (1)

      taki cwany, a w maliny dałeś się wpuścić. Abonament na cały rok hi hi . W zimie też sobie pojeździsz?. Najpierw wypróbuj, pomyśl i zrób, a nie tak na łapu capu. Pretrensje do siebie, a nie do innych.

      • 0 1

      • Własnie MEVO chciałbym używać w missiącach paskudnych. Latem mam do jazdy własny rower bez błotników ale lżejszy o 2/3.

        • 0 0

  • Tak

    Kary to to byście chcieli ale drogie autostrady rowerowe to już nie...

    • 4 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum