Mevo 2.0 zablokowane przez Nextbike. OMGGS pozwany na 10 mln zł
W Wigilię Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot poinformował o rozstrzygnięciu przetargu na Mevo 2.0 i wyłonieniu spółki City Bike Global S.A. jako zwycięzcy. Radość nie trwała jednak długo, bo Nextbike, poprzedni operator Mevo, odwołał się od wyniku postępowania i zablokował podpisanie umowy. Spółka pozwała również OMGGS na niemal 10 mln złotych.
Hiszpańska spółka zarządza ponad 30 tysiącami rowerów w Finlandii (Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere), Szwecji (Sztokholm - uruchomienie w marcu 2022 r., 5100 rowerów elektrycznych), Francji (Clermont-Ferrand) i Peru (Lima), a obecnie uczestniczy w publicznych przetargach rowerowych m.in. na Śląsku, w Marsylii (Francja), Cote Basque (Francja), Oulu (Finlandia) i Surco oraz Surquillo (Peru).
Firma z Barcelony wskrzesi rowery Mevo
Czwarte odwołanie Nextbike
Nextbike Polska SA w restrukturyzacji odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej w postępowaniu na nowe Mevo. To już czwarte odwołanie do KIO spółki powiązanej z poprzednim operatorem Mevo. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji brał udział w postępowaniu na nowe Mevo, ale ostatecznie nie złożył oferty.
Stawką trwającego 1,5 roku postępowania jest zarządzanie przez 6 lat flotą 4099 rowerów w 16 gminach czwartej największej metropolii w Polsce. Ponad 3 tysiące z nich będą posiadały napęd elektryczny.
- W poniedziałek w godzinach nocnych do KIO wpłynęło odwołanie Nextbike Polska SA w restrukturyzacji na wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na nowe Mevo - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Zostali o tym poinformowani pozostali uczestnicy postępowania. Nie zgadzamy się z odwołaniem. W naszej ocenie wszystkie czynności w postępowaniu zostały przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z prawem zamówień publicznych. To już czwarte odwołanie tej spółki do KIO w postępowaniu na Mevo. Wcześniej spółka domagała się m.in. przesunięcia składania ofert o pół roku, bo jak sama przyznała nie jest gotowa na złożenie oferty, a co najważniejsze na spełnienie oczekiwań mieszkańców, którzy od dawna czekają na powrót Mevo. Czekamy na dalsze czynności KIO w związku z wniesionym odwołaniem.
Nextbike pozywa OMGGS na prawie 10 mln złotych
NB Tricity, spółka-córka firmy Nextbike, pozwała Stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Sopot-Gdynia. Domaga się zapłaty 9.3 mln złotych (dokładnie: 9.317.644,91 zł): 8.2 mln zł jako wynagrodzenie za prace wykonane w ramach realizacji umowy na dostawę, uruchomienie i zarządzanie systemem roweru metropolitalnego Mevo oraz 1.2 mln zł jako odsetki ustawowe za opóźnienie.
Jak informowała kierownik projektu Mevo, gdyby umowa została podpisana w styczniu tego roku, pierwsze rowery Mevo 2.0 w Trójmieście pojawiłyby się najpóźniej na wiosnę 2023 roku. Ze względu na odwołanie do KIO, trzeba będzie poczekać jeszcze dłużej.
Miejsca
Opinie (181) ponad 10 zablokowanych
-
2022-01-05 10:02
A czemu miasto dopłaca do takich rzeczy (1)
Polska to kraj absurdów. Takie rzeczy niech robią firmy prywatne w całości. Alebo spółki miejskie w calości. Co za bzdura finansować dziesiątkami milionów firmy prywatne. To śmierdzie przekrętem z daleka.
- 8 1
-
2022-01-05 10:22
Dokładnie, miasto powinno tylko stworzyć warunki. Odpowiednie prawo, wyznaczyć miejsca ładowania i jeszcze rozpisać przetarg na dzierżawę takich miejsc.
- 5 0
-
2022-01-05 10:04
Proszę o artykuł kim są osoby decyzyjne w OMGGS (1)
Wzięli Next Bike z kapitałem 5000 zł i to właśnie niekompetentni urzędnicy odpowiadają za ten cyrk i defraudacje.
Next Bike gra tak jak może, nie ma co się im dziwić.- 8 2
-
2022-01-05 11:28
Oficerowie rowerowi miast ,Kierownicy referetu mobilnosci w Gdańsku kitlinski
- 2 1
-
2022-01-05 10:15
Dajcie sobie już spokój z Mevo. Załatwcie sprawy sądowe, cokolwiek tam zostało i zamknijcie temat.
- 5 0
-
2022-01-05 10:41
to jeszcze tych dziadów od vtopeo nie pogonili? i oni trpedują nowe? no szok
- 2 0
-
2022-01-05 19:18
Pytanie (1)
Czy te rowery są potrzebne w dobie elektrycznych hulajnóg?
- 3 0
-
2022-01-05 21:01
Projekt ciągnięty na siłę. Gdyby było na to wzięcie to Bolt już dawno postawiłby rowery obok lub zamiast hulajnóg.
- 1 0
-
2022-01-05 19:42
nextbajk siusiaki
oddajcie pieniądze i spie**zaj cie robić ferment gdzie indziej
- 0 1
-
2022-01-06 00:42
Oczywiście Nextbike przekręcił wszystkich ale...
Ale w tej chwili ma 100% racji i wygra w cuglach te odwołania.
To że poprzedni przetarg zorganizowany był w taki sposób, że wiadome było że skończy się tak jak się skończyło, bo ten dopuszczał do niego nawet mikrofirmy (takie jak NBtricity z kapitałem 5000zł), a jednocześnie zakładał wypłatę kasy z góry.
Oczywiście inna sprawa że organizacji tego przetargu powinna się przyjrzeć prokuratura i osoby odpowiedzialne powinny już dawno siedzieć w więzieniach/aresztach, no ale wiadomo jak to w Polsce.
No więc pierwszy przetarg był tak ustawiony że wiadome było że wygrywa go spółka-córka, która dostaje kasę z góry, wtedy spółka matka wystawia fakturę np. za consulting, spółka córka ją płaci, zostaje z niczym i jak to w kapitalizmie bywa - ogłasza upadłość. No i cześć i czołem. Wszystko w pełni legalne, bankructwa "się zdarzają".
Formalnie NextBike nie miało z tym nic a nic wspólnego.
I teraz wykluczanie NextBike z przetargów jest jawnym złamaniem prawa.
Niestety- 0 0
-
2022-01-06 15:48
Mega przekręt
Za 160 mln to po 39000za jeden rower, to chore to połowa taniego samochodu elektrycznego , pytam kto zatrzyma ten wałek , potem płacimy max podatki od nieruchomości
- 0 0
-
2022-01-06 16:41
Bzdulcynea nie liczy się z Gdańszczanie
Trzeba być d**ilem, żeby wydać 40 tyś na jeden rower , gdańszczanie są przeciw takiej kasie za 1 rower. Ale bzdulcynea ma na w nosie
- 0 0
-
2022-01-07 08:38
nextbike
...nie macie wstydu! Odejdźcie godnie w niebyt zapomnienia, niech już o Was Trójmiasto nigdy nie słyszy!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.