• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo 2.0 zablokowane przez Nextbike. OMGGS pozwany na 10 mln zł

Joanna Karjalainen
4 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Na rowery Mevo 2.0 będzie trzeba poczekać dłużej niż zakładano. Na rowery Mevo 2.0 będzie trzeba poczekać dłużej niż zakładano.

W Wigilię Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot poinformował o rozstrzygnięciu przetargu na Mevo 2.0 i wyłonieniu spółki City Bike Global S.A. jako zwycięzcy. Radość nie trwała jednak długo, bo Nextbike, poprzedni operator Mevo, odwołał się od wyniku postępowania i zablokował podpisanie umowy. Spółka pozwała również OMGGS na niemal 10 mln złotych.



Kiedy zostaną uruchomione rowery Mevo 2.0?

Z trzech firm, biorących udział w trwającym 1,5 roku postępowaniu dot. nowego Mevo, oferty złożyły dwie. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji ostatecznie nie przedłożył oferty. Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) złożyło ofertę na kwotę 365 mln zł, a firma City Bike Global SA (CBG) z podwykonawcą Geovelo ze Szczecina na kwotę 159 mln zł. Po zbadaniu ofert, analizach ekspertów i prawników, a także po pozytywnej opinii biegłego rzeczoznawcy, komisja przetargowa zdecydowała 24 grudnia 2021 roku o wyborze spółki City Bike Global SA.

Hiszpańska spółka zarządza ponad 30 tysiącami rowerów w Finlandii (Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere), Szwecji (Sztokholm - uruchomienie w marcu 2022 r., 5100 rowerów elektrycznych), Francji (Clermont-Ferrand) i Peru (Lima), a obecnie uczestniczy w publicznych przetargach rowerowych m.in. na Śląsku, w Marsylii (Francja), Cote Basque (Francja), Oulu (Finlandia) i Surco oraz Surquillo (Peru).

Firma z Barcelony wskrzesi rowery Mevo



Czwarte odwołanie Nextbike



Nextbike Polska SA w restrukturyzacji odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej w postępowaniu na nowe Mevo. To już czwarte odwołanie do KIO spółki powiązanej z poprzednim operatorem Mevo. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji brał udział w postępowaniu na nowe Mevo, ale ostatecznie nie złożył oferty.

Stawką trwającego 1,5 roku postępowania jest zarządzanie przez 6 lat flotą 4099 rowerów w 16 gminach czwartej największej metropolii w Polsce. Ponad 3 tysiące z nich będą posiadały napęd elektryczny.

- W poniedziałek w godzinach nocnych do KIO wpłynęło odwołanie Nextbike Polska SA w restrukturyzacji na wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na nowe Mevo - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Zostali o tym poinformowani pozostali uczestnicy postępowania. Nie zgadzamy się z odwołaniem. W naszej ocenie wszystkie czynności w postępowaniu zostały przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z prawem zamówień publicznych. To już czwarte odwołanie tej spółki do KIO w postępowaniu na Mevo. Wcześniej spółka domagała się m.in. przesunięcia składania ofert o pół roku, bo jak sama przyznała nie jest gotowa na złożenie oferty, a co najważniejsze na spełnienie oczekiwań mieszkańców, którzy od dawna czekają na powrót Mevo. Czekamy na dalsze czynności KIO w związku z wniesionym odwołaniem.

Nextbike pozywa OMGGS na prawie 10 mln złotych



NB Tricity, spółka-córka firmy Nextbike, pozwała Stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Sopot-Gdynia. Domaga się zapłaty 9.3 mln złotych (dokładnie: 9.317.644,91 zł): 8.2 mln zł jako wynagrodzenie za prace wykonane w ramach realizacji umowy na dostawę, uruchomienie i zarządzanie systemem roweru metropolitalnego Mevo oraz 1.2 mln zł jako odsetki ustawowe za opóźnienie.

Jak informowała kierownik projektu Mevo, gdyby umowa została podpisana w styczniu tego roku, pierwsze rowery Mevo 2.0 w Trójmieście pojawiłyby się najpóźniej na wiosnę 2023 roku. Ze względu na odwołanie do KIO, trzeba będzie poczekać jeszcze dłużej.

Miejsca

Opinie (181) ponad 10 zablokowanych

  • hahahahhaaha

    polskie sady i prawo jak ja lubie to :D

    • 0 0

  • Po co to ciągnąć Po kij te rowery (1)

    Pominę komunikację miejską (która jest żartem w 3mieście), ale większość ma samochód, własny rower, są hulajnogi elektryczne, skutery, zaraz prywatne firmy wymyślą jeszcze inną alternatywe np. zanim będzie mevo 2.0 to będzie już teleportacja.

    • 4 0

    • Dużo publicznych pieniędzy do wzięcia więc można się założyć że nie odpuszczą tematu. A prywatnej firmy rowerowej nie wpuszczą. Dlatego też i hulajnogi są sekowane.

      • 0 0

  • Może jak dostaną te 10 mln to w końcu zwrócą kasę użytkownikom?

    • 1 0

  • Koń Przewalskiego by się uśmiał.

    Sądzicie że mevo powstało żeby ulepszyc życie mieszkańcom trójmiasta? Powstało żeby mógł zarobić ten co ma zarobić. Szemrany operator z wkładem własnym mniejszym niż mikroprzedsiębiorstwo, oficer rowerowy i cała armia urzędników. Nagrody, premie za wdrażanie itp itd.

    • 2 0

  • Many

    Niech oni najpierw oddadzą pieniądze klienta, mojego 20zl do tej pory mi nie oddali

    • 1 0

  • nie ma to jak wieczne życie na wynajem

    nic twoje , na samochód nie stać - wynajmij rower na chwilę i to wynajmij a broń boże kup. To w zapyziałych latach 90tych można było mieć auto i jechać do Gdyni czy Sopotu ot tak. Teraz możesz sobie na hulajnodze (drogo) albo rowerem jeździć.

    • 4 1

  • Najpierw mieszkancy maja zaplacic 160mln firmie za rowery a potem maja z własnej kasy placic kilkaset złotych by mogli nim i (1)

    Ale naturalnie będzie ich znowu za mało i większość będzie rozładowana!!
    Nikt z tego nie bedzie korzystal bo hulajnogi opanowały trójmiasto a ich ceny spadaja dzieki rosnącej konkurencji !
    Taniej i lepiej by wyszło wykupic bezpłanie kilka przejazdów w miesiacu dla wszystkich co maja karte miejską na hulajnogi niz marnowac kase na pseudo rowery elektrczne

    • 4 0

    • Spoko. Przyjdzie czas że zabronią hulajnóg. Że niebezpieczne, że zawalają chodniki itp - taka będzie argumentacja urzędu. A to wszystko dla naszego dobra. Już w urzędzie wiedzą co dla nas dobre a co nie.

      • 2 0

  • Mewo

    Dla mnie te rowery som nie potrzebne

    • 1 0

  • Kasa i rzetelność

    Ktoś wziął za dużo, a ktoś za mało. Ot i taka sprawa.
    Nie pierwsza niedoszacowana inwestycja w tym kraju, co wynika z braku kompetencji urzędników.

    • 0 0

  • Czy przypadkiem nie taniej byłoby kupić wszystkim mieszkańcom po rowerze (1)

    I byłoby po problemie

    • 8 1

    • taniej ale tu chodzi by wiecej kasy zdefraudowac do prywatnej kieszeni firmy z przetargu i urzedników

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum