Mevo 2.0 zablokowane przez Nextbike. OMGGS pozwany na 10 mln zł
W Wigilię Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot poinformował o rozstrzygnięciu przetargu na Mevo 2.0 i wyłonieniu spółki City Bike Global S.A. jako zwycięzcy. Radość nie trwała jednak długo, bo Nextbike, poprzedni operator Mevo, odwołał się od wyniku postępowania i zablokował podpisanie umowy. Spółka pozwała również OMGGS na niemal 10 mln złotych.
Hiszpańska spółka zarządza ponad 30 tysiącami rowerów w Finlandii (Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere), Szwecji (Sztokholm - uruchomienie w marcu 2022 r., 5100 rowerów elektrycznych), Francji (Clermont-Ferrand) i Peru (Lima), a obecnie uczestniczy w publicznych przetargach rowerowych m.in. na Śląsku, w Marsylii (Francja), Cote Basque (Francja), Oulu (Finlandia) i Surco oraz Surquillo (Peru).
Firma z Barcelony wskrzesi rowery Mevo
Czwarte odwołanie Nextbike
Nextbike Polska SA w restrukturyzacji odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej w postępowaniu na nowe Mevo. To już czwarte odwołanie do KIO spółki powiązanej z poprzednim operatorem Mevo. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji brał udział w postępowaniu na nowe Mevo, ale ostatecznie nie złożył oferty.
Stawką trwającego 1,5 roku postępowania jest zarządzanie przez 6 lat flotą 4099 rowerów w 16 gminach czwartej największej metropolii w Polsce. Ponad 3 tysiące z nich będą posiadały napęd elektryczny.
- W poniedziałek w godzinach nocnych do KIO wpłynęło odwołanie Nextbike Polska SA w restrukturyzacji na wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na nowe Mevo - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Zostali o tym poinformowani pozostali uczestnicy postępowania. Nie zgadzamy się z odwołaniem. W naszej ocenie wszystkie czynności w postępowaniu zostały przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z prawem zamówień publicznych. To już czwarte odwołanie tej spółki do KIO w postępowaniu na Mevo. Wcześniej spółka domagała się m.in. przesunięcia składania ofert o pół roku, bo jak sama przyznała nie jest gotowa na złożenie oferty, a co najważniejsze na spełnienie oczekiwań mieszkańców, którzy od dawna czekają na powrót Mevo. Czekamy na dalsze czynności KIO w związku z wniesionym odwołaniem.
Nextbike pozywa OMGGS na prawie 10 mln złotych
NB Tricity, spółka-córka firmy Nextbike, pozwała Stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Sopot-Gdynia. Domaga się zapłaty 9.3 mln złotych (dokładnie: 9.317.644,91 zł): 8.2 mln zł jako wynagrodzenie za prace wykonane w ramach realizacji umowy na dostawę, uruchomienie i zarządzanie systemem roweru metropolitalnego Mevo oraz 1.2 mln zł jako odsetki ustawowe za opóźnienie.
Jak informowała kierownik projektu Mevo, gdyby umowa została podpisana w styczniu tego roku, pierwsze rowery Mevo 2.0 w Trójmieście pojawiłyby się najpóźniej na wiosnę 2023 roku. Ze względu na odwołanie do KIO, trzeba będzie poczekać jeszcze dłużej.
Miejsca
Opinie (181) ponad 10 zablokowanych
-
2022-01-05 09:09
hahahahhaaha
polskie sady i prawo jak ja lubie to :D
- 0 0
-
2022-01-05 09:19
Po co to ciągnąć Po kij te rowery (1)
Pominę komunikację miejską (która jest żartem w 3mieście), ale większość ma samochód, własny rower, są hulajnogi elektryczne, skutery, zaraz prywatne firmy wymyślą jeszcze inną alternatywe np. zanim będzie mevo 2.0 to będzie już teleportacja.
- 4 0
-
2022-01-05 10:16
Dużo publicznych pieniędzy do wzięcia więc można się założyć że nie odpuszczą tematu. A prywatnej firmy rowerowej nie wpuszczą. Dlatego też i hulajnogi są sekowane.
- 0 0
-
2022-01-05 09:24
Może jak dostaną te 10 mln to w końcu zwrócą kasę użytkownikom?
- 1 0
-
2022-01-05 09:26
Koń Przewalskiego by się uśmiał.
Sądzicie że mevo powstało żeby ulepszyc życie mieszkańcom trójmiasta? Powstało żeby mógł zarobić ten co ma zarobić. Szemrany operator z wkładem własnym mniejszym niż mikroprzedsiębiorstwo, oficer rowerowy i cała armia urzędników. Nagrody, premie za wdrażanie itp itd.
- 2 0
-
2022-01-05 09:31
Many
Niech oni najpierw oddadzą pieniądze klienta, mojego 20zl do tej pory mi nie oddali
- 1 0
-
2022-01-05 09:37
nie ma to jak wieczne życie na wynajem
nic twoje , na samochód nie stać - wynajmij rower na chwilę i to wynajmij a broń boże kup. To w zapyziałych latach 90tych można było mieć auto i jechać do Gdyni czy Sopotu ot tak. Teraz możesz sobie na hulajnodze (drogo) albo rowerem jeździć.
- 4 1
-
2022-01-05 09:40
Najpierw mieszkancy maja zaplacic 160mln firmie za rowery a potem maja z własnej kasy placic kilkaset złotych by mogli nim i (1)
Ale naturalnie będzie ich znowu za mało i większość będzie rozładowana!!
Nikt z tego nie bedzie korzystal bo hulajnogi opanowały trójmiasto a ich ceny spadaja dzieki rosnącej konkurencji !
Taniej i lepiej by wyszło wykupic bezpłanie kilka przejazdów w miesiacu dla wszystkich co maja karte miejską na hulajnogi niz marnowac kase na pseudo rowery elektrczne- 4 0
-
2022-01-05 10:19
Spoko. Przyjdzie czas że zabronią hulajnóg. Że niebezpieczne, że zawalają chodniki itp - taka będzie argumentacja urzędu. A to wszystko dla naszego dobra. Już w urzędzie wiedzą co dla nas dobre a co nie.
- 2 0
-
2022-01-05 09:51
Mewo
Dla mnie te rowery som nie potrzebne
- 1 0
-
2022-01-05 09:52
Kasa i rzetelność
Ktoś wziął za dużo, a ktoś za mało. Ot i taka sprawa.
Nie pierwsza niedoszacowana inwestycja w tym kraju, co wynika z braku kompetencji urzędników.- 0 0
-
2022-01-05 09:54
Czy przypadkiem nie taniej byłoby kupić wszystkim mieszkańcom po rowerze (1)
I byłoby po problemie
- 8 1
-
2022-01-05 11:24
taniej ale tu chodzi by wiecej kasy zdefraudowac do prywatnej kieszeni firmy z przetargu i urzedników
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.