• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo 2.0 zablokowane przez Nextbike. OMGGS pozwany na 10 mln zł

Joanna Karjalainen
4 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Mevo wciąż źle lokalizuje parkowanie
Na rowery Mevo 2.0 będzie trzeba poczekać dłużej niż zakładano. Na rowery Mevo 2.0 będzie trzeba poczekać dłużej niż zakładano.

W Wigilię Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot poinformował o rozstrzygnięciu przetargu na Mevo 2.0 i wyłonieniu spółki City Bike Global S.A. jako zwycięzcy. Radość nie trwała jednak długo, bo Nextbike, poprzedni operator Mevo, odwołał się od wyniku postępowania i zablokował podpisanie umowy. Spółka pozwała również OMGGS na niemal 10 mln złotych.



Kiedy zostaną uruchomione rowery Mevo 2.0?

Z trzech firm, biorących udział w trwającym 1,5 roku postępowaniu dot. nowego Mevo, oferty złożyły dwie. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji ostatecznie nie przedłożył oferty. Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) złożyło ofertę na kwotę 365 mln zł, a firma City Bike Global SA (CBG) z podwykonawcą Geovelo ze Szczecina na kwotę 159 mln zł. Po zbadaniu ofert, analizach ekspertów i prawników, a także po pozytywnej opinii biegłego rzeczoznawcy, komisja przetargowa zdecydowała 24 grudnia 2021 roku o wyborze spółki City Bike Global SA.

Hiszpańska spółka zarządza ponad 30 tysiącami rowerów w Finlandii (Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere), Szwecji (Sztokholm - uruchomienie w marcu 2022 r., 5100 rowerów elektrycznych), Francji (Clermont-Ferrand) i Peru (Lima), a obecnie uczestniczy w publicznych przetargach rowerowych m.in. na Śląsku, w Marsylii (Francja), Cote Basque (Francja), Oulu (Finlandia) i Surco oraz Surquillo (Peru).

Firma z Barcelony wskrzesi rowery Mevo



Czwarte odwołanie Nextbike



Nextbike Polska SA w restrukturyzacji odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej w postępowaniu na nowe Mevo. To już czwarte odwołanie do KIO spółki powiązanej z poprzednim operatorem Mevo. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji brał udział w postępowaniu na nowe Mevo, ale ostatecznie nie złożył oferty.

Stawką trwającego 1,5 roku postępowania jest zarządzanie przez 6 lat flotą 4099 rowerów w 16 gminach czwartej największej metropolii w Polsce. Ponad 3 tysiące z nich będą posiadały napęd elektryczny.

- W poniedziałek w godzinach nocnych do KIO wpłynęło odwołanie Nextbike Polska SA w restrukturyzacji na wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na nowe Mevo - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Zostali o tym poinformowani pozostali uczestnicy postępowania. Nie zgadzamy się z odwołaniem. W naszej ocenie wszystkie czynności w postępowaniu zostały przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z prawem zamówień publicznych. To już czwarte odwołanie tej spółki do KIO w postępowaniu na Mevo. Wcześniej spółka domagała się m.in. przesunięcia składania ofert o pół roku, bo jak sama przyznała nie jest gotowa na złożenie oferty, a co najważniejsze na spełnienie oczekiwań mieszkańców, którzy od dawna czekają na powrót Mevo. Czekamy na dalsze czynności KIO w związku z wniesionym odwołaniem.

Nextbike pozywa OMGGS na prawie 10 mln złotych



NB Tricity, spółka-córka firmy Nextbike, pozwała Stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Sopot-Gdynia. Domaga się zapłaty 9.3 mln złotych (dokładnie: 9.317.644,91 zł): 8.2 mln zł jako wynagrodzenie za prace wykonane w ramach realizacji umowy na dostawę, uruchomienie i zarządzanie systemem roweru metropolitalnego Mevo oraz 1.2 mln zł jako odsetki ustawowe za opóźnienie.

Jak informowała kierownik projektu Mevo, gdyby umowa została podpisana w styczniu tego roku, pierwsze rowery Mevo 2.0 w Trójmieście pojawiłyby się najpóźniej na wiosnę 2023 roku. Ze względu na odwołanie do KIO, trzeba będzie poczekać jeszcze dłużej.

Miejsca

Opinie (181) ponad 10 zablokowanych

  • Mevo 2 czy zalanie Gdańska przez globalne ocieplenie (5)

    Co nastąpi wcześniej?

    • 68 3

    • czy założyłeś już opony zimowe na swój rower?

      • 4 3

    • Niewiarygodne co się dzieje (1)

      Zawalili pierwotny projekt , miliony poszły w las , nie oddane środki klientom i teraz ten pozew szok , czy idea roweru za takie kolosalne pieniądze na prawdę jest potrzebna ??? Tyle bez roweru żyliśmy to i pożyjemy dalej spokojnie i bez długów

      • 11 1

      • Komu potrzebna, temu potrzebna. Jezdzic nikt nie musi, ale Ty widziales, jaka to jest kasa?

        • 0 2

    • Nie ma czegoś takiego jak globalne ocieplenie wynikające z działalności człowieka. To wymysł urzędników i korporacji.

      • 3 2

    • Grożą zalaniem spowodowanym globalnym ociepleniem co najmniej od lat 80-tych

      A w ubiegłej dekadzie były lata, kiedy poziom wód spadał. Na strachu się najlepiej zarabia.

      • 1 1

  • co za m...ndy! (5)

    • 41 6

    • Dlaczego tak mowisz? (1)

      Przecież to dobrzy znajomi rządzących w trójmieście

      • 14 5

      • bo to mongoły

        • 2 1

    • (2)

      dlaczego? sąd to oceni. ja tu widze jedynie wine urzednikow jezeli to sie tak przeciag i tyle trwa a nextbike moze jeszcze sie sadzic o pieniadze

      urzednicy zle przygotowali umowy

      • 2 3

      • a co powiesz o moich pieniądzach (1)

        które zostały na aplikacji Nexbike (Mevo) i pomimo wystąpienia o ich zwrot - nigdy ich nie zobaczyłam?

        • 2 2

        • Z pretensjami do urzednikow. Tak skonstruowali umowy i system ze cie okradziono

          • 1 1

  • wyciągi rowerowe na górny taras i zwykle rowery miejskie (jak w San Francisco) (3)

    a nie rowery elektryczne za które trzeba dopłacać operatorowi żeby mu się chciało chcieć

    • 50 9

    • Trasę dół-góra można pokonać autobusem... jeśli ktoś jest za słaby.

      No ale w końcu o poprawę/utrzymanie kondycji w jeździe na rowerze chodzi, więc...

      • 3 10

    • (1)

      pewnie wystarczyłoby premiować darmowymi minutami zabranie roweru z dolnego tarasu i zostawienie go w stacji na górnym

      • 12 1

      • No właśnie, pobranie roweru z "dolnego obszaru" i zwrócenie go w wyznaczonym "górnym obszarze" premiowano by 1 darmowym dniem abonamentu - w efekcie osoby mogłyby jeździć za darmo, ale operator miał by mniej do roboty.

        • 11 0

  • No nieźle, nieźle. (5)

    Koszt obsługi wzrósł 5-10 krotnie przy równoczesnej podwyżce abonamentów. Może niech Trójmiasto już nie wchodzi w takie spółki i pozwoli na działanie niezależnych operatorów rowerowych, którzy ogarną to własnym sumptem.

    • 113 5

    • Jakoś nikt nikomu nie broni przyjść i wstawić rowery, tak jak hulajnogi (4)

      Chętnych brak. Wysokie ceny są w końcu realne, a nie to co poprzednio

      • 3 8

      • dzbanie tak są realne ale dostaną dodatkowo 160mln z kasy mieszkanców a to ogromna rtóznica (2)

        • 5 2

        • Kto i co dodatkowo dostanie, malpo? (1)

          • 1 0

          • zwycięzca przetargu czyli operator,- właśnie o te 160mln był przetarg, malpo ;-)

            • 0 0

      • To spróbuj przyjść z własnymi rowerami i otworzyć ten biznes w Trójmieście. Myślisz, że firmy wynajmujące hulajnogi itp tego nie widzą? Widzą, ale przecież nikt nie wyda na to zgody, gdy flagowy pomysł UM ma się "rozpocząć".

        • 4 0

  • I bardzo dobrze!

    Tak jak nie cierpię tej firmy tak i tych urzędników co chcą kolejne 150 baniek wyrzucić w błoto. Niech się gryzą a kasa zostaje w budżecie na łatanie dziur w jezdniach.

    • 56 9

  • Fajny jest ten region, złodziej ich okradł, a teraz jeszcze pozwał (8)

    Znając polskie sądy to jeszcze wygra. Prędzej wygram w totolotka niż tu będzie normalnie

    • 132 6

    • (7)

      Kto jest złodziejem - oceni sąd. Warunki współpracy określa umowa. Szczerze mówiąc, to bardziej wierze prywatnej firmie, która dysponuje swoimi pieniędzmi, niż urzędnikom, którzy nie tylko nie dysponują swoimi pieniędzmi, ale za dysponowanie nie ponoszą żadnej (faktycznej) odpowiedzialności.

      • 10 40

      • Coz, firma nie wywiazala sie z umowy, nie oddala uzytkownikom pieniedzy, a Ty jej wierzysz? (3)

        Jestes jej pracownikiem?

        • 49 4

        • (2)

          Nie zrobiła tego celowo. Zwykły biznes. Pieniędzy nie oddała, bo jest kolejka chętnych i każdy otrzyma w swojej kolejności.

          • 4 31

          • (1)

            zrobiła celowo. NB polska celowo stworzył spółki córkę z kapitałem zakładowym 3 tyś zł (może więcej nie pamiętam) :) Spółki córka NB trinity upadła a NB polska nic nie stracił tylko zyskał kasę z NB Trinity :) puzdro

            • 23 3

            • co się gryziecie? przecież to była ustawka NB z urzędem gdańskim by wyciągnąć kasę z miasta do podziału

              • 0 0

      • (2)

        Jeżeli prywatna firma dysponuje swoimi pieniędzmi, a urzędnicy nie swoimi i jeszcze nie ponoszą odpowiedzialności, to kto ma więcej do stracenia, a tym samym większy interes w mówieniu nieprawdy?

        • 3 1

        • (1)

          Firma NextBike otrzymała od miasta od razu 9,7 mln, a kar umownych ponad 22 mln złotych tylko przy kapitale zakładowym 5000 zł momentalnie ogłosili upadłość i miasto nic im nie mogło zrobić. Chętnie założę spółkę daj mi 10 mln zł a ja będę ryzykować niech stracę 10000 zł kapitałem zakładowym.

          • 3 0

          • to była ustawka NB z urzędem gdańskim by wyciągnąć kasę z miasta do podziału

            • 0 0

  • Bardzo dobrze, gonić "specjalistów" z OMGGS (11)

    Z dobrze poinformowanych źródeł - rozwiązanie umowy z Nextbike było bezprawne, część stojaków i rowerów nie jest własnością omggs, nextbike ma mocne argumenty prawne i spore szanse na wygraną w sądzie. Jeśli chodzi o drugi przetarg to ma liczne wady prawne, m.in. przetarg wygrała firma która w ogóle nie brała udziału w poprzednich etapach postępowania. Do dziennikarzy - dopytajcie "specjalistów" z OMGGS o te sprawy, z pewnością się spocą. Oczywiście o ile macie odwagę...

    • 50 36

    • (3)

      A stojaki rowerowe nawet te puste w Gdyni często blokują część chodnika i zajmują miejsca parkingowe.

      • 9 7

      • Stojaki rowerowe dla rowerów miejskich, które mają własne zabiezpieczenia (2)

        i nie wymagają do swojego działania stacji dokującej - to szczyt głupoty. Ktoś kto to wymyślił, musiał być nieźle oderwany od rzeczywistości, a ktoś kto to zatwierdził też. Wystarczyłaby puszka farby, aby wyznaczyć miejsca parkingowe dla rowerów, albo nawet jakieś drzewko zasadzić w tym miejscu dla oznaczenia. Ale nie, zróbmy uchwyty, do których nie będą przypinane rowery miejskie xD

        • 15 3

        • Przecież tuż chodzi o utrudnianie życia kierowcom samochodów, a nie o żadne rowery!

          • 2 3

        • Gdyby nie było stojaków, miałbyś burdel jak z hulajnogami. Mieliśmy tego namiastkę, gdy mevo 1 ruszyło i pod obc był jeden wielki stos rowerów rano.

          • 3 1

    • (3)

      nie rozumiem jak można bronić Nextbike. Nie wywiązali się z umowy plus nie zapłacili żadnych kar które wynikały z umów. Nie mówiąc już o nie zwróconych abonamentach :) Tak więc to NB zrobiło miasto i mieszkańców w ch.

      • 23 4

      • (1)

        to oceni sad. skoro nextbike idzie do sadu mowiac ze zostalo oszukane to te umowy musialy byc spartaczone przez urzednikow i to ich nalezy winic

        • 2 7

        • Ale abonenci zostali okradzeni przez nekstbajk i tu zaden sad do wlasciwej oceny potrzebny nie jest.

          • 3 1

      • by wyciągnąć kasę z miasta do podziału,- to była ustawka NB z urzędem gdańskim

        • 0 0

    • (1)

      bronisz nieudaczników patałachu?

      • 1 8

      • mówisz o Dulkiewicz i urzędnikach ?

        • 0 0

    • Nie wiem czy to istotne ale samych kar umownych było 22 mln złotych a firma córka NextBike Tricity dysponowała jedynie 5000 zł kapitału zakładowego i wówczas spółka matka NextBike mówiła że to osobny organ i kar płacić nie będzie.

      • 2 0

  • Niech najpierw oddadzą pieniądze z abonamentów. No do tej pory nextbike nie oddał kasy

    • 132 2

  • No to teraz przez długie lata nie zobaczymy miejskich rowerów ... (4)

    Dziękujemy Panno Dulkiewicz!
    ps. a ten urzędnik co zgarnął premię za Mevo to jeszcze pracuje tam?

    • 87 8

    • Zmienił specjalizację.

      Teraz jest specem od wiat slim-fit.

      • 57 3

    • ten urzędnik nawet awansował (2)

      Serio. Zdziwiony? No cóż, OMGGS to miejsce zatrudnienia największej liczby byłych asystentów Pawła A. więc raczej nie ma co liczyć, że któremuś włos spadnie z głowy. Taki rezerwat ścisły "teczkowych".

      • 44 4

      • Jakie tam są średnie zarobki dla nowych (1)

        ;)

        • 6 2

        • Nowych pewnie przyjmują jak są dziećmi starych.

          • 8 2

  • (9)

    A czy NextBike oddał pieniądze użytkownikom bo nie przypominam sobie aby zwrócił mi kasę z aplikacji! Oby ta firma zdechła i nigdy więcej nie miała racji bytu won!

    • 240 2

    • Nie zdechnie

      Bo ci złodzieje istnieją w kilku miastach w Polsce

      • 30 1

    • Może trzeba złożyć pozew (3)

      Zbiorowy? Niech oddadzą nasze pieniądze!

      • 33 2

      • (1)

        Oddajcie nam pieniądze!, oddajcie nam pieniądze!

        • 4 1

        • Mi tak samo nie oddali...

          • 3 1

      • Niech oddadzą ?

        Mi też nie oddali !

        • 1 1

    • (2)

      Proszę używać pełnej nazwy: NB Tricity, spółka-córka firmy Nextbike Polska SA w restrukturyzacji

      • 13 3

      • (1)

        Od dwóch miesięcy ich "ojcem" jest berliński Tier Mobility ;-) ten od hulajnóg elektrycznych.

        • 9 1

        • NB Tricity, spółka-córka firmy Nextbike Polska SA w restrukturyzacji w związku prawnym z Tier Mobility AG

          • 8 1

    • Olać

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum