• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo 2.0 zablokowane przez Nextbike. OMGGS pozwany na 10 mln zł

Joanna Karjalainen
4 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Na rowery Mevo 2.0 będzie trzeba poczekać dłużej niż zakładano. Na rowery Mevo 2.0 będzie trzeba poczekać dłużej niż zakładano.

W Wigilię Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot poinformował o rozstrzygnięciu przetargu na Mevo 2.0 i wyłonieniu spółki City Bike Global S.A. jako zwycięzcy. Radość nie trwała jednak długo, bo Nextbike, poprzedni operator Mevo, odwołał się od wyniku postępowania i zablokował podpisanie umowy. Spółka pozwała również OMGGS na niemal 10 mln złotych.



Kiedy zostaną uruchomione rowery Mevo 2.0?

Z trzech firm, biorących udział w trwającym 1,5 roku postępowaniu dot. nowego Mevo, oferty złożyły dwie. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji ostatecznie nie przedłożył oferty. Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) złożyło ofertę na kwotę 365 mln zł, a firma City Bike Global SA (CBG) z podwykonawcą Geovelo ze Szczecina na kwotę 159 mln zł. Po zbadaniu ofert, analizach ekspertów i prawników, a także po pozytywnej opinii biegłego rzeczoznawcy, komisja przetargowa zdecydowała 24 grudnia 2021 roku o wyborze spółki City Bike Global SA.

Hiszpańska spółka zarządza ponad 30 tysiącami rowerów w Finlandii (Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere), Szwecji (Sztokholm - uruchomienie w marcu 2022 r., 5100 rowerów elektrycznych), Francji (Clermont-Ferrand) i Peru (Lima), a obecnie uczestniczy w publicznych przetargach rowerowych m.in. na Śląsku, w Marsylii (Francja), Cote Basque (Francja), Oulu (Finlandia) i Surco oraz Surquillo (Peru).

Firma z Barcelony wskrzesi rowery Mevo



Czwarte odwołanie Nextbike



Nextbike Polska SA w restrukturyzacji odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej w postępowaniu na nowe Mevo. To już czwarte odwołanie do KIO spółki powiązanej z poprzednim operatorem Mevo. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji brał udział w postępowaniu na nowe Mevo, ale ostatecznie nie złożył oferty.

Stawką trwającego 1,5 roku postępowania jest zarządzanie przez 6 lat flotą 4099 rowerów w 16 gminach czwartej największej metropolii w Polsce. Ponad 3 tysiące z nich będą posiadały napęd elektryczny.

- W poniedziałek w godzinach nocnych do KIO wpłynęło odwołanie Nextbike Polska SA w restrukturyzacji na wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na nowe Mevo - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Zostali o tym poinformowani pozostali uczestnicy postępowania. Nie zgadzamy się z odwołaniem. W naszej ocenie wszystkie czynności w postępowaniu zostały przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z prawem zamówień publicznych. To już czwarte odwołanie tej spółki do KIO w postępowaniu na Mevo. Wcześniej spółka domagała się m.in. przesunięcia składania ofert o pół roku, bo jak sama przyznała nie jest gotowa na złożenie oferty, a co najważniejsze na spełnienie oczekiwań mieszkańców, którzy od dawna czekają na powrót Mevo. Czekamy na dalsze czynności KIO w związku z wniesionym odwołaniem.

Nextbike pozywa OMGGS na prawie 10 mln złotych



NB Tricity, spółka-córka firmy Nextbike, pozwała Stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Sopot-Gdynia. Domaga się zapłaty 9.3 mln złotych (dokładnie: 9.317.644,91 zł): 8.2 mln zł jako wynagrodzenie za prace wykonane w ramach realizacji umowy na dostawę, uruchomienie i zarządzanie systemem roweru metropolitalnego Mevo oraz 1.2 mln zł jako odsetki ustawowe za opóźnienie.

Jak informowała kierownik projektu Mevo, gdyby umowa została podpisana w styczniu tego roku, pierwsze rowery Mevo 2.0 w Trójmieście pojawiłyby się najpóźniej na wiosnę 2023 roku. Ze względu na odwołanie do KIO, trzeba będzie poczekać jeszcze dłużej.

Miejsca

Opinie (181) ponad 10 zablokowanych

  • powtarzajmy do znudzenia, moze do ciężkich lłbów dotrze

    monopol i socjalizm zły, konkurencja wielu podmiotów dobra

    Mevo to pomysł na jeden wszechzwiązkowy monopol. Uwalić to łatwo, uruchomić trudno. Wielkie nieruchawe dofinansowane socjalistyczne.

    Gdyby od początku zrobiono jak w dowolnym większym mieście w Chinach, tj, wiele firm, wiele taryf, wszystkie na cały obszar, upadek jednej firmy cieszy pozostałe, a raczej nie martwi klientów, to rowery publiczne hulały by od lat, jak hulajnogi.

    No ale nie. za trudne. Na Wumlu naszę światłe kadry przecież nauczyły się, ze kapitalizm to wyzysk człowieka przez człowieka, czyli niedobrze, podczas gdy socyjalizm to odwrotnie, czyli dobrze ;-))

    • 1 0

  • Coś mi się wydaje, że właściciele nextbike proszą się karę więzienia dla siebie

    Chcą kasę za nic (sam zapłaciłem i nie dało się skorzystać !!), a powinni sami zapłacić. Czyży wierzyli że mamy w Polsce dyktaturę instytucjonalnych złodziei?

    • 1 0

  • Przeżarte korupcje

    Na rowery,bilety metropolitalne to miernoty to robią,etaty bez doświadczenia to korupcja

    • 0 0

  • Kabaret, kpina, żart, śmiech, plucie na obywateli, obywateli którzy zapłacą za waszą błazenadę.

    • 0 0

  • Żenada

    Ręce opadły.

    • 0 0

  • Rowerzysta

    A czy osoby prezentujące rower wiedzą że tam jest zakaz jazdy na rowerze? Świetne miejsce na prezentację. Bo nie ma ścieżek w Gdańsku

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum