Mevo 2.0 zablokowane przez Nextbike. OMGGS pozwany na 10 mln zł
W Wigilię Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot poinformował o rozstrzygnięciu przetargu na Mevo 2.0 i wyłonieniu spółki City Bike Global S.A. jako zwycięzcy. Radość nie trwała jednak długo, bo Nextbike, poprzedni operator Mevo, odwołał się od wyniku postępowania i zablokował podpisanie umowy. Spółka pozwała również OMGGS na niemal 10 mln złotych.
Hiszpańska spółka zarządza ponad 30 tysiącami rowerów w Finlandii (Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere), Szwecji (Sztokholm - uruchomienie w marcu 2022 r., 5100 rowerów elektrycznych), Francji (Clermont-Ferrand) i Peru (Lima), a obecnie uczestniczy w publicznych przetargach rowerowych m.in. na Śląsku, w Marsylii (Francja), Cote Basque (Francja), Oulu (Finlandia) i Surco oraz Surquillo (Peru).
Firma z Barcelony wskrzesi rowery Mevo
Czwarte odwołanie Nextbike
Nextbike Polska SA w restrukturyzacji odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej w postępowaniu na nowe Mevo. To już czwarte odwołanie do KIO spółki powiązanej z poprzednim operatorem Mevo. Nextbike Polska SA w restrukturyzacji brał udział w postępowaniu na nowe Mevo, ale ostatecznie nie złożył oferty.
Stawką trwającego 1,5 roku postępowania jest zarządzanie przez 6 lat flotą 4099 rowerów w 16 gminach czwartej największej metropolii w Polsce. Ponad 3 tysiące z nich będą posiadały napęd elektryczny.
- W poniedziałek w godzinach nocnych do KIO wpłynęło odwołanie Nextbike Polska SA w restrukturyzacji na wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na nowe Mevo - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Zostali o tym poinformowani pozostali uczestnicy postępowania. Nie zgadzamy się z odwołaniem. W naszej ocenie wszystkie czynności w postępowaniu zostały przeprowadzone prawidłowo, zgodnie z prawem zamówień publicznych. To już czwarte odwołanie tej spółki do KIO w postępowaniu na Mevo. Wcześniej spółka domagała się m.in. przesunięcia składania ofert o pół roku, bo jak sama przyznała nie jest gotowa na złożenie oferty, a co najważniejsze na spełnienie oczekiwań mieszkańców, którzy od dawna czekają na powrót Mevo. Czekamy na dalsze czynności KIO w związku z wniesionym odwołaniem.
Nextbike pozywa OMGGS na prawie 10 mln złotych
NB Tricity, spółka-córka firmy Nextbike, pozwała Stowarzyszenie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Sopot-Gdynia. Domaga się zapłaty 9.3 mln złotych (dokładnie: 9.317.644,91 zł): 8.2 mln zł jako wynagrodzenie za prace wykonane w ramach realizacji umowy na dostawę, uruchomienie i zarządzanie systemem roweru metropolitalnego Mevo oraz 1.2 mln zł jako odsetki ustawowe za opóźnienie.
Jak informowała kierownik projektu Mevo, gdyby umowa została podpisana w styczniu tego roku, pierwsze rowery Mevo 2.0 w Trójmieście pojawiłyby się najpóźniej na wiosnę 2023 roku. Ze względu na odwołanie do KIO, trzeba będzie poczekać jeszcze dłużej.
Miejsca
Opinie (181) ponad 10 zablokowanych
-
2022-01-04 20:12
do czasu rozstrzygnięcia sądowego warto przeanalizować testowanie rydwanów klasycznych i wspomaganych elektrycznie
- 16 0
-
2022-01-04 19:34
A już nagrody pewnie szykowali
za wyłonienie oferty. A tu taki klops.
- 11 1
-
2022-01-04 17:22
wyciągi rowerowe na górny taras i zwykle rowery miejskie (jak w San Francisco) (3)
a nie rowery elektryczne za które trzeba dopłacać operatorowi żeby mu się chciało chcieć
- 50 9
-
2022-01-04 18:18
(1)
pewnie wystarczyłoby premiować darmowymi minutami zabranie roweru z dolnego tarasu i zostawienie go w stacji na górnym
- 12 1
-
2022-01-04 19:23
No właśnie, pobranie roweru z "dolnego obszaru" i zwrócenie go w wyznaczonym "górnym obszarze" premiowano by 1 darmowym dniem abonamentu - w efekcie osoby mogłyby jeździć za darmo, ale operator miał by mniej do roboty.
- 11 0
-
2022-01-04 18:16
Trasę dół-góra można pokonać autobusem... jeśli ktoś jest za słaby.
No ale w końcu o poprawę/utrzymanie kondycji w jeździe na rowerze chodzi, więc...
- 3 10
-
2022-01-04 19:20
Brna zaparte jak z srovidem.
- 7 2
-
2022-01-04 19:17
Rowery 2,0
Kto znów napcha sobie kasę pieniędzmi Gdańszczan ?
- 12 1
-
2022-01-04 18:51
Nienawidzę ich. Wiszo mi 3,50!
- 6 1
-
2022-01-04 18:46
Pierwsze Mevo było grubym wałem. Dlaczego?
Bo już zanim ruszyło każdy kto się przyjrzał projektowi wiedział że NB Tricity nie będzie w stanie wywiązać się z umowy. Teraz jakieś śmiecie odwołania jeszcze składają
- 32 1
-
2022-01-04 18:43
Dżentelmeni
Tak kończą dżentelmeni ktorzy wcześniej umorzyli kary umowne tym zlodziejom ... Piękna katastrofa wybitnego grona ekspertow huehuehue
- 25 1
-
2022-01-04 18:32
Mevo
Długi czas nie było Mevo i dawaliśmy rade ,czy ten projekt jest warty naszych podatków i miejskich pieniędzy ?
- 37 2
-
2022-01-04 18:25
Bylo zrobic zwykle rowery i hulaloby to do dzisiaj...
- 12 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.