6 lat i 163 mln zł na nowe drogi rowerowe
Droga rowerowa na Wielkopolskiej, która powstanie w ramach strategii rowerowej.
Radni Gdyni przyjęli strategię rowerową dla miasta, która wskazuje cele, kierunki i plan działań do końca dekady. Przeciw byli radni Prawa i Sprawiedliwości, którzy wskazują, że dokument zawiera inwestycje rozpoczęte albo takie, które się rozpoczną, a całość ma służyć promocji władz miasta.
- Plan inwestycji rowerowych do 2030 r. w Gdyni
- Opozycja: to zbiór spraw, które już trwają
- Urzędnicy: trzeba zebrać pomysły i plany w jedno
Przypomnijmy:
- Konsultacje i prace nad tym dokumentem trwały od 22 listopada do 5 grudnia poprzedniego roku.
- Po ich zakończeniu został stworzony dokument.
- Jego wdrożenie planowane jest niemal od razu, bo część projektów już czeka na wykonanie.
- To szczegółowy plan działań dla rozwoju ruchu rowerowego w naszym mieście na najbliższych 7 lat, w zakresie zadań: infrastrukturalnych, informacyjno-promocyjnych, usługowych i tych związanych z efektywnym transportem towarów rowerami cargo - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Po ile mieszkania z rowerownią?
Plan inwestycji rowerowych do 2030 r. w Gdyni
W sumie na wszystkie działania przeznaczono ponad 163 mln zł. W większości to inwestycje w infrastrukturę, które mają zapewnić spójność i ciągłość podstawowych połączeń rowerowych w mieście.
Urzędnicy nie ukrywają, że z tym jest największy problem w mieście. Opozycja ma natomiast wątpliwości, czy strategia rowerowa w ogóle jest potrzebna.
Opozycja: to zbiór spraw, które już trwają
- Nie ma w niej nic odkrywczego. Zapisano tam rzeczy, które już się dzieją, albo rozpoczną w najbliższym czasie. Część druga to przepisanie zadań inwestycyjnych miasta, zapisanych w innych dokumentach. Czy potrzebujemy nazywania strategią dbania o drogi rowerowe, które powinny być zadaniami własnymi gminy? Jest to nie na miejscu - mówi Marek Dudziński, radny PiS.
Dodaje, że dokument daje możliwość uruchomienia 7,4 mln zł na promocję władz miasta i radnych Samorządności pod płaszczykiem promocji zrównoważonego transportu.
Wątpliwości opozycji dotyczą też wprowadzenia strefy Tempo 30 na 30 proc. dróg w Gdyni.
- Strefa jest potrzebna tam, gdzie są dzieci: obok przedszkoli i szkół, ale rozszerzanie to jawna dyskryminacja kierowców - wskazuje.
Urzędnicy: trzeba zebrać pomysły i plany w jedno
Urzędnicy tłumaczą, że dokument ma pozwolić na zebranie wszystkich potrzeb rowerowych w mieście, by dotrzeć do momentu, kiedy rowerem będzie można jeździć bezproblemowo po całej Gdyni.
- Strategię rowerową tworzymy, by określić jakie są potrzeby gdynian i ludzi, którzy przemieszczają się na rowerach, by mogli jeździć bezpiecznie i komfortowo. Dziś jest jeszcze wiele tras do uzupełnienia i wybudowania. Dokument ma dać odpowiedź, co jest najbardziej potrzebne - mówi Jakub Furkal, oficer rowerowy w Gdyni i zarazem radny Gdyni.
Podkreśla, że Strefy Tempo 30 to nie uderzenie w kierowców, ale zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom ruchu na takich ulicach.
Radni przyjęli ostatecznie dokument. Przeciw byli przedstawiciele klubu PiS.
Strategia rowerowa Gdyni do roku 2030 (pdf)
Najważniejsze inwestycje rowerowe w Gdyni:
- Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej od al. Zwycięstwa do ul. Łowickiej.
Realizacja: lata 2024-2030.
Koszt oszacowany: 5 mln zł.
Rowerzyści obok targowiska w Orłowie. Projekt nowej trasy na filmie
- Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Płk. Dąbka, od istniejącej Staniewicza do projektowanej przy Lidlu w kierunku Obłuża
Realizacja: lata 2025-2026.
Koszt: 500 tys. zł. - Budowa drogi rowerowej i chodnika na ul. Janka Wiśniewskiego, od stacji paliw Shell przez węzeł Ofiar Grudnia - plac Konstytucji oraz podjazdy do kładki łączącej ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Morską.
Realizacja: lata 2024-2030.
Koszt: na razie nieznany.
Buspas i wiadukt rowerowy na Janka Wiśniewskiego
- Budowa buspasa i drogi rowerowej w ul. Hutniczej od estakady Kwiatkowskiego do granicy z Rumią wraz z łącznikiem pieszo jezdnym ul. Hutniczej z ul. Chylońską wzdłuż Strugi Cisowskiej.
Realizacja: lata 2024-2030.
Koszt: 10,5 mln zł.
Miejsca
Opinie (109) 2 zablokowane
-
2024-01-26 15:19
100mln na obwodnicę Witomina nie ma
Ale 163mln na drogi rowerowe to jest.
Gdynianie zakończcie ten beton partyjny samorządności i szczurasa. Macie jedyna szanse w tych wyborach się wykazać.- 6 3
-
2024-01-26 15:30
ten kawałeczek na wielkopolskiej w tylko 6 lat?
ale po karwino-geddonie korkowym co tu się dziwić
- 2 1
-
2024-01-26 15:32
zagadka (1)
raz z lewej, raz z prawej, raz z lewej, raz z prawej, raz z lewej, raz z prawej, raz z lewej, raz z prawej, raz z lewej, raz z prawej, raz z lewej, raz z prawej co to jest? droga rowerowa w gdyni
- 4 1
-
2024-01-26 21:40
nie tylko w gdyni :-(
dodaj "raz w środku, a raz naaaskos"- 0 1
-
2024-01-26 15:55
Przedwyborcza sciema
Papier wszystko przyjmie. Niech prezydent Szczurek rozliczy się z poprzednich obietnic inwestycji ktorych nigdy nie zrealizowano. Trochę się tego przez te dwie i pół dekady nazbierało
- 3 1
-
2024-01-26 16:11
Festiwal szczurkowych obietnic czas zacząć.
Czy ludzie dadzą się nabrać po raz 2692174?
- 4 1
-
2024-01-26 16:34
Kolejny żart
Dla zadowolenia kilku mniejszościowych ambicji Gdynia zwiększy dług o kolejne 167 mln BRAWO
- 2 1
-
2024-01-26 16:41
Do Szczurka i ekipy
Pociągnięcie farby na chodniku nie czyni jeszcze ścieżki rowerowej.
- 3 1
-
2024-01-26 18:22
Październik: deszcz, wiatr, 5 stopni,
listopad: deszcz, wichura, 3 stopnie, grudzień, styczeń: śnieg, wiatr, minus 4, potem deszcz, wiatr, plus pięć i tak do końca maja. Gdzie ten klimat, żeby inwestować tyle kasy w jazdę na rowerze??
- 2 2
-
2024-01-26 19:05
Nie kumam tego id..tyzmu dlaczego pod górę od placu górnośląskiego mam jechać po jakimś chodniku z kostki z fazami grubości 3 cm a w dół po asfalcie?Sama ta wizualizacja pokazuje ogrom durnego absurdu tej inwestycji przecież to jest niebzpieczne i głupie rozwiązanie
- 2 1
-
2024-01-27 10:25
Ile mieszkań socjalnych by mogło powstać za te pieniądze? To jest właśnie Bizancjum PO
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.