• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

6 lat i 163 mln zł na nowe drogi rowerowe

Patryk Szczerba
25 stycznia 2024, godz. 20:00 
Opinie (109)

Droga rowerowa na Wielkopolskiej, która powstanie w ramach strategii rowerowej.

Radni Gdyni przyjęli strategię rowerową dla miasta, która wskazuje cele, kierunki i plan działań do końca dekady. Przeciw byli radni Prawa i Sprawiedliwości, którzy wskazują, że dokument zawiera inwestycje rozpoczęte albo takie, które się rozpoczną, a całość ma służyć promocji władz miasta.




Czy czujesz się bezpiecznie na drogach rowerowych w Gdyni?

Przypomnijmy:

  • Konsultacje i prace nad tym dokumentem trwały od 22 listopada do 5 grudnia poprzedniego roku.
  • Po ich zakończeniu został stworzony dokument.
  • Jego wdrożenie planowane jest niemal od razu, bo część projektów już czeka na wykonanie.

- To szczegółowy plan działań dla rozwoju ruchu rowerowego w naszym mieście na najbliższych 7 lat, w zakresie zadań: infrastrukturalnych, informacyjno-promocyjnych, usługowych i tych związanych z efektywnym transportem towarów rowerami cargo - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.


Plan inwestycji rowerowych do 2030 r. w Gdyni



W sumie na wszystkie działania przeznaczono ponad 163 mln zł. W większości to inwestycje w infrastrukturę, które mają zapewnić spójność i ciągłość podstawowych połączeń rowerowych w mieście.

Urzędnicy nie ukrywają, że z tym jest największy problem w mieście. Opozycja ma natomiast wątpliwości, czy strategia rowerowa w ogóle jest potrzebna.

Opozycja: to zbiór spraw, które już trwają



- Nie ma w niej nic odkrywczego. Zapisano tam rzeczy, które już się dzieją, albo rozpoczną w najbliższym czasie. Część druga to przepisanie zadań inwestycyjnych miasta, zapisanych w innych dokumentach. Czy potrzebujemy nazywania strategią dbania o drogi rowerowe, które powinny być zadaniami własnymi gminy? Jest to nie na miejscu - mówi Marek Dudziński, radny PiS.
Dodaje, że dokument daje możliwość uruchomienia 7,4 mln zł na promocję władz miasta i radnych Samorządności pod płaszczykiem promocji zrównoważonego transportu.

Wątpliwości opozycji dotyczą też wprowadzenia strefy Tempo 30 na 30 proc. dróg w Gdyni.

- Strefa jest potrzebna tam, gdzie są dzieci: obok przedszkoli i szkół, ale rozszerzanie to jawna dyskryminacja kierowców - wskazuje.

Urzędnicy: trzeba zebrać pomysły i plany w jedno



Urzędnicy tłumaczą, że dokument ma pozwolić na zebranie wszystkich potrzeb rowerowych w mieście, by dotrzeć do momentu, kiedy rowerem będzie można jeździć bezproblemowo po całej Gdyni.

- Strategię rowerową tworzymy, by określić jakie są potrzeby gdynian i ludzi, którzy przemieszczają się na rowerach, by mogli jeździć bezpiecznie i komfortowo. Dziś jest jeszcze wiele tras do uzupełnienia i wybudowania. Dokument ma dać odpowiedź, co jest najbardziej potrzebne - mówi Jakub Furkal, oficer rowerowy w Gdyni i zarazem radny Gdyni.
Podkreśla, że Strefy Tempo 30 to nie uderzenie w kierowców, ale zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim uczestnikom ruchu na takich ulicach.

Radni przyjęli ostatecznie dokument. Przeciw byli przedstawiciele klubu PiS.

Strategia rowerowa Gdyni do roku 2030 (pdf)

Te inwestycje są kluczowe według Strategii Rowerowej w Gdyni. Te inwestycje są kluczowe według Strategii Rowerowej w Gdyni.
Najważniejsze inwestycje rowerowe w Gdyni:

  1. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej od al. Zwycięstwa do ul. Łowickiej.
    Realizacja: lata 2024-2030.
    Koszt oszacowany: 5 mln zł.
  2. Rowerzyści obok targowiska w Orłowie. Projekt nowej trasy na filmie Rowerzyści obok targowiska w Orłowie. Projekt nowej trasy na filmie
  3. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Płk. Dąbka, od istniejącej Staniewicza do projektowanej przy Lidlu w kierunku Obłuża
    Realizacja: lata 2025-2026.
    Koszt: 500 tys. zł.
  4. Budowa drogi rowerowej i chodnika na ul. Janka Wiśniewskiego, od stacji paliw Shell przez węzeł Ofiar Grudnia - plac Konstytucji oraz podjazdy do kładki łączącej ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Morską.
    Realizacja: lata 2024-2030.
    Koszt: na razie nieznany.
  5. Buspas i wiadukt rowerowy na Janka Wiśniewskiego Buspas i wiadukt rowerowy na Janka Wiśniewskiego
  6. Budowa buspasa i drogi rowerowej w ul. Hutniczej od estakady Kwiatkowskiego do granicy z Rumią wraz z łącznikiem pieszo jezdnym ul. Hutniczej z ul. Chylońską wzdłuż Strugi Cisowskiej.
    Realizacja: lata 2024-2030.
    Koszt: 10,5 mln zł.


Miejsca

Opinie (109) 2 zablokowane

  • Wyrzycone pieniądze w błoto (1)

    Stop terrorowi rowerzystów

    • 5 7

    • dokładnie. wystarczy jezdnie przystosować

      czyli fizycznie ograniczyć możliwość rozpędzania się bandytom drogowym na 4 kołach.

      • 2 0

  • Kiedy id..i dokanczycie najwazniejsza inwestycje drogowa czyli:sciezke wzdloz plazy z orowa do bulwaru!!!? (2)

    I dalej z orlowa w kierunku granicy z sopotem!

    • 4 2

    • (1)

      no dobra, to nie była by najważniejsza rowerowa droga dojazdowa
      pewnie mniej ważna niż Morska albo Zwycięstwa (meandrująca ze strony na stronę)
      to był by popularny spacerniak, dla rozrywki
      i dla poklasku gawiedzi, czytaj - wyborców
      ale tańszy niż Bulwar
      i łatwiej zrobić

      • 0 1

      • No to robic do ch... ja w kancu

        • 0 0

  • CZY

    Czy władze miasta zdają sobie sprawę że odśnieżanie ścieżek rowerowych też należy do ich, bo mieszkańcy będą przewalać śnieg z chodników na scieżki, to dotyczy także wypadków z udziałem gałezi czy luźnego żwiru ???

    • 11 2

  • Gdynia - miasto nieskończonych wizualizacji i zbierania pomysłów

    Kurde. Szlag mnie trafia jak na to patrzę. Rządzą kupę lat a wciąż zbierają pomysły i analizują.
    ul. Wielkopolską tak analizowali, że sparaliżowali miasto na ponad 2 lata i efektem jest mniejsza przepustowość jak była pomimo istniania miejsca na prowadzenie pasów 2+1

    Ścieżką rowerowa na Jana z Kolna - super pomysł, Efekt zapewne mega głębokiej analizy największych tuzów intelektualnych Urzędu Miasta. Bez wątpienia wspieranych sztuczną inteligencją autorstwa najlepszych programistów z Korei Północnej. Efekt to w zasadzie zerowy ruch rowerzystów i pozbawienie kupców na hali klientów, którzy nie mają gdzie zaparkować. Może władze miasta nie widzą, ale zakupy tam robili ludzie, którzy nie mieszkają w centrum natomiast dokonywali tych zakupów jadąc z pracy lub do pracy.

    Gdynia to ciągłe mielenie koncepcji i analiz. A w ostatnich latach w zasadzie nie powstało nic z infrastruktury miejskiej w postaci dróg. Drogi rowerowe to jakieś atrapy powstałe z nachalnego zamalowywania pasów ruchu bez ładu i składu.

    Mam wrażenie, że w Gdyni wszystko jest robione na zasadzie przypadku. Bez jakiejkolwiek koordynacji. O myśleniu o kasie nie wspomnę. Ilość swoistych pomników w tym zakresie mamy w Gdyni dosyć - lotnisko, niekończące się remonty, przypadkowe planowanie, etc.

    Często Internauci mówią na Gdynie - Radom Północy. Myślę że należy już przestać obrażać Radom..... porównując do nieudolnej Gdyni.

    • 10 2

  • Chyba włodarze rządzący Gdynią wykupili na tym portalu swój czas???
    Od pewnego czasu pojawiają się artykuły gloryfikujące władze i jej pomysły, nieomylność oraz przychylność mieszkańcom.
    sęk w tym że to aż zalatuje kampanią wyborczą.... szkoda że kampania się jeszcze nie zaczęła a codziennie czytamy w jakim cudownym mieście i jak wspaniałą ręką zarządzanym żyjemy

    • 8 1

  • a na filmie, prezentacji drogi rowerowej - rowerzyści jeźdżą po chodniku i pod prąd !!!1 (2)

    to po co ta droga?

    • 8 1

    • po to żeby uniemożliwić im korzystanie z jezdni

      samochodziarze będą mogli w spokoju uprawiać bandytyzm drogowy....

      a to że wyjdzie z tego współdzielony chodnik to już nie ważne. niech się piesi i rowerzyści męczą. kierowca najważniejszy

      • 1 0

    • widzisz jak ta droga ma wyglądać pod górę masz mechlać po chodniku między pieszymi

      • 0 1

  • Nie dajcie się nabrać

    Obecne władze zarówno w Gdyni jak i w Gdańsku kreślą jakieś marzenia na najblizsze lata, to jedyna forma ich kampanii wyborczej. Dlaczego jedyna? Ponieważ nie mogą niczym się pochwalic z ostatniej kadenncji, same porazki! Nie dajmy sobie mydlić oczu, nie jesteśmy baranami

    Gdyby mieli choć namiastkę jakiegoś sukcesu to by propoagandowo to rozdmuchali tak jak robił to pis np. pompowali informacje o wzroście Orlenu itp. Jest to nagięte ale jednak coś w tym jest. A nasza władza w Trójmieście nawet takiej sciemy nie zrobi bo nie na co napompować, same porażki

    • 6 3

  • Wybory powinny być co roku

    • 3 1

  • To w Gdyni nie ma już innych pilniejszych potrzeb? (6)

    Wydać taka kasę na drogi rowerowe gdzie reszta infrastruktury leży to już chyba lekka przesada.
    Czyli co, do gdyni tylko na rowerze??? Kucyk z gryzoniem wymalowali już wszędzie pasy dla autobusów, a teraz na pozostałych wymalują ściezki dla rowerów za 160 baniek?

    • 29 17

    • (5)

      Przyznaj się, nie potrafisz jeździć na dwóch kółkach, przewracasz się i stąd ten uraz do rowerów? Ale dla bezpieczeństwa, możesz sobie zamontować dwa mniejsze po bokach.

      • 7 5

      • Lecz się na nogi, bo na głowę już za późno (1)

        • 1 12

        • Na naukę nigdy za późno, nie poddawaj się!

          • 4 3

      • Nie lubię jeździć po miesicie rowerem (1)

        Zdecydowanie wolę gdyńskie(trójmiejskie) lasy na których robię setki kilometrów rocznie. W gdyni jest naprawdę więcej spraw pilnych i palących do załatwienia za te pieniądze niż ścieżki. Po mieście zdecydowanie lepiej jest przemieszczać sie per pedes lub trolejbusem/autobusem.

        • 3 6

        • a ja wolę jeździć rowerem do pracy, tym bardziej że jeżdżę przez las, mam nadzieję że jak najszybciej zrobią ścieżkę na hutniczej

          • 5 1

      • ja robię ponad 10 tysięcy km na rowerze i nie chcę tych bzdur dla mnie ta pseudo ścieżka w dół a pod górę chodnik na wielkopolskiej z tysiącem punktów możliwej kolizji to mega głupie i niebezpieczne rozwiązanie puścić rowery jadące w dół czasem ponad 40 kmh dosłownie przy jezdni idącej pod górę super pomysł mały błąd czy poślizg i rowerzysta ląduje na szybie auta jadącego prawy pasem pod górę wystarczy że z bramy posesji wytoczy się nieostrożny kierowca i tragedia gotowa

        • 4 2

  • Jap

    Ja p.Gdynia to jednak stan umysłu

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum