• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści obok targowiska w Orłowie. Projekt nowej trasy na filmie

Patryk Szczerba
7 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (298)

Przebieg trasy rowerowej od Łowickiej do al. Zwycięstwa w Gdyni

Mat. Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni

Zakończyło się projektowanie kilometrowego odcinka drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej w Gdyni od ul. ŁowickiejMapka do al. ZwycięstwaMapka. To newralgiczne miejsce na mapie rowerowej miasta. Droga będzie poprowadzona po stronie pl. GórnośląskiegoMapka.



Jak pokonujesz rowerem odcinek od Łowickiej do Wielkopolskiej?

Zaprojektowana droga będzie miała tylko kilometr, ale to ważny odcinek, bo wzdłuż ul. Wielkopolskiej jeździ wielu rowerzystów. Na wysokości ul. Łowickiej droga jednak urywa się. Praktycznie wszyscy jadący w kierunku al. Zwycięstwa kontynuują podróż chodnikiem. Mało jest śmiałków zjeżdżających na dwupasmową, ruchliwą ulicę.

Podobne problemy dotyczą jazdy w drugą stronę. Obecnie droga kończy się na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i ul. Wielkopolskiej. Kto jedzie w kierunku Karwin, Dąbrowy czy Wielkiego Kacka, ten lawiruje między pieszymi, co powoduje nieprzyjemne sytuacje i pogłębia wzajemną niechęć.

Zmiany potrzebne od dawna



O uzupełnieniu tego fragmentu o drogę rowerową mówiło się od dawna. W 2019 roku podpisano umowę na projekt wartą 640 tys. zł.

Od początku było wiadomo, że przebudowa omawianego odcinka będzie wiązać się z wieloma wyzwaniami choćby ze względu na ukształtowanie terenu i przechodzącą w tym miejscu linię kolejową.



  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.


Droga rowerowa wzdłuż Wielkopolskiej: jaki przebieg?

  • Zaplanowana droga rowerowa będzie dwukierunkowa i szeroka co najmniej na 2 m.
  • Kierunki zostały rozdzielone szpalerem drzew po to, by zachować drzewa.
  • Będzie biegła po tej samej stronie jezdni, co już istniejąca droga rowerowa wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Będzie dowiązana do drogi rowerowej w kierunku Redłowa przy Drodze Gdyńskiej.
  • Jadący do centrum Gdyni będą mogli skorzystać ze skrótu na ul. Kościelnej.
  • Jadący do Sopotu przejadą na przejściu przy wiadukcie kolejowym.


Prace projektowe się skończyły, ale nadal są kontrowersje dotyczące jej przebiegu, który nie podoba się radnym dzielnicy Orłowo i społecznikom ze stowarzyszenia Nasze Orłowo, którzy optują za tym, by była poprowadzona po przeciwległej stronie, obok osiedla Sadyba Orłowska.

Opór mieszkańców i społeczników



- Uważamy, że przeprowadzenie drogi rowerowej wzdłuż ulicy Wielkopolskiej po stronie północnej, czyli od placu Górnośląskiego, piekarni, "Żabki" i innych sklepów będzie błędem - twierdzili na początku projektowania trasy przedstawiciele stowarzyszenia "Nasze Orłowo" współpracujący w tej sprawie z radnymi dzielnicy.
Po tym, jak pojawiły się informacje i wizualizacje drogi rowerowej dyskusja rozgorzała na nowo. Kontrowersje oprócz przebiegu budzi fakt, że a niektórych fragmentach, zamiast wydzielonej drogi rowerowej, powstaną ciągi pieszo-rowerowe lub jednokierunkowe drogi rowerowe.

Spór o drogę rowerową na ul. Wielkopolskiej Spór o drogę rowerową na ul. Wielkopolskiej

Dodatkowo zwracali uwagę na kolizje z wyjeżdżającymi samochodami. Urzędnicy zapewniają, że dla dostawców wyznaczone będą specjalne miejsca do zatrzymania i wyładowania towaru, a same przejścia będą skrócone.



- Wjazd i wyjazd z Placu Górnośląskiego będą wyniesione o zmienionej geometrii, dzięki czemu poprawi się widoczność między rowerzystami a kierowcami włączającymi się do ruchu przy sklepie Żabka. Sam wyjazd zostanie zwężony, a piesi zyskają szerszy chodnik. Ciąg pieszo-rowerowy w tunelu zostanie poszerzony do 3,1 m między ścianą a barierą przeciwochlapaniową. Pozwoli to na swobodne mijanie się pieszych i rowerzystów - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. rowerów.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.

Urzędnicy: będzie łatwiej rowerzystom



Cały przebieg trasy miał być dokładnie przeanalizowany.

- Pomocne okazały się doświadczenia z innych gmin oraz analizy tzw. map ciepła, czyli tras naturalnie wybieranych przez rowerzystów. Konieczność kilkukrotnego przekraczania strony drogi na danym dystansie skutkuje dużymi stratami czasowymi, co z kolei powoduje, że rowerzyści chcąc zaoszczędzić czas, wolą jechać trasą bardziej bezpośrednią, nawet jeśli nie posiada ona infrastruktury rowerowej, czyli np. chodnikiem. Chcemy uniknąć tego błędu - wskazuje.


Urzędnicy przyznają jednocześnie, że jednym z argumentów za lokalizacją trasy były kwestie własnościowe. Teren po stronie pl. Górnośląskiego należy do miasta, a po drugiej stronie w części nie, co mogłoby skomplikować całą inwestycję.

Inwestycja będzie dofinansowana



Wiadomo, że inwestycja ma ważne pozwolenie na budowę. Bez dofinansowania z Unii Europejskiej się nie obędzie.

- Inwestycja została wpisana na listę Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych - kończy Jakub Furkal.
Quiz Aktywne Trójmiasto Średni wynik 44%

Aktywne Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (298) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (18)

    Dziwne projekt był w 2019,kolejny plan w 2023...Czy można się spodziewać że do 2030r.ten kilometr powstanie?Tymczasem w Wejherowie kolejny tunel roboty pełną parą...Rumia,piękna okolica dworca zaraz oddana.A Gdynia...ehhh.

    • 37 7

    • Zacznij płacić podatki w Gdyni zamiast w swoim pierdziszewie, to kasa się znajdzie. (2)

      • 5 5

      • (1)

        No właśnie nie zacznę bo jak płaciłem to widziałem jak kasa zniknała, a nie znajdowała się. Płacę gdzie indziej i widzę różnicę. Gdynia ma blisko miliard długu pomimo potężnych wpływów do budżetu. Jak to jest? Gdzie są te pieniądze? Co się z nimi działo przez lata? Kto tym wszystkim zarządzał i jak, że mamy taki stan rzeczy? O wiele mniejsze miejscowości, dysponujące wielokrotnie mniejszym budżetem, potrafią budować tunele, trasy, parkingi, baseny, itd. tylko Gdynia jakoś nie może. Nic nie może. No, ew. kółka białą farbą może, ale też nie wiadomo na jak długo wystarczy.

        • 2 1

        • Nudziarze z dialogu

          Pisowska narracja Gdyni w ruinie.

          • 0 2

    • Ale co, twierdzisz że za mało się dzieje? (3)

      A nie narzekasz przypadkiem pod innymi newsami jaka to Gdynia rozkopana? Może się zdecyduj?

      • 5 3

      • Rumia xd

        Pamiętam jak kiedyś przed wyborami ktoś forsował myśl, ze nasza aglomeracja sklada sie z Gdańska i Wejherowa, bo reszta, to dziury

        • 1 2

      • (1)

        Czy rozkopane i nie skończone nawet najmniejsze remonty typu budowa progu zwalniającego (! ) to coś co mamy uznać za sukcesy? Raczej szereg niepowodzeń, którego wszyscy mamy już dość.

        • 3 2

        • Wypowiadaj sie za siebie albo rozwiń kim jesteście

          • 0 0

    • Samochody w miescie, to przeżytek i zatruwacze środowiska (10)

      Z utęsknieniem czekam aż Bruksela je należycie opodatkuje. Wozy spalinowe tylko do logistyki a reszta przesiadka na transport publiczny ( elektryczny ) i rowery. Tylko tak uratujemy Polske przed zagladą ekologiczną

      • 2 9

      • (8)

        Jaki transport publiczny? Sugerujesz, że Gdynia zapewni transport publiczny dla wszystkich użytkowników samochodów, w tym tych dojeżdżających z wiosek dookoła Trójmiasta (gdzie często nie ma alternatywnego transportu)? A reszta będzie przez cały rok zadylać na rowerach? Bosh, to już nawet nie jest śmieszne... Co wy jecie - szpinak z Czernobyla?

        • 7 4

        • Nie lubie rozmawiać z ignorantami, ale złamie zasade (7)

          Jest skm, pkm. Do tego powróci pks. Wypad ze smrodem spalin z miasta i tyle. Wystarczy dorzucić w mieście kilka nowych tras i zwiększyć częstotliwość przejazdów transportu publicznego. Kto generuje korki w miastach? Dzięki komu Janka Wiśniewskiego stoi popołudniu? Bynajmniej publiczny. Myśl człowieku i jedz więcej szpinaku zamiast wieprzowiny

          • 3 4

          • (6)

            Sam jesteś ignorantem i nieukiem. Jakie pkm, skm czy PKS? Wystarczy zwiększyć częstotliwość przejazdów transportu publicznego? Dorzucić kilka tras? Serio? A kto zwiększa częstotliwość i dodaje te trasy? Gdynia zwija linie autobusowe, PKM jeździ co godzinę, SKM puszcza po jednym wagoniku... Dokąd powróci PKS? Jest mnóstwo wioch gdzie jakikolwiek transport publiczny został dawno i bezpowrotnie zlikwidowany. I co - ci wszyscy ludzie mają się teleportować do Gdyni i wsiąść w komunikację publiczną? A może zadylać rowerem z domu do pracy? Odstaw szpinak i mirabelki - rusz 4 litery poza zapyziałe blokowisko to zobaczysz jak wygląda życie w realu.

            • 2 1

            • Chciałeś mieszkać na zad*piu, to nie próbuj ustawić wszystkich pod swoją decyzję. (2)

              Jakoś w dużo większych miastach niż Gdynia są zakazy wjazdu samochodów do centrum i nikt nie ma z tym problemu, a komunikacja wyrabia.

              Dużo da się zrobić kiedy 90% budżetu i przestrzeni nie doją prywatne samochody.

              • 1 2

              • (1)

                Akurat mieszkam w centrum ale w odróżnieniu od ciebie nie mam pustki miedzy uszami zamiast mózgu i zauważam życiowe potrzeby innych ludzi. Powtórzę jeszcze raz, choć nie liczę, że coś zatrybi w tej próżni: Najpierw trzeba zapewnić różnorakie rozwiązania komunikacyjne (węzły integracyjne na obrzeżach, rozwinięta i tania szeroko pojęta komunikacja publiczna) a potem można dyskutować o innych sprawach. Utrudnianie ludziom dojazdu do pracy przy jednoczesnym zwijaniu transportu publicznego to droga donikąd. Wyrabiać to sobie możesz mielone na kotlety.

                • 0 1

              • Czyli wszyscy mamy się męczyć, bo jakiś czereśniak musi dojechać do pracy.Lub jeżdzi z Oksywia na śródmieście autem? Znam ludzi spod Lęborka co dojeżdzają latami do pracy w stoczni

                • 0 1

            • Ignorancja i nieudolność zarazem.... (2)

              Ty piszesz o tym co jest teraz. Ja pisze o tym co trzeba zrobić. Tyle na ten temat

              • 0 1

              • (1)

                Tylko, że nic z tego co trzeba wg ciebie zrobić się nie dzieje. Więc rada typu: "Wypad ze smrodem spalin z miasta i tyle" jest prostacka i świadczy o intelektualnej pustce. Bez odbioru

                • 0 0

              • Mimo wszystko dopowiem

                Od czegoś trzeba zacząć a nie truć, że się nie da. Mała rada - jak chcesz komuś "cisnąć" to poczytaj o punchline'ach i doszoruj paznokcie. Pozdrawiam

                • 0 0

      • Podstawa to darmowa komunikacja miejska dla wszystkich. Momentalnie spadnie ilość blachosmrodów. Tymczasem hołubi się ludziom starszym oraz dzieciom do lat 20, a cała reszta, aktywna zawodowo, zasuwa na ten system i płaci horrendalne kwoty za przejazdy. Nic dziwnego, że wybierają samochód. Jak można tego nie widzieć i nie rozumieć?

        • 0 1

  • Oczywiście jak to w Gdyni, brak daty kiedy droga powstanie (1)

    Skończy się jak z obwodnicą Witomina i całorocznym lodowiskiem

    • 44 7

    • Moze i lepiej ze w takiej formie nie powstała

      to sie do n8czego nie nadaje. utrudni tyloo rowerzystom i pieszym zycie.

      • 2 7

  • W Gdyni się planuje

    A do realizacji projektu daleka droga. Potem plany trzeba będzie zaktualizować i tak w kółko Macieja.

    • 35 3

  • 100 tys. pojedzie chodnikiem, a potem (6)

    milicja zrobi akcję i trojmiasto.pl z dumą ogłosi, że "posypały się mandaty". Jakiś problem dla urzędników, żeby tymczasowo zalegalizować jazdę po chodniku z prędkością pieszego? Rower na jezdni w tamtym rejonie to proszenie się o nieszczęście..

    • 6 19

    • (1)

      Przystanki, targ, trawniki. Rower na chodniku to proszenie sie o wypadek. Troche farby i rowerzysta sobie poradzi, nikt wcale nie prosi o jakies pseudo ciagi,

      • 9 4

      • rower na ulicy to w sumie też proszenie się o wypadek

        tylko poważniejszy w skutkach

        • 5 8

    • (2)

      Nie po to mam rower żeby poruszać się z prędkością pieszego.

      • 0 0

      • (1)

        To grzej bezmyślnie. Potrącisz człowieka, spowodujesz kalectwo lub śmierć, dostaniesz wyrok, może coś zrozumiesz.

        • 1 3

        • chcę jechać jezdnią cymbale nie pseudo chodnikami udającymi drogi rowerowe

          • 0 0

    • Z prędkością pieszego masz w Jelitkowie

      Codziennie i jeździć tam to cyrk a iść na pieszo grozi kalectwem

      • 0 0

  • Kilometr ścieżki rowerowej (8)

    A takie halo jakby to S6 budowali. Na zakończenie budowy niech jeszcze ustawią scenę zapłacą Rodowicz za koncert i rozdają kiełbasy z grilla

    • 57 6

    • Nie ta ekipa, tak robi Jarek z Warszawy że swoimi (5)

      • 3 4

      • No wiadomo, że Donald tak nie robi bo "piniędzy ni ma i nie będzie" dla ludzi (4)

        były i będą tylko dla swoich. No i mafie się tuczyły co Jarek ukrócił i nagle do budżetu zaczeło wpadać kilkadziesiąt % wiecej

        • 2 1

        • (2)

          I budżet wreszcie zaczął funkcjonować i spinać się. Za rudego domykał się tylko w 50% a w Polsce mieliśmy blisko milion niedożywionych dzieci i matki masowo żebrzące w necie o byle pomoc. Nakradli prawie bilion w ośmiornicach vatowskich, a na koniec jeszcze zajumali 200 miliardów z OFE. No ale tego ruska propaganda nie POwie.

          • 1 1

          • Dokładnie tak (1)

            Mam nadzieję, że PIS roześle wszystkim przed wyborami ulotki porównujące wpływy do budżetu, płace, stan armii, stawki PIT, emerytury za Tuska i teraz. A także budżety Gdańska Warszawy etc, gdzie kasy jest więcej - wzrost ponad inflację

            • 1 1

            • Tak powinno się zrobić. Dotrzeć do wszystkich z konkretnymi, przemawiającymi liczbami i faktami, a nie jakąś pustą demagogią, która po ludziach spływa. Za PO aż 6 mln ludzi wyjechało za chlebem z Polski bo takie spustoszenie zrobili rabunkową "prywatyzacją" i rozwalaniem zakładów, że POwstały całe obszary biedy.

              • 0 0

        • Najlepiej to Kopacz otwierała gazoport w Świnoujściu, który budował PiS. Bajer POlegał na tym, że na owym etapie zbiorniki nie miały jeszcze testów, a z drugiego planu nerwowo usuwano robotników i sprzęt.

          • 0 0

    • Dokladnie to jest kpina i by sie wstycdzili ale 170mln na mewo wydali

      • 0 1

    • I zdziwiłbyś się bo byłyby tam tłumy. Tych naszych nowych Gdynian.

      • 0 0

  • (3)

    Ciagi laczone to nie drogi rowerowe, to zwykle chodniki. Kto niby tam bedzie jechal te 5kmh, z ta predkoscia zblizona do predkosci pieszego. , Zamiast dac normalnie jechac ulica, wytyczyc pas to znowu sie sztucznie powoduje problemy.

    • 25 11

    • (2)

      tam ulicą to powodzenia, jak tam jest taki ruch i ludzie jezdzą mając 60 na liczniku

      • 2 4

      • zwężenie plus progi załatwią sprawę

        • 2 1

      • a poza miastem jeździsz tam jadą 90 100 i więcej

        • 0 0

  • To jest absurd, jak długo trwa budowa tego kawalka (3)

    Duże miasto i nie ma kawałka drogi łącząca dziś głównie sypialnie z centrum miasta. Do tego mieszkańcy protestują, kabaret

    • 30 3

    • Droga jest, nazywa się Wielkopolska....

      • 3 2

    • projktowanie trwało ze 4 lata, realizacja pewnie z 8 lat

      • 2 1

    • Generalnie to jesli nie jedziesz do szpitala w Redłowie to ten fragment jest zbędny.

      Od Wielkopolskiej do centrum jedzie się rowerem Łowicką i Halicką - te ulice są bardzo dobre do jazdy rowerem. W stronę Orłowa można bardzo wygodnie pojechać Małopolską i Wrocławską tory pokonując przy stacji kładką. Mnie się te trasy podobają dużo bardziej niż hałas i spaliny przy Wielkopolskiej i Zwycięstwa.

      • 1 3

  • Jest prostsze i tańsze rozwiązanie (15)

    Wielkopolska jest przeskalowana. Zabrać po jednym pasie i oddać odzyskaną przestrzeń rowerom. Przy Hali się sprawdziło.

    • 23 51

    • A Ty niedoskalowany! (4)

      Wielkopolska, to jedna z tras wylotowych na obwodnicę Trójmiasta!

      • 28 7

      • Możesz jechać rowerem!

        • 2 18

      • czyli samochody powinny pozostać za obwodnicą a Wielkopolską powinny jeździć tylko autobusy (1)

        • 3 3

        • Autobusy to nie jest rozwiązanie transportu publicznego w mieście. Autobusy mogą jeździć pod miastem, lub wypełniać luki, komunikacji poruszającej się torami ( np. sieć Tramwajów i Kolejek w sensownej symbiozie )

          • 7 1

      • Wlotowa i wylotowa, ponadto mamy nowo oddaną Trasę Kaszubską która na wielkopolską wpada 3 pasami ... Dodatkowo wcześniej dołączą do niej ruch z Chwaszczyna gdzie spotyka się kilka kierunków. A że puszczono cały ten ruch w Wielkopolską która obrasta coraz to nowymi blokami naraz z brakiem rozwoju sprawnej komunikacji zbiorowej ( tory ) to inny temat.

        • 8 0

    • (4)

      Przejedź się Wielopolską po 17tej w stronę Karwin. A potem nie wypisuj takich bzdur.

      • 21 5

      • Jeżdżę rowerem cały rok! (2)

        • 5 17

        • (1)

          Wielkopolską i Chwaszczyńską? Tam gdzie wszystkie drogi rowerowe są w przebudowie? Ulicą czy po wertepach?

          • 5 0

          • Oczywiście że ulicą.

            • 1 0

      • To wszyscy co tam sie tak pcha po 17 zmiescisz w kilkunastu busach.

        • 6 9

    • (1)

      Co się sprawdziło przy hali ? Zabierać pas na wylotowej trasie żeby robić trasę dla rowerków- nie wiem co trzeba mieć w głowie żeby takie bzdury wypisywać. Zresztą - w Gdyni już nic mnie nie zdziwi.

      • 13 3

      • Ojoj, zabrali pas dla samochodzików...

        Zostały im tylko dwa, jak oni mogą tak żyć?

        • 1 3

    • rower ci mózg uszkadza i piszę to jako rowerzysta

      tam faktycznie trzeba zabrać pas samochodom ale oddać go autobusom a nie rowerom, rowerem się jedzie ulicami równoległymi bez żadnego problemu a to co miasto projektuje jest całkowicie zbędne

      • 3 9

    • Przy hali się nie sprawdziło (1)

      • 1 1

      • by się sprawdziło gdyby nie przekombinowali tylko normalne kierunkowe pasy zrobili

        • 1 0

  • Co to za droga rowerowa, są odcinki dwu kierunkowe przechodzące w jedno kierunkowe?! (3)

    Nic dziwnego, że rowerzyści jeżdzą troche chodnik, troche jezdnia, troche ścieżka, troche przejście dla pieszych, troche czerwone?!

    • 42 2

    • (1)

      Wiedza ludzi jest słaba, to nie chodnik
      , a ciąg pieszo rowerowy, po którym mogą poruszać się rowery

      • 1 3

      • czyli chodnik dla pieszych z nakazem jazdy po nim rowerem slalomem miedzy pieszymi ku radości kierowców

        taka powinna być pełna nazwa

        • 7 0

    • I rozjeżdżają pieszych , teraz matka nie może iść z dzieckiem po chodniku spokojnie gdyż rowerzysci rozjeżdżają pieszych

      • 0 0

  • Obwodnica Witomina (11)

    Dokumentacja obwodnicy Witomina miała być już dawno gotowa. Aha za rok wybory to temat znowu powróci. Może niektórzy złapią się ponownie i za głosują na starą ekipę, która tylko planuje. Podobnie było z kładką nad torami w Wielkim Kacku pomiędzy ul. Strzelców, a Buraczaną. Wielkie konsultacje z mieszkańcami i cisza. Zabrakło farby.

    • 51 8

    • Ile drzew trzeba wyciąć!? (2)

      Żebyś wygodnie dupkę do centrum Gdyni dowózł?
      Katastrofa klimatyczna już jest faktem, a Ty swoim wygodnictwem ją pogłębiasz
      Stanowcze NIE dla niszczenia zieleni!
      Już nie wspominając o twoim wspieraniu putina poprzez jazdę blachosmrodem

      • 6 12

      • (1)

        Co za problem nasadzić x10drzew w innym miejscu? Zawsze jest wydawana taka decyzja środowiskowa na inwestora.

        • 3 6

        • I ile nędziesz czekał

          Aby dorównały temu, które chcesz uśmiercić? Tysiącom tych przeznaczonych do ścięcia.
          Czy wiesz że nawet 40 sadzonek młodych drzewek nie dorówna tej ilości tlenu które wyprodukuje stare drzewo. O innych korzyściach tego jednego dorosłego drzewa już nie wdpomnę.
          A Lasy Państwowe nadal tną na potęgę.
          Zastanów się co zostawisz następnym pokoleniom

          • 2 0

    • Don't hate the player. Hate the game

      Głosować na starą ekipe. Dziwisz sie? Jaka jest realna opcja dla ich opozycji? Horała czy ten śmieszny dialog? To się tyczy całego kraju. Za kulawe rządy możemy obwiniać samych, siebie skoro nic nie potrafimy zbudować

      • 2 3

    • Obwodnica Witomina nic nie zmieni (6)

      90% samochodów przejeżdżających przez tę dzielnicę od strony Kieleckiej (bo to w połowie tej drogi miałaby się zaczynać nowa trasa) nie jedzie do Witomina, tylko dalej, do Wiczlina i Chwarzna itp. Zbudowanie obwodnicy Witomina nie rozwiąże problemu korku, bo zator przeniesie się na nią. Znacznie taniej byłoby zainwestować w autobusy niż budować nową drogę.

      • 4 6

      • Ok, ale dzieki temu ze zator bedzie (5)

        na obwodnicy, w lesie, dzielnica odetchnie.
        Nie sądzisz?

        • 5 3

        • Nie sądzę (4)

          Budowa obwodnicy Witomina zachęci developerów do budowy kolejnych osiedli, co w ostateczności jeszcze bardziej wydłuży korki. To takie błędne koło: budujemy osiedle > brak przystosowanej sieci drogowej i sensownej komunikacji publicznej zwiększa korki > buduje się nowe drogi i poszerza stare aby rozładować ruch > dzięki nowym drogom powstają kolejne osiedla > brak przystosowanej sieci drogowej i sensownej komunikacji publicznej zwiększa korki > i tak dalej.

          • 5 3

          • Aha.więc lepiej by cały ruch stał na Chwarznieńskiej? (3)

            co innego masz do zaproponowania w zamian odciążenia Witomina za pomocą obwodnicy?

            • 3 2

            • (2)

              Tak jak pisałem wcześniej, proponuję inwestycję w autobusy i buspasy, to realnie powinno zmniejszyć natężenie ruchu. Oczywiście nadal ludzie będą mogli jeździć samochodami (bo tego nie będzie można im zabronić), ale w ten sposób będą współtworzyć korki, na które tak narzekają. Szersze trasy na obrzeżach miast nic nie dadzą, ponieważ ulice w centrum nie są z gumy i nie będą w stanie przyjmować coraz większej ilości aut (właściwie to już teraz jest z tym problem).

              • 3 2

              • No kurczaczki ale gdzie Stareńki chcesz te buspasy zrobić? (1)

                Zróbmy obwodnicę Witomina a na Chwarznieńskiej buspasy.....
                Tak poza tym to bieżący układ drogowy kiedy był budowany/projektowany?
                Jak oboje w pieluchach chodziliśmy więc jest jak jest.

                • 2 2

              • Co nie znaczy że nie można

                Skierować ruchu samochodowego na inne ulice.
                Jeśli człowiek będzie musiał objechać miasto żeby dotrzeć do domu, a będzie miał pod nosem alternatywę w postaci dobrej infrastruktury rowerowej lub rozbudowanej sieci komunikacji zborowej nie będzie się pchał za kierownicę.

                • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum