Rowerzyści obok targowiska w Orłowie. Projekt nowej trasy na filmie
Przebieg trasy rowerowej od Łowickiej do al. Zwycięstwa w Gdyni
Mat. Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni
Zakończyło się projektowanie kilometrowego odcinka drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej w Gdyni od ul. Łowickiej do al. Zwycięstwa. To newralgiczne miejsce na mapie rowerowej miasta. Droga będzie poprowadzona po stronie pl. Górnośląskiego.
Podobne problemy dotyczą jazdy w drugą stronę. Obecnie droga kończy się na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i ul. Wielkopolskiej. Kto jedzie w kierunku Karwin, Dąbrowy czy Wielkiego Kacka, ten lawiruje między pieszymi, co powoduje nieprzyjemne sytuacje i pogłębia wzajemną niechęć.
Zmiany potrzebne od dawna
O uzupełnieniu tego fragmentu o drogę rowerową mówiło się od dawna. W 2019 roku podpisano umowę na projekt wartą 640 tys. zł.
Od początku było wiadomo, że przebudowa omawianego odcinka będzie wiązać się z wieloma wyzwaniami choćby ze względu na ukształtowanie terenu i przechodzącą w tym miejscu linię kolejową.
Droga rowerowa wzdłuż Wielkopolskiej: jaki przebieg?
- Zaplanowana droga rowerowa będzie dwukierunkowa i szeroka co najmniej na 2 m.
- Kierunki zostały rozdzielone szpalerem drzew po to, by zachować drzewa.
- Będzie biegła po tej samej stronie jezdni, co już istniejąca droga rowerowa wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
- Będzie dowiązana do drogi rowerowej w kierunku Redłowa przy Drodze Gdyńskiej.
- Jadący do centrum Gdyni będą mogli skorzystać ze skrótu na ul. Kościelnej.
- Jadący do Sopotu przejadą na przejściu przy wiadukcie kolejowym.
Prace projektowe się skończyły, ale nadal są kontrowersje dotyczące jej przebiegu, który nie podoba się radnym dzielnicy Orłowo i społecznikom ze stowarzyszenia Nasze Orłowo, którzy optują za tym, by była poprowadzona po przeciwległej stronie, obok osiedla Sadyba Orłowska.
Opór mieszkańców i społeczników
- Uważamy, że przeprowadzenie drogi rowerowej wzdłuż ulicy Wielkopolskiej po stronie północnej, czyli od placu Górnośląskiego, piekarni, "Żabki" i innych sklepów będzie błędem - twierdzili na początku projektowania trasy przedstawiciele stowarzyszenia "Nasze Orłowo" współpracujący w tej sprawie z radnymi dzielnicy.
Po tym, jak pojawiły się informacje i wizualizacje drogi rowerowej dyskusja rozgorzała na nowo. Kontrowersje oprócz przebiegu budzi fakt, że a niektórych fragmentach, zamiast wydzielonej drogi rowerowej, powstaną ciągi pieszo-rowerowe lub jednokierunkowe drogi rowerowe.
Spór o drogę rowerową na ul. Wielkopolskiej
Dodatkowo zwracali uwagę na kolizje z wyjeżdżającymi samochodami. Urzędnicy zapewniają, że dla dostawców wyznaczone będą specjalne miejsca do zatrzymania i wyładowania towaru, a same przejścia będą skrócone.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Zobacz jakie sprzedają rowery
- Wjazd i wyjazd z Placu Górnośląskiego będą wyniesione o zmienionej geometrii, dzięki czemu poprawi się widoczność między rowerzystami a kierowcami włączającymi się do ruchu przy sklepie Żabka. Sam wyjazd zostanie zwężony, a piesi zyskają szerszy chodnik. Ciąg pieszo-rowerowy w tunelu zostanie poszerzony do 3,1 m między ścianą a barierą przeciwochlapaniową. Pozwoli to na swobodne mijanie się pieszych i rowerzystów - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. rowerów.
Urzędnicy: będzie łatwiej rowerzystom
Cały przebieg trasy miał być dokładnie przeanalizowany.
- Pomocne okazały się doświadczenia z innych gmin oraz analizy tzw. map ciepła, czyli tras naturalnie wybieranych przez rowerzystów. Konieczność kilkukrotnego przekraczania strony drogi na danym dystansie skutkuje dużymi stratami czasowymi, co z kolei powoduje, że rowerzyści chcąc zaoszczędzić czas, wolą jechać trasą bardziej bezpośrednią, nawet jeśli nie posiada ona infrastruktury rowerowej, czyli np. chodnikiem. Chcemy uniknąć tego błędu - wskazuje.
Urzędnicy przyznają jednocześnie, że jednym z argumentów za lokalizacją trasy były kwestie własnościowe. Teren po stronie pl. Górnośląskiego należy do miasta, a po drugiej stronie w części nie, co mogłoby skomplikować całą inwestycję.
Inwestycja będzie dofinansowana
Wiadomo, że inwestycja ma ważne pozwolenie na budowę. Bez dofinansowania z Unii Europejskiej się nie obędzie.
- Inwestycja została wpisana na listę Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych - kończy Jakub Furkal.
Aktywne Trójmiasto
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (298) ponad 10 zablokowanych
-
2023-06-07 07:30
Opinia wyróżniona
(12)
Brawo i właśnie tak powinna wyglądać normalna i bezpieczna droga dla rowerów czyli zaraz obok chodnika, Mam nadzieję że miasto Gdynia szybko zrealizuję ten projekt. Prawda jest taka że w Gdyni jest za mało takich normalnych i bezpiecznych dróg rowerowych.
- 111 90
-
2023-06-09 22:11
Mam nadzieję że niebawem wyrzucimy Szczurka i jego ekipę na zbity ....
- 0 0
-
2023-06-08 06:15
Obok chodnika nie powinno być rowerów bo stwarza to zagrożenie dla pieszych w tym dzieci i zwierząt
- 1 0
-
2023-06-07 11:33
To jest ironia czy zartujesz bic brawo za łaske 1 kilometra?
- 5 3
-
2023-06-07 11:30
serio?Lawirowanie g/..wnem sto razy zmieniaj stronę ulicy meandruj między babciami idącymi do piekarni samochodami dostawców sama radość podobna pseudo ścieżka powstała na kartuskiej między morską a chylońską typowy chodnikowy gniot zastawiany notorycznie przez dostawczaki piesi z siatami i łbem w chmurach łażą i blokują przejazd menelstwo
serio?Lawirowanie g/..wnem sto razy zmieniaj stronę ulicy meandruj między babciami idącymi do piekarni samochodami dostawców sama radość podobna pseudo ścieżka powstała na kartuskiej między morską a chylońską typowy chodnikowy gniot zastawiany notorycznie przez dostawczaki piesi z siatami i łbem w chmurach łażą i blokują przejazd menelstwo okoliczne chleje pod sklepami ciągle potłuczone szkło do tego kierowczyki z głową w chmurach włączają się do ruchu tak że mało cię nie rozjadą super dzięki za "ułatwienie" od łowickiej z górki to na rowerze leciutko można 45-50 wyciągnąć prosto bez kombinowania bez alpejskich piruetów ale wiadomo równamy do tych co się boją których pojechać więcej niż 15 kmh przeraża i przerasta
- 8 7
-
2023-06-07 11:04
Nie!
Powinna być oddzielona od pieszych zielenią i od ruchu ogólnego betonowymi zaporami
- 7 2
-
2023-06-07 10:11
kukla do
budy!
- 5 1
-
2023-06-07 09:33
To idealny przykład jak nie powinna (5)
wąska, kreta, mega kolizyjna.... najbardziej szkoda pieszych..... niby po chodniku sie rowerem nie jezdzi, a to tak naprawde pudrowany zwykły chodnik z nakazem jazdy po nim roweem. Projektant jak i miasto powinien sie wstydzic.
Najwazniejsze ze kierowcy bedą mieli dla siebie na wyłączność szerokw prostą jezdnie. To sie tylko liczy.- 39 55
-
2023-06-07 12:45
Jaki pudrowane chodnik? Może zobacz jak to wyglada w Danii, Holandii, Belgii, Niemczech (4)
i w wielu innych państwach Europy. Podpowiem ci ze tak samo, zatem co tobie nie pasuje? Może nad jezdnia maja zbudować autostradę dla rowerów, po trzy pasy w każda stronę? Nie rozumiem dlaczego Polacy są takimi malkontentami? Ciagle coś nie pasuje, ciagle widza dziury w całym! Taki mądry jesteś, to zaproponuj coś tańszego i logiczniejszego zamiast tak po polsku narzekać!
- 50 11
-
2023-06-08 06:17
Ale tam wszyscy jeżdżą autami tam nikt nie spaceruje a u nas najwiecej wypadków jest na przejsciach drogowych i rowerowych w tym hulajnóg, bo wszyscy jeżdżą po pieszych
- 0 1
-
2023-06-07 16:08
Ja proponuję by iść zgodnie z kierunkiem wytyczonym przez UM w Gdyni. Auta n parking a kierowcy do autobusów, i tak samo rowery na haki i rowerzyści do komunikacji miejskiej. Mniej kasy na budowanie jakichkolwiek dróg :)
- 0 4
-
2023-06-07 14:28
W Danii, Holandii, Belgii, czy Niemczech mogliby namalować farbą pasek na środku drogi i by to wystarczyło, bo ani nikt by tam nie chodził, ani nie jeździł samochodem, ani nie parkował.
U nas trzeba z kolei stawiać słupki, progi, rowy i nie wiadomo co jeszcze, a i tak ludzie będą iść DDR wzdłuż chodnika, a kierowcy na niej parkować.- 8 11
-
2023-06-07 14:14
w Danii, Holandii,Niemczech
buduje się trasy odseparowane od chodników... a nawet jak są współdzielone co się zdarza ale rzadko to są prowadzone prosto! bez szykan, przy samej krawędzi jezdni i nie są to 1.5m paski na 2m chodniku. także jest różnica ogromna.
Tańsze i logiczniejsze są kierunkowe pasy ruchu dla rowerów w jezdni tak jak to się robi we wspominanych ciebie krajach- 6 40
-
2023-06-07 07:35
Opinia wyróżniona
Na przecięciach z drogą trzeba koniecznie postawić wielki znak informujący że tu przebiega ścieżka rowerowa (25)
niestety większość kierowców nie rozgląda się tym samym kwalifikuje się pod kodeks karny za usiłowanie zabójstwa gdyż notorycznie zajeżdżają drogę rowerzystom
- 52 79
-
2023-06-07 23:21
(1)
To co powiedziec bara..m z rowerami, dzisiaj zatrzymalem sie aby przepuscic pieszą i malo nie została potrącona bo bar..n na rowerze nie mial zamiaru ustąpić jej pierwszeństwa. Świete kro..y rowerzyści.
- 2 0
-
2023-06-07 23:25
ale to wtedy on popełnia wykroczenie i niech on się martwi o konsekwencje
ty lepiej pilnuj siebie i nie wjeżdżaj na oznakowaną drogę rowerową gdy ci mają zielone światło
- 0 1
-
2023-06-07 22:30
Niestety to słabszy powinien uważać --jak w przyrodzie !!!!!! (1)
- 0 2
-
2023-06-07 22:40
a silniejszy w 3 tonach stali szykuje wiaderko wazeliny by do końca życia wystarczyło ?
- 0 0
-
2023-06-07 20:31
52 osoby które na ten moment nie zgadzają się z opinią, chcą bezkarnie mordować ludzi na oznakowanych przekazach (1)
epidemia choroby psychicznej ?
- 1 2
-
2023-06-07 23:21
Ignorancji.
- 0 2
-
2023-06-07 17:44
Wielokrotnie miałem niebezpieczną sytuację w której samochód zajeżdżał mi drogę na oznakowanej drodze rowerowej
z sygnalizacją, gdy to ja miałem zielone światło !!!
- 4 0
-
2023-06-07 14:16
Skąd masz te dane o "większości kierowców", prawniku-amatorze? Z brudnego palca?
- 3 1
-
2023-06-07 12:11
A rowerzyści się rozglądają? Sam widziałem niedawno dziewczynę, która pełną petą grzała po chodniku i wjechała w ten sposób na przejście bo zielone, nie zwolniła, nie spojrzała, kompletny amok. Pomijam, że stworzyła zagrożenie dla pieszych bo dojechała w ten sposób do rogu zza którego wychodzili akurat ludzie i parę sekund później byłoby bum.
- 6 4
-
2023-06-07 09:29
trzeba koniecznie postawić wielki znak (1)
Znak STOP dal samochodów.
- 13 7
-
2023-06-07 09:32
Dla rowerzystów
- 8 12
-
2023-06-07 08:46
(12)
Święci rowerzyści myślą, że dojeżdżając do przejazdu mają z automatu pierwszeństwo. A tu cyk art. 27 ust. 1 "Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe".
Widzicie to magiczne słowo? Nie? PomrocznośćŚwięci rowerzyści myślą, że dojeżdżając do przejazdu mają z automatu pierwszeństwo. A tu cyk art. 27 ust. 1 "Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu dla rowerzystów, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa rowerowi znajdującemu się na przejeździe".
Widzicie to magiczne słowo? Nie? Pomroczność jednośladowa? Pomogę. "Znajdującemu się na przejeździe".
Biało na czarnym widać, że kierowca ma ustąpić pierwszeństwa jedynie rowerzystom już przejeżdżającym, a nie tym dopiero zamierzającym.
Jak zwykle rowerzyści krzyczą o prawie zaś sami nie dość, że go nie znają to sami jeszcze się do niego nie stosują.
Przepoconych obcisłych gaci bez kasku nie pozdrawiam.- 27 25
-
2023-06-07 23:23
Brawo! Co sie dziwisz jak przepocone maja gacie to co dopiero z mózgiem sie dzieje.
- 2 1
-
2023-06-07 11:52
(6)
Więc jak potrącisz rowerzystę na przejeździe to oznacza że był na przejeździe i miał pierwszeństwo, którego nie udzieliłeś. No chyba że to rowerzysta wiedzie w bok samochodu.
- 11 1
-
2023-06-07 22:33
Wtedy szybko ucieknie i zostajesz bez niczego - nie ma numerów rejestracyjnych i na pewno ubezpieczenia OC !!!!!!!
- 0 0
-
2023-06-07 12:14
(4)
To, że ktoś ma pierwszeństwo, nie oznacza, że może wyłączyć myślenie i wjechać prosto pod koła. Bo samochód nie stanie w miejscu. A niestety widzi się takie sytuacje coraz częściej. Przed przejazdem należy zwolnić, rozejrzeć się i upewnić, że można przejechać nie stwarzając zagrożenia dla siebie i innych. Tymczasem bezmyślność rowerzystów poraża. Gdzie działania prewencyjne i akcje uświadamiające, pytam się?
- 11 11
-
2023-06-07 23:26
Daj spokój przeciez rowerzyści nie maja mozgow to jak maja myśleć
- 2 3
-
2023-06-07 14:42
A rower to niby stanie w miejscu? Jak kierowca ma ustąpić, to może to on jednak powinien przed przejazdem rowerowym zwolnić, rozejrzeć się i upewnić że może jechać?
- 6 5
-
2023-06-07 14:29
I oczywiście robisz to na obwodnicy przed każdym skrzyżowaniem?
Czy Ty jesteś wyjątkowy i to co mają robić wszyscy Cię nie dotyczy?
- 1 5
-
2023-06-07 13:59
Przed przejazdem dla rowerów
Kierowca ma zachować szczególną ostrożność i zwolnić jeśli jest to wymagane.
- 11 4
-
2023-06-07 09:56
Doczytaj dalej cały artykuł
A także definicję znaku A-7 (czyli wyjazdu z drogi podporządkowanej)
- 2 2
-
2023-06-07 09:25
Jak czytasz połowę kodeksu drogowego to takie masz pojęcie (2)
TO co przytoczyłeś dotyczy drogi rowerowej przecinającej drogę samochodową w poprzek. Z kolei pojazdy skręcające muszą ustąpić pierwszeństwa wszystkim:
"Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża."
Wyjaśnienie:TO co przytoczyłeś dotyczy drogi rowerowej przecinającej drogę samochodową w poprzek. Z kolei pojazdy skręcające muszą ustąpić pierwszeństwa wszystkim:
"Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża."
Wyjaśnienie: Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu w takiej sytuacji, nawet jeśli w danym miejscu nie ma przejścia dla pieszych, to jedno z najsurowiej karanych wykroczeń. Kara za to wykroczenie to 1500 zł mandatu (3000 zł w warunkach recydywy) i za każdym razem 15 punktów karnych.
ORAZ
"Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującemu rowerem, hulajnogą elektryczną lub urządzeniem transportu osobistego oraz osobie poruszającej się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch, jadącym na wprost po jezdni, pasie ruchu dla rowerów, drodze dla pieszych i rowerów, drodze dla rowerów lub innej części drogi, którą zamierza opuścić."- 23 7
-
2023-06-07 23:25
(1)
A bar..ie wiesz ze jak nie ma sciezki dla rowerow na przejsciu to musisz zejsc i prowadzic rower? Czy jak większość mat...ów przejezdzasz?
- 2 1
-
2023-06-07 23:30
ile wypadków śmiertelnych w ostatnich 20 latach miało miejsce w wyniku tego haniebnego zachowania ?
- 0 2
-
2023-06-07 07:37
Jak najbardziej absolutnie się z tobą zgadzam
- 12 20
-
2023-06-07 09:07
Opinia wyróżniona
tak ważna droga rowerowa powinna mieć szerokość przynajmniej 2,5m (10)
zgodnie z zaleceniami i przepisami.
- 71 23
-
2023-06-07 10:10
(1)
Święte słowa. Na 2 mietrach ciężko zaparkować dostawczaka - a będą tam stały regularnie.
- 10 4
-
2023-06-09 22:24
Tak, bo ludzie mają taką potrzebę. Ale szczur - niewolnik lewackiej ideologii
ma w d.... potrzeby ludzi, będzie dalej z uporem maniaka realizował wytyczne aktywistów i organizacji międzynarodowych
- 0 0
-
2023-06-07 09:24
powinna mieć 10 metrów! (7)
- 7 26
-
2023-06-09 22:19
W Gdyni? Nie ma problemu, dowali się kierowcom
z zabranej kierowcom kasy się zbuduje, tam gdzie wcześniej były miejsca parkingowe i ulica, teraz się zrobi ścieżkę dla ludzi w obcisłych getrach , bo taka przecież jest polityka szczura od wielu lat
- 0 0
-
2023-06-07 15:50
Powinny być podziemne tunele dla pieszych oraz samochodów (1)
A górą tylko rowery i hulajnogi
- 1 7
-
2023-06-09 22:21
Takie rzeczy to tylko w stalinowskiej Rosji
- 0 0
-
2023-06-07 11:06
2.5m nakazuje rozporządzenie. (1)
Jeżeli nie masz problemu z budowaniem niezgodnych z prawem pasów, to może zwęzimy te dla samochodów do 1.5m i zrobimy buspas?
- 20 2
-
2023-06-09 22:20
A może by tak wywalić wszystkich rowerzystów z Gdyni?
- 0 0
-
2023-06-07 09:39
(1)
20 metrów co najmniej
- 9 9
-
2023-06-07 09:56
powinna byc kwadratowa
- 9 4
Wszystkie opinie
-
2023-06-07 07:03
(18)
Dziwne projekt był w 2019,kolejny plan w 2023...Czy można się spodziewać że do 2030r.ten kilometr powstanie?Tymczasem w Wejherowie kolejny tunel roboty pełną parą...Rumia,piękna okolica dworca zaraz oddana.A Gdynia...ehhh.
- 37 7
-
2023-06-07 08:06
Zacznij płacić podatki w Gdyni zamiast w swoim pierdziszewie, to kasa się znajdzie. (2)
- 5 5
-
2023-06-07 11:44
(1)
No właśnie nie zacznę bo jak płaciłem to widziałem jak kasa zniknała, a nie znajdowała się. Płacę gdzie indziej i widzę różnicę. Gdynia ma blisko miliard długu pomimo potężnych wpływów do budżetu. Jak to jest? Gdzie są te pieniądze? Co się z nimi działo przez lata? Kto tym wszystkim zarządzał i jak, że mamy taki stan rzeczy? O wiele mniejsze miejscowości, dysponujące wielokrotnie mniejszym budżetem, potrafią budować tunele, trasy, parkingi, baseny, itd. tylko Gdynia jakoś nie może. Nic nie może. No, ew. kółka białą farbą może, ale też nie wiadomo na jak długo wystarczy.
- 2 1
-
2023-06-07 11:48
Nudziarze z dialogu
Pisowska narracja Gdyni w ruinie.
- 0 2
-
2023-06-07 08:13
Ale co, twierdzisz że za mało się dzieje? (3)
A nie narzekasz przypadkiem pod innymi newsami jaka to Gdynia rozkopana? Może się zdecyduj?
- 5 3
-
2023-06-07 08:19
Rumia xd
Pamiętam jak kiedyś przed wyborami ktoś forsował myśl, ze nasza aglomeracja sklada sie z Gdańska i Wejherowa, bo reszta, to dziury
- 1 2
-
2023-06-07 08:55
(1)
Czy rozkopane i nie skończone nawet najmniejsze remonty typu budowa progu zwalniającego (! ) to coś co mamy uznać za sukcesy? Raczej szereg niepowodzeń, którego wszyscy mamy już dość.
- 3 2
-
2023-06-07 11:37
Wypowiadaj sie za siebie albo rozwiń kim jesteście
- 0 0
-
2023-06-07 08:15
Samochody w miescie, to przeżytek i zatruwacze środowiska (10)
Z utęsknieniem czekam aż Bruksela je należycie opodatkuje. Wozy spalinowe tylko do logistyki a reszta przesiadka na transport publiczny ( elektryczny ) i rowery. Tylko tak uratujemy Polske przed zagladą ekologiczną
- 2 9
-
2023-06-07 08:45
(8)
Jaki transport publiczny? Sugerujesz, że Gdynia zapewni transport publiczny dla wszystkich użytkowników samochodów, w tym tych dojeżdżających z wiosek dookoła Trójmiasta (gdzie często nie ma alternatywnego transportu)? A reszta będzie przez cały rok zadylać na rowerach? Bosh, to już nawet nie jest śmieszne... Co wy jecie - szpinak z Czernobyla?
- 7 4
-
2023-06-07 08:52
Nie lubie rozmawiać z ignorantami, ale złamie zasade (7)
Jest skm, pkm. Do tego powróci pks. Wypad ze smrodem spalin z miasta i tyle. Wystarczy dorzucić w mieście kilka nowych tras i zwiększyć częstotliwość przejazdów transportu publicznego. Kto generuje korki w miastach? Dzięki komu Janka Wiśniewskiego stoi popołudniu? Bynajmniej publiczny. Myśl człowieku i jedz więcej szpinaku zamiast wieprzowiny
- 3 4
-
2023-06-07 10:52
(6)
Sam jesteś ignorantem i nieukiem. Jakie pkm, skm czy PKS? Wystarczy zwiększyć częstotliwość przejazdów transportu publicznego? Dorzucić kilka tras? Serio? A kto zwiększa częstotliwość i dodaje te trasy? Gdynia zwija linie autobusowe, PKM jeździ co godzinę, SKM puszcza po jednym wagoniku... Dokąd powróci PKS? Jest mnóstwo wioch gdzie jakikolwiek transport publiczny został dawno i bezpowrotnie zlikwidowany. I co - ci wszyscy ludzie mają się teleportować do Gdyni i wsiąść w komunikację publiczną? A może zadylać rowerem z domu do pracy? Odstaw szpinak i mirabelki - rusz 4 litery poza zapyziałe blokowisko to zobaczysz jak wygląda życie w realu.
- 2 1
-
2023-06-07 11:09
Chciałeś mieszkać na zad*piu, to nie próbuj ustawić wszystkich pod swoją decyzję. (2)
Jakoś w dużo większych miastach niż Gdynia są zakazy wjazdu samochodów do centrum i nikt nie ma z tym problemu, a komunikacja wyrabia.
Dużo da się zrobić kiedy 90% budżetu i przestrzeni nie doją prywatne samochody.- 1 2
-
2023-06-07 11:22
(1)
Akurat mieszkam w centrum ale w odróżnieniu od ciebie nie mam pustki miedzy uszami zamiast mózgu i zauważam życiowe potrzeby innych ludzi. Powtórzę jeszcze raz, choć nie liczę, że coś zatrybi w tej próżni: Najpierw trzeba zapewnić różnorakie rozwiązania komunikacyjne (węzły integracyjne na obrzeżach, rozwinięta i tania szeroko pojęta komunikacja publiczna) a potem można dyskutować o innych sprawach. Utrudnianie ludziom dojazdu do pracy przy jednoczesnym zwijaniu transportu publicznego to droga donikąd. Wyrabiać to sobie możesz mielone na kotlety.
- 0 1
-
2023-06-07 11:31
Czyli wszyscy mamy się męczyć, bo jakiś czereśniak musi dojechać do pracy.Lub jeżdzi z Oksywia na śródmieście autem? Znam ludzi spod Lęborka co dojeżdzają latami do pracy w stoczni
- 0 1
-
2023-06-07 11:27
Ignorancja i nieudolność zarazem.... (2)
Ty piszesz o tym co jest teraz. Ja pisze o tym co trzeba zrobić. Tyle na ten temat
- 0 1
-
2023-06-07 12:02
(1)
Tylko, że nic z tego co trzeba wg ciebie zrobić się nie dzieje. Więc rada typu: "Wypad ze smrodem spalin z miasta i tyle" jest prostacka i świadczy o intelektualnej pustce. Bez odbioru
- 0 0
-
2023-06-07 12:14
Mimo wszystko dopowiem
Od czegoś trzeba zacząć a nie truć, że się nie da. Mała rada - jak chcesz komuś "cisnąć" to poczytaj o punchline'ach i doszoruj paznokcie. Pozdrawiam
- 0 0
-
2023-06-07 11:41
Podstawa to darmowa komunikacja miejska dla wszystkich. Momentalnie spadnie ilość blachosmrodów. Tymczasem hołubi się ludziom starszym oraz dzieciom do lat 20, a cała reszta, aktywna zawodowo, zasuwa na ten system i płaci horrendalne kwoty za przejazdy. Nic dziwnego, że wybierają samochód. Jak można tego nie widzieć i nie rozumieć?
- 0 1
-
2023-06-07 07:07
Oczywiście jak to w Gdyni, brak daty kiedy droga powstanie (1)
Skończy się jak z obwodnicą Witomina i całorocznym lodowiskiem
- 44 7
-
2023-06-07 07:29
Moze i lepiej ze w takiej formie nie powstała
to sie do n8czego nie nadaje. utrudni tyloo rowerzystom i pieszym zycie.
- 2 7
-
2023-06-07 07:08
W Gdyni się planuje
A do realizacji projektu daleka droga. Potem plany trzeba będzie zaktualizować i tak w kółko Macieja.
- 35 3
-
2023-06-07 07:10
100 tys. pojedzie chodnikiem, a potem (6)
milicja zrobi akcję i trojmiasto.pl z dumą ogłosi, że "posypały się mandaty". Jakiś problem dla urzędników, żeby tymczasowo zalegalizować jazdę po chodniku z prędkością pieszego? Rower na jezdni w tamtym rejonie to proszenie się o nieszczęście..
- 6 19
-
2023-06-07 07:15
(1)
Przystanki, targ, trawniki. Rower na chodniku to proszenie sie o wypadek. Troche farby i rowerzysta sobie poradzi, nikt wcale nie prosi o jakies pseudo ciagi,
- 9 4
-
2023-06-07 07:21
rower na ulicy to w sumie też proszenie się o wypadek
tylko poważniejszy w skutkach
- 5 8
-
2023-06-07 12:14
(2)
Nie po to mam rower żeby poruszać się z prędkością pieszego.
- 0 0
-
2023-06-07 12:17
(1)
To grzej bezmyślnie. Potrącisz człowieka, spowodujesz kalectwo lub śmierć, dostaniesz wyrok, może coś zrozumiesz.
- 1 3
-
2023-06-07 17:54
chcę jechać jezdnią cymbale nie pseudo chodnikami udającymi drogi rowerowe
- 0 0
-
2023-06-07 12:16
Z prędkością pieszego masz w Jelitkowie
Codziennie i jeździć tam to cyrk a iść na pieszo grozi kalectwem
- 0 0
-
2023-06-07 07:11
Kilometr ścieżki rowerowej (8)
A takie halo jakby to S6 budowali. Na zakończenie budowy niech jeszcze ustawią scenę zapłacą Rodowicz za koncert i rozdają kiełbasy z grilla
- 57 6
-
2023-06-07 08:14
Nie ta ekipa, tak robi Jarek z Warszawy że swoimi (5)
- 3 4
-
2023-06-07 10:40
No wiadomo, że Donald tak nie robi bo "piniędzy ni ma i nie będzie" dla ludzi (4)
były i będą tylko dla swoich. No i mafie się tuczyły co Jarek ukrócił i nagle do budżetu zaczeło wpadać kilkadziesiąt % wiecej
- 2 1
-
2023-06-07 11:37
(2)
I budżet wreszcie zaczął funkcjonować i spinać się. Za rudego domykał się tylko w 50% a w Polsce mieliśmy blisko milion niedożywionych dzieci i matki masowo żebrzące w necie o byle pomoc. Nakradli prawie bilion w ośmiornicach vatowskich, a na koniec jeszcze zajumali 200 miliardów z OFE. No ale tego ruska propaganda nie POwie.
- 1 1
-
2023-06-07 18:06
Dokładnie tak (1)
Mam nadzieję, że PIS roześle wszystkim przed wyborami ulotki porównujące wpływy do budżetu, płace, stan armii, stawki PIT, emerytury za Tuska i teraz. A także budżety Gdańska Warszawy etc, gdzie kasy jest więcej - wzrost ponad inflację
- 1 1
-
2023-06-11 00:26
Tak powinno się zrobić. Dotrzeć do wszystkich z konkretnymi, przemawiającymi liczbami i faktami, a nie jakąś pustą demagogią, która po ludziach spływa. Za PO aż 6 mln ludzi wyjechało za chlebem z Polski bo takie spustoszenie zrobili rabunkową "prywatyzacją" i rozwalaniem zakładów, że POwstały całe obszary biedy.
- 0 0
-
2023-06-11 00:25
Najlepiej to Kopacz otwierała gazoport w Świnoujściu, który budował PiS. Bajer POlegał na tym, że na owym etapie zbiorniki nie miały jeszcze testów, a z drugiego planu nerwowo usuwano robotników i sprzęt.
- 0 0
-
2023-06-07 11:34
Dokladnie to jest kpina i by sie wstycdzili ale 170mln na mewo wydali
- 0 1
-
2023-06-07 11:36
I zdziwiłbyś się bo byłyby tam tłumy. Tych naszych nowych Gdynian.
- 0 0
-
2023-06-07 07:13
(3)
Ciagi laczone to nie drogi rowerowe, to zwykle chodniki. Kto niby tam bedzie jechal te 5kmh, z ta predkoscia zblizona do predkosci pieszego. , Zamiast dac normalnie jechac ulica, wytyczyc pas to znowu sie sztucznie powoduje problemy.
- 25 11
-
2023-06-07 08:50
(2)
tam ulicą to powodzenia, jak tam jest taki ruch i ludzie jezdzą mając 60 na liczniku
- 2 4
-
2023-06-07 14:16
zwężenie plus progi załatwią sprawę
- 2 1
-
2023-06-07 17:55
a poza miastem jeździsz tam jadą 90 100 i więcej
- 0 0
-
2023-06-07 07:14
To jest absurd, jak długo trwa budowa tego kawalka (3)
Duże miasto i nie ma kawałka drogi łącząca dziś głównie sypialnie z centrum miasta. Do tego mieszkańcy protestują, kabaret
- 30 3
-
2023-06-07 08:15
Droga jest, nazywa się Wielkopolska....
- 3 2
-
2023-06-07 08:38
projktowanie trwało ze 4 lata, realizacja pewnie z 8 lat
- 2 1
-
2023-06-07 08:43
Generalnie to jesli nie jedziesz do szpitala w Redłowie to ten fragment jest zbędny.
Od Wielkopolskiej do centrum jedzie się rowerem Łowicką i Halicką - te ulice są bardzo dobre do jazdy rowerem. W stronę Orłowa można bardzo wygodnie pojechać Małopolską i Wrocławską tory pokonując przy stacji kładką. Mnie się te trasy podobają dużo bardziej niż hałas i spaliny przy Wielkopolskiej i Zwycięstwa.
- 1 3
-
2023-06-07 07:14
Jest prostsze i tańsze rozwiązanie (15)
Wielkopolska jest przeskalowana. Zabrać po jednym pasie i oddać odzyskaną przestrzeń rowerom. Przy Hali się sprawdziło.
- 23 51
-
2023-06-07 07:18
A Ty niedoskalowany! (4)
Wielkopolska, to jedna z tras wylotowych na obwodnicę Trójmiasta!
- 28 7
-
2023-06-07 07:33
Możesz jechać rowerem!
- 2 18
-
2023-06-07 08:47
czyli samochody powinny pozostać za obwodnicą a Wielkopolską powinny jeździć tylko autobusy (1)
- 3 3
-
2023-06-07 09:04
Autobusy to nie jest rozwiązanie transportu publicznego w mieście. Autobusy mogą jeździć pod miastem, lub wypełniać luki, komunikacji poruszającej się torami ( np. sieć Tramwajów i Kolejek w sensownej symbiozie )
- 7 1
-
2023-06-07 09:01
Wlotowa i wylotowa, ponadto mamy nowo oddaną Trasę Kaszubską która na wielkopolską wpada 3 pasami ... Dodatkowo wcześniej dołączą do niej ruch z Chwaszczyna gdzie spotyka się kilka kierunków. A że puszczono cały ten ruch w Wielkopolską która obrasta coraz to nowymi blokami naraz z brakiem rozwoju sprawnej komunikacji zbiorowej ( tory ) to inny temat.
- 8 0
-
2023-06-07 07:20
(4)
Przejedź się Wielopolską po 17tej w stronę Karwin. A potem nie wypisuj takich bzdur.
- 21 5
-
2023-06-07 07:33
Jeżdżę rowerem cały rok! (2)
- 5 17
-
2023-06-07 10:29
(1)
Wielkopolską i Chwaszczyńską? Tam gdzie wszystkie drogi rowerowe są w przebudowie? Ulicą czy po wertepach?
- 5 0
-
2023-06-07 12:18
Oczywiście że ulicą.
- 1 0
-
2023-06-07 07:44
To wszyscy co tam sie tak pcha po 17 zmiescisz w kilkunastu busach.
- 6 9
-
2023-06-07 08:33
(1)
Co się sprawdziło przy hali ? Zabierać pas na wylotowej trasie żeby robić trasę dla rowerków- nie wiem co trzeba mieć w głowie żeby takie bzdury wypisywać. Zresztą - w Gdyni już nic mnie nie zdziwi.
- 13 3
-
2023-06-07 14:40
Ojoj, zabrali pas dla samochodzików...
Zostały im tylko dwa, jak oni mogą tak żyć?
- 1 3
-
2023-06-07 08:46
rower ci mózg uszkadza i piszę to jako rowerzysta
tam faktycznie trzeba zabrać pas samochodom ale oddać go autobusom a nie rowerom, rowerem się jedzie ulicami równoległymi bez żadnego problemu a to co miasto projektuje jest całkowicie zbędne
- 3 9
-
2023-06-07 13:52
Przy hali się nie sprawdziło (1)
- 1 1
-
2023-06-07 14:43
by się sprawdziło gdyby nie przekombinowali tylko normalne kierunkowe pasy zrobili
- 1 0
-
2023-06-07 07:17
Co to za droga rowerowa, są odcinki dwu kierunkowe przechodzące w jedno kierunkowe?! (3)
Nic dziwnego, że rowerzyści jeżdzą troche chodnik, troche jezdnia, troche ścieżka, troche przejście dla pieszych, troche czerwone?!
- 42 2
-
2023-06-07 09:02
(1)
Wiedza ludzi jest słaba, to nie chodnik
, a ciąg pieszo rowerowy, po którym mogą poruszać się rowery- 1 3
-
2023-06-07 10:32
czyli chodnik dla pieszych z nakazem jazdy po nim rowerem slalomem miedzy pieszymi ku radości kierowców
taka powinna być pełna nazwa- 7 0
-
2023-06-08 06:20
I rozjeżdżają pieszych , teraz matka nie może iść z dzieckiem po chodniku spokojnie gdyż rowerzysci rozjeżdżają pieszych
- 0 0
-
2023-06-07 07:19
Obwodnica Witomina (11)
Dokumentacja obwodnicy Witomina miała być już dawno gotowa. Aha za rok wybory to temat znowu powróci. Może niektórzy złapią się ponownie i za głosują na starą ekipę, która tylko planuje. Podobnie było z kładką nad torami w Wielkim Kacku pomiędzy ul. Strzelców, a Buraczaną. Wielkie konsultacje z mieszkańcami i cisza. Zabrakło farby.
- 51 8
-
2023-06-07 08:15
Ile drzew trzeba wyciąć!? (2)
Żebyś wygodnie dupkę do centrum Gdyni dowózł?
Katastrofa klimatyczna już jest faktem, a Ty swoim wygodnictwem ją pogłębiasz
Stanowcze NIE dla niszczenia zieleni!
Już nie wspominając o twoim wspieraniu putina poprzez jazdę blachosmrodem- 6 12
-
2023-06-07 08:30
(1)
Co za problem nasadzić x10drzew w innym miejscu? Zawsze jest wydawana taka decyzja środowiskowa na inwestora.
- 3 6
-
2023-06-07 13:43
I ile nędziesz czekał
Aby dorównały temu, które chcesz uśmiercić? Tysiącom tych przeznaczonych do ścięcia.
Czy wiesz że nawet 40 sadzonek młodych drzewek nie dorówna tej ilości tlenu które wyprodukuje stare drzewo. O innych korzyściach tego jednego dorosłego drzewa już nie wdpomnę.
A Lasy Państwowe nadal tną na potęgę.
Zastanów się co zostawisz następnym pokoleniom- 2 0
-
2023-06-07 08:28
Don't hate the player. Hate the game
Głosować na starą ekipe. Dziwisz sie? Jaka jest realna opcja dla ich opozycji? Horała czy ten śmieszny dialog? To się tyczy całego kraju. Za kulawe rządy możemy obwiniać samych, siebie skoro nic nie potrafimy zbudować
- 2 3
-
2023-06-07 08:37
Obwodnica Witomina nic nie zmieni (6)
90% samochodów przejeżdżających przez tę dzielnicę od strony Kieleckiej (bo to w połowie tej drogi miałaby się zaczynać nowa trasa) nie jedzie do Witomina, tylko dalej, do Wiczlina i Chwarzna itp. Zbudowanie obwodnicy Witomina nie rozwiąże problemu korku, bo zator przeniesie się na nią. Znacznie taniej byłoby zainwestować w autobusy niż budować nową drogę.
- 4 6
-
2023-06-07 08:53
Ok, ale dzieki temu ze zator bedzie (5)
na obwodnicy, w lesie, dzielnica odetchnie.
Nie sądzisz?- 5 3
-
2023-06-07 09:11
Nie sądzę (4)
Budowa obwodnicy Witomina zachęci developerów do budowy kolejnych osiedli, co w ostateczności jeszcze bardziej wydłuży korki. To takie błędne koło: budujemy osiedle > brak przystosowanej sieci drogowej i sensownej komunikacji publicznej zwiększa korki > buduje się nowe drogi i poszerza stare aby rozładować ruch > dzięki nowym drogom powstają kolejne osiedla > brak przystosowanej sieci drogowej i sensownej komunikacji publicznej zwiększa korki > i tak dalej.
- 5 3
-
2023-06-07 09:37
Aha.więc lepiej by cały ruch stał na Chwarznieńskiej? (3)
co innego masz do zaproponowania w zamian odciążenia Witomina za pomocą obwodnicy?
- 3 2
-
2023-06-07 10:05
(2)
Tak jak pisałem wcześniej, proponuję inwestycję w autobusy i buspasy, to realnie powinno zmniejszyć natężenie ruchu. Oczywiście nadal ludzie będą mogli jeździć samochodami (bo tego nie będzie można im zabronić), ale w ten sposób będą współtworzyć korki, na które tak narzekają. Szersze trasy na obrzeżach miast nic nie dadzą, ponieważ ulice w centrum nie są z gumy i nie będą w stanie przyjmować coraz większej ilości aut (właściwie to już teraz jest z tym problem).
- 3 2
-
2023-06-07 10:13
No kurczaczki ale gdzie Stareńki chcesz te buspasy zrobić? (1)
Zróbmy obwodnicę Witomina a na Chwarznieńskiej buspasy.....
Tak poza tym to bieżący układ drogowy kiedy był budowany/projektowany?
Jak oboje w pieluchach chodziliśmy więc jest jak jest.- 2 2
-
2023-06-07 13:51
Co nie znaczy że nie można
Skierować ruchu samochodowego na inne ulice.
Jeśli człowiek będzie musiał objechać miasto żeby dotrzeć do domu, a będzie miał pod nosem alternatywę w postaci dobrej infrastruktury rowerowej lub rozbudowanej sieci komunikacji zborowej nie będzie się pchał za kierownicę.- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.