• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerzyści obok targowiska w Orłowie. Projekt nowej trasy na filmie

Patryk Szczerba
7 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (298)

Przebieg trasy rowerowej od Łowickiej do al. Zwycięstwa w Gdyni

Mat. Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni

Zakończyło się projektowanie kilometrowego odcinka drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej w Gdyni od ul. ŁowickiejMapka do al. ZwycięstwaMapka. To newralgiczne miejsce na mapie rowerowej miasta. Droga będzie poprowadzona po stronie pl. GórnośląskiegoMapka.



Jak pokonujesz rowerem odcinek od Łowickiej do Wielkopolskiej?

Zaprojektowana droga będzie miała tylko kilometr, ale to ważny odcinek, bo wzdłuż ul. Wielkopolskiej jeździ wielu rowerzystów. Na wysokości ul. Łowickiej droga jednak urywa się. Praktycznie wszyscy jadący w kierunku al. Zwycięstwa kontynuują podróż chodnikiem. Mało jest śmiałków zjeżdżających na dwupasmową, ruchliwą ulicę.

Podobne problemy dotyczą jazdy w drugą stronę. Obecnie droga kończy się na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i ul. Wielkopolskiej. Kto jedzie w kierunku Karwin, Dąbrowy czy Wielkiego Kacka, ten lawiruje między pieszymi, co powoduje nieprzyjemne sytuacje i pogłębia wzajemną niechęć.

Zmiany potrzebne od dawna



O uzupełnieniu tego fragmentu o drogę rowerową mówiło się od dawna. W 2019 roku podpisano umowę na projekt wartą 640 tys. zł.

Od początku było wiadomo, że przebudowa omawianego odcinka będzie wiązać się z wieloma wyzwaniami choćby ze względu na ukształtowanie terenu i przechodzącą w tym miejscu linię kolejową.



  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.


Droga rowerowa wzdłuż Wielkopolskiej: jaki przebieg?

  • Zaplanowana droga rowerowa będzie dwukierunkowa i szeroka co najmniej na 2 m.
  • Kierunki zostały rozdzielone szpalerem drzew po to, by zachować drzewa.
  • Będzie biegła po tej samej stronie jezdni, co już istniejąca droga rowerowa wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Będzie dowiązana do drogi rowerowej w kierunku Redłowa przy Drodze Gdyńskiej.
  • Jadący do centrum Gdyni będą mogli skorzystać ze skrótu na ul. Kościelnej.
  • Jadący do Sopotu przejadą na przejściu przy wiadukcie kolejowym.


Prace projektowe się skończyły, ale nadal są kontrowersje dotyczące jej przebiegu, który nie podoba się radnym dzielnicy Orłowo i społecznikom ze stowarzyszenia Nasze Orłowo, którzy optują za tym, by była poprowadzona po przeciwległej stronie, obok osiedla Sadyba Orłowska.

Opór mieszkańców i społeczników



- Uważamy, że przeprowadzenie drogi rowerowej wzdłuż ulicy Wielkopolskiej po stronie północnej, czyli od placu Górnośląskiego, piekarni, "Żabki" i innych sklepów będzie błędem - twierdzili na początku projektowania trasy przedstawiciele stowarzyszenia "Nasze Orłowo" współpracujący w tej sprawie z radnymi dzielnicy.
Po tym, jak pojawiły się informacje i wizualizacje drogi rowerowej dyskusja rozgorzała na nowo. Kontrowersje oprócz przebiegu budzi fakt, że a niektórych fragmentach, zamiast wydzielonej drogi rowerowej, powstaną ciągi pieszo-rowerowe lub jednokierunkowe drogi rowerowe.

Spór o drogę rowerową na ul. Wielkopolskiej Spór o drogę rowerową na ul. Wielkopolskiej

Dodatkowo zwracali uwagę na kolizje z wyjeżdżającymi samochodami. Urzędnicy zapewniają, że dla dostawców wyznaczone będą specjalne miejsca do zatrzymania i wyładowania towaru, a same przejścia będą skrócone.



- Wjazd i wyjazd z Placu Górnośląskiego będą wyniesione o zmienionej geometrii, dzięki czemu poprawi się widoczność między rowerzystami a kierowcami włączającymi się do ruchu przy sklepie Żabka. Sam wyjazd zostanie zwężony, a piesi zyskają szerszy chodnik. Ciąg pieszo-rowerowy w tunelu zostanie poszerzony do 3,1 m między ścianą a barierą przeciwochlapaniową. Pozwoli to na swobodne mijanie się pieszych i rowerzystów - mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. rowerów.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.
  • Widok na poszczególne odcinki drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej.

Urzędnicy: będzie łatwiej rowerzystom



Cały przebieg trasy miał być dokładnie przeanalizowany.

- Pomocne okazały się doświadczenia z innych gmin oraz analizy tzw. map ciepła, czyli tras naturalnie wybieranych przez rowerzystów. Konieczność kilkukrotnego przekraczania strony drogi na danym dystansie skutkuje dużymi stratami czasowymi, co z kolei powoduje, że rowerzyści chcąc zaoszczędzić czas, wolą jechać trasą bardziej bezpośrednią, nawet jeśli nie posiada ona infrastruktury rowerowej, czyli np. chodnikiem. Chcemy uniknąć tego błędu - wskazuje.


Urzędnicy przyznają jednocześnie, że jednym z argumentów za lokalizacją trasy były kwestie własnościowe. Teren po stronie pl. Górnośląskiego należy do miasta, a po drugiej stronie w części nie, co mogłoby skomplikować całą inwestycję.

Inwestycja będzie dofinansowana



Wiadomo, że inwestycja ma ważne pozwolenie na budowę. Bez dofinansowania z Unii Europejskiej się nie obędzie.

- Inwestycja została wpisana na listę Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych - kończy Jakub Furkal.
Quiz Aktywne Trójmiasto Średni wynik 44%

Aktywne Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (298) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • BUBEL (2)

    Uwielbiam jak DDR kończy się na chodniku, żeby za jakiś czas znowu się pojawić. Kwintesencja Gdyni

    • 7 1

    • (1)

      typowo a potem wielkie pretensje dlaczego rowerzysta woli po jezdni jechać

      • 2 0

      • zwłaszcza jak mu piesi tańczą na drodze rowerowej
        i to lewostronnej

        Kalkuta to taka?

        • 0 0

  • Po co? (3)

    Po co ścieżki rowerowe skoro ceny samochodów są relatywnie niskie. Samochodem jest szybciej i wygodniej. Słyszałem, że podobno są tacy ludzie, którzy mają samochód ale i tak jeżdżą rowerem po mieście. Czy to nie jest czasem jakaś choroba umysłowa?!

    • 2 2

    • na odległości do 7 km rower jest w mieście szybszy niż samochód (2)

      • 1 0

      • Oj (1)

        Żartuję sobie

        • 0 0

        • pod górę wielkopolskiej rowerem teź jest duźo szybciej
          samochody tam stoją, piesi chodzą szybciej

          • 0 0

  • Niby fajnie ale ile osób realnie z tych tras i rowerów korzysta? Liczył to ktoś? (15)

    Dla kogo to jest tak naprawdę? Dla kilku fanatyków rowerów, którym się nudzi? Ilu jest tych regularnych podróżujących rowerami? Trzeba mieć miejsce na rower, trzeba go wnieść i znieść, zabezpieczyć, trzeba się odpowiednio ubrać, trzeba się wykąpać, przebrać. Nikt normalny nie pojedzie tym do pracy, żeby tam śmierdzieć 8h ani nie będzie się przebijać, wracając, przez ulice pełne spalin w szczycie dnia. To jest jakaś kompletna aberracja. W dodatku w naszym klimacie rower sprawdza się może przez 100-120 dni w roku. Skąd więc ten chory pęd do oplecenia całego miasta trasami rowerowymi? Na takie bzdury kasa leje się strumieniami, setkami milionów wręcz, ale na bezpłatną komunikację miejską dla wszystkich kasy oczywiście brak. Lepiej, żeby autobusy i trajtki jeździły na pół puste, wśród strumieni blachosmrodów.

    Żeby tak chociaż hulajnogi były powszechne i tanie jak barszcz w użytkowaniu, ale nie są - po ostatnich podwyżkach wychodzą już drożej niż taksówka za głupich parę minut jazdy.

    • 3 9

    • spec się odezwał (7)

      przyrosło to i owo do samochodu no nie?

      • 1 1

      • (6)

        Akurat nie przyrosło bo jeżdżę komunikacją głównie. Skąd tyle agresji? Zadałem pytanie: ile osób dziennie widać na tych trasach rowerowych za setki milionów? I co to są za ludzie poza wycieczkowiczami, którzy wyciągają rower z piwnicy na 3 miesiące w roku?

        Żeby chociaż urzędnicy rowerami jeździli, ale gdzie tam. To właśnie im przyrosło do samochodu.

        • 2 1

        • Setki milionów? :D (3)

          Tyle kosztują dodatkowe pasy dróg, żeby skrócić i poszerzyć korki nie zmieniając czasu przejazdu.

          Ścieżkę powyżej masz za 640k.

          • 2 1

          • Ale to tylko kilometr ścieżki, bezmyślny chłopie.

            • 0 0

          • (1)

            Dodatkowe pasy ruchu powiększają korki... chyba kask za bardzo uciska, mózg zblazowany od wdychania spalin i obcisłe przepocone wdzianko utrudnia przepływ krwi co?

            • 2 1

            • dodatkowe pasy ruchu zwiększają tzw. efekt barierowy i utrudniają ruch pieszych mieszkańców na małe odległości

              generują tym samym dodatkowy ruch samochodów czyli nie przyczyniają się do redukcji korków w mieście, a raczej je potęgują. Inwektywy zachowaj dla innych kierowców, którzy konkurują z tobą o przestrzeń na jezdni i na parkingach.

              • 0 2

        • (1)

          pojedź rowerem, popatrz, zdziwisz się - wiem co mówię bo sam się dziwilem

          • 2 3

          • To znaczy? Spotkałeś 3 osoby na rowerach czy może 5? A jesienią i zimą ile? A w deszczu ile? W naszym klimacie te drogi rowerowe są dobre na 3-4 miesiące w roku. Paranoja.

            • 0 0

    • Buraczku z blachosmroda twoje brednie nikogo nie obchodza a tylko potwierdzasz patologie jaka prezentujesz (3)

      • 1 3

      • (2)

        O, witamy pierwszego rowerzystę! Brawo! Tylko kurczę, nie mam blachosmroda, chodzę pieszo, ew. hulajnogą albo komunikacją miejską. Wiesz? Nie mierz innych swoją miarą bo i tak już widać za bardzo, że z wiochy cię przywiało do miasta.

        • 2 1

        • (1)

          Tak, tak, "sam jestem gejem i nie chcę żadnych praw" :D

          • 2 0

          • No właśnie na takiego mi wyglądasz.

            • 0 0

    • w Gdańsku ruch rowerowy jest monitorowany 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku

      dane można odczytać w internecie. Jak widać, rower jest całorocznym środkiem transportu. Oplacanie miasta siecią wydzielonych dróg dla rowerów nie jest potrzebne, tym niemniej na stworzeniu spójnej sieci dróg dla rowerów i ulic uspokojonego i zredukowanego ruchu kołowego ma sens: to kierowcy realizujący niepotrzebne przejazdy samochodami na niewielkie odległości (do 5 -7 km) stanowią największe źródło utrudnień ruchu i parkowania osobom korzystającym z samochodów. Autoholizm się leczy.

      • 0 0

    • Tego nie buduje się dla rowerzystów tylko dla kierowców

      żeby im rowerzyści na jezdni nie przeszkadzali w uprawianiu bandytyzmu drogowego

      • 3 0

    • a powiedz mi

      po jakiego grzyba w polu jest budowana obwodnica metropolitarna skoro przez to pole nikt nie jedzi, tam jest zero ruchu a miliardy lecą...

      • 3 2

  • Kilometr ścieżki rowerowej (8)

    A takie halo jakby to S6 budowali. Na zakończenie budowy niech jeszcze ustawią scenę zapłacą Rodowicz za koncert i rozdają kiełbasy z grilla

    • 57 6

    • Nie ta ekipa, tak robi Jarek z Warszawy że swoimi (5)

      • 3 4

      • No wiadomo, że Donald tak nie robi bo "piniędzy ni ma i nie będzie" dla ludzi (4)

        były i będą tylko dla swoich. No i mafie się tuczyły co Jarek ukrócił i nagle do budżetu zaczeło wpadać kilkadziesiąt % wiecej

        • 2 1

        • (2)

          I budżet wreszcie zaczął funkcjonować i spinać się. Za rudego domykał się tylko w 50% a w Polsce mieliśmy blisko milion niedożywionych dzieci i matki masowo żebrzące w necie o byle pomoc. Nakradli prawie bilion w ośmiornicach vatowskich, a na koniec jeszcze zajumali 200 miliardów z OFE. No ale tego ruska propaganda nie POwie.

          • 1 1

          • Dokładnie tak (1)

            Mam nadzieję, że PIS roześle wszystkim przed wyborami ulotki porównujące wpływy do budżetu, płace, stan armii, stawki PIT, emerytury za Tuska i teraz. A także budżety Gdańska Warszawy etc, gdzie kasy jest więcej - wzrost ponad inflację

            • 1 1

            • Tak powinno się zrobić. Dotrzeć do wszystkich z konkretnymi, przemawiającymi liczbami i faktami, a nie jakąś pustą demagogią, która po ludziach spływa. Za PO aż 6 mln ludzi wyjechało za chlebem z Polski bo takie spustoszenie zrobili rabunkową "prywatyzacją" i rozwalaniem zakładów, że POwstały całe obszary biedy.

              • 0 0

        • Najlepiej to Kopacz otwierała gazoport w Świnoujściu, który budował PiS. Bajer POlegał na tym, że na owym etapie zbiorniki nie miały jeszcze testów, a z drugiego planu nerwowo usuwano robotników i sprzęt.

          • 0 0

    • I zdziwiłbyś się bo byłyby tam tłumy. Tych naszych nowych Gdynian.

      • 0 0

    • Dokladnie to jest kpina i by sie wstycdzili ale 170mln na mewo wydali

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    tak ważna droga rowerowa powinna mieć szerokość przynajmniej 2,5m (10)

    zgodnie z zaleceniami i przepisami.

    • 71 23

    • (1)

      Święte słowa. Na 2 mietrach ciężko zaparkować dostawczaka - a będą tam stały regularnie.

      • 10 4

      • Tak, bo ludzie mają taką potrzebę. Ale szczur - niewolnik lewackiej ideologii

        ma w d.... potrzeby ludzi, będzie dalej z uporem maniaka realizował wytyczne aktywistów i organizacji międzynarodowych

        • 0 0

    • powinna mieć 10 metrów! (7)

      • 7 26

      • Powinny być podziemne tunele dla pieszych oraz samochodów (1)

        A górą tylko rowery i hulajnogi

        • 1 7

        • Takie rzeczy to tylko w stalinowskiej Rosji

          • 0 0

      • 2.5m nakazuje rozporządzenie. (1)

        Jeżeli nie masz problemu z budowaniem niezgodnych z prawem pasów, to może zwęzimy te dla samochodów do 1.5m i zrobimy buspas?

        • 20 2

        • A może by tak wywalić wszystkich rowerzystów z Gdyni?

          • 0 0

      • W Gdyni? Nie ma problemu, dowali się kierowcom

        z zabranej kierowcom kasy się zbuduje, tam gdzie wcześniej były miejsca parkingowe i ulica, teraz się zrobi ścieżkę dla ludzi w obcisłych getrach , bo taka przecież jest polityka szczura od wielu lat

        • 0 0

      • (1)

        20 metrów co najmniej

        • 9 9

        • powinna byc kwadratowa

          • 9 4

  • Opinia wyróżniona

    (12)

    Brawo i właśnie tak powinna wyglądać normalna i bezpieczna droga dla rowerów czyli zaraz obok chodnika, Mam nadzieję że miasto Gdynia szybko zrealizuję ten projekt. Prawda jest taka że w Gdyni jest za mało takich normalnych i bezpiecznych dróg rowerowych.

    • 111 90

    • Mam nadzieję że niebawem wyrzucimy Szczurka i jego ekipę na zbity ....

      • 0 0

    • To idealny przykład jak nie powinna (5)

      wąska, kreta, mega kolizyjna.... najbardziej szkoda pieszych..... niby po chodniku sie rowerem nie jezdzi, a to tak naprawde pudrowany zwykły chodnik z nakazem jazdy po nim roweem. Projektant jak i miasto powinien sie wstydzic.
      Najwazniejsze ze kierowcy bedą mieli dla siebie na wyłączność szerokw prostą jezdnie. To sie tylko liczy.

      • 39 55

      • Jaki pudrowane chodnik? Może zobacz jak to wyglada w Danii, Holandii, Belgii, Niemczech (4)

        i w wielu innych państwach Europy. Podpowiem ci ze tak samo, zatem co tobie nie pasuje? Może nad jezdnia maja zbudować autostradę dla rowerów, po trzy pasy w każda stronę? Nie rozumiem dlaczego Polacy są takimi malkontentami? Ciagle coś nie pasuje, ciagle widza dziury w całym! Taki mądry jesteś, to zaproponuj coś tańszego i logiczniejszego zamiast tak po polsku narzekać!

        • 50 11

        • Ale tam wszyscy jeżdżą autami tam nikt nie spaceruje a u nas najwiecej wypadków jest na przejsciach drogowych i rowerowych w tym hulajnóg, bo wszyscy jeżdżą po pieszych

          • 0 1

        • Ja proponuję by iść zgodnie z kierunkiem wytyczonym przez UM w Gdyni. Auta n parking a kierowcy do autobusów, i tak samo rowery na haki i rowerzyści do komunikacji miejskiej. Mniej kasy na budowanie jakichkolwiek dróg :)

          • 0 4

        • W Danii, Holandii, Belgii, czy Niemczech mogliby namalować farbą pasek na środku drogi i by to wystarczyło, bo ani nikt by tam nie chodził, ani nie jeździł samochodem, ani nie parkował.

          U nas trzeba z kolei stawiać słupki, progi, rowy i nie wiadomo co jeszcze, a i tak ludzie będą iść DDR wzdłuż chodnika, a kierowcy na niej parkować.

          • 8 11

        • w Danii, Holandii,Niemczech

          buduje się trasy odseparowane od chodników... a nawet jak są współdzielone co się zdarza ale rzadko to są prowadzone prosto! bez szykan, przy samej krawędzi jezdni i nie są to 1.5m paski na 2m chodniku. także jest różnica ogromna.

          Tańsze i logiczniejsze są kierunkowe pasy ruchu dla rowerów w jezdni tak jak to się robi we wspominanych ciebie krajach

          • 6 40

    • Obok chodnika nie powinno być rowerów bo stwarza to zagrożenie dla pieszych w tym dzieci i zwierząt

      • 1 0

    • To jest ironia czy zartujesz bic brawo za łaske 1 kilometra?

      • 5 3

    • serio?Lawirowanie g/..wnem sto razy zmieniaj stronę ulicy meandruj między babciami idącymi do piekarni samochodami dostawców sama radość podobna pseudo ścieżka powstała na kartuskiej między morską a chylońską typowy chodnikowy gniot zastawiany notorycznie przez dostawczaki piesi z siatami i łbem w chmurach łażą i blokują przejazd menelstwo okoliczne chleje pod sklepami ciągle potłuczone szkło do tego kierowczyki z głową w chmurach włączają się do ruchu tak że mało cię nie rozjadą super dzięki za "ułatwienie" od łowickiej z górki to na rowerze leciutko można 45-50 wyciągnąć prosto bez kombinowania bez alpejskich piruetów ale wiadomo równamy do tych co się boją których pojechać więcej niż 15 kmh przeraża i przerasta

      • 8 7

    • Nie!

      Powinna być oddzielona od pieszych zielenią i od ruchu ogólnego betonowymi zaporami

      • 7 2

    • kukla do

      budy!

      • 5 1

  • (9)

    No i właśnie tak jak w tym projekcie właśnie tak powinny wyglądać wszystkie drogi rowerowe normalne i bezpieczne czyli zaraz obok chodnika, Mam nadzieję że będzie więcej takich cywilizowanych dróg dla rowerów w naszym mieście bo te co są na jezdni namalowane czerwoną farbą to przecież to są drogi śmierci.

    • 4 15

    • dorosniesz to zrozumiesz jak bardzo sie mylisz (7)

      to najgorsze rozwiazanie z mozliwych.

      • 8 4

      • jest gorsze: brak jakiejkolwiek drogi dla rowerów i poszerzanie ulic dla samochodów (4)

        to prowokuje lekceważenie limitów prędkości przez kierowców

        • 3 4

        • (3)

          Gdzie ostatnio widziałeś takie rozwiązanie? Daj mi proszę przykład. Jeżdżę samochodem po Trójmieście i nie zauważyłem żeby ktoś poszerzał ulice, i to jeszcze pomijając budowę drogi rowerowej?

          • 1 1

          • słowackiego gdansk (2)

            zlikwidowano droge dla rowerow by wybudowac rozbieg dla samochodow (zjazd z obwodnicy od strony Gdyni w strone wrzeszcza)

            • 1 1

            • (1)

              i bardzo dobrze

              • 1 1

              • no i kolarze jadą słowackiego w dół po jezdni bardzo dobrze nie ma ścieżki jest jezdnia bardzo dobrze droga miejska to nie autostrada

                • 0 0

      • (1)

        Jak dla mnie to dobre rozwiązanie

        • 2 6

        • bo na 99% jestes zwykłym chodnikowcem, a nie rowerzystą

          • 3 0

    • Wiele osób na pewno się ze mną zgadza

      • 2 1

  • 1. Rowerzysta może jeździć wszędzie (2)

    2. Rowerzysta ma zawsze pierwszeństwo
    3. Rowerzysta ma zawsze rację
    4. Ścieżka rowerowa jest święta, biada pieszemu, który się na niej znajdzie: tu jest ścieżka rowerowa !!!! chodnik już taki święty nie jest
    4. Rowerzysta często bywa agresywny, a jeżeli już jest w agresji dotyczy ona wszystkiego co się porusza, także innych rowerzystów
    i dlatego po 2 sezonach przestałem dojeżdżać rowerem do pracy, bo spotykałem naprawdę dziwnych osobników na rowerach. teraz słucham sobie muzyki na słuchawkach w tramwaju lub autobusie i właściwie zrelaksowany dojeżdżam lub wracam z pracy. a jeżeli trwa to czasem nieco dłużej niż samochodem lub rowerem - cóż, trochę dłużej słucham muzyki.

    • 3 8

    • agresywny?Agresywni to są wieśniacy w starych trupach którzy widzą niewidzialne ścieżki rowerowe na ulicy kosynierów w Rumi

      • 0 1

    • byłeś z tym u lekarza?

      • 0 3

  • ale galimatias z tym przejazdem (1)

    będzie sporo wypadków, szczególnie na skrzyżowaniach z d.r.

    • 4 1

    • o to im chodzi obecnie budowana pseudo infrastruktura rowerowa służy jedynie do konfliktowania i powodowania wypadków

      • 0 0

  • ale po co to (2)

    i tak orócz normalnych rowerzystów których jest niewielu, reszta rowerowej chołoty i tak będzie jeździła po jezdni i chodnikach

    • 0 1

    • ze względu na id..tyzm tej ścieżki właśnie tak będzie bezpieczniej jechać po jezdni

      • 0 0

    • Marcinie, zwal to g i zacznij myśleć.

      Jak już ktoś decyduje się jechać jezdnia obok zidiociałych samochodziarzy, to uwierz mi, jest to prawdziwy kozak.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum