• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejny etap modernizacji drogi rowerowej wzdłuż Niepodległości

Krzysztof Koprowski
28 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości
  • W tym miejscu nadal pozostanie dwukrotny przeplot drogi rowerowej i chodnika. Korekcie ulegną jedynie łuki.
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości

Już w najbliższych tygodniach rozpocznie się przebudowa drogi rowerowej wzdłuż al. Niepodległości na odcinku od wiaduktu nad torami zobacz na mapie Sopotu do ul. Haffnera zobacz na mapie Sopotu. Prace będą kosztowały ok. 325 tys. zł. Urzędnicy rozpisali już kolejny przetarg na modernizację dalszego odcinka tej trasy rowerowej - od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią zobacz na mapie Sopotu.



Którą trasą rowerową najczęściej pokonujesz Sopot w drodze do Gdańska lub Gdyni?

O planach przebudowy drogi rowerowej (wraz z chodnikiem) na odcinku od wiaduktu nad torami kolejowymi do ul. Haffnera pisaliśmy pod koniec czerwca, kiedy oczekiwano na złożenie ofert w przetargu. Ostatecznie wpłynęły trzy oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 325 tys. zł oraz 84 miesiące gwarancji
  2. Strabag z Pruszkowa - ok. 409 tys. zł oraz 84 m-ce gwarancji
  3. WPRD Gravel z Gdańska - ok. 451 tys. zł oraz 48 m-ce gwarancji

Biorąc pod uwagę kryterium ceny (60 proc.) i terminu udzielonej gwarancji (40 proc.), najkorzystniejsza okazała się oferta gdyńskiego przedsiębiorstwa. Zgodnie z zapisami przetargu, prace budowlane muszą być wykonane w ciągu dwóch miesięcy od momentu podpisania umowy.

Budowa kolejnego fragmentu trasy rowerowej



Na tym jednak nie kończą się plany Sopotu na poprawę jakości dróg rowerowych w tej części kurortu. Urzędnicy ogłosili już kolejny przetarg na roboty budowlane - na przebudowę drogi rowerowej wraz z chodnikiem na odcinku od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią. Będzie to więc dalsza część tej samej trasy rowerowej, która także wymaga gruntownej przebudowy.

W ramach inwestycji zaplanowano zastąpienie obecnej niewygodnej i w wielu miejscach już "pofalowanej" nawierzchni drogi rowerowej z betonowej kostki na nową w standardzie mieszanki asfaltowej SMA o szerokości 2 - 2,5 m.

Nie przewiduje się większych korekt w przebiegu infrastruktury dla dwóch kółek. Jedynie w obrębie wyjazdu zobacz na mapie Sopotu za stacją benzynową (jadąc w stronę Gdyni) "złagodzone" zostaną łuki na aż dwukrotnym przeplocie drogi rowerowej i chodnika. Nadal jednak wszyscy uczestnicy ruchu będą musieli zachować tutaj wyjątkową ostrożność.


Chodnik z betonowej kostki bez poszerzenia



Piesi zyskają nowe chodniki w standardzie znanym z dotychczasowych remontów na al. Niepodległości, czyli z kostki betonowej. W nawierzchni zostaną umieszczone płytki prowadzące dla osób niedowidzących i niewidomych. Nie przewiduje się poszerzenia przestrzeni dla pieszych, która w wielu miejscach posiada szerokość poniżej 2 metrów.

W ramach inwestycji przewidziano także niewielką przebudowę infrastruktury pieszej i rowerowej na ul. Haffnera celem połączenia z wcześniej wykonanymi pracami budowlanymi oraz budowę kanalizacji teletechnicznej.


Prace budowlane w ciągu trzech miesięcy od podpisania umowy



Zgodnie z zapisami przetargu prace budowlane muszą być zakończone w ciągu trzech miesięcy od momentu podpisania umowy. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej gwarancji (40 proc., minimum trzy lata).

Inwestycja jest realizowana jako element programu "Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 odcinek Sopot", będących docelowo częścią międzynarodowej sieci szlaków rowerowych Euro Velo.

Czytaj również:

Remont wiaduktu w ciągu al. Niepodległości

Opinie (158) 5 zablokowanych

  • Tylko jak już remontują mogliby to zrobić dobrze, a tu się zapowiada kolejny gniot. (2)

    kasę z zewnątrz dostali i jedyny cel to ją bezsensownie wydać.

    • 4 2

    • a co konkretnie proponujesz, mistrzu ? (1)

      • 1 1

      • chociażby wykonanie jest prosto, możliwie blisko krawędzi jezdni.

        • 1 1

  • Ulice (2)

    Lepiej ulice wyremontujcie dziurawa jest jak ser szwajcarski a nie rowerowa dróżkę. Tak te mendy na rowerach jeżdżą jak święte krowy nie zważając na przepisy!

    • 1 9

    • "mendy na rowerach jeżdżą jak święte krowy nie zważając na przepisy"

      ... napisał przedstawiciel niezwykle kulturalnej, spokojnej i życzliwej grupy użytkowników dróg, dla której kodeks drogowy i bezpieczeństwo na drodze to najwyższe priorytety.

      • 6 1

    • Masz się cieszyć, że pewni ludzie nie trują środowiska spalinami swoich samochodów i nie

      blokują miejsc parkingowych.

      W Kopenhadze nie ma korków - bynajmniej ja w lipcu 2010 roku jadąc przejazdem przez to miasto z Norwegii nie natrafiłem na nie i bez problemu znalazłem miejsce parkingowe tam gdzie chciałem - przy tym słynnym Nabrzeżu Nyhavn.

      Gdyby nie było tych wszystkich rowerzystów to bym wtedy utknął w korku na godziny, i zaparkował gdzieś daleko od tego miejsca.

      Podobnie w Amsterdamie.

      • 2 0

  • Trzeba jeszcze przypomnieć urzędnikom że (4)

    pomiędzy tzw. górnym Sopotem (lasem) i dolnym (plaża) też się trzeba jakoś przemieszczać na rowerze a tu infrastruktury rowerowej jest BRAK od lat (chlubny wyjątek to ulica 23 Marca).

    Kiedy powstaną ścieżki rowerowe / pasy rowerowe na realnie uspokojonych jezdniach (nie tylko znak strefa 30, którego 90% kierowców NIE przestrzega) na ulicach poprzecznych do linii brzegowej??

    • 3 1

    • do przestrzegania strefy 30 potrzeba przywrócenia fotoradarów w śmietnikach (1)

      • 3 0

      • tylko płatne tylko przelewem,
        po zawiadomieniu pocztowym

        bo policja jaka jest każdy widzi

        • 0 0

    • Na większości "30" kierowcy przestrzegają prędkości - wloką się w poszukiwaniu miejsc

      parkingowych i tak samo opuszczają te uliczki bojąc się, że nagle przed ich autami ktoś otworzy od wewnątrz drzwi samochodowe.

      Wiem, bo od dawna jeżdżę naokoło (bo lubię i po to by pieszo nie iść z rowerem przez plac przy Molo) na odcinku Grand Hotel - Kościół Ewangelicki przez "Monciak" - jego krzyżówką z ulicami Chmielewskiego i Jana III Sobieskiego i gdzie w ogóle na tych wszystkich uliczkach jestem wyprzedzany przez samochody - właściwie to ja wyprzedzam jak się da.

      • 1 1

    • i bardzo dobrze ze nie ma. na co ci kolejne buble

      jest jezdnia.

      • 0 1

  • Wszystkie drogi rowerowe będące wzdłuż samochodowych ciągów komunikacyjnych to śmiertelne zagrożenie dla zdrowia rowerzystów wdychających pyły komunikacyjne.

    • 0 5

  • Remont chodników wzdłuż Niepodległości robią już 4 lata!

    Głównie ich praca polega na zamknięciu przylegającego pasa jezdni i wysypania piasku
    a potem...
    a potem miesiąc nic się nie robi

    • 0 1

  • Super To jest też główna droga przelotowa a więc tez poprawi wizerunek, podniesie standard i odbiór trójmiasta

    Super, zawsze raz w roku przez pełen miesiąc korzystam z tej trasy z Gdyni Centrum do Centrum Sopotu.W tym było już znacznie lepiej w porównaniu do poprzedniego roku. Sopot zrobił ten odcinek zjazdowy do parku, Gdynia w Orłowie. Mniemam ze w przyszłym już się na kolejny odcinek planowanej załapię... To jest też główna droga przelotowa a więc tez poprawi wizerunek, podniesie standard i odbiór trójmiasta

    • 3 1

  • Błagam proszę nie nazywać tego czegoś drogą dla rowerów.Droga dla rowerów w świetle ustawy ma być w pełni odseparowana od ruchu pieszego a czy tu jest?Notorycznie przejazd jest utrudniony przez pieszych idących jak im się podoba.Swoją drogą chodnik na 2 czy 3 duże płyty też jest bardzo wąski ogólnie jak to sopot prowizorka istniejąca dwie dekady ważne że na jezdni nieśmiertelny komunistyczny zakaz poruszania się rowerami choć prawy pas ma ze 4 m szerokości

    • 1 2

  • A kiedy remont "ulicy" ?

    • 1 2

  • A jak tam z kontrapasami?

    Cały czas brakuje kontrapasów na Parkowej, byłaby dobra alternatywa dla wiecznie zatłoczonej alejki przy plaży tudzież okraszonej spalinami Grunwaldzkiej.

    • 1 1

  • Dziury.

    Gdański ZDiZ zapomniał o istnieniu nadmorskiej ścieżki rowerowej. Tam od kilku lat istnieją dziury, których nikt nie naprawia, a po każdej zimie ciągle powstają nowe. Może warto wyjść czasami w teren z Magistratu i ocenić ten stan nawierzchni.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum