• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejny etap modernizacji drogi rowerowej wzdłuż Niepodległości

Krzysztof Koprowski
28 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości
  • W tym miejscu nadal pozostanie dwukrotny przeplot drogi rowerowej i chodnika. Korekcie ulegną jedynie łuki.
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości

Już w najbliższych tygodniach rozpocznie się przebudowa drogi rowerowej wzdłuż al. Niepodległości na odcinku od wiaduktu nad torami zobacz na mapie Sopotu do ul. Haffnera zobacz na mapie Sopotu. Prace będą kosztowały ok. 325 tys. zł. Urzędnicy rozpisali już kolejny przetarg na modernizację dalszego odcinka tej trasy rowerowej - od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią zobacz na mapie Sopotu.



Którą trasą rowerową najczęściej pokonujesz Sopot w drodze do Gdańska lub Gdyni?

O planach przebudowy drogi rowerowej (wraz z chodnikiem) na odcinku od wiaduktu nad torami kolejowymi do ul. Haffnera pisaliśmy pod koniec czerwca, kiedy oczekiwano na złożenie ofert w przetargu. Ostatecznie wpłynęły trzy oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 325 tys. zł oraz 84 miesiące gwarancji
  2. Strabag z Pruszkowa - ok. 409 tys. zł oraz 84 m-ce gwarancji
  3. WPRD Gravel z Gdańska - ok. 451 tys. zł oraz 48 m-ce gwarancji

Biorąc pod uwagę kryterium ceny (60 proc.) i terminu udzielonej gwarancji (40 proc.), najkorzystniejsza okazała się oferta gdyńskiego przedsiębiorstwa. Zgodnie z zapisami przetargu, prace budowlane muszą być wykonane w ciągu dwóch miesięcy od momentu podpisania umowy.

Budowa kolejnego fragmentu trasy rowerowej



Na tym jednak nie kończą się plany Sopotu na poprawę jakości dróg rowerowych w tej części kurortu. Urzędnicy ogłosili już kolejny przetarg na roboty budowlane - na przebudowę drogi rowerowej wraz z chodnikiem na odcinku od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią. Będzie to więc dalsza część tej samej trasy rowerowej, która także wymaga gruntownej przebudowy.

W ramach inwestycji zaplanowano zastąpienie obecnej niewygodnej i w wielu miejscach już "pofalowanej" nawierzchni drogi rowerowej z betonowej kostki na nową w standardzie mieszanki asfaltowej SMA o szerokości 2 - 2,5 m.

Nie przewiduje się większych korekt w przebiegu infrastruktury dla dwóch kółek. Jedynie w obrębie wyjazdu zobacz na mapie Sopotu za stacją benzynową (jadąc w stronę Gdyni) "złagodzone" zostaną łuki na aż dwukrotnym przeplocie drogi rowerowej i chodnika. Nadal jednak wszyscy uczestnicy ruchu będą musieli zachować tutaj wyjątkową ostrożność.


Chodnik z betonowej kostki bez poszerzenia



Piesi zyskają nowe chodniki w standardzie znanym z dotychczasowych remontów na al. Niepodległości, czyli z kostki betonowej. W nawierzchni zostaną umieszczone płytki prowadzące dla osób niedowidzących i niewidomych. Nie przewiduje się poszerzenia przestrzeni dla pieszych, która w wielu miejscach posiada szerokość poniżej 2 metrów.

W ramach inwestycji przewidziano także niewielką przebudowę infrastruktury pieszej i rowerowej na ul. Haffnera celem połączenia z wcześniej wykonanymi pracami budowlanymi oraz budowę kanalizacji teletechnicznej.


Prace budowlane w ciągu trzech miesięcy od podpisania umowy



Zgodnie z zapisami przetargu prace budowlane muszą być zakończone w ciągu trzech miesięcy od momentu podpisania umowy. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej gwarancji (40 proc., minimum trzy lata).

Inwestycja jest realizowana jako element programu "Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 odcinek Sopot", będących docelowo częścią międzynarodowej sieci szlaków rowerowych Euro Velo.

Czytaj również:

Remont wiaduktu w ciągu al. Niepodległości

Opinie (158) 5 zablokowanych

  • konieczna druga jezdnia Gdynia - Gdańsk (4)

    aby przejechać z Gdańska do Gdyni niestety pozostaje Al. NIepodległości albo obwodnica. Ile razy było tak, że w godzinach szczytu / śnieżycy / silnych opadów stała i obwodnica i Al. NIepodległości.
    Nikt nie myśli w jaki sposób rozwiązać ten problem. Tunel odpada bo to niesamowicie duży koszt a może możnabyłoby pociągnąć drogę przed Sopotem lasami w kierunku Karwin. Przecież wiele ludzi jeździ w tamtą stronę i korkują ul. Sopocką i częściowo Spacerową. Może ktoś z włodarzy naszego miasta Sopotu weźmie to pod uwagę. Wówczas rozkorkujemy to nasze miasto, które winno być uzdrowiskiem a nie głównym "przejazdowem" między dwoma dużymi miastami.

    • 6 5

    • Pani Beato - tam są GÓRY

      • 1 1

    • to dla nich za trudne, Beato :-(

      biektywnie, nie ma miejsca, a prawo chroni TPK

      w normalniejszym i bogatszym kraju dawno:
      - albo zrobili by Al.Niepodl w jedną stronę dołem, w drugą po estakadzie
      - albo poprawili by PubCom, SKM w takcie i jakości jak warsiafskie metro, plus busy, trolejbusy gęsto aż furczy
      - albo zbudowano by estakadę po Zatoce, niszcząc widok, albo tunel pod miastem, albo pod lasem, albo po dnie Zatoki, ale... pecunia infinita

      w naszym przaśnym bantustanie dostaniemy raczej następny festiwal, następny pokaz samolocików, następne igrzyska, a Człowiek Pudel zostanie z nami - dożywotnio

      • 0 2

    • koniecznie druga droga

      też tak myślę bo to o wiele tańsze rozwiązanie aniżeli budowa tuneli w mieście.
      Trójmiasto jest rozciągnięte i przez to nie jest zbytnio dobrze skomunikowane w porównaniu z innymi miastami w Polsce, w których czas przejazdu np. na Śląsku jest o wiele krótszy niż w trójmieście

      • 0 0

    • Pani Beato Droga

      Pani propozycja jest bardzo kosztowna. Warto zauważyć, że między Gdańskiem a Gdynią można przejechać nie tylko samochodem: warto uwzględnić opcję SKM lub PKM lub pociąg regionalny. Trudności z przejazdem samochodem w tej relacji wynikają z wieloletniego i nadal trwającego niedoceniania roli SKM w systemie transportowym naszej nadmorskiej metropolii. Tabor tylko powierzchownie modernizowany lub zbyt wolno wymieniany, niedopracowane warunki dostępu pieszych i rowerzystów do stacji SKM - to wszystko mogłoby dużo taniej kosztować niż to co Pani proponuje.

      • 0 0

  • Od stacj SKM Sopot Kamienny Potok powinna być poprawadzona droga dla rowerów (1)

    pod wiaduktem - na "półce" wzdłuż linii SKM i dalej do centrum Sopotu wzdłuż linii SKM aż do ulicy Obrońców Westerplatte, z kilkoma kładkami pieszo rowerowymi nad ciekami wodnymi i jarami, które te cieki wodne wyryły w krawędzi wysoczyzny sopockiej. Takie rozwiązanie umoźliwiłoby mieszkańcom Gdyni i Brodwina docierać do centrum Sopotu bez większych problemów. Warto okazję realizacji obecnie planowanych i realizowanych inwestycji wykorzystać do radykalnej poprawy warunków ruchu niezmotoryzowanych przez Sopot. Jak na razie najszybszy przejazd przez Sopot zapewnia SKM, ale warunki dostępu do jej przystanków są dobre jedynie w okolicach stacji Sopot Kamienny Potok i w pewnym zakresie również przy stacji Sopot. Szkoda, że wielu internautów nadal uważa, że głównym sposobem przejazdu przez Sopot z Gdyni do Gdańska i odwrotnie to jazda samochodem, chociaż gdyby dobrze policzyć, mogłoby się okazać, że ludzi korzystających z SKM jest więcej, a mogłoby dużo więcej.

    • 5 0

    • Najszybszy przejazd przez Sopot umożliwia PolRegio, nawet ze swoimi starymi EN57 po

      torach dalekobieżnych. Mój rekord to 20 minutowy przejazd z Gdańska Gł. do Gdyni Gł. zdezelowanym "kiblem" (czyli EN57).

      SKM-ki na tej trasie z powodu licznych przystanków na swoich torach klepią się 36 minut - za długo.

      • 1 0

  • Czyli pudrowanie trupa ciąg dalszy. Utrwalanie fuszerki ma się w najlepsze.

    • 5 1

  • haha

    2miesiace,przyjmuje zakłady ze nie zdążą

    • 4 0

  • koło stacji benzynowej nadal będzie śmiertelny punkt?

    • 5 0

  • Słupki trzeba będzie wstawic

    Bo znowu samochodziarze zniszczą.

    • 5 1

  • Uwaga (4)

    Najpierw roszczeniowych rowerzystów przeszkoli z zasad ruchu

    • 9 10

    • i tak znają lepiej przepisy niż przecietny kierowca (1)

      • 8 3

      • lekceważenie przepisów prawa o ruchu drogowym przez pieszych i rowerzystów

        jest problemem dla nich samych,. Kierowcy może i znają przepisy ruchu drogowego, ale je nagminnie lekceważą, i to jest przyczyną tragicznego bilansu ofiar ruchu drogowego w naszym kraju.

        • 2 0

    • no taa bo na przejazdach rowerowych sami wpadają pod koła aut nie zatrzymujących się na czerwonym

      • 0 1

    • Halyna, to ty jechaś z g*wniarzem co z okna samochodu do mnie coś wykrzykiwał, że

      opie***yłem turystę ze Śląska (po 18:00) który przegrodził i ddr i chodnik przy stacji Shella - przy wyjeździe obok myjni ?

      Tam jako kierowca nie mam problemu z obserwacją drogi i udzieleniem pierwszeństwa przejazdu samochodom, gdy swoim autem oczekuję nieco cofnięty z tego wyjazdu - pieszym i rowerzystom nie blokuję przejazdu. Nie ma tam budynku czy innych rzeczy zasłaniających widok na jezdnię Al. Niepodległości w kierunku Gdyni.

      • 2 1

  • Super

    Dobra wiadomość potrzebny odcinek. Rzeczywiście w tym miejscu kostka ze szwami i sporo garbów. Dzięki Krzysztof za info.

    • 3 1

  • Jacy jesteśmy ?

    Brawo Sopot !

    • 2 0

  • ścieżki rowerowe niszczą śmieciarki

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum