• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejny etap modernizacji drogi rowerowej wzdłuż Niepodległości

Krzysztof Koprowski
28 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości
  • W tym miejscu nadal pozostanie dwukrotny przeplot drogi rowerowej i chodnika. Korekcie ulegną jedynie łuki.
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości

Już w najbliższych tygodniach rozpocznie się przebudowa drogi rowerowej wzdłuż al. Niepodległości na odcinku od wiaduktu nad torami zobacz na mapie Sopotu do ul. Haffnera zobacz na mapie Sopotu. Prace będą kosztowały ok. 325 tys. zł. Urzędnicy rozpisali już kolejny przetarg na modernizację dalszego odcinka tej trasy rowerowej - od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią zobacz na mapie Sopotu.



Którą trasą rowerową najczęściej pokonujesz Sopot w drodze do Gdańska lub Gdyni?

O planach przebudowy drogi rowerowej (wraz z chodnikiem) na odcinku od wiaduktu nad torami kolejowymi do ul. Haffnera pisaliśmy pod koniec czerwca, kiedy oczekiwano na złożenie ofert w przetargu. Ostatecznie wpłynęły trzy oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 325 tys. zł oraz 84 miesiące gwarancji
  2. Strabag z Pruszkowa - ok. 409 tys. zł oraz 84 m-ce gwarancji
  3. WPRD Gravel z Gdańska - ok. 451 tys. zł oraz 48 m-ce gwarancji

Biorąc pod uwagę kryterium ceny (60 proc.) i terminu udzielonej gwarancji (40 proc.), najkorzystniejsza okazała się oferta gdyńskiego przedsiębiorstwa. Zgodnie z zapisami przetargu, prace budowlane muszą być wykonane w ciągu dwóch miesięcy od momentu podpisania umowy.

Budowa kolejnego fragmentu trasy rowerowej



Na tym jednak nie kończą się plany Sopotu na poprawę jakości dróg rowerowych w tej części kurortu. Urzędnicy ogłosili już kolejny przetarg na roboty budowlane - na przebudowę drogi rowerowej wraz z chodnikiem na odcinku od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią. Będzie to więc dalsza część tej samej trasy rowerowej, która także wymaga gruntownej przebudowy.

W ramach inwestycji zaplanowano zastąpienie obecnej niewygodnej i w wielu miejscach już "pofalowanej" nawierzchni drogi rowerowej z betonowej kostki na nową w standardzie mieszanki asfaltowej SMA o szerokości 2 - 2,5 m.

Nie przewiduje się większych korekt w przebiegu infrastruktury dla dwóch kółek. Jedynie w obrębie wyjazdu zobacz na mapie Sopotu za stacją benzynową (jadąc w stronę Gdyni) "złagodzone" zostaną łuki na aż dwukrotnym przeplocie drogi rowerowej i chodnika. Nadal jednak wszyscy uczestnicy ruchu będą musieli zachować tutaj wyjątkową ostrożność.


Chodnik z betonowej kostki bez poszerzenia



Piesi zyskają nowe chodniki w standardzie znanym z dotychczasowych remontów na al. Niepodległości, czyli z kostki betonowej. W nawierzchni zostaną umieszczone płytki prowadzące dla osób niedowidzących i niewidomych. Nie przewiduje się poszerzenia przestrzeni dla pieszych, która w wielu miejscach posiada szerokość poniżej 2 metrów.

W ramach inwestycji przewidziano także niewielką przebudowę infrastruktury pieszej i rowerowej na ul. Haffnera celem połączenia z wcześniej wykonanymi pracami budowlanymi oraz budowę kanalizacji teletechnicznej.


Prace budowlane w ciągu trzech miesięcy od podpisania umowy



Zgodnie z zapisami przetargu prace budowlane muszą być zakończone w ciągu trzech miesięcy od momentu podpisania umowy. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej gwarancji (40 proc., minimum trzy lata).

Inwestycja jest realizowana jako element programu "Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 odcinek Sopot", będących docelowo częścią międzynarodowej sieci szlaków rowerowych Euro Velo.

Czytaj również:

Remont wiaduktu w ciągu al. Niepodległości

Opinie (158) 5 zablokowanych

  • Super To jest też główna droga przelotowa a więc tez poprawi wizerunek, podniesie standard i odbiór trójmiasta

    Super, zawsze raz w roku przez pełen miesiąc korzystam z tej trasy z Gdyni Centrum do Centrum Sopotu.W tym było już znacznie lepiej w porównaniu do poprzedniego roku. Sopot zrobił ten odcinek zjazdowy do parku, Gdynia w Orłowie. Mniemam ze w przyszłym już się na kolejny odcinek planowanej załapię... To jest też główna droga przelotowa a więc tez poprawi wizerunek, podniesie standard i odbiór trójmiasta

    • 3 1

  • Remont chodników wzdłuż Niepodległości robią już 4 lata!

    Głównie ich praca polega na zamknięciu przylegającego pasa jezdni i wysypania piasku
    a potem...
    a potem miesiąc nic się nie robi

    • 0 1

  • Wszystkie drogi rowerowe będące wzdłuż samochodowych ciągów komunikacyjnych to śmiertelne zagrożenie dla zdrowia rowerzystów wdychających pyły komunikacyjne.

    • 0 5

  • (4)

    ja nie rozumiem jednej rzeczy! dlaczego ścieżka rowerowa w tym miejscu jest szeroka i wygodna i biegnie pod drzewami a dla turystów , bardzo wielu pozostaje kawałek wąskiego chodnika ze slalomem między latarniami, gdzie idzie sie w samym upale! kto to planuje ?????? dlaczego rowerowa nie idzie obok jezdni!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 8 11

    • Boję się chodzić chodnikiem w Sopocie, który jest umieszczony między jezdnią a ścieżką rowerową. Jak można pieszych umieszczać na wąskim chodniku między ruchem dwóch rodzajów pojazdów? Niestety zrezygnowałam ze spacerów Haffnera. Czegoś takiego nie widziałam w żadnym dużym mieście w Europie, ani w Berlinie, ani w Paryżu, gdzie nawet hulajnogi jeżdżą wśród samochodów, chociaż nie sądzę, żeby to było też dobre.

      • 0 1

    • (1)

      Nie ma czefos takiego jak sciezka rowerowa

      • 1 2

      • istnieją i ścieżki

        np Kościerska z Osowej do Oliwy.
        albo Droga Nadleśniczych, z Pachołka do Sopotu.
        albo ta wzdłuż Wisły po praskiej stronie.
        w Bialowieży i Kampinosie jest ich wiele :-)

        w mieście jednak to raczej śmieszki są

        • 1 1

    • nikt tego nie wie

      wejdz do urzedu i zobacz kto tam pracuje. same lesne dziadki z zerowym pojęciem o rowerach jak i pewnie chodzeniu pieszo. z samochodu pewnie nie wychodzą i tak wszystko pod to całe miasto projektują.

      • 2 1

  • A co ze ścieżką rowerową na al. Niepodległości w Sopocie na granicy z Gdańskiem??????? (2)

    .....jak nie było, tak nie ma, a tutaj mamy już kolejną przebudowę........
    Czy to w ogóle jest w jakchś planach? Może potrzebna jakaś specustawa????????????

    • 10 0

    • tam i tak nic nie zrobisz sensownego (1)

      bez wywalenia tranzytu to nie ma szans na lepsze jutro

      • 0 0

      • tamtędy chodnikiem jeździ więcej rowerzystów, niż chodzi pieszych!

        wystarczyło by dopuścić tj. zalegalizować jazdę rowerem, na początek bez zmian infry, tylko znakiem c16+t22 (droga dla pieszych z niedotyczką rowerową) by uniemożliwić psiarni te żenujące chamskie łapanki na rowerzystów, które tam czasem robią, już był by spory postęp!

        • 1 0

  • ścieżki rowerowe niszczą śmieciarki

    • 4 2

  • W gdansu sciezki robią z czerwonego asfaltu a w sopocie z kostki... co za chorzy urzednicy (5)

    • 23 12

    • Po remoncie będzie w końcu czerwony asfalt. (4)

      Tak wynika z artykułu.

      • 8 2

      • szkoda tylko, że te asfalty mają właściwości spowalniające tak jak ta farba w Gdyni. (2)

        kto ma miernik mocy może sobie łatwo porównać i nie jest to mała różnica. Chyba większa niż w porównaniu z kostką.

        • 1 3

        • Mam miernik i na kostce zawsze jest odrobinę wolniej. (1)

          • 5 0

          • zrób sobie pomiar podjazdu z bulwaru w Gdyni po tym kauczuku i obok, normalnie po jezdni.

            Różnica jest na tyle duża, że jest wyczuwalna bez miernika, zwłaszcza przy większej prędkości.
            Oczywiście jestem w stanie przyjąć, że malowanie w okolicy skrzyżowań, w miejscach zmiany kierunku itd. może zwiększać bezpieczeństwo, ale po co na długich prostych. Czy nie wystarczy biała linia i biały rowerek co kawałek?

            • 3 0

      • a jak do niego dojechac? przez pół metrowy chodnik?

        • 2 0

  • Jacy jesteśmy ?

    Brawo Sopot !

    • 2 0

  • Super

    Dobra wiadomość potrzebny odcinek. Rzeczywiście w tym miejscu kostka ze szwami i sporo garbów. Dzięki Krzysztof za info.

    • 3 1

  • Taki bajzel (3)

    Coś podobnego jest za Gdańskiem w Przejazdowie i za Makro, między Trutnowy i Cedrami i takim strzępem każą jeździć rowerystom.
    Ale nic ... Co to obchodzi władze miasta Gdańsk to robota gminy Pruszcz, a gmina Pruszcz już od kilku lat wie o tym o stanie w okolicy Ceder i Mokrego Dworu, Dziewięć Włók. A niech rowerzysta zjedzie na asfalt ze względu na stan tej ścieżki, której coraz bliżej do... bruku.
    Potem jedzie się po tym i opony ma się "kartoflane".

    • 17 12

    • To zaloz normalne opony, a nie z obierek po ziemniakach.

      • 2 2

    • Zgadza się, stan tej ścieżki rowerowej jest fatalny.

      A propos, władze powinny zacząć myśleć o drogach rowerowych jako o sieci łączącej gminy. Stan dróg między ścieżkami rowerowymi w Gdańsku i gminie Pruszcz Gdański w wielu miejscach jest tragiczny.

      • 5 1

    • Pomyliłeś portale

      • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum