• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejny etap modernizacji drogi rowerowej wzdłuż Niepodległości

Krzysztof Koprowski
28 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości
  • W tym miejscu nadal pozostanie dwukrotny przeplot drogi rowerowej i chodnika. Korekcie ulegną jedynie łuki.
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości
  • Obecny stan drogi rowerowej i chodnika wzdłuż al. Niepodległości

Już w najbliższych tygodniach rozpocznie się przebudowa drogi rowerowej wzdłuż al. Niepodległości na odcinku od wiaduktu nad torami zobacz na mapie Sopotu do ul. Haffnera zobacz na mapie Sopotu. Prace będą kosztowały ok. 325 tys. zł. Urzędnicy rozpisali już kolejny przetarg na modernizację dalszego odcinka tej trasy rowerowej - od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią zobacz na mapie Sopotu.



Którą trasą rowerową najczęściej pokonujesz Sopot w drodze do Gdańska lub Gdyni?

O planach przebudowy drogi rowerowej (wraz z chodnikiem) na odcinku od wiaduktu nad torami kolejowymi do ul. Haffnera pisaliśmy pod koniec czerwca, kiedy oczekiwano na złożenie ofert w przetargu. Ostatecznie wpłynęły trzy oferty:
  1. MTM z Gdyni - ok. 325 tys. zł oraz 84 miesiące gwarancji
  2. Strabag z Pruszkowa - ok. 409 tys. zł oraz 84 m-ce gwarancji
  3. WPRD Gravel z Gdańska - ok. 451 tys. zł oraz 48 m-ce gwarancji

Biorąc pod uwagę kryterium ceny (60 proc.) i terminu udzielonej gwarancji (40 proc.), najkorzystniejsza okazała się oferta gdyńskiego przedsiębiorstwa. Zgodnie z zapisami przetargu, prace budowlane muszą być wykonane w ciągu dwóch miesięcy od momentu podpisania umowy.

Budowa kolejnego fragmentu trasy rowerowej



Na tym jednak nie kończą się plany Sopotu na poprawę jakości dróg rowerowych w tej części kurortu. Urzędnicy ogłosili już kolejny przetarg na roboty budowlane - na przebudowę drogi rowerowej wraz z chodnikiem na odcinku od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią. Będzie to więc dalsza część tej samej trasy rowerowej, która także wymaga gruntownej przebudowy.

W ramach inwestycji zaplanowano zastąpienie obecnej niewygodnej i w wielu miejscach już "pofalowanej" nawierzchni drogi rowerowej z betonowej kostki na nową w standardzie mieszanki asfaltowej SMA o szerokości 2 - 2,5 m.

Nie przewiduje się większych korekt w przebiegu infrastruktury dla dwóch kółek. Jedynie w obrębie wyjazdu zobacz na mapie Sopotu za stacją benzynową (jadąc w stronę Gdyni) "złagodzone" zostaną łuki na aż dwukrotnym przeplocie drogi rowerowej i chodnika. Nadal jednak wszyscy uczestnicy ruchu będą musieli zachować tutaj wyjątkową ostrożność.


Chodnik z betonowej kostki bez poszerzenia



Piesi zyskają nowe chodniki w standardzie znanym z dotychczasowych remontów na al. Niepodległości, czyli z kostki betonowej. W nawierzchni zostaną umieszczone płytki prowadzące dla osób niedowidzących i niewidomych. Nie przewiduje się poszerzenia przestrzeni dla pieszych, która w wielu miejscach posiada szerokość poniżej 2 metrów.

W ramach inwestycji przewidziano także niewielką przebudowę infrastruktury pieszej i rowerowej na ul. Haffnera celem połączenia z wcześniej wykonanymi pracami budowlanymi oraz budowę kanalizacji teletechnicznej.


Prace budowlane w ciągu trzech miesięcy od podpisania umowy



Zgodnie z zapisami przetargu prace budowlane muszą być zakończone w ciągu trzech miesięcy od momentu podpisania umowy. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej gwarancji (40 proc., minimum trzy lata).

Inwestycja jest realizowana jako element programu "Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 odcinek Sopot", będących docelowo częścią międzynarodowej sieci szlaków rowerowych Euro Velo.

Czytaj również:

Remont wiaduktu w ciągu al. Niepodległości

Opinie (158) 5 zablokowanych

  • nareszcie (2)

    jeżdzę tamtędy często i ta ściezka to dramat, mocno zniszczona przez korzenie drzew. Martwi tylko że "Nie przewiduje się większych korekt w przebiegu infrastruktury dla dwóch kółek. Jedynie w obrębie wyjazdu zobacz na mapie Sopotu za stacją benzynową (jadąc w stronę Gdyni) "złagodzone" zostaną łuki na aż dwukrotnym przeplocie drogi rowerowej i chodnika" - tam kierowcy permanentnie zajeżdżają drogę rowerową wjeżdżając w Niepodległości, ostatnio był tam nawet wypadek.

    • 7 4

    • (1)

      Ja też jeżdżę.
      W Sopocie są inne miejsca wymagające stworzenia infrastruktury rowerowej, a tu remontuje się coś co w miarę dobrze się sprawdza.

      • 1 2

      • niech oni juz lepiej nic nie budują

        • 0 1

  • A kiedy Armii Krajowej w Sopocie? (7)

    Najgorsza i najstarsza "ścieżka rowerowa" w Sopocie!!

    • 13 2

    • Na AK powinno się normalnie jeździć jezdnią (6)

      bo jazda po tym gruzie to nękanie i dręczenie rowerzystów.

      • 9 1

      • w sumie chyba wszędzie powinno się jezdnią (5)

        wszystkie praktycznie jezdnie to strefa 30, a oni "esy floresy" na chodniku wytyczają. ani to wygodne, ani szybkie, ani bezpieczne. pytanie więc, po co?

        • 8 1

        • (4)

          po to żeby kierofczyka nie spowalniał jakiś rowerysta.
          bo jak wiadomo kierowcy mozna więcej. jak chce jechać 70kmh w strefie 30 to mu się przecież należy.

          • 6 0

          • (3)

            jeżdżę często kolarzówką i w tempo 30, jadąc np. 35/h (żeby chociaż w tym miejscu nie wyprzedzali) to rzadko się zdarza żeby nie wyprzedzali, nawet przez podwójne ciągłe, bez zachowania odległości itd. Często po to, żeby za 20m szukać miejsca do zaparkowania. Najgorsze, że jak chociaż jeden się zdecyduje, to leci sznureczek, jak na krajówce, większość czuje się zobowiązana jechać 120/90, bo ten wcześniej tak jedzie.
            Sam też jestem kierowcą, ale nie kumam o co chodzi.

            • 2 0

            • Racja: na granicy Sopoćkowa, na oliwskiej Czyżewskiego też 30kmh. a tam albo korek, albo wyścigi, nigdy lege fidem. (2)

              anoboto jest faktycznie trudne.

              Ludziska w tym kraju mają zero empatii, zero wyobraźni, jak są kierowcami, to plują na pieszych i rowerzystów, fakt też, jak są rowerzystami (niedzielnymi + sezonowymi), to próbują pluć na pieszych, jak są pieszymi to... itd. Panuje ideologia "Ja, ja, moje, moje, teraz, zaraz, natentychmiast!"

              A jak już se kupią furę (co najmniej równie dobrą jak ma somsiad, niech się paczy, niech wie), ubezpieczą ją, a każdy diler próbuje wcisnąć lepsiejszą (= droższą) polisę, zapłacą za parking, to niejeżdżenie furą było by nie korzystaniem z czegoś, za co już zapłacili, a cena palywa tu jest najmniejsza, pomijalna. "Trza zeżreć, co by się nie zmarnowało". Tacy byli by chorzy jak by nie patrzyli na świat zza okrągłej kierownicy i okrągłego brzuszydła.

              Kult Kargo też "żądzi": co dzień chorą matkę do szpitala, pięcioro dzieciaczków do szkół w pieciu różnych dzielniach, dwadzieścia kilo ziemniorów i tonę innego dobra ze sklepu trzeba, oraz szafę i lodówkę, jak tu jeździć rowerem, trzeba koniecznie Szkodowką...

              Jesteśmy żenujący, obrzydliwi, ohydni.

              • 0 1

              • nie stosuj group thinking miły przedpiśco (1)

                dawaj innym przykład empatycznego zachowania i nie smuć więcej uogólniając jak nie przymierzając troll

                • 1 0

              • empatia raz, proszę bardzo

                toż piszę "my jesteśmy ohydni"
                a nie "to wy jesteście ohydni, a ja nie, ja jestem super"

                • 0 1

  • (4)

    Pajace z urzędu rysują kreski na ulicy i myślą że zrobili drogę rowerową Żenada

    • 10 4

    • kreskami na ulicy możńa utworzyć jedynie pas rowerowy (1)

      • 4 0

      • Tak i to powinna być podstawa infrastruktury rowerowej, a nie jakies paski różowe na chodnikach

        • 3 4

    • Te kreski na jezdni to akurat najlepsza infrastruktura rowerowa (1)

      najgorsza to kreska na .. chodniku. wiec nie znasz sie. wyjedz gdzies za granice i zobacz jak to wygląda.

      • 4 2

      • Widzę na YT i w TV - bredzisz. Pełno jest ddr, a nie pasów.

        • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Trzeba jeszcze przypomnieć urzędnikom (9)

    o istnieniu ważnego ciągu rowerowego łączącego Gdańsk z Gdynią wzdłuż Armii Krajowej, który też wymaga w końcu naprawy. Tu robty jest mniej, bo trzeba tylko poprawić i prawidłowo oznakować fragmenty współdzielone z jezdnią. Kierowcy bowiem z uporem parkują tam samochody, a sama jakość nawierzchni budzi coraz większe zastrzeżenia (dziury, nierówności). Nawierzchnia jest mocno starta, znaków poziomych nie widać od dawna, a pionowych tyle co kot napłakał.

    • 49 7

    • ta trasa jest do likwidacji i do zaprojektowania na nowo.

      szajs nad szajsami. bardziej bezsensu nie dało sie tego zaprojektować.

      • 5 7

    • Wzdłuż Armii Krajowej nie ma ciągu rowerowego poza fragmentem przy straży pożarnej (w jednym kierunku) i ze 100 metrów od ronda. Na dalszej długości nie ma żadnego znaku który by takowy wyznaczał.

      • 5 2

    • A ja sugerowałbym połączenie między Kamiennym Potokiem a Małym Kackiem (na zachód od torów). (1)

      Tam są idealne warunki do ruchu rowerowego bocznymi ulicami, trzeba tylko pomyśleć o drogach trójmiejskich jako o systemie.

      • 6 0

      • Dokładnie! Ale nie wiem czy tam w ogóle już jest ciągłość prawdziwych ulic dla aut, a z doświadczenia wiadomo, że gdy u nas coś powstaje z odcinków to powstaje mega bubel.

        • 1 2

    • (4)

      to coś nie spełnia prawnych norm, nie można wyznaczać ścieżki rowerowej na jezdni z lewej strony na AK w stronę Gdańska ruch w jezdni jest tam ograniczona prędkość, ruch w stronę Gdyni kontrapasem pod prąd ruchu samochodowego, tylko takie rozwiązanie jest legalne

      • 2 1

      • (3)

        Ale tam nie ma niczego wyznaczonego. Pas ruchu dla rowerzystów może być tylko jednokierunkowy

        • 1 2

        • cokolwiek jest, jest możliwe (2)

          droga dla rowerów w postaci dwukierunkowego pasa dla ruchu rowerów może powstawać w wyniku przekształcenia albo części jezdni w taki pas, albo części chodnika w taki pas. W ten sposób może powstać także tzw. "protected bike lane" stosowane od wielu lat w wielu miastach USA i Kanady. Warto sobie obejrzeć to na stronie filmikow rowerowych pn. streetfilms.org.

          • 0 1

          • Polski stan prawny nie dopuszcza pasów dwukierunkowych (1)

            • 0 1

            • to w jaki sposób powstała "trasa(?)" rowerowa wzdłuż Armii Krajowej w Sopocie?

              niezgodnie z prawem? Są legalne, konstytucyjne zasady zmieniania prawa, warto z nich korzystać. Co konkretnie proponuje nasz rygorysta?

              • 0 0

  • do granicy z Gdynia a u nas w Gdyni ruina

    • 6 2

  • (4)

    ja nie rozumiem jednej rzeczy! dlaczego ścieżka rowerowa w tym miejscu jest szeroka i wygodna i biegnie pod drzewami a dla turystów , bardzo wielu pozostaje kawałek wąskiego chodnika ze slalomem między latarniami, gdzie idzie sie w samym upale! kto to planuje ?????? dlaczego rowerowa nie idzie obok jezdni!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 8 11

    • (1)

      Nie ma czefos takiego jak sciezka rowerowa

      • 1 2

      • istnieją i ścieżki

        np Kościerska z Osowej do Oliwy.
        albo Droga Nadleśniczych, z Pachołka do Sopotu.
        albo ta wzdłuż Wisły po praskiej stronie.
        w Bialowieży i Kampinosie jest ich wiele :-)

        w mieście jednak to raczej śmieszki są

        • 1 1

    • nikt tego nie wie

      wejdz do urzedu i zobacz kto tam pracuje. same lesne dziadki z zerowym pojęciem o rowerach jak i pewnie chodzeniu pieszo. z samochodu pewnie nie wychodzą i tak wszystko pod to całe miasto projektują.

      • 2 1

    • Boję się chodzić chodnikiem w Sopocie, który jest umieszczony między jezdnią a ścieżką rowerową. Jak można pieszych umieszczać na wąskim chodniku między ruchem dwóch rodzajów pojazdów? Niestety zrezygnowałam ze spacerów Haffnera. Czegoś takiego nie widziałam w żadnym dużym mieście w Europie, ani w Berlinie, ani w Paryżu, gdzie nawet hulajnogi jeżdżą wśród samochodów, chociaż nie sądzę, żeby to było też dobre.

      • 0 1

  • bravo bravismo ! a moze ktos or ktus wpadnie na pomysl ktory naprade jest potszebny !

    basen otwart tez może być na polud gdanska a nie tylko betonowa dzungla what ?

    • 4 5

  • (1)

    Firma MTM która wygrała przetarg jest najgorszą na wybrzeżu.Od niemal roku remontują 300-stu metrowy odcinek drogi na Obłużu i końca nie widać.Współczuję rowerzystom Sopotu bo długo tej drogi rowerowej nie zobaczycie.

    • 13 3

    • W Kamiennym Potoku rozpoczęli jakies 2m temu i końca nie widać. Starsi ludzie musza pokonywac te rozkopy. Latarnie nie swiecą. Itd itp

      • 3 2

  • A co ze ścieżką rowerową na al. Niepodległości w Sopocie na granicy z Gdańskiem??????? (2)

    .....jak nie było, tak nie ma, a tutaj mamy już kolejną przebudowę........
    Czy to w ogóle jest w jakchś planach? Może potrzebna jakaś specustawa????????????

    • 10 0

    • tam i tak nic nie zrobisz sensownego (1)

      bez wywalenia tranzytu to nie ma szans na lepsze jutro

      • 0 0

      • tamtędy chodnikiem jeździ więcej rowerzystów, niż chodzi pieszych!

        wystarczyło by dopuścić tj. zalegalizować jazdę rowerem, na początek bez zmian infry, tylko znakiem c16+t22 (droga dla pieszych z niedotyczką rowerową) by uniemożliwić psiarni te żenujące chamskie łapanki na rowerzystów, które tam czasem robią, już był by spory postęp!

        • 1 0

  • jestem za tym (3)

    żeby zlikwidować drogi rowerowe. Jakie oszczędności przy tym. W te miejsca posiać trawę, a i mniej wypadkow będzie.

    • 12 8

    • Dokładnoe. Wszedzie strefy 30. rower jezdzi wiec jego miejsce jest na jezdni

      • 3 0

    • Wtedy ja ciebię zlikwiduję, bo nie pozwolę, abyś godził w moje interesy życiowe.

      • 0 0

    • myśl, Forrest, myśl

      jeśli celem jest brak wypadków
      to trzeba by zlikwidować
      sprawców

      kierowców

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum