Będzie kolejny etap modernizacji drogi rowerowej wzdłuż Niepodległości
Już w najbliższych tygodniach rozpocznie się przebudowa drogi rowerowej wzdłuż al. Niepodległości na odcinku od wiaduktu nad torami do ul. Haffnera . Prace będą kosztowały ok. 325 tys. zł. Urzędnicy rozpisali już kolejny przetarg na modernizację dalszego odcinka tej trasy rowerowej - od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią .
- MTM z Gdyni - ok. 325 tys. zł oraz 84 miesiące gwarancji
- Strabag z Pruszkowa - ok. 409 tys. zł oraz 84 m-ce gwarancji
- WPRD Gravel z Gdańska - ok. 451 tys. zł oraz 48 m-ce gwarancji
Biorąc pod uwagę kryterium ceny (60 proc.) i terminu udzielonej gwarancji (40 proc.), najkorzystniejsza okazała się oferta gdyńskiego przedsiębiorstwa. Zgodnie z zapisami przetargu, prace budowlane muszą być wykonane w ciągu dwóch miesięcy od momentu podpisania umowy.
Budowa kolejnego fragmentu trasy rowerowej
Na tym jednak nie kończą się plany Sopotu na poprawę jakości dróg rowerowych w tej części kurortu. Urzędnicy ogłosili już kolejny przetarg na roboty budowlane - na przebudowę drogi rowerowej wraz z chodnikiem na odcinku od ul. Haffnera aż do granicy z Gdynią. Będzie to więc dalsza część tej samej trasy rowerowej, która także wymaga gruntownej przebudowy.
W ramach inwestycji zaplanowano zastąpienie obecnej niewygodnej i w wielu miejscach już "pofalowanej" nawierzchni drogi rowerowej z betonowej kostki na nową w standardzie mieszanki asfaltowej SMA o szerokości 2 - 2,5 m.
Nie przewiduje się większych korekt w przebiegu infrastruktury dla dwóch kółek. Jedynie w obrębie wyjazdu za stacją benzynową (jadąc w stronę Gdyni) "złagodzone" zostaną łuki na aż dwukrotnym przeplocie drogi rowerowej i chodnika. Nadal jednak wszyscy uczestnicy ruchu będą musieli zachować tutaj wyjątkową ostrożność.
Chodnik z betonowej kostki bez poszerzenia
Piesi zyskają nowe chodniki w standardzie znanym z dotychczasowych remontów na al. Niepodległości, czyli z kostki betonowej. W nawierzchni zostaną umieszczone płytki prowadzące dla osób niedowidzących i niewidomych. Nie przewiduje się poszerzenia przestrzeni dla pieszych, która w wielu miejscach posiada szerokość poniżej 2 metrów.
W ramach inwestycji przewidziano także niewielką przebudowę infrastruktury pieszej i rowerowej na ul. Haffnera celem połączenia z wcześniej wykonanymi pracami budowlanymi oraz budowę kanalizacji teletechnicznej.
Prace budowlane w ciągu trzech miesięcy od podpisania umowy
Zgodnie z zapisami przetargu prace budowlane muszą być zakończone w ciągu trzech miesięcy od momentu podpisania umowy. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz terminu udzielonej gwarancji (40 proc., minimum trzy lata).
Inwestycja jest realizowana jako element programu "Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa R-9 odcinek Sopot", będących docelowo częścią międzynarodowej sieci szlaków rowerowych Euro Velo.
Czytaj również:
Remont wiaduktu w ciągu al. Niepodległości
Opinie (158) 5 zablokowanych
-
2019-07-28 21:47
Słupki trzeba będzie wstawic
Bo znowu samochodziarze zniszczą.
- 5 1
-
2019-07-28 21:16
koło stacji benzynowej nadal będzie śmiertelny punkt?
- 5 0
-
2019-07-28 21:14
haha
2miesiace,przyjmuje zakłady ze nie zdążą
- 4 0
-
2019-07-28 21:07
Czyli pudrowanie trupa ciąg dalszy. Utrwalanie fuszerki ma się w najlepsze.
- 5 1
-
2019-07-28 15:03
Te chodniki na Niepodległości (2)
To wymagają remontu. Główna ulica miasta i takie chodniki, że można się przewrócić. Wstyd. Niby coś tam robią, ale i tak dużo wymaga naprawy.
- 42 2
-
2019-07-28 16:32
do władz Gdyni , czy ktokolwiek pomyślał (1)
o tym ze ludzie z górnego , kosakowa , mostów mechelinek nie moga dojechac rowerem do centrum przez zakaz na estakadzie ? i czy po 50 latach doczekamy sie tej zmiany ? czy dalej pseudo remonty tylko dla centrum, wisniewskiego remont 3 lata temu a dzis nie da sie juz jezdzic od hali do wisniewskiego dramat
- 7 1
-
2019-07-28 19:23
Na tej drodze jest zakaz.
Na drogach krajowych nie ma zakazu, a tu jest, bo... w sumie nie wiadomo.
Tak samo masz zakaz na Niepodległości od Kolibek w stronę Sopotu. Jakieś remonty tam robią, ale dokąd tej drogi nie zrobili na porównywalnym z jezdnią poziomie, to taki zakaz powinien być formalnie unieważniany. Nie ma tam alternatywnej drogi zgodnej z przepisami.- 1 2
-
2019-07-28 17:56
(1)
Firma MTM która wygrała przetarg jest najgorszą na wybrzeżu.Od niemal roku remontują 300-stu metrowy odcinek drogi na Obłużu i końca nie widać.Współczuję rowerzystom Sopotu bo długo tej drogi rowerowej nie zobaczycie.
- 13 3
-
2019-07-28 18:11
W Kamiennym Potoku rozpoczęli jakies 2m temu i końca nie widać. Starsi ludzie musza pokonywac te rozkopy. Latarnie nie swiecą. Itd itp
- 3 2
-
2019-07-28 17:43
bravo bravismo ! a moze ktos or ktus wpadnie na pomysl ktory naprade jest potszebny !
basen otwart tez może być na polud gdanska a nie tylko betonowa dzungla what ?
- 4 5
-
2019-07-28 15:19
Brawo! (3)
a tymczasem w żukowie rzucili pokruszone sedesy i powiedzieli że właśnie ukończyli budowę drogi miejskiej.
- 20 4
-
2019-07-28 17:16
Kogo żukago interesuje ?
- 5 4
-
2019-07-28 15:20
A tak nie możnaby pomyśleć o wpuszczeniu tej przelotówki prezez centrum miasta w tunel? (1)
Przynamniej na odcinku około 2 km.
- 12 4
-
2019-07-28 16:45
Kto zbuduje ten tunel i jakie będą tego skutki dla mieszkańców?
Czas zejść na ziemię, tunel okazał się za drogi.
- 2 1
-
2019-07-28 17:08
do granicy z Gdynia a u nas w Gdyni ruina
- 6 2
-
2019-07-28 15:08
Ile betonu? (1)
- 10 26
-
2019-07-28 15:19
tyle ile trzeba.
a ile słomek słomy z twoich butów?
- 14 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.