Wizja Zero. Brak ofiar na drogach wśród rowerzystów w 2021 roku
Z badań dotyczących stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Gdańsku wynika, że z roku na rok w mieście jest coraz bezpieczniej. W 2021 r. udało się całkiem uniknąć ofiar śmiertelnych pośród rowerzystów. Jak wskazują władze miasta, to efekt programów uspokojenia ruchu.
W 2021 r. pośród ofiar śmiertelnych wypadków drogowych nie było ani jednego rowerzysty. Według przedstawicieli miasta Gdańska to efekt programu uspokojenia ruchu. Władze chcą jednak iść jeszcze dalej, stąd "Wizja Zero", o której opowiedziano podczas konferencji prasowej.
- Wizja zero to nie tylko jeden z punktów programu wyborczego, z którym szliśmy do wyborów jeszcze w 2018 r. z prezydentem Pawłem Adamowiczem, ale także później - w 2019 roku - mówiła prezydent Gdańska, Aleksandra Dulkiewicz. - Wizja zero to wizja troski o tych, którzy poruszają się po drogach i są tzw. użytkownikami niechronionymi, czyli pieszymi i rowerzystami. Konsekwentnie realizując program uspokojenia ruchu w naszym mieście, z jednej strony mamy na uwadze właśnie poprawę bezpieczeństwa osób niechronionych, a z drugiej strony naszym celem jest zmniejszenie prędkości poruszających się po drogach pojazdów. Co ciekawe, kiedy spojrzymy do raportu Janosika i Oponeo, który co roku jest przygotowywany dla dużych miast, to Gdańsk - mimo wspomnianych zmian - zajmuje drugie miejsce w rankingu miast, po których - w ocenie kierowców - jeździ się najlepiej! Widać więc, że nasze działania, takie jak tworzenie stref zamieszkania, ograniczania prędkości do 30 i do 50 km na godz., nie powodują zmniejszania płynności ruchu.
- Po ponad 10 latach naszego programu uspokojenia ruchu możemy powiedzieć, że po raz pierwszy w historii w 2021 r. liczba ofiar śmiertelnych spadła poniżej dziesięciu i wyniosła dziewięć osób - dodaje prezydent Gdańska. - Oczywiście najbardziej cieszyłoby nas, gdyby tych ofiar nie było w ogóle, ale to już jest bardzo duży progres, ponieważ w 2009 r. ofiar śmiertelnych było aż 33. Oznacza to spadek liczby ofiar śmiertelnych aż o 72 proc. - powiedziała podczas konferencji prasowej Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - To, co istotne, to także to, że konsekwentnie prowadzimy także politykę edukacyjną, prewencyjną, pokazując, na czym polegają dobre zachowania na drodze - zarówno wobec osób pieszych, rowerzystów, jak i dla kierowców.
Ruszył Rowerowy Maj. Akcja potrwa do końca miesiąca
11. rok z programem w Gdańsku
Program Uspokojenia Ruchu wdrażany jest na ulicach Gdańska od 2011 r. W latach ubiegłych - 2018, 2019 i 2020 - na ulicach miasta każdego roku ginął jeden rowerzysta. Dopiero w roku ubiegłym wśród kierujących rowerem nie było ani jednej ofiary śmiertelnej.
- Mamy każdy wypadek śmiertelny w Gdańsku przeanalizowany - mówił Piotr Grzelak, zastępca prezydenta. - Co było jego przyczyną, co powinniśmy poprawić, zarówno jeżeli chodzi o to indywidualne miejsce, jak i tego typu przypadki w innych częściach miasta. Bardzo często to też są trudne decyzje dotyczące organizacji ruchu. Takim przykładem była ulica Piramowicza, gdzie odwróciliśmy ruch. Wartość życia jest dla nas najważniejsza.
Miasteczko Ruchu Drogowego uczy dzieci zasad jazdy rowerem
Mniejsza prędkość to większe bezpieczeństwo
Program realizowany w Gdańsku opiera się na dwóch podstawowych założeniach. Pierwszym jest poprawa bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego, czyli pieszych i rowerzystów. Drugim: zmniejszanie prędkości poruszających się po ulicach miasta pojazdów. W marcu 2021 r. zmniejszono dopuszczalną prędkość, z jaką można jechać al. Zwycięstwa i al. Grunwaldzką z 70 do 50 km/h. Ruch został też uspokojony m.in. na Trakcie Konnym.
- Wszystko jest robione po to, aby ruch w Gdańsku był bezpieczniejszy - deklarował podczas konferencji nadkomisarz Mariusz Dziedzic, naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego. - W kwestii ograniczenia prędkości w innych miejscach to oprócz tego, że zarządzający drogi wprowadzą właściwe oznakowanie, to my jako policja musimy stać na straży tego i dyscyplinować kierowców, bo samo ustawienie znaków często nie wystarczy. Dodatkowo jesteśmy zobligowani, by chronić bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Staramy się kontrolować pomiary prędkości, aby piesi czuli się bezpiecznie na przejściach. Dbamy także, aby ruch rowerowy odbywał się w wyznaczonych miejscach, i aby rowerzyści korzystali z bezpiecznych dróg rowerowych i nie wyjeżdżali na jezdnię. Udało nam się sprawić, że nie zginął ani jeden rowerzysta. Mam nadzieję, że to uda się powtórzyć w następnych latach. Zawsze będziemy działać na rzecz bezpieczeństwa.
Trójmiejski kandydat do organizacji Velo City 2025
W ramach uspokajania ruchu podejmowane są w Gdańsku również inne kroki i inwestycje, m.in.:
- zastosowanie fizycznych elementów spowalniających ruch - progów zwalniających i słupków,
- odwracanie kierunku ruchu (tak jak na ul. Piramowicza),
- modernizacja sygnalizacji świetlnej, tak aby w pierwszej kolejności świeciło się zielone światło dla pieszych, a dopiero później dla kierowców (np. przy ul. Subisława, ul. Wyzwolenia czy ul. Beethovena),
- prowadzenie programów edukacyjnych w szkołach i przedszkolach w Gdańsku.
Opinie (125) 2 zablokowane
-
2022-05-05 22:16
Opinia wyróżniona
Jak rowerzyści beda (24)
Jeździć w kaskach. Na światłach. Z odblaskami. Ścieżkami rowerowymi ! Zg z przepisami prawej strony. Nie wskakiwać 40km/ h na przejścia dla pieszych czy na ulicę to będzie zero. Aktualnie mają wy..... We wszystko i jadą!
- 38 61
-
2022-05-06 17:22
Zakuj swój łeb...
...w kask.
- 2 0
-
2022-05-06 17:05
kaski ograniczają skutki niektórych wypadków ale nie zapobiegają wypadkom
promowanie kasków to ulubione zajęcie osób próbujących przerzucać winę na ofiary wypadków drogowych z udziałem niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Kierowcy narażają się na większe ryzyko urazów głowy gdy uczestniczą w kolizjach, które sami powodują: dlaczego "eksperci" bezpieczeństwa ruchu nie promują noszenia kasków przez użytkowników samochodów (kierowców i pasażerów)?
- 5 0
-
2022-05-06 10:42
No chyba nie wszyscy co? Ja widzę całkiem spory odsetek kierowców robiących na drodze gorsze rzeczy niż rowerzyści
Co potwierdza statystyka. Nie rozumiem też co ci tak na kaskach zależy, ja jakoś nie widzę masowo przewracających się na głowę rowerzystów. Odblaski - ja widzę rowerzystów dobrze. Nie ma czegoś takiego jak "ścieżka rowerowa". Jest droga dla rowerów, ścieżki to masz w lesie
- 5 1
-
2022-05-06 10:41
Jak zawsze najweiekszego głupka post wyróżniony. Ty rowerem nigdy nie jechałes!
Nie odrywasz tyłko od swojego blachosmroda wiec 40km/ h potrafi jechac tylko 1% rowerzystów!!Ale musiał bys miec mózg nie zatruty spalinami które sam produkujesz by to wiedzieć !
- 6 3
-
2022-05-06 09:11
Kiedy paka za kradzież srodkow (2)
z mewo?
- 3 2
-
2022-05-06 17:15
Mamy sporo kolesi.
- 0 3
-
2022-05-06 17:07
kiedy pokuta za nieprzestrzeganie ósmego przykazania dekalogu?
- 1 0
-
2022-05-06 07:17
(2)
No i jakoś, jak piszą w artykule, w zeszłym roku nie zginął żaden rowerzysta
- 2 1
-
2022-05-06 08:48
Naucz się czytać (1)
W zeszłym roku zmarło 9 rowerzystów
- 1 13
-
2022-05-06 08:52
Cytat z artykułu
Spadek liczby wypadków drogowych, jednocyfrowa liczba ofiar śmiertelnych w zdarzeniach drogowych i ani jednej śmiertelnej ofiary wśród rowerzystów. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez policję, w 2021 r. na ulicach Gdańska doszło do 381 wypadków, w których rannych zostało 415 osób, a życie straciło 9. Wśród nich 5 ofiar śmiertelnych to piesi.
- 8 0
-
2022-05-06 07:06
(3)
wystarczyłoby żeby kierowcy samochodów stosowali sie do przepisów i 98%wypadków by nie było
- 21 5
-
2022-05-06 09:49
(2)
Myślę, że wszyscy użytkownicy ruchu drogowego, podkreślam wszyscy(!), powinni stosować się do tych przepisów!
- 7 1
-
2022-05-06 11:26
Psradoksalnie gdyby wszyscy stosowali się do przepisów to można by je nawet trochę zmienić na rzecz niechronionych uczestników
Obecne przepisy często wręcz zakładają, że kierowcy nie będą się do nich stosować i dlatego przerzucają nadmierną część odpowiedzialności za bezpieczeństwo na niechronionych uczestników ruchu.
Ot choćby zakaz wchodzenia na przejście bezpośrednio pod nadjeżdżający pojazd mimo, że to pojazd jest zobowiązany by ustąpić pierwszeństwa.
rozwiń...Obecne przepisy często wręcz zakładają, że kierowcy nie będą się do nich stosować i dlatego przerzucają nadmierną część odpowiedzialności za bezpieczeństwo na niechronionych uczestników ruchu.
Ot choćby zakaz wchodzenia na przejście bezpośrednio pod nadjeżdżający pojazd mimo, że to pojazd jest zobowiązany by ustąpić pierwszeństwa.
Nie ma odpowiednika dla tej regulacji odnośnie kierowców - gdy mają pierwszeństwo to po prostu z niego korzystają bez rozważań czy ktoś w nich wjedzie czy nie.- 5 1
-
2022-05-06 10:36
tak ale sprawcami wypadków są praktycznie wyłącznie kierowcy samochodów.
- 7 1
-
2022-05-06 05:52
Okazało się, że kierofczykom spowolniono ruch (8)
I ofiar śmiertelnych nie ma. Czyli kierofczyki były winne, statystyka nie kłamie
- 32 12
-
2022-05-06 08:49
(7)
Nie, to tylko dowód na to, że kierowcy bardziej stosują się do przepisów niż rowerzyści czy piesi.
- 15 20
-
2022-05-07 08:20
Tak się stosują,
że dwa tygodnie temu jeden mnie rozjechał na drodze rowerowej.
- 1 2
-
2022-05-06 11:44
Szczegolnie jeżeli chodzi o parkowanie aut hahah
Prawie każdy chodnik i trawnik w Gdańsku jest zawalony nielegalnie parkującymi autami
- 4 1
-
2022-05-06 10:42
:D:D :D
:) :) :D :D :D !!!
- 1 0
-
2022-05-06 10:34
haha. zamiast 90kmh jadą 89kmh przez miasto
jest cały czas masakra. prędkość, strzałki zielone, wyprzedzanie nieprzepisowe, zabawa telefonem. można by tak długo... korki jedynie ratują sytuacje tak na prawde.
- 7 1
-
2022-05-06 09:42
buahaha, to się uśmiałem
100 km/h na Wielkopolskiej to dla ciebie stosowanie się do przepisów?
- 3 1
-
2022-05-06 09:30
Dobre.
Przejedź się przez miasto nie przekraczając prędkości, a zaraz zobaczysz, jak to kierowcy stosują się do przepisów i ilu Ci pokaże dosadnie, że też nie powinieneś :D
- 18 0
-
2022-05-06 09:07
wiesz co, jechałam dziś do pracy, blisko 3 razy wylądowałabym na masce auta tyko dlatego że ktoś wyjeżdżający z posesji wtargnął tym autem na ścieżkę rowerową nie zważając czy ktoś po niej właśnie jedzie. Ale oczywiście, zawsze ten najgorszy rowerzysta winny, bo śmie w ogóle się poruszać po ścieżce. Śmiechu warte są wasze komentarze
- 33 6
-
2022-05-05 22:21
te "przepisy prawej strony"
maja się do pasa rowerowego po lewej stronie (tylko)
jak pięść do nosa- 10 2
-
2022-05-06 01:47
Opinia wyróżniona
Wizja ZERO czyli pogrążenie w utopii zamiast edukacji (8)
Ideałem byłoby, gdyby nie byłoby wypadków.... ale spowalnianie ruchu drogowego na głównych arteriach i wprowadzanie "jednokierunkowych" aby nie można było objechać korka tworzonego przez źle ustawione światła sygnalizacji świetlnej przy jednoczesnym braku płynności ruchu generuje więcej zanieczyszczeń i znacząco podwyższa koszty usług transportowych. Oprócz wysokich cen paliw na wysokość kosztów wpływa wynagrodzenie pracowników/kierowców, którzy pokonują wyznaczoną trasę 2 lub 3 razy dłużej.
- 25 25
-
2022-05-07 10:49
Przecież właśnie o to chodzi (1)
Wyrzuć samochód, masuj hemoroidy na rowerze albo kiś się w smrodzie i bogatej florze bakteryjnej komunikacji miejskiej, żyj trawę, uprzywilejuj wszystkich którzy odbiegają od teoretycznego standardu tzw "starego świata", zamieszkaj w namiocie na trawniku i wyzbądź się całego mienia i wygód na rzecz miasta coby układowcy mogli sobie pchać łopatą w dowolny otwór. I czego nie rozumiesz?
- 2 2
-
2022-05-07 20:57
Historyk czy histeryk cierpiący na cyklofobię?
samochód stał się ofiarą własnego sukcesu i jazda nim w mieście utożsamiana z "wygodą" świadczy o poważnym ograniczeniu wyobraźni. Tylko współczuć.
- 1 1
-
2022-05-06 09:07
wzrusza mnie, jak to czasem kierowcy sucą się ekologią (1)
jak tak bardzo martwią cie dodatkwoe spaliny, to jedz tramwajem. Aa, zapomnialem, twoja sytuacja jest wyjatkowa i jestes zbyt wazny, ale inni to powinni :)
- 21 3
-
2022-05-06 10:44
Najbardziej lubię tych, którzy mówią że przejścia dla pieszych są nieekologiczne, bo samochody muszą się dodatkowo zatrzymywać
Zamiast ekologicznie zap$#%^c :)
- 10 4
-
2022-05-06 07:26
Kolejny geniusz ze swoją anegdotyczną nieomylną wiedzą (3)
Mimo, a może właśnie dzięki tym zmianom, Gdańsk przoduje w raportach Janosika i Oponeo i jest jednym z miast w których, według samych kierowców, jeździ się najlepiej. No ale jak według ciebie odwrócenie Piramowicza i ograniczenie Grunwaldzkiej do 50 powoduje wydłużenie czasu całej podróży 2 do 3 razy, to naprawdę nie mamy o czym rozmawiać...
- 17 7
-
2022-05-06 09:10
Transport publiczny, rowery. (2)
W innych krajach stawia się na transport publiczny i właśnie rowery (Skandynawia, Holandia). Czemu? Żeby na ulicach bylo mniej samochodów, było mniej spalin, zeby oszczędzać ropę i miejsza liczba wypadków.
- 11 4
-
2022-05-07 10:52
Problem polega na tym (1)
że mamy inny klimat niż oni a miasto jest zbudowane w taki sposób że nie da się go po prostu przestawić na inne środki transportu niż samochody. To utrudnia sprawę a miasto nie radzi sobie zbyt dobrze w zakresie urbanistyki
- 2 2
-
2022-05-07 20:55
są miasta o dużo bardziej surowym klimacie i większym urozmaiceniu rzeźby terenu
w których rola ruchu rowerów jest dużo większa niż w Gdańsku. Całe Trójmiasto to policentryczna aglomeracja składająca się z wielu osiedli/dzielnic, z których większość jest dobrze połączona linią SKM (jej częstotliwość połączeń mogłaby być większa, ale to inna kwestia). toteż Gdańsk i całe Trójmiasto można uznać za obszar, w którym rola
w których rola ruchu rowerów jest dużo większa niż w Gdańsku. Całe Trójmiasto to policentryczna aglomeracja składająca się z wielu osiedli/dzielnic, z których większość jest dobrze połączona linią SKM (jej częstotliwość połączeń mogłaby być większa, ale to inna kwestia). toteż Gdańsk i całe Trójmiasto można uznać za obszar, w którym rola alternatywnych wobec samochodu prywatnego środków lokomocji mogłaby być dużo większa. Duży, niewykorzystany potencjał ma układ przejazdów w trybie rower+ kolej (+ ewentualnie rower miejski).
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2022-05-05 18:01
(4)
Nie rozumiem tego samozachwytu...przecież jest gorzej niż było,dróg rowerowych jak na lekarstwo,roweru miejskiego nie ma...
- 17 12
-
2022-05-05 18:39
to akurat lepiej ze coraz mniej się tych pasków na chodnikach robi (2)
to się do niczego nie nadaje. tandeta do potęgi.
- 2 6
-
2022-05-05 21:33
Pasek na chodniku to nie droga dla rowerow. To pasek na chodniku. (1)
- 2 1
-
2022-05-05 21:48
to getto, pozwalające przegonić nas z drogi, by było wygodniej
stać w korku- 3 1
-
2022-05-05 20:31
alez bedzie tylko dzieki takiemu brodaczowi z lewicy 200% wiecej bedziesz zaniego płacił
- 1 3
-
2022-05-05 18:09
Kpina ze statystyki (1)
Gratulujemy urzędnikom premii za ocalenie 200 żyć!
- 11 5
-
2022-05-05 18:13
W latach 2005-2012 w wypadkach w Gdańsku zostało zabitych 192 osoby
Proszę zgadnąć, w którym z tych lat najwięcej było zabitych. Proszę również zgadnąć, z którego roku UM użył statystyk, żeby odtrąbić swój aktualny "sukces" w postaci uratowania 200 żyć.
- 3 1
-
2022-05-05 18:37
Brak ofiar bo wszyscy wpadli w dziury na drodze i do dziś ich nie znaleziono. (3)
Nie ma ciała nie ma ofiary.
- 16 3
-
2022-05-05 21:51
kocham pana, panie sułku :-)
- 2 0
-
2022-05-05 22:45
A co z motocyklistami czy hulajnogistami? (1)
Przecież motocyklista ulega urazom jakieś 10x częściej a człowiek na hulajnodze nawet 20 razy.
A rolkarze i deskorolkarze? Skejterzy na jednokołowcach? Skąd te dzielenie ludzi i gloryfikowanie roweru?- 2 4
-
2022-05-06 17:10
nie gloryfikowanie, ale pokazywanie, że wzrost skali ruchu rowerowego
w wyniku m.in. uspokojenia i redukcji skali ruchu samochodów powoduje wzrost jakości życia i bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. Motocykliści powodują hałas i rzadko kiedy ich udział w ruchu miejskim sięga więcej niż 2% ogólnej liczby przejazdów. Ruch rowerzystów w dobrze zarządzanych miastach przekracza 25% ogółu przejazdów.
- 1 0
-
2022-05-05 18:38
kluczem do sukcesu jest korkowanie miasta (13)
kierowcy jeżdżą wolniej wiec jest bezpieczniej. dlatego czym więcej świateł, czym wiecej czerwonej fali na jezdni tym lepiej
- 33 15
-
2022-05-05 22:16
(12)
Do tego ekologia - mieszkańcy uwielbiają spaliny!!!
- 11 5
-
2022-05-06 07:04
spalin tez jest mniej w powietrzu (10)
czym mniejsza prędkość tym mniej spalin w powietrzu
- 6 8
-
2022-05-06 08:44
To tak nie działa (7)
Najmniej spalin jest wtedy, gdy samochody jadą płynnie 60km/h bez zatrzymywania i ruszania na drodze bezkolizyjnej.
Tymczasem w korku samochody co chwilę zatrzymują się i ruszają, są w najmniej optymalnym zakresie pracy, i spalają 2 razy więcej niż przy płynnym 60km/h.- 7 5
-
2022-05-06 09:09
nie da się jechać bez zatrzmywania w miescie plynnie, wniosek samochody zawsze beda truc (4)
ale spokojnie Polacy, na zachodzie sprzedaz spalinowych aut zalamala w zeszlym roku, glownie elektryki i hybrydy teraz. A to istotne, bo to mowi, czym bedzie jezdzil czlowiek sukcesu w Polsce zz 10-15 lat.
Nie bedzie tanich autek- 6 6
-
2022-05-06 09:19
Da się, jeśli drogi łączące dzielnice są bezkolizyjne (1)
Wtedy nawet jeśli stoisz w korku to tylko raz, do zjazdu na dzielnicę, do której jedziesz, a nie jak teraz, gdy stoisz w korku na każdych światłach. Sam korek do dzielnicy też byłby krótszy, bo nie wszyscy jadą do tej samej dzielnicy, co ty.
- 0 8
-
2022-05-06 09:33
100% racji.
Na obwodnicy stoisz w korku tylko raz. Od wjazdu do zjazdu :D
- 8 3
-
2022-05-06 09:32
Hybrydę masz już nawet w nowej Pandzie za 40k. (1)
Tanie autka nie palące nic w korkach będą, o ile oczywiście Janusze nie dopadną ich jak z DPFami...
- 3 1
-
2022-05-06 11:56
wlasnie patrze na katalog Fiata, najtansza Panda zaczyna sie od 53k
to jednak troche nie trafiles z tym 40k, ledwo 50% więcej. Biorac pod uwage, że srednai wartosc transakcji na rynku to 20k, i to tak gigantyczny wzrost z 16k rok wczesniej
- 1 0
-
2022-05-06 09:16
(1)
Dlaczego 60km/h, a nie 40 lub 30?
Jakaś nowa fizyka i przy większej prędkości są mniejsze opory do pokonania i pali się mniej paliwa?
Dodatkowo, rozpędzenie się do 60km/h zajmuje więcej czasu, dłużej się hamuje lub trzeba mocniej wcisnąć hamulec, więc jazda jest mniej płynna. Dłuższe rozpędzanie, to dłużej silnik pracuje z większym obciążeniem, więc zużywa się więcej paliwa.
Każda płynna jazda ze stałą prędkością oznacza oszczędności na paliwie, a zatem też mniej spalin będzie.- 6 3
-
2022-05-06 11:01
niższa prędkość sprawia, że ruch jest płynniejszy
mniej ruszania-hamowania, mniej zajeżdżania komuś drogi, mniej rozpędzania się do wyższych prędkości żeby potem i tak hamować
- 3 3
-
2022-05-06 09:30
ciekawe ze na trasie pali 6l (1)
w mieście 10l/100km. Średnia prędkość 25km/h. Mniej spalin?
- 5 1
-
2022-05-06 10:45
No i doszedłeś do istoty problemu
Używajcie aut na trasach, nie w mieście. W mieście jest wszędzie blisko i możesz jechać tramwajem lub rowerem.
- 6 2
-
2022-05-06 10:47
Proszę nie pisać nic w moim imieniu, jestem mieszkańcem centrum
Uważam że to dzicz samochodowa a/ z przedmieść b/ wygodnickich z miasta uwielbia truć siebie i innych. Ja auta używam jak mam coś ciężkiego do przewiezienia, ew. wiozę parę osób bo leje. Bardzo popieram congestion charge - jak jedziesz to płać.
- 4 3
-
2022-05-05 18:39
Premia dla urzędników,
bo im się należy!
- 10 2
-
2022-05-05 18:58
Ciekawe ilu pieszych zginęło przez te ich śliskie progi zwalniające (1)
montowane bezpośrednio, nielegalnie, przed przejściami dla pieszych?
- 14 11
-
2022-05-05 22:03
prosta odpowiedź: ani jeden pieszy nie zginął w wyniku budowy progów spowalniających ruch
- 7 2
-
2022-05-05 18:59
Mafia rowerowa działa na wszystkich frontach informacyjnych (8)
Zastanówcie się, dla czego niby tak aktywnie robią propagandę rowerowa?
Jest to zwykłem elementem pozbawienia praw właścicieli samochodów. M.in. dla tego tak chętnie zabierają prawo jazdy kierowcom. Samochód od momentu jak powstał symbolizował atrybut wolności, mobilności i bezpieczeństwa. Mogłabym podać wiele innych przykładów z orzecznictwa, w jaki sposób są ograniczone prawa właścicieli samochodów, ale tej wiedzy już się nie udziela nieodpłatnie- 16 37
-
2022-05-05 19:04
Samochody na początku nie miały żadnych pasów bezpieczeństwa. Mimo małych prędkości, kierowca i pasażerowie lecieli przez przednią szybę. Więc o jakim atrybucie "bezpieczeństwa" mówisz? Wolność to masz jak jedziesz autem poza miasto, a nie smrodzisz mi pod oknem swoim klekotem.
- 16 9
-
2022-05-05 20:32
hahaha ale sie usmiałem :) gdyby nie iternet to bym nie wiedział ze rodzą sie takie bezmózgowce jak ten
- 12 4
-
2022-05-05 21:27
teraz samochód symbolizuje:
-smród
-hałas
-wypadki na masową skalę
-paraliż miasta i komunikacji publicznej
-terroryzm drogowy
-poniszczone chodniki i trawniki
-wieczne roszczenia kierujących nimi
-wysokie koszty utrzymania infrastruktury- 16 8
-
2022-05-05 21:37
i prawidłowo
furiatom trzeba zakładać kaganiec i kaftan bezpieczeństwa,
oraz silne leki
zarówno dla ich własnego dobra, jak dla bezpieczeństwa innych
nikt nie zabija tylu ludzi co kierowcy,
żadni bandyci, ruskie wojo, czy pawulonowi pogotowiarze ratunkowi- 10 9
-
2022-05-05 21:58
samochód w mieście stał się ofiarą własnego sukcesu
nic tak nie przeszkadza kierowcom samochodów w mieście jak inni kierowcy korzystający z samochodów.
- 13 1
-
2022-05-06 02:07
Z chęcią zamienię auto na rower lub hulajnogę... (1)
ale poruszając się codziennie pomiędzy Gdańskiem , Gdynią i Pruszczem Gdańskim odległości są zbyt duże jak na siłę moich mięśni. Dochodzą problemy z transportem roweru, hulajnogi oraz problem z ładowaniem baterii. Codziennie przejeżdżam służbowo około 150 km. Gdy jest ciepło korzystam z motocykla. Komunikacja miejska nie sprawdza się.
- 3 1
-
2022-05-06 17:14
rozważ opcję rower+SKM
w pociągach SKM można wozić rowery za darmo
- 1 1
-
2022-05-06 11:09
A jakich to świętych praw jesteś pozbawiany?
Prawa do niebezpiecznej jazdy jak tracisz prawko? Prawa do posiadania symbolu wolności, mobilności i bezpieczeństwa, jak stoisz w korku? A w ogóle jakiego bezpieczeństwa, skoro nie chcesz aby zabierali prawko piratom? I jeszcze to "ale tej wiedzy już się nie udziela nieodpłatnie", no brawo, wiem ale nie powiem, uwierzcie mi że mam rację.
- 3 1
-
2022-05-05 19:00
A teraz czas aby władza się uspokoiła (1)
- 10 7
-
2022-05-06 17:14
lepiej, by się bardziej konsekwentnie zabrała za uspokajanie ruchu
- 0 2
-
2022-05-05 19:02
Bajania Dulskiej! (7)
To tak jak z ograniczeniem prędkości na odcinku Grunwaldzkiej, gdzie ponoć były wypadki śmiertelne. Po danych z policji okazało się , że nic takiego na tym odcinku nie było!
Proponuję w ogóle zakazać ruchu samochodów i chwalić się , że nie ma wypadków... Żałosne to jest... Natomiast liczba wypadków wśród rowerzystów rośnie, bo nie umieją jeździć, jeździ ich coraz więcej, nie znają zasad itd. Podobnie zresztą jak tych na hulajciach. Znaczna część wypadków jest poza statystykami, bo są niegroźne dla życia. No ale o tym cicho sza.- 18 13
-
2022-05-05 21:29
jak by nie patrzeć wspólnym mianownikiem 99.9% wypadków jest samochód. to nie może być przypadek (3)
nie jest też przypadkiem że sprawcą wypadku w 86% też jest kierowca samochodu
liczba wypadków z udziałem rowerów maleje, a nie rośnie nie wprowadzaj ludzi w błąd.- 8 5
-
2022-05-05 22:45
skoro 99% ludzi porusza się samochodem to niby jak ma wyglądać statystyka (2)
to tak jakby powiedzieć, że ludzie się mordują, a gdyby nie ludzie to by morderstw nie było
- 3 6
-
2022-05-06 07:15
udział samochodow w ruchu jest na poziomie 30%, a nie 99%
- 3 1
-
2022-05-06 09:10
zródło statystyK; konsylium u wujka staszka na imieninach, wnioski po 3ciej flaszce
- 4 1
-
2022-05-05 22:04
idź sobie na parking i nie bredź więcej
cyklofobię i samochodozę się leczy
- 4 5
-
2022-05-06 09:54
Dokładnie....
- 2 0
-
2022-05-06 11:14
Skoro wypadków nie ma w statystykach, to skąd wiesz że liczba wypadków rowerzystów rośnie?
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.