• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Umowa na Mevo 2.0 podpisana. Rowerami pojedziemy wiosną 2023 r.

Maciej Korolczuk
8 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
  • Mevo 2.0 ma być wygodniejsze i łatwiej dostępne. Za wpłaty użytkowników współodpowiedzialność biorą urzędnicy.
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0

30 zł za miesiąc lub 259 rocznie zapłacimy za korzystanie z roweru metropolitalnego Mevo. System zostanie ponownie uruchomiony wiosną 2023 roku. Jego operatorem będzie hiszpańska spółka City Bike Global.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Z rowerów Mevo będę korzystać:

11 miesięcy później niż pierwotnie planowano, udało się podpisać umowę z nowym operatorem roweru metropolitalnego Mevo. Prawie roczny impas spowodowała batalia sądowa Obszaru z poprzednim operatorem firmą Nextbike, która podważała rozstrzygnięcie przetargu i kilkukrotnie odwoływała się do Krajowej Izby Odwoławczej, mimo że sama nie złożyła w nim oferty. To też zaważyło na ostatecznym rozstrzygnięciu KIO, która w całym postępowaniu uznała firmę Nextbike jako podmiot nieuprawniony, co dało zielone światło do podpisania umowy z nowym operatorem.

Została nim hiszpańska spółka City Bike Global. Obszar związał się z nią na okres sześciu lat, a za uruchomienie, zarządzanie i eksploatację Mevo 2.0 zapłaci Hiszpanom 159 mln zł (72 tys. zł dziennie).

  • Organizacją Mevo 2.0 zajmie się firma, która obsługuje systemy rowerów miejskich w Rotterdamie, Paryżu czy Sztokholmie.
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
- To była długa podróż, by znaleźć się w tym miejscu, w tym dniu kiedy możemy podpisać umowę. Jestem wdzięczny mojemu zespołowi, że mimo pandemii doprowadzili ten projekt do mety. Zdajemy sobie sprawę ze skali Mevo 2.0 i tego, ile znaczy on dla mieszkańców Pomorza. Zrobimy wszystko co w naszej mocy by spełnić te wymagania - powiedział Jordi Cabanas, dyrektor City Bike Global.
Radości z faktu podpisania umowy nie ukrywał też Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.

- Mevo było dla nas wielką radością, a potem w smutku kończyliśmy pierwszy etap. Później nastąpił trudny etap dwóch lat ciężkiego zmagania się z prawem zamówień publicznych. Dlatego dziś cieszę się ze współpracy z nowym operatorem, który jest dużym graczem na europejskim rynku i obsługuje systemy rowerów miejskich w Rotterdamie, Paryżu czy Sztokholmie. Cieszę się, że w 2023 roku mieszkańcy aglomeracji będą cieszyć z nowoczesnych rowerów Mevo 2.0 - mówi Michał Glaser.
Czytaj więcej:

Kim jest nowy operator Mevo 2.0?



Koszty funkcjonowania poniosą gminy (ok. 107 mln zł), a część kosztów pokryją wpływy z abonamentów (ok. 35 mln zł) i reklam (ok. 8 mln zł).

W przeciwieństwie do Mevo 1.0, tym razem zamawiana jest usługa, a nie dostawa rowerów. Oznacza to, że operator otrzyma zapłatę w równych ratach za każdy miesiąc działania systemu. Również w odróżnieniu od Mevo 1.0 przychody z reklam i abonamentów będą trafiać do OMGGS, który będzie współadministratorem danych osobowych i będzie ponosił odpowiedzialność za wpłacane przez użytkowników pieniądze.

  • Tak wyglądały rowery Mevo 1.0.
  • A tak będzie wyglądał nowy rower Mevo.

4099 rowerów, w tym ponad 3 tys. elektrycznych



Miesięczny abonament na korzystanie z nowego systemu Mevo ma kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł
System roweru metropolitalnego będzie składał się z 4099 rowerów. 3099 z nich będzie mieć napęd elektryczny, a pozostały tysiąc to rowery tradycyjne.

Jednym z warunków przetargu będzie ponowne wykorzystanie infrastruktury oraz rowerów będących w posiadaniu OMGGS. Operator będzie więc musiał znaleźć sposób na powtórne zagospodarowanie ponad tysiąca rowerów z poprzedniej edycji. Na wtorkowej konferencji poinformowano, że rowery z poprzedniego systemu zostaną pozbawione napędu elektrycznego i włączone do systemu jako rowery konwencjonalne.

Miesięczny abonament na korzystanie z nowego systemu Mevo ma kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać ze 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym lub 60 minut na rowerze elektrycznym. Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta na rowerze elektrycznym będzie kosztować 20 gr, na tradycyjnym - 10 gr.

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu - będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej (15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym i 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym), a także w taryfie na 48 h za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Rowery będzie można wypożyczać ze stacji rozlokowanych w 16 pomorskich gminach (poza Trójmiastem także w Żukowie, Redzie, Pruszczu Gdańskim, Tczewie, Sierakowicach, Rumi, Somoninie, Stężycy, Kartuzach, Pucku i Władysławowie, a także w Kolbudach i Kosakowie, które dołączają do projektu). Łącznie będzie 717 stacji (o 57 więcej niż poprzednio). Ponadto operator ma też przygotować 51 punktów ładowania baterii oraz 17 punktów serwisowania rowerów.

  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.
  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.
  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.
  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.
  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.
  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.

14 miesięcy na uruchomienie systemu



Rowery na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawią się najpóźniej wiosną 2023 r.
Na wszystkie działania Hiszpanie mają maksymalnie 14 miesięcy od dnia podpisania umowy. To oznacza, że rowery na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawią się najpóźniej wiosną przyszłego roku, ale niewykluczone, że nastąpi to szybciej.

Dostawę systemu podzielono na trzy etapy: w pierwszym odbędą się tzw. testy wewnętrzne 100 rowerów. Będą je testować urzędnicy, oficerowie rowerowi i eksperci. Następnie - w drugim etapie - wykonawca dostarczy połowę przewidzianej floty i na 21 dni udostępni ją do bezpłatnych testów mieszkańcom. W trzecim - system zostanie uzupełniony o pozostałą liczbę jednośladów.

Nextbike wciąż nie oddał środków 80 tys. użytkowników



Choć podpisanie umowy na Mevo 2.0 dla wielu osób oznacza nową nadzieję na reaktywację długo wyczekiwanego roweru metropolitalnego, to dla innych wciąż nie kończy sprawy z poprzednim operatorem.

Jak wynika z informacji Obszaru Metropolitalnego, spółka Nextbike nadal nie zwróciła bowiem środków pozostałych na indywidualnych kontach ok. 80 tys. użytkowników. W tej sprawie toczą się dwa odrębne postępowania - pierwsze w prokuraturze, a drugie z powództwa cywilnego. Rozważane jest też wniesienie pozwu zbiorowego.

Tak będzie wyglądać nowe Mevo

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • Już mam swój rower.

    • 13 2

  • (4)

    Jaki jest cel forsowania na siłę tych rowerów?
    Jakie jest drugie dno skoro to wszystko jest nierentowne ale ciągle mimo to jakaś niewidzialna siła pcha ten "projekt" do przodu?
    Kto na tym zarabia?

    • 39 6

    • ci sami co promuja elektryczne niekologiczne auta.

      bierze sie na to granty i dotacje.

      • 10 2

    • zyskują wszyscy mieszkańcy

      Dostępność rowerów publicznych otwiera wyobraźnię wielu z nich; wg. Einsteina wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.

      • 1 1

    • Budowa większości dróg też jest nierentowna

      a jakoś budują.

      • 2 1

    • to nie ma zarabiać tylko zaspokajać potrzeby transportowe

      komunikacja publiczna to się nazywa ;)

      • 1 1

  • super

    ja się bardzo cieszę

    • 7 11

  • oszuści (13)

    Zapłać 259 zł za cały rok i znowu nas okradną o nie dwa razy do tej samej wody się nie wchodzi ja olewam to coś już drugi raz nie dam się okraść .Oszukali mnie na 100zł teraz chcą na więcej nie nie nie

    • 105 20

    • mnie juz biletomaty okradly wielokrotnie

      to zlodziejskie wladze tego miasta tak zarzadzaja.

      • 14 4

    • 100 zeta a Ty robisz aferę. Sprawdź lepiej ile poszło na lotnisko (1)

      albo inne programy socjalne.

      • 7 16

      • Nawet jakby 1 zł ukradli to są to moje pieniądze jak chcesz to daj się dymać ja się nie dam

        • 1 0

    • przecież to jest zupełnie (7)

      inna firma. a więc ten tekst o wchodzeniu dwa razy do tej samej wody zupełnie nie pasuje. oczywiście jacyś idioci muszą lajkować takie d**ilne komentarze. co za żenada.

      • 6 21

      • Ale OMGGS dokładnie ten sam. (4)

        • 11 1

        • ale to nie omggs trzyma twoje 100 zł (3)

          • 1 6

          • (2)

            Ale OMGGS był stroną umowy, którą negocjował. Może się czegoś nauczyli, może nie. Ale na zdjęciach widzę te same twarze.

            • 6 1

            • (1)

              przeczytaj artykuł to będziesz wiedział

              • 0 2

              • Przeczytałem, mają demontować silniki z elektryków. Także nie, nie jest lepiej.

                • 0 0

      • Najpierw niech oddadzą pieniądze !

        Pieniądze na koncie na koncie były ?, Tak. Rowery były ? Tak. Więc niech najpierw oddadzą a potem rozkręcają następny biznes na bazie starych rowerów i moich pieniędzy na koncie

        • 2 0

      • To jest zamowienie przygotowane przez dokladnie tych samych ludzi, na dokladnie tak samo utopijnych zasadach jak poprzednio.

        • 0 0

    • Niezły biznes ponad 100 mln w plecy... (1)

      ...cieszmy się elektrociepłownia wyprodukuje energię z węgla (to tylko trochę więcej dymu z komina dla mieszkańców) , naładujecie nim elektryczne rowerki, za których wynajem zapłacicie, oczywiście podatki też wam podniosą bo 100mln w kasie miasta nie może braknąć , sukces panie sukces !!

      • 7 3

      • i gdzie jest ta elektrownia węglowa?

        Bo wiesz, że na Pomorzu mamy z 11 elektrowni wodnych, prawda? Ale slogany łatwo powtarzać...

        • 1 2

  • Lepiej już nigdy (1)

    Wcale

    • 18 1

    • i co: poprawiłeś sobie nastrój?

      cyklofobię się leczy

      • 0 2

  • Bolt tanszy (1)

    Haha to już hulajnogi Bolta są tańsze bo 20 gr za minutę...

    • 24 3

    • I szybsze!

      • 4 1

  • Predzej pojedziemy rydwanami niż Mevo.2!

    • 29 2

  • Za drogo

    W 2023 3 miesiące przed startem,jeśli w ogóle do tego dojdzie dowiemy się że miesięczny nagle kosztuje 44.99 a roczny 299.99-bo covid,inflacja itp

    • 29 1

  • szykuje się kolejny przekręT?

    • 28 2

  • (1)

    kiedy oddadzą kasę za niewykorzystany abonament z pierwszego MEVO?

    • 21 4

    • Czytaj ze zrozumieniem

      "W tej sprawie toczą się dwa odrębne postępowania - pierwsze w prokuraturze, a drugie z powództwa cywilnego"

      • 1 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum