• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Umowa na Mevo 2.0 podpisana. Rowerami pojedziemy wiosną 2023 r.

Maciej Korolczuk
8 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
  • Mevo 2.0 ma być wygodniejsze i łatwiej dostępne. Za wpłaty użytkowników współodpowiedzialność biorą urzędnicy.
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0

30 zł za miesiąc lub 259 rocznie zapłacimy za korzystanie z roweru metropolitalnego Mevo. System zostanie ponownie uruchomiony wiosną 2023 roku. Jego operatorem będzie hiszpańska spółka City Bike Global.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Z rowerów Mevo będę korzystać:

11 miesięcy później niż pierwotnie planowano, udało się podpisać umowę z nowym operatorem roweru metropolitalnego Mevo. Prawie roczny impas spowodowała batalia sądowa Obszaru z poprzednim operatorem firmą Nextbike, która podważała rozstrzygnięcie przetargu i kilkukrotnie odwoływała się do Krajowej Izby Odwoławczej, mimo że sama nie złożyła w nim oferty. To też zaważyło na ostatecznym rozstrzygnięciu KIO, która w całym postępowaniu uznała firmę Nextbike jako podmiot nieuprawniony, co dało zielone światło do podpisania umowy z nowym operatorem.

Została nim hiszpańska spółka City Bike Global. Obszar związał się z nią na okres sześciu lat, a za uruchomienie, zarządzanie i eksploatację Mevo 2.0 zapłaci Hiszpanom 159 mln zł (72 tys. zł dziennie).

  • Organizacją Mevo 2.0 zajmie się firma, która obsługuje systemy rowerów miejskich w Rotterdamie, Paryżu czy Sztokholmie.
  • Mevo 2.0
  • Mevo 2.0
- To była długa podróż, by znaleźć się w tym miejscu, w tym dniu kiedy możemy podpisać umowę. Jestem wdzięczny mojemu zespołowi, że mimo pandemii doprowadzili ten projekt do mety. Zdajemy sobie sprawę ze skali Mevo 2.0 i tego, ile znaczy on dla mieszkańców Pomorza. Zrobimy wszystko co w naszej mocy by spełnić te wymagania - powiedział Jordi Cabanas, dyrektor City Bike Global.
Radości z faktu podpisania umowy nie ukrywał też Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.

- Mevo było dla nas wielką radością, a potem w smutku kończyliśmy pierwszy etap. Później nastąpił trudny etap dwóch lat ciężkiego zmagania się z prawem zamówień publicznych. Dlatego dziś cieszę się ze współpracy z nowym operatorem, który jest dużym graczem na europejskim rynku i obsługuje systemy rowerów miejskich w Rotterdamie, Paryżu czy Sztokholmie. Cieszę się, że w 2023 roku mieszkańcy aglomeracji będą cieszyć z nowoczesnych rowerów Mevo 2.0 - mówi Michał Glaser.
Czytaj więcej:

Kim jest nowy operator Mevo 2.0?



Koszty funkcjonowania poniosą gminy (ok. 107 mln zł), a część kosztów pokryją wpływy z abonamentów (ok. 35 mln zł) i reklam (ok. 8 mln zł).

W przeciwieństwie do Mevo 1.0, tym razem zamawiana jest usługa, a nie dostawa rowerów. Oznacza to, że operator otrzyma zapłatę w równych ratach za każdy miesiąc działania systemu. Również w odróżnieniu od Mevo 1.0 przychody z reklam i abonamentów będą trafiać do OMGGS, który będzie współadministratorem danych osobowych i będzie ponosił odpowiedzialność za wpłacane przez użytkowników pieniądze.

  • Tak wyglądały rowery Mevo 1.0.
  • A tak będzie wyglądał nowy rower Mevo.

4099 rowerów, w tym ponad 3 tys. elektrycznych



Miesięczny abonament na korzystanie z nowego systemu Mevo ma kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł
System roweru metropolitalnego będzie składał się z 4099 rowerów. 3099 z nich będzie mieć napęd elektryczny, a pozostały tysiąc to rowery tradycyjne.

Jednym z warunków przetargu będzie ponowne wykorzystanie infrastruktury oraz rowerów będących w posiadaniu OMGGS. Operator będzie więc musiał znaleźć sposób na powtórne zagospodarowanie ponad tysiąca rowerów z poprzedniej edycji. Na wtorkowej konferencji poinformowano, że rowery z poprzedniego systemu zostaną pozbawione napędu elektrycznego i włączone do systemu jako rowery konwencjonalne.

Miesięczny abonament na korzystanie z nowego systemu Mevo ma kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać ze 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym lub 60 minut na rowerze elektrycznym. Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta na rowerze elektrycznym będzie kosztować 20 gr, na tradycyjnym - 10 gr.

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu - będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej (15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym i 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym), a także w taryfie na 48 h za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Rowery będzie można wypożyczać ze stacji rozlokowanych w 16 pomorskich gminach (poza Trójmiastem także w Żukowie, Redzie, Pruszczu Gdańskim, Tczewie, Sierakowicach, Rumi, Somoninie, Stężycy, Kartuzach, Pucku i Władysławowie, a także w Kolbudach i Kosakowie, które dołączają do projektu). Łącznie będzie 717 stacji (o 57 więcej niż poprzednio). Ponadto operator ma też przygotować 51 punktów ładowania baterii oraz 17 punktów serwisowania rowerów.

  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.
  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.
  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.
  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.
  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.
  • Mevo 2.0 na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawi się najpóźniej wiosną 2023 r.

14 miesięcy na uruchomienie systemu



Rowery na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawią się najpóźniej wiosną 2023 r.
Na wszystkie działania Hiszpanie mają maksymalnie 14 miesięcy od dnia podpisania umowy. To oznacza, że rowery na ulicach Trójmiasta i całej aglomeracji pojawią się najpóźniej wiosną przyszłego roku, ale niewykluczone, że nastąpi to szybciej.

Dostawę systemu podzielono na trzy etapy: w pierwszym odbędą się tzw. testy wewnętrzne 100 rowerów. Będą je testować urzędnicy, oficerowie rowerowi i eksperci. Następnie - w drugim etapie - wykonawca dostarczy połowę przewidzianej floty i na 21 dni udostępni ją do bezpłatnych testów mieszkańcom. W trzecim - system zostanie uzupełniony o pozostałą liczbę jednośladów.

Nextbike wciąż nie oddał środków 80 tys. użytkowników



Choć podpisanie umowy na Mevo 2.0 dla wielu osób oznacza nową nadzieję na reaktywację długo wyczekiwanego roweru metropolitalnego, to dla innych wciąż nie kończy sprawy z poprzednim operatorem.

Jak wynika z informacji Obszaru Metropolitalnego, spółka Nextbike nadal nie zwróciła bowiem środków pozostałych na indywidualnych kontach ok. 80 tys. użytkowników. W tej sprawie toczą się dwa odrębne postępowania - pierwsze w prokuraturze, a drugie z powództwa cywilnego. Rozważane jest też wniesienie pozwu zbiorowego.

Tak będzie wyglądać nowe Mevo

Miejsca

Opinie (486) ponad 10 zablokowanych

  • napewno się uda! (2)

    • 7 10

    • (1)

      Na pewno , proszę tak pisać

      • 9 1

      • Bynajmniej więcej serdeczności

        • 3 0

  • 1. co ze starymi rowerami (należą do metropolii? zostaną sprzedane czy spisane na straty?), (4)

    2. czy można pociągnąć nextbike za nieuzasadnione opóźnianie postępowania i straty z tym związane (Start systemu opóźniony przynajmniej o rok). 3. Kiedy pozew zbiorowy przeciwko nextbike za niezwrócenie środków 80k ludziom? Jasno swoimi działaniami pokazują, że z nimi nie ma co się cackać.

    • 38 3

    • Co do #2 to nie jest nieuzasadnione opóźnianie tylko korzystanie z przysługującego prawa. To jest bardzo ważne, bo niejeden chciałby teraz w tym kraju pakować ludzi do więzień bez pozwalania na nieuzasadnione opóźnianie. Notabene Ci sami niedługo będą się bronić na wszelkie sposoby i opóźniać... :-D

      • 2 8

    • Zrobi się protokół zniszczenia jak w MIŚ'u

      • 9 2

    • W artykule napisali, że część elektryków od Nextbike'a przerobią na zwykłe rowery. (1)

      Także beka. Z roweru za który dali kilkanaście tysięcy zrobią taki za tysiąc, w dodatku cięższy gorszy do jazdy. I będą pitolić, jacy to są gospodarni.

      • 18 1

      • Też mnie to zabolało, że z roweru za kupe kasy wymontują silnik+baterię i zrobią z niego tani, ale ciężki i niepraktyczny rower, który każdy będzie omijał szerokim łukiem. Już za 50 baniek mogliby zrobić system bez elektryków a rowerów byłoby więcej, a utrzymanie byłoby tańsze.

        • 10 1

  • A czy ukarano już urzędników winnych poprzedniej klapy ? (2)

    Tych co wzięli premię za Mevo 1, a nie powinni jej dostać?

    • 69 3

    • Tia... (1)

      "Winny poprzedniej klapy" dumnie pręży pierś na zdjęciu i właśnie podpisał umowę na Mevo 2.0. Wszystko dla ...

      • 15 1

      • To jest właśnie niepojęte. Niewyobrażalne. W głowie się nie mieści.

        • 5 0

  • Oddajcie moja kase za Mevo 1.0 ! (2)

    • 50 2

    • Nie bądź taki materialista. Przestań się awanturować o te grosiki, bo to wstyd! (1)

      • 1 3

      • Nie p...

        Mi wiszą 20zł. Nie wiem ile tamtemu. Jak taki grosik to może ty mi oddaj za nich - wtedy obiecuję nie awanturować się.

        • 3 0

  • Już w nic nie wierzę,,,

    • 19 2

  • A jak się ma rozpieprzajewo hulajnogowe? (1)

    Długo jeszcze będziemy się potykać o ten złom?

    • 28 7

    • teraz będziesz potykał się o rowery

      • 7 2

  • Za rok, może dwa, schodami na szczyt

    • 12 1

  • w 2024 znowu zamkniecie MEVO 2.0 i oczekiwanie na MEVO 3.0

    • 43 2

  • (69)

    Strata pieniędzy miasta. Jeśli ktoś ma ochotę to sobie kupi rower. Dlaczego jako mieszkaniec mam się dokładać? Hulajnogi są praktyczniejsze i już dawno zastąpiły te pożal się Boże firmę od obsługi systemu rowerów

    • 112 58

    • (2)

      jaaaaaaaaaanusz daj juz spokoj, kazdza sprawa to tylko lament. wyjezdzales kiedykolwiek do miasta w europie albo np chinach?

      • 22 24

      • Ta janusz co mowi ze hulajnogi są lepsze

        Prawde napisał

        • 5 1

      • wazeliniarzu tytypewnie klaskałes juz na mevo jeden które od poczatku było prekretem

        • 0 3

    • "Jeśli ktoś ma ochotę to sobie kupi rower." (6)

      Te słowa od razu mówią, że nie masz bladego pojęcia, do czego służy rower miejski.

      Mam ze swoim prywatnym ładować się do SKM, żeby przejechać nim ostatni kilometr?

      • 28 15

      • według niego jak chcesz się przejechać skm to powinieneś wcześniej kupić cały skład

        no nie wszyscy są w stanie ogarnąć że rower nie służy tylko do bezcelowych przejażdżek przez las ;). Mają tak przeważnie ci co za dużo samochodem jeżdżą :D

        • 16 12

      • "Mam ze swoim prywatnym ładować się do SKM, żeby przejechać nim ostatni kilometr?" (1)

        Czemu nie? Specjalnie jeden wagon jest przystosowany do przewozu rowerów zabierając kilka-kilkanaście miejsc siedzących.

        • 6 13

        • Szkoda, że do autobusu nie można wsiąść z rowerem. Jazda swoim oznacza, ze jak walnie burza, albo źle się poczujesz, to nie masz jak wrócić do domu inaczej, niż rowerem. Gdyby ZTM nie wywalał ludzi z rowerami, to może faktycznie wystarczyłoby jeździć własnym...

          • 5 0

      • jo, my tak robim

        • 4 2

      • Dzbanku nie potrzebuje do tego roweru bo moze sobie hulajnoge wynajac.

        Ale i tak moze sobie kupic rower za 200zł i drugu rower za kolejne 200zł na stacji docelowej wyjdzie mu taniej niz miejski

        • 0 5

      • Nie, powinieneś sobie kupić pociąg, po co jeździć SKM?!

        • 2 0

    • (10)

      Jako 'mieszkaniec' powinno Tobie zależeć na mniejszych korkach, czy ogólnie mniejszym ruchu - a rower miejski tak samo jak hulajnogi są dobrą alternatywą dla samochodu na pewnych dystansach - bo dojedziesz, zostawisz i nie musisz wracać do konkretnego punktu, tylko po przejściu bierzesz kolejną jak potrzebujesz i sobie jedziesz do domu czy np. do parkingu który był oddalony od miejsca docelowego. - no chyba ze jako mieszkaniec tez nie powinno sie dokladac do infrastruktury, czy komunikacji miejskiej - bo akurat Pan z Internetu nie korzysta =] (tzn. odczuwa pozytywne efekty, ale nie ogarnia skąd one są)

      • 12 6

      • (2)

        Płacę PIT, płacę za prąd, gaz, mieszkanie, kupuję produkty w moim sklepie, który potem też rozlicza się PITem. A efekty widzę jedynie odwrotne: więcej dziur w jezdni, chodniki pamiętające jesienne liście i mniejsza ilość autobusów.

        • 11 2

        • (1)

          bo sumy z Twojego PIT-u w coraz mniejszym stopniu zasilają budżet lokalny, który remontuje drogi i chodniki. A już wpływy z VAT-u za prąd, gaz i zakupy ida od razu do budżetu centralnego i służą finansowaniu innych zamierzeń

          • 6 4

          • A tobie jak brakuje kasy to kredyt bierzesz?

            A jeszcze to pożyczone topisz w inwestycje które żadnych zysków nigdy nie przyniosą?

            • 3 2

      • (6)

        Ludzi w dużych miastach jest coraz więcej. Takie akcje nie sprawia, że korki będą mniejsze tylko może przez krótki czas na jakimś odcinku nie będą rosły. Więcej dałaby darmowa lub po prostu tańsza komunikacja dla mieszkańców, ale trzeba byłoby więcej autobusów kupić. Albo przynajmniej nie obniżać ceny ale zapewnić lepszy komfort przejazdu. Rowery nigdy nie rozwiążą problemu. Tak jak nie rozwiązały go hulajnogi elektryczne. Pamiętaj też, że to ta sama grupa docelowa.

        • 2 3

        • rowery dają większy wkład w rozwiązanie "problemu" niż jesteś w stanie sobie wyobrazić

          w powiązaniu z SKM dają możliwość wyobrażenia sobie zupełnie innego miksu transportowego całej aglomeracji trójmiejskiej.

          • 5 1

        • badania wykazują, że w wielu miastach liczba samochodów w użytkowaniu spada (3)

          mimo wzrostu liczby mieszkańców, i to nie w wyniku zubożenia ludności. Po prostu jeśli kierowcy / użytkownicy samochodów są obciążani faktycznymi kosztami ich nawyków komunikacyjnych, a oferta alternatyw samochodu prywatnego jest coraz lepsza, to wielu ludziom opłaca się rezygnować z posiadania prywatnego samochodu. Rower publiczny znacznie poszerza ofertę dostępnych sposobów poruszania się po mieście, a co najważniejsze: poszerza wyobraźnię mieszkańców, nawet tych, którzy przez wiele lat byli mentalnie przyspawani do fotela swoich samochodów.

          • 5 4

          • Jak mieszkasz w centrum miasta (1)

            To gdzie zakupy robisz jak już tam sklepów nie ma ? Robisz objazd komunikacją z zakupami? Ja mam problem siatki z samochodu przynieść.

            • 1 4

            • Nie rób siebie ofiary losu

              • 1 0

          • Ale komu to tłumaczysz? Oni nie wiedzą do czego służy rower

            • 0 0

        • więcej osób przesiada się z samochodu na rower niż na komunikację miejską

          darmowa komunikacja miejska w mniejszym stopniu zmienia zachowania komunikacyjne i wpływa na redukcję kongestii niż dobra oferta rowerów miejskich. Sprawdzone w wielu miastach świata.

          • 4 2

    • Kurczę. (4)

      Właśnie się zorientowałem, że się dokładam do publicznej, a przecież wszędzie jeżdżę samochodem...

      • 9 4

      • dzięki temu, że znaczna część mieszkańców (mając samochody) wybiera komunikację publiczną

        to korzystasz z mniejszej konkurencji o miejsce na jezdni i na parkingu. Powinieneś im dziękować.

        • 7 2

      • nie chcesz wiedzieć ile musimy się dokładać żebyś ty mógł jeździć samochodem (1)

        • 10 2

        • 3/4 do każdego biletu kierowcy też dokładają

          Bys mógł jechać autobusem

          • 2 8

      • płacisz też na utrzymanie chodników w częściach miasta, do których nigdy nie zajrzysz

        albo za przedszkola choć nie masz dzieci. Albo dla domu pomocy społecznej, choć nie jesteś bezdomny.

        to się nazywa społeczeństwo. Fajny wynalazek.

        • 6 0

    • Pytanie dlaczego ja mam finansować paliwo dla kierowców? Do ich prywatnych samochodów. To jest dopiero strata pieniędzy (5)

      • 7 10

      • Możesz mi sfinansować paliwo, poproszę (4)

        Bo jak na razie tego nie robisz, za to my, kierowcy, wbrew naszej woli finansujemy budowę bezsensownych przejść naziemnych przy istniejących tunelach i zakup ekranów na przystankach po ponad 100 tys. zł za każdy z tych telewizorków.

        • 9 10

        • Przepraszam bardzo, w jaki sposób finansujesz budowę miejskich dróg, przejść itd? Tylko nie pisz mi o opłatach w paliwie, bo one nie dotyczą miasta w ogóle.

          • 3 5

        • do kierowców to się dopłaca. kierowcy niczego nie są w stanie finansować (2)

          same wypadki które powodują to 44mld zł rocznie na koszt wszystkich podatników

          • 4 2

          • Rynek motoryzacyjny to 8% PKB (1)

            Więc trochę tego jest. A komunikacja w Gdańsku pożera 300 milionów z podatków.

            • 1 6

            • ale to głównie koszt

              to nie jest tak, że ktoś się cieszy mówiąc: "hurra! Wreszcie mogę kupić nowe opony" albo "no, jak dobrze jest rozbujać gospodarkę płacąć coraz wyższe OC" czy "już się nie mogłem doczekać, kiedy znowu będę musiał tankować. Dobrze, że teraz paliwo tak drogie to szybciej kwota się nabija".

              Gdyby ludzie nie wydali tych 8% na samochody to możliwe, że by je zainwestowali w coś, co nie tylko generowałoby koszty, ale jeszcze dawało zyski.

              • 3 0

    • Te hulajnogi to wcale nie taka super alternatywa. Wychodzi sporo drozej. (8)

      • 9 3

      • (7)

        Zależy od priorytetów - jak zależy Tobie na czasie to hulajnoga/rower może być lepszym wyborem niż stanie w korkach. Ale tak, za usługi/wygodę się płaci i nie widzę w tym nic nadzwyczajnego.

        • 4 3

        • Tak tak, rower szybszy niż samochód (6)

          Mijając rowerem samochody czekające na zielone wydaje ci się, że jesteś szybszy, ale jak samochód minie korkujące skrzyżowanie to będzie jechał szybciej niż te 20km/h na rowerze. Jak jeszcze dodasz czas na prysznic po rowerze żeby nie śmierdzieć to samochód będzie zdecydowanie lepszym wyborem jeśli zależy ci na czasie. Chociaż rzeczywiście rower może być szybszy niż najgorsza opcja, czyli tramwaj i autobus.

          • 5 4

          • (2)

            jak mówimy o przejechaniu z Gdyni do Gdańska czy coś, no to ta, samochód jest szybszy. Ale jak mówimy o przejechaniu 5km gdzie większość jest w korkach no to już nie. Ja wiem, że niektórzy mają albo albo, ale żeby być użytkownikiem obu środków transportu to do główki nie wpadnie :-)
            Musisz dorzucić do zapasu czasowego szukanie miejsca parkingowego i fakt, że nie zawsze zaparkujesz zaraz obok miejsca docelowego - chociaz niektorzy zawsze znajda sposob, parkujac na trawniku czy tam chodniku

            • 6 1

            • No i parkometry . Parkowanie też kosztuje

              • 4 0

            • Niestety w tych wszystkich wyliczankach prawie zawsze mówi się o

              ... ilości czasu na parkowanie auta, natomiast większym problemem o którym się nie pisze jest czas potrzebny na wyciągnięcie roweru z balkonu/piwnicy/wiaty, a potem parkowanie w miejscu docelowym/bądź ciągnięcie go ze sobą. Wiekszość ma opór przed zostawieniem własnego roweru na ulicy na 8h w pracy. Ja się wcale nie dziwię - też tak mam, chyba że jadę jakimś starym rumplem.

              • 5 2

          • spróbuj do swojego czasu jazdy samochodem dodać czas na zarabianie na opłacenie podatków (1)

            służących do finansowania infrastruktury drogowej i parkingowej, która nawet wtedy, gdy jest przewymiarowana (tak jak w wielu miastach USA) nie daje szansy na bezstresową jazdę.

            • 1 3

            • *częściowego finansowania infrastruktury...

              • 1 0

          • zależy od pory i zależy gdzie i skąd jedziesz

            w godzinach szczytu rower potrafi być znacznie szybszy. pamiętaj też że rowerem to i do chałupy możesz wjechać, a samochód wypadałoby jednak zostawić na legalnym miejscu postojowym i reszte trasy pokonać pieszo.

            • 3 0

    • Opinia wyróżniona

      faktem jest, ze władze miasta same nie rozumieją idei roweru miejskiego, ale dlaczego ignoranci koniecznie musza się wypowiadać? (11)

      Rower miejski nie służy do jazdy 90 minut w jedną stronę bez przerwy. nie zastępuje prywatnego roweru, bo ma inne zadania.

      Wiem, zasady działania roweru miejskiego w Gdańsku niestety nie wyłuszczają celu roweru.

      Już tłumaczę. Załóżmy, że ktoś mieszka 20 minut pieszo od SKM. To jest dystans, który właściwie uniemożliwia wygodne i efektywne czasowo korzystanie z pociągu. Natomiast dojazd w 5 minut rowerem jest już jak najbardziej opłacalny. Wsiadam w pociąg i 20 minut jadę pociągiem. Wysiadam i mam 15 minut do biura od stacji SKM. Trochę długo, ale to 4 minuty rowerem. I to ma sens. Całość podróży: 5 + 20 + 4 (załóżmy, że jeszcze 7 minut czekam na SKM, bo mi uciekła) to nadal mniej niż 40 minut. A to już atrakcyjny czas w odróżnieniu od 20+7+20+15, czyli ponad godzina bez roweru.

      Własny rower tego nie daje.

      Co więcej, wracając z pracy można podjechać najpierw do biblioteki rowerem miejskim. Potem wziąć autobus do domu. A z przystanku podjechać ostatnie 10 minut tramwajem, bo zaczęło padać. Gdyby to był mój rower przypięty przy dworcu to niezależnie od pogody i zmiany planów musiałbym po niego iść. Rower miejski to uzupełnienie oferty komunikacyjnej. Tzw. "ostatnia mila". W Gdańsku przez model wypożyczeń, dostępny czas, koszt i silnik elektryczny rower miejski będzie kanibalizował komunikację publiczną zamiast ją poprawiać.

      Ale to pewnie dlatego, że zapewne nikt z władz miasta nie wyjmie z kieszeni biletu miesięcznego. Skoro nie jeżdżą to skąd mają rozumieć, jak to działa?

      • 146 14

      • zakładasz że rower będzie zawsze dostępny (1)

        podczas gdy w rzeczywistości kilkaset rowerów stało cały dzień przy obc/alchemii a reszta stojaków świeciła pustkami...

        • 12 1

        • bo właśnie zamiast użytkowane jak ktoś tutaj opisał jako uzupełnienie, były zastępstwem transportu publicznego

          • 5 2

      • tekst jest wewnętrznie niespójny (1)

        rower MEVO w całej aglomeracji będzie dla niektórych kanibalizatorem komunikacji publicznej, dla niektórych będzie znakomitym uzupełnieniem oferty komunikacyjnej. Wielu posiadaczy abonentów na MEVO będzie miało okresowe bilety na komunikację publiczną - dzięki temu konkurencja o miejsce w tramwajach i autobusach nie będzie tak intensywna, jak bez MEVO.

        • 2 2

        • Doświadczdenia innych miasta pokazują, że

          1. należy promować krótkie przejazdy do 30 minut
          2. należy mieć liczną flotę prostych i niezniszczalnych rowerów

          Także już mieliśmy okazję się o tym przekonać w przypadku Mevo "1".

          Nie, nie ma sprzeczności.

          • 2 0

      • Dokladnie (1)

        Dzięki z ten komentarz, nikt tego z ludzi odpowiedzialnych dotychczas nigdy nie wyjaśniał. Ale inna sprawa jest taka, ze pewnie o 9 rano wszystkie mevo 2.0 będą stały pod biurowcami, a weekand na molo w Sopocie :(

        • 6 1

        • konieczne są odpowiednie samochody, które przewożą rowery w inne miejsca

          Ktoś powie: "ej, ale to paliwo - i gdzie tu eko".

          Prawda. Choć nie do końca.

          1 samochód spali mniej paliwa przewożąc 30 rowerów niż 25 samochodów, które właśnie likwiduje.

          Nie mówiąc o tym, że dobrze zaplanowany rower miejski poprawia zwyczajnie jakość życia w mieście.

          • 2 0

      • 30 lat włada PO musuiała mysleć zanim doszła do tego

        Adamowicz miał w d*pie mieszkańców a dla tej ważne jest LGBT i Sollidarność. Ja mam w d*pie Solidarność ,LGBT i Dulkiewicz ze swoją bandą nieudaczników i PO płuczyn po zodzieju.

        • 0 6

      • Do stawu

        • 0 0

      • Tak wysoko podniesli oplaty ze bardziej sie oplaca kupic 2 roweryi zostawic je na stacji skm pocztek i koniec (1)

        • 0 1

        • no nie do końca

          rower nie kosztuje 130 zł. Chyba, że ktoś kupuje kradziony. Ale wtedy jest paserem.

          Poza tym, załóżmy, że ktoś ma 2 rowery w piwnicy i je postawi na stacji A i B. Jak będą wyglądać po roku? Przegląd roweru w profesjonalnym serwisie to 200 zł. A proszę mi wierzyć, rower stojący przez 24h na dworze niszczy się.

          Załóżmy jednak, że i tak ludzie wystawiają swoje rowery. Ile ich ma stać poprzypinanych byle gdzie? 100 tysięcy? Co z kradzieżami rowerów?

          Odnoszę wrażenie, że nie ma Pan zielonego pojęcia o czym mówi. Zadziwia mnie, że mimo tak ewidentnie nieprzemyślanych pomysłów uznaje Pan za słuszne dzielić się nimi ze światem. Zalecam najpierw drobną analizę.

          • 1 0

      • Ignorantem jest ten kto nie patrzy na kasę.

        • 1 0

    • Hulajnogi są droższe (5)

      • 1 3

      • (4)

        nie sa drozsze. po prostu dzialaja na zasadach rynkowych. do mevo trzeba bedzie co roku doplacac bo tak to juz jest z 'inwestycjami' urzednikow

        • 8 5

        • "dzialaja na zasadach rynkowych"

          Które mówią, że najpierw trzeba przyciągnąć niską ceną, a gdy wyrobi się nawyk u odpowiedniej ilości osób, to ceny się podnosi, oczywiście argumentując to "poprawą jakości". Patrz ceny Netflixa.

          • 1 5

        • tańsze są taksówki niż te hulajnogi. (2)

          nadają się tylko do okazjonalnych przemieszczeń.

          • 6 0

          • (1)

            czyli dokladnie tak jak ma dzialac to cale urzednicze mevo

            • 0 0

            • Hulajnogi produkują otyłych inwalidów

              Na Mevo przynajmniej wykonujesz jakiś ruch.

              • 0 0

    • (7)

      100% racji. hulajnogi dzialaja, nie potrzebuja urzednikow i sa rentowne.

      • 4 6

      • (3)

        hulajnogi sa bezsensu

        • 3 2

        • (2)

          Mają tyle samo sensu co miejskie rowery elektryczne, które trzeba parkować w wyznaczonych stacjach, a mimo to te stacje i tak ich nie naładują.

          • 5 2

          • (1)

            nie. bo są tanie w przeciwieństwie do hulajnóg.

            • 2 2

            • nie sa tanie. po prostu urzednik wyciagnie na mevo kase z twoich kieszeni tak ze tego nie zauwazysz.

              • 5 2

      • co w nich działa? (2)

        15zł za kurs i ci to działa? 15zł w jedną potem w drugą razy 20 dni to miesięcznie policz sobie ile wyjdą dojazdy do pracy.

        • 0 1

        • (1)

          na hulajnogi masz abonament ktory sprawia ze placisz tylko za minuty a nie za odblokowanie ktore jest najdrozsze.

          • 0 1

          • co daje nie 15zł, a 13zł za kurs ;)

            czyli tyle co mevo przez prawie 2tyg

            • 3 0

    • Ale własnie oto chodzi ze by zmarnowakc kase mieszkanców kolejny raz urzednicy juz premie sobie za to przyznali!

      Niemaja szans z hulajnogami.

      • 0 1

    • Jeśli ktoś ma ochotę kupi sobie rower..

      .. Tak i odstawi do specjalnego garażu z którego służby miejskie my go później przywiozą do domu. Jak można pisać takie brednie.

      • 0 0

  • I beda porzucane byle gdzie jak hulajnogi i auta

    po co..

    • 26 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum